Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:38

MarlindeRooz schreef:
:wave:

Ik ben recent gestopt met HBO-Rechten, ik begin in September met HBO-Geschiedenis of met HBO-Nederlands. Beide docent opleidingen... ik twijfel nog. Ik doe ze het liefst beide!. :P


Voor geschiedenis is er op de han al een decentrale selectie omdat de baankans gewoon niet heel denderend is. Mijn vriend wil trouwens ook leraar geschiedenis doen op de han in nijmegen. Veel lezen heb ik begrepen.. ik ben toch meer van de beta kant haha

Maar als daar je interesse ligt is dat lezen vast geen probleem haha

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33827
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:41

Als ik niet van lezen hield had ik het niet gedaan haha, en door die baankans twijfel ik ook ontzetten. :j

Knudd

Berichten: 1563
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:47

Tja, baankans is sowieso altijd erg tricky. Het is uiteindelijk hoe je jezelf ontwikkelt tijdens je studie en hoe je je netwerk dan opbouwt. Als je tijdens stage een goede naam opbouwt, heb je daar al veel aan als je na afstuderen op zoek gaat naar een baan.

Milty
Berichten: 708
Geregistreerd: 19-02-13

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:56

Aah, voor mij is geschiedenis totaal niet logisch xD
Kan uren in de boeken zitten en nog steeds niks weten, dus ben blij dat ik er na dit jaar van af ben :)
Had vorig jaar overigens wel een lerares die heel goed kon vertellen, ik betrapte mezelf er zelfs op dat ik een keer goede concentratie had en er iets van volgde xD

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 15:46

Ik ben net bij de open dag geweest van Avans Hogeschool in Den-Bosch. Met deeltijd opleiding hoef ik pas stage te lopen vanaf februari 2016. Maar ga toch al zoeken om in september al te starten :)
De opleiding beviel me wel gelukkig :o

Narita

Berichten: 883
Geregistreerd: 02-05-12
Woonplaats: Mars

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 15:59

Ik zou me ook graag willen melden :)
Ik ga dit jaar als alles goed is mijn havo-diploma halen. De pabo spreekt me heel erg aan, maar zou het liefst psychologie willen gaan studeren op de universiteit. Mijn plan is dus eerst m’n P halen op de pabo en dan doorgaan naar de uni. Maar moet zeggen dat ik het nog niet zeker weet want ontdek steeds weer interessante opleidingen waarover ik eerst heel enthousiast ben en er dan na een maand weer op uitgekeken ben :+ Vind het erg lastig allemaal.. Ben 16 en vind het ook erg jong om al zulke keuzes te maken.

Milty, als ik naar de pabo ga, ga ik ook naar Avans Breda dus zal je dan vast weleens tegenkomen. :D

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 16:50

Vandaag open dag op de HAN in Arnhem gehad, wezen kijken samen met mijn nichtje die ook is gestopt met haar opleiding. We zijn naar de opleiding Communication and mediadesign geweest (voor mij) en naar sport, gezondheid en management (voor topsport) wezen kijken. Zij heeft van die topsportopleiding wat meegenomen en ik niets, CMD is niets voor mij :P

Milty
Berichten: 708
Geregistreerd: 19-02-13

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 19:45

Narita, gezellig :D
Kiimm_, welke opleiding?

Marrleen
Berichten: 350
Geregistreerd: 31-10-09
Woonplaats: Zutphen

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:08

Ik ben vandaag naar de open dag van Saxion Enschede geweest. Ben bij Media, Informatie en Communicatie, HBO-rechten en HBO-chemie wezen kijken. Chemie wordt het denk ik niet, en voor MIC moet ik economie gehad hebben op de havo en dat heb ik dus niet.

Ik vind het allemaal maar lastig, vooral omdat ik eigenlijk gewoon journalistiek wil doen. ):

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:43

Milty schreef:
Narita, gezellig :D
Kiimm_, welke opleiding?


Ik heb gekeken naar Sociaal Pedagogische Hulpverlening en naar Maatschappelijk Werk en Dienstverlening. Ik ga voor de 1ste, SPH. Het eerste half jaar zijn deze 2 opleidingen samen en kan nog altijd switchen dan :)

Milty
Berichten: 708
Geregistreerd: 19-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 00:56

Kiimm_ schreef:
Milty schreef:
Narita, gezellig :D
Kiimm_, welke opleiding?


Ik heb gekeken naar Sociaal Pedagogische Hulpverlening en naar Maatschappelijk Werk en Dienstverlening. Ik ga voor de 1ste, SPH. Het eerste half jaar zijn deze 2 opleidingen samen en kan nog altijd switchen dan :)


Gaaf! Vroeg me ook al heel lang af waar SPH voor stond... en in plaats van het dan op te zoeken (A)
Lijkt me heel interessant, heel veel plezier!

WiskyBokjes
Berichten: 9755
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 19:50

Jeetje een hoop nieuwe mensen erbij, leuk! :)
Erg wisselende studies, interessant!

Inderdaad baankansen, erg lastig.. Ik denk dat docent altijd wel beschikbaar is maar iets met paarden zou ik dan liever over slaan. Dat is zo iets specifieks met een groot aanbod.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 11:54

Ik meld me ook! :D
Ik ben in mei klaar met mijn mbo studie, en ga nu druk solliciteren naar een werkplek om SPH te gaan doen! Mocht ik niet aangenomen worden, ga ik denk ik evengoed met die opleiding beginnen :)
Ik weet alleen nog niet welke school..

