Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
renateeee_

Berichten: 643
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:42

Oeh spannend allemaal die lotingen!

Hier vandaag sollicitatie gesprek gehad, zenuwslopend. Maar ze waren heel aardig, dus het was een gezellig gesprek. Dinsdag morgen krijg ik te horen of ik mee mag lopen met de OK voor een dagje!

miepietjuh

Berichten: 435
Geregistreerd: 25-10-10

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 17:07

Ik heb me definitief ingeschreven voor verpleegkunde!!

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 21:01

Blacky94 schreef:
Ik wil ook graag meepraten :)
Alhoewel ik nog niet zeker weet of ik wel kan beginnen dit jaar :')

Heb me aangemeld voor Verloskunde in Rotterdam en heb volgende week de 2e ronde. Van de 120 die er door zijn worden er 60 aangenomen dus dat wordt heel hard duimen :)
Mocht ik er niet door komen zit ik te denken aan evt verpleegkunde, operatieassistent of radio diagnostisch laborant.
Maar dat zijn allemaal "eigenlijk net niet" opties :')
Of evt een jaar naar Australië ofzo.. :)

LaraxXxEmma: balen dat je niet door bent! Kan je ook niet evt op een WHP ofzo naar het buitenland? Is welliswaar geen school maar kan je wel geld verdienen en een nieuw land leren kennen. Heb ik ook gedaan na mn paraveterinair :)

WiskyBokjes; zijn maar 4 scholen in NL en omdat het allemaal selectie is vallen alle selectierondes op dezelfde dag om te voorkomen dat je bij meerdere scholen inschrijft. Je kan dus maar 1 school kiezen ;)


Succes met de tweede ronde! Hoop dat het je lukt :D
wat is WHP precies? :o
Als het iets is met werken int buitenland , ja dat zou ik wel willen maar er komt veel meer bij kijken en daarnaast wordt ik pas in mei 2016 18, dat werkt nogal tegen.

Ik zag laatst iets over verloskunde in Engeland studeren (+beurs, anders zou ik het noooit kunnen betalen), dat zou me echt super lijken, ik ben dol op Engeland <3
Maar eerst maar eens uitzoeken hoe dat precies zit, en of ik überhaupt in aanmerking kan komen voor de beurs :') Staat nog niet serieus op mn lijstje van wat te doen maar zou dit stiekem heel leuk vinden :D

Begin wel steeds meer te denken of ik niet een tussenjaar zou doen, aangezien ik sws volgend jaar weer mee wil doen met de selectie van verloskunde.

Blacky94

Berichten: 3503
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 21:12

Working Holiday Permit maar dan moet je idd 18 zijn. Geen idee of je m evt daarvoor al kan aanvragen of niet.. :)

En dankjewel! :)
Hoop heel erg dat ik er doorheen kom. Heb momenteel helaas nogal wat tegenslagen te verduren dus ben heel hard toe aan iets positiefs en iets om naar uit te kijken..

miepietjuh

Berichten: 435
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 21:13

laraxXxemma schreef:
Blacky94 schreef:
Ik wil ook graag meepraten :)
Alhoewel ik nog niet zeker weet of ik wel kan beginnen dit jaar :')

Heb me aangemeld voor Verloskunde in Rotterdam en heb volgende week de 2e ronde. Van de 120 die er door zijn worden er 60 aangenomen dus dat wordt heel hard duimen :)
Mocht ik er niet door komen zit ik te denken aan evt verpleegkunde, operatieassistent of radio diagnostisch laborant.
Maar dat zijn allemaal "eigenlijk net niet" opties :')
Of evt een jaar naar Australië ofzo.. :)

LaraxXxEmma: balen dat je niet door bent! Kan je ook niet evt op een WHP ofzo naar het buitenland? Is welliswaar geen school maar kan je wel geld verdienen en een nieuw land leren kennen. Heb ik ook gedaan na mn paraveterinair :)

WiskyBokjes; zijn maar 4 scholen in NL en omdat het allemaal selectie is vallen alle selectierondes op dezelfde dag om te voorkomen dat je bij meerdere scholen inschrijft. Je kan dus maar 1 school kiezen ;)


Succes met de tweede ronde! Hoop dat het je lukt :D
wat is WHP precies? :o
Als het iets is met werken int buitenland , ja dat zou ik wel willen maar er komt veel meer bij kijken en daarnaast wordt ik pas in mei 2016 18, dat werkt nogal tegen.

Ik zag laatst iets over verloskunde in Engeland studeren (+beurs, anders zou ik het noooit kunnen betalen), dat zou me echt super lijken, ik ben dol op Engeland <3
Maar eerst maar eens uitzoeken hoe dat precies zit, en of ik überhaupt in aanmerking kan komen voor de beurs :') Staat nog niet serieus op mn lijstje van wat te doen maar zou dit stiekem heel leuk vinden :D

Begin wel steeds meer te denken of ik niet een tussenjaar zou doen, aangezien ik sws volgend jaar weer mee wil doen met de selectie van verloskunde.


Super gaaf als je het in engeland kan doen! Ik denk alleen wel dat het met beurs alsnog heel duur is. Maar het is het misschien ook wel waard : )
Je moet sws doen wat je leuk vind dat ten eerste! Dus als dat voor jou verloskunde is dan moet je er natuurlijk voor gaan! Maar ik wil even een tip geven om je niet blind te staren zeg maar op 1 ding..
Want na mezelf al jaren blind te hebben gestaard op diergeneeskunde, en na twee keer te zijn uitgeloot. Ben ik er toch achter gekomen dat verpleegkunde me misschien nog wel leuker lijkt. Onder het motto beter laat dan nooit :o
Maar ik wil zeggen , hou je ogen ook open voor alle andere dingen :)

Firelover96
Berichten: 130
Geregistreerd: 13-06-12

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 21:19

Ik meld me ook!

In januari gestopt met een opleiding Archeologie aan de Uni, aangezien het universiteit niks voor mij was. Heb ik besloten om naar het HBO te gaan.
Maandag heb ik een meeloopdag bij de opleiding Watermanagement aan de Hogeschool Rotterdam. Sta er voor de zekerheid al ingeschreven en ik heb het idee dat dit hem wel eens kan gaan worden :)

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 21:41

Blacky94 schreef:
Working Holiday Permit maar dan moet je idd 18 zijn. Geen idee of je m evt daarvoor al kan aanvragen of niet.. :)

En dankjewel! :)
Hoop heel erg dat ik er doorheen kom. Heb momenteel helaas nogal wat tegenslagen te verduren dus ben heel hard toe aan iets positiefs en iets om naar uit te kijken..


Anders ik wel :n
Ik kan op het moment door simpele dingen niet doen wat ik echt wil doen en wat ik leuk vind en dat is nogal frustrerend. Gelukkig ga ik in de zomervakantie ponykampen/buitenritten leiden op texel, dus daar kan ik iig naar uitkijken :j


miepietjuh schreef:
Super gaaf als je het in engeland kan doen! Ik denk alleen wel dat het met beurs alsnog heel duur is. Maar het is het misschien ook wel waard : )
Je moet sws doen wat je leuk vind dat ten eerste! Dus als dat voor jou verloskunde is dan moet je er natuurlijk voor gaan! Maar ik wil even een tip geven om je niet blind te staren zeg maar op 1 ding..
Want na mezelf al jaren blind te hebben gestaard op diergeneeskunde, en na twee keer te zijn uitgeloot. Ben ik er toch achter gekomen dat verpleegkunde me misschien nog wel leuker lijkt. Onder het motto beter laat dan nooit :o
Maar ik wil zeggen , hou je ogen ook open voor alle andere dingen :)


Ik heb al een tweede opleiding die me ook leuk lijkt (MBRT), maar verloskunde is echt wat ik wil doen. Dat van engeland hou ik vooral in m'n achterhoofd, het is geen echt plan maar mocht het kunnen zou ik het nooit afzeggen :D
Het plan is voor nu om of dit jaar te beginnen aan MBRT of dus een tussenjaar al heb ik me voor MBRT al ingeschreven, en dan volgend jaar weer verloskunde te proberen. Als het dan niet lukt is het ook klaar en dan heeft het niet zo mogen wezen.

Nu dus aan het twijfelen wat nu te doen. Als ik nu MBRT ga doen en kom volgend jaar wel op verloskunde heb ik een jaar verspilt, met name aan geld. Maar als ik nu een tussenjaar ga doen en dan niet toegelaten wordt heb ik ook een jaar verspilt want dan had ik net zo goed eerder kunnen beginnen aan MBRT... Ja het glas is halfleeg :')

MBRT is een super interessante opleiding, dus qua opleiding zijn ze voor mij beide even leuk denk ik. Maar als ik kijk wat ik erna zou gaan doen, zou ik veel liever verloskundige willen worden. Daarom twijfel ik nu ook aan een tussenjaar, bij MBRT had ik nog niet zo goed nagedacht over erna. Ik zou liever patiënten hebben die (over het algemeen) blij zijn bij je te komen dan patiënten die liever thuis zouden zitten :\ Iets wat ik op de site zag van verloskunde en wel mooi vond; "Je werkt vanuit gezondheid en niet vanuit ziekte". Ik wil eerst zeker weten dat ik genoeg heb geprobeerd om bij die opleiding te komen voordat ik me op een andere stort :)

miepietjuh

Berichten: 435
Geregistreerd: 25-10-10

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 23:12

dat snap ik helemaal!
Ik hoop van harte dat het volgend jaar wel lukt!

Als je nu voor een jaar MBRT gaat doen zou ik het zeker niet zien als een verspild jaar! Je hebt dan al ervaring hoe het er op een hogeschool er aan toe gaat (want het is best wennen na de middelbare school). En je hebt misschien al kennis opgedaan, die bij verloskunde van pas kan komen :)

Maar een tussenjaar is natuurlijk ook erg leuk, waar je ook veel ervaringen kan opdoen.

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 23:26

miepietjuh schreef:
dat snap ik helemaal!
Ik hoop van harte dat het volgend jaar wel lukt!

Als je nu voor een jaar MBRT gaat doen zou ik het zeker niet zien als een verspild jaar! Je hebt dan al ervaring hoe het er op een hogeschool er aan toe gaat (want het is best wennen na de middelbare school). En je hebt misschien al kennis opgedaan, die bij verloskunde van pas kan komen :)

Maar een tussenjaar is natuurlijk ook erg leuk, waar je ook veel ervaringen kan opdoen.

Het gaat mij ook vooral om het financiële gedeelte, helaas. Het is een beetje van of een jaar werken en geld verdienen voor je opleiding of een opleiding doen waarvan je nog niet weet of je hem kan afmaken.
Maar goed, ik moet eerst maar eens kijken of ik überhaupt mijn examen wel haal aangezien de oefen examens me niet bepaald makkelijk af gaan :')

miepietjuh

Berichten: 435
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 00:16

laraxXxemma schreef:
miepietjuh schreef:
dat snap ik helemaal!
Ik hoop van harte dat het volgend jaar wel lukt!

Als je nu voor een jaar MBRT gaat doen zou ik het zeker niet zien als een verspild jaar! Je hebt dan al ervaring hoe het er op een hogeschool er aan toe gaat (want het is best wennen na de middelbare school). En je hebt misschien al kennis opgedaan, die bij verloskunde van pas kan komen :)

Maar een tussenjaar is natuurlijk ook erg leuk, waar je ook veel ervaringen kan opdoen.

Het gaat mij ook vooral om het financiële gedeelte, helaas. Het is een beetje van of een jaar werken en geld verdienen voor je opleiding of een opleiding doen waarvan je nog niet weet of je hem kan afmaken.
Maar goed, ik moet eerst maar eens kijken of ik überhaupt mijn examen wel haal aangezien de oefen examens me niet bepaald makkelijk af gaan :')


Ja dat snap ik!
Sta je er een beetje goed voor?

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 00:21

miepietjuh schreef:
laraxXxemma schreef