Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 18:49

Ik gelukkig morgen het laatste tentamen..... wat een stress 2 weken lang in het teken van tentamens en hertentamens...

annedv

Berichten: 122
Geregistreerd: 27-01-13

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:03

Ik had vorige week al mijn tentamens, gelukkig allemaal gehaald! maar we moesten ook veel lange verslagen inleveren, waarvan ik denk dat ik ze niet allemaal gehaald heb. Vrijdag moet ik afscheid nemen van mijn stageklas, groep 6 en vanaf maandag loop ik dan stage bij de kleuters. Heb al gehoord dat dit weer een erg pittige klas is dus we gaan er weer voor.

Flicka12

Berichten: 3113
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:02

Kiimm_ schreef:
Morgen krijg ik dan eindelijk de uitslagen van mijn tentamens. En dan begint volgende week toch echt periode 3 alweer :o


Spannend! Heb je er een goed gevoel bij?
Ja, jeetje alweer periode 3! Het gaat zooooo snel :oo

Ik heb nu 2 van de 4 tentamens terug, een 8 op psychologie en een 6 op organisatiekunde :o
Voor de rest vrees ik een beeetje dat ze niet voldoende zijn :roll:

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:22

Flicka12 schreef:
Kiimm_ schreef:
Morgen krijg ik dan eindelijk de uitslagen van mijn tentamens. En dan begint volgende week toch echt periode 3 alweer :o


Spannend! Heb je er een goed gevoel bij?
Ja, jeetje alweer periode 3! Het gaat zooooo snel :oo

Ik heb nu 2 van de 4 tentamens terug, een 8 op psychologie en een 6 op organisatiekunde :o
Voor de rest vrees ik een beeetje dat ze niet voldoende zijn :roll:


Netjes!

Ik twijfel alleen over Psychologie, ik hoorde ook dat die door alle eerstejaars niet goed is gemaakt. Verder heb ik thuistentamens gehad dus daar heb ik echt geen flauw benul van of ik het heb gehaald. Nog eventjes afwachten! :o

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:35

Ik heb gewoon alles gehaald!! *\%/*
Ik had verwacht dat ik dingen niet zou halen en had me al ingesteld op herkansingen :+ Psychologie gehaald met een 5.6 :')

xSwanHeart

Berichten: 4428
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:49

Lekker, Kim!

Ik had net mijn laatste tentamen en kon het bijna niet serieus nemen, zo makkelijk :')

Flicka12

Berichten: 3113
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:41

Kiimm_ schreef:
Ik heb gewoon alles gehaald!! *\%/*
Ik had verwacht dat ik dingen niet zou halen en had me al ingesteld op herkansingen :+ Psychologie gehaald met een 5.6 :')

Goed bezig zeg! Gefeliciteerd *\o/*


xSwanHeart schreef:
Lekker, Kim!

Ik had net mijn laatste tentamen en kon het bijna niet serieus nemen, zo makkelijk :')


Haha, dat is ook wel eens fijn! :')

Ik heb weer een cijfer terug, een 7 op recht :D Super blij mee, want voor m'n gevoel ging hij niet zo goed.

Eloya

Berichten: 5204
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:43

7 voor verpleegkunde!! terwijl ik serieus zonder dollen, alleen 1,5 uur in de trein van te voren heb kunnen leren ivm de operatie en complicaties daarna. Dus ben zó blij

Gefeliciteerd de anderen met gehaalde tentamens

Fem

Berichten: 12521
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:45

Weer volop tentamens zo te lezen..
Gefeliciteerd voor de mensen die het al gehaald hebben..
Succes voor de mensen die nog moeten..

Ik heb 1 assessment al gehad en dat gehaald, maar dat is maar 1/3 van hetgeen wat ik voor dat vak moet halen..
Maandag een kunstgeschiedenis tentamen..
Daar ben ik wel een beetje bang voor..

De rest zit ik niet zo heel erg over in..

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 23:56

Iedereen heel veel succes!
Eloya super knap dat je het nog gehaald hebt! En voor alle anderen die dingen gehaald hebben ook gefeliciteerd :D
Deze week is gelukkig voorbij. Beide vaardigheidstoetsen ruimschoots gehaald, waarvan op een van beide complimenten voor mijn communicatie :D heel fijn om dat te horen. Ook mijn echo voortgangsopdracht eindelijk ingeleverd, met de gedachte de kritiek die ik erop krijg ga ik meenemen voor de her :') Gelukkig hoef ik dan alleen de slechte onderdelen over te doen.
Nu 2 dagen hard tekst leren, dan voor mijn tentamens bezig. Arme papa heeft het vieren van zn verjaardag voor me verschoven, die is zondag jarig.

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 01:38

Voor het onderzoek dat ik heb moeten verrichten heb ik een 9.1 gehaald... 8)7 Zo ongelooflijk blij en trots op dat cijfer! Het was echt mega veel werk.. :D

Flying_Angel

Berichten: 15738
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 08:25

Wauw goede cijfers worden gehaald!

Helaas heb ik een 5 op proza-analyse gehaald, zo dichtbij maar net niet.

WiskyBokjes
Berichten: 9755
Geregistreerd: 14-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 23:34

Kiimm_ schreef:
Ik heb gewoon alles gehaald!! *\%/*
Ik had verwacht dat ik dingen niet zou halen en had me al ingesteld op herkansingen :+ Psychologie gehaald met een 5.6 :')

Goed bezig! Gefeliciteerd!

Flicka, jij ook gefeliciteerd met je 7! Netjes!

Wauw Eloya, wat goed! Hoe is het nu verder met je?

Hoe is je tentamen gegaan, Fem?

Jij ook goed bezig Emma!! Succes nog even met leren!


Flying_Angel schreef:
Wauw goede cijfers worden gehaald!

Helaas heb ik een 5 op proza-analyse gehaald, zo dichtbij maar net niet.

Noh wat zonde zeg.. En nu herkansen?


Ik heb ook al 3 cijfers terug van de 4 tentamens.
9,1 voor Logistiek :):) 8,5 voor Bedrijfskunde en 7,4 voor Engels. :D :D :D
Nu alleen Recht nog afwachten maar ik zit daar waarschijnlijk boven een 8.
Vandaag is periode 3 al weer begonnen en woensdag gaan we op excursie naar distributiecentrum van Jumbo in Veghel. :)

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 20:51

Zo bijna klaar, ik ben toe aan de nieuwe periode :D
Al een stuk minder gestrest. Vorige week mijn vaardigheidstoets gehaald met alleen een opmerking over de positionering (de beoordelaar gaf me het voordeel van de twijfel), en mijn houding en til toets gehaald met complimenten voor mijn communicatie
Project ook maandag zo goed als afgesloten, daar alleen nog het procesverslag van. Op de presentatie hebben we een 8 gehaald :D Super blij mee
Gister mijn eerste tentamen gehad, ging naar mijn gevoel niet goed. De meerkeuze nagekeken en ik had 26 fout waar ik 30 fout mag hebben.. dus dat valt nog mee. Maar ik had van mijn twijfelvragen maar weinig fout en meer fout van de vragen die ik dacht te weten.. Denk dus dat dit een her word.
Nu druk bezig voor mijn tweede tentamen

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 22:40

Spannend nog dus. De rest wel super gedaan! :D

Ik zit alweer in mijn eerste lesweek van periode 3. Ik vind muzisch heel leuk. Een keer wat anders dan theoretische lessen. Morgen heb ik mijn eerste dramales. Voor de rest moet ik weer een onderzoek gaan uitvoeren. Dat vind ik onwijs leuk, maar wel mega veel tijd en werk. Ik heb er in ieder geval zin in deze periode, dat was vorige periode anders :D

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 00:41

Klinkt erg leuk kim!

Ik heb volgende periode ook totaal anders, maar het is vooral veel zelfstudie en veel kleine projectjes/opdrachten. Moet dus echt een goede planning gaan maken hiervoor, anders ga ik in de knoei komen.

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 11:59

Alleen nog filosofie en dan heb ik alweer vakantie :+

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:43

Wij hebben pas de eerste week van maart vakantie, duurt nog wel even dus. Hoop dan te kunnen verhuizen, maar dan moet ik wel een kamer gaan vinden :+

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:35

Hoe leren jullie voor de tentamens? Ik heb nu nl. Van de 5 weer 4 NIET gehaald dus ik ben er zo van geschrokken dat ik graag wil weten wat ik verkeerd doe!

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:49

Theoretische tentamens doe ik mijn leerdoelen uitwerken en dan heeeeeel veel schrijven tot het erin zit..

Flicka12

Berichten: 3113
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 21:05

Kiimm_ schreef:
Theoretische tentamens doe ik mijn leerdoelen uitwerken en dan heeeeeel veel schrijven tot het erin zit..

Ja precies, ik schrijf ook zoooooveel :') En oefententamens maken helpt mij heel erg!

Ik heb alle tentamens terug van deze periode en alles gehaald *\o/*

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 23:34

Ik ben van plan nu per week te gaan samenvatten. Dus elk weekend vat ik alles samen wat ik die week heb gehad. Bij mij ligt het met name aan de planning, als ik die verbeter kom ik al een stuk verder.
Verder vooral college's zelf opnemen, want hoeveel ik weer niet vergeet van die college's ondanks al mn aantekeningen. Fijn om het nog eens terug te kunnen luisteren ipv alleen de dia's
En nu ook eens echt alle opdrachten gaan maken :+

Mijn tentamens zijn nog twijfelachtig. M'n tweede ging dacht ik erg goed, maar toen ik nakeek had ik 33 fout van de 30 die mogen.. Meer dan mn vorige dus := Met twee weken zullen we het weten.

Top dat je al je tentamens hebt gehaald berber :D

Eloya

Berichten: 5204
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 00:17

Andere tentamens heb ik nog geen uitslag van, morgen begint mijn stage
Het gaat alleen niet zo goed met mij, lichamelijk wel weer redelijk maar mentaal niet. Ik blokkeer volledig bij het leren van tentamens of het maken van verslagen. Ik kan 5 uur achter de laptop zitten en nog geen 100 woorden uit mijn vingers krijgen. Terwijl ik weet dat ik het wel kan.

Ik liep er al langer tegenaan maar sinds de operatie die best wel heftig was, of nouja de eerste dagen erna en dat het blijkt dat mijn moeder een hartziekte heeft waar best een kans op is dat die sterk erfelijk is is het echt drama

Net mail naar mijn slb'er gestuurd waarom ik 2 verslagen nu niet gehaald heb en dat ik een afspraak bij de studentenpsycholoog wil maken. Want met alleen slb'er ga ik dit niet opgelost krijgen denk ik al vertrouw ik haar ook wel heel erg. Baal hier zo van, wil zo graag deze opleiding halen en alles goed doen en dan lukt het gewoon niet.

Sorry voor de grote klaag maar moest het even van me afschrijven. Ik had mijn eerste jaar HBO niet gelijk zo voorgesteld....

Flying_Angel

Berichten: 15738
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:22

Yes! Op mijn herkansing algemene basisgrammatica een 8 gehaald! Propedeuse is nog mogelijk!

xSwanHeart

Berichten: 4428
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:16

Lastig hoor, Eloya! Maar zolang je tijdig aan de bel hebt getrokken, komt het vast allemaal goed. Kan me niet voorstellen dat je dan geen uitzondering voor je bsa krijgt...

Ik heb net een 9,6 op schriftelijke communicatie teruggekregen. Samen met de vorige opdracht een 9,5 gemiddeld en dus wrs een 10 op mijn eindlijst :') :')