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 12:13

_KellyAV schreef:
Ik meld me ook! :D
Ik ben in mei klaar met mijn mbo studie, en ga nu druk solliciteren naar een werkplek om SPH te gaan doen! Mocht ik niet aangenomen worden, ga ik denk ik evengoed met die opleiding beginnen :)
Ik weet alleen nog niet welke school..


Leuk. Ik ben ook al aan het solliciteren voor een werkplek voor SPH :D

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 14:22

Kiimm_ schreef:
_KellyAV schreef:
Ik meld me ook! :D
Ik ben in mei klaar met mijn mbo studie, en ga nu druk solliciteren naar een werkplek om SPH te gaan doen! Mocht ik niet aangenomen worden, ga ik denk ik evengoed met die opleiding beginnen :)
Ik weet alleen nog niet welke school..


Leuk. Ik ben ook al aan het solliciteren voor een werkplek voor SPH :D


Gelukkig woon jij niet bij mij in de buurt :D

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 13:06

Zijn er nog mensen die op de HU (FCJ) naar opleidingen zijn wezen kijken? Ben ik altijd wel nieuwsgierig naar :)

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 13:16

Ik meld me ook (nog wel even onder voorbehoud)!

Heb inmiddels een Associate Degree behaald en na een jaar fulltime werken ga ik (hopelijk) toch weer de schoolbanken in. Ik wil de lerarenopleiding Nederlands gaan doen en na mijn P naar de universiteit en rechten gaan studeren! :D

Moet alleen even kijken of het financieel haalbaar is, is een hoop geld... :)

Edit: ik ga wel deeltijd studeren, zodat ik kan blijven werken.
Laatst bijgewerkt door _Kellyy op 13-02-15 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Autumnn

Berichten: 8044
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 13:24

Ben laatst wezen kijken naar Milieukunde aan de Hogeschool Utrecht. Wordt deze wel waarschijnlijk :)
zijn er nog meer Bokkers die aan deze opleiding gaan beginnen?

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 15:36

_Kellyy schreef:
Ik meld me ook (nog wel even onder voorbehoud)!

Heb inmiddels een Associate Degree behaald en na een jaar fulltime werken ga ik (hopelijk) toch weer de schoolbanken in. Ik wil de lerarenopleiding Nederlands gaan doen en na mijn P naar de universiteit en rechten gaan studeren! :D

Moet alleen even kijken of het financieel haalbaar is, is een hoop geld... :)

Edit: ik ga wel deeltijd studeren, zodat ik kan blijven werken.


Maar waarom je p halen bij de opleiding leraar nederlands en niet op hbo rechten? Heb je toch een betere basis lijkt mij?
Wel heel leuk dat je zo ambitieus bent!

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 15:47

Omdat er in Rotterdam alleen Inholland is die de HBO opleiding rechten aanbiedt (en die is een aantal jaren geleden niet zo goed in het nieuws geweest). Ik wil het liefst op de Hogeschool Rotterdam studeren.

Ik heb namelijk altijd gezegd, dat als ik geen rechten ga studeren, ik de lerarenopleiding Nederlands ga doen, dus vandaar ook mijn keuze. Wellicht bevalt de lerarenopleiding wel heel goed en ga ik hiermee verder. Ik maak de definitieve beslissing of ik verder ga op de Hogeschool of naar de Universiteit ga, dus pas over een jaartje :P

hidsiiiggg

Berichten: 240
Geregistreerd: 18-10-14

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 09:59

Ik zou wel even goed checken of die p regeling naar de uni nog geld... bij de uu beta en geneeskundefaculteit is die helemaal geschrapt;) en heb gelezen dat ze dat landelijk willen gaan doen.

xReetch

Berichten: 349
Geregistreerd: 28-10-10

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 10:25

_Kelly, Ik kan je Hogeschool Rotterdam niet aanraden. Ik ben nu eerste jaars Bedrijfskunde MER student daar. Het ligt naar mijn idee ook aan de persoon of de school bij je past, het is namelijk net een middelbare school.
Verplicht naar alle lessen om je tentamens te mogen doen en alles wordt voorgekauwt. Natuurlijk is dit ook per opleiding wat verschillend, maar de mentaliteit van de school is simpelweg: Je moet leren om je papiertje te halen en anders ga je maar weg, volgens mijn SLC zit ik niet opschool om voor mezelf te leren.

Ik zit zelf nogal in de knoop doordat er geen mogelijkheid is om op mijn eigen manier te studeren, daarom overweeg ik nu Inholland. Van fraude was in Rotterdam gelukkig geen sprake, vandaar dat ik er niet zo mee zit.

Dus nu is ook mijn vraag, heeft iemand ervaring met Inholland Rotterdam? En dan misschien met de opleiding Bedrijfseconomie of accountancy?

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 14:24

XReetch, ik heb zelf ook op de hogeschool gezeten.. ;) Zijn uiteraard wel minpunten, maar over het algemeen is mijn ervaring wel oke.

Hidsiiiggg, Dank je voor de tip. Had het voor dit schooljaar al nagevraagd, maar de erasmus universiteit wist toen nog van niks. :)

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 04:22

@ _kellyy
Ooh zo. Ja dan is het enigszins logisch. En wie weet blijf je hangen :)

Schrik wel iets van het boekengeld eigenlijk.. was voor het eerste jaar mbo wel even anders haha

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:13

@Ilaan, ik werk momenteel ook al op een advocatenkantoor, dus heb sowieso wel de basis.. :)
Boekengeld is inderdaad duur.. Bij mijn vorige HBO studie kon ik echter de boeken een paar jaar gebruiken; dat was wel erg handig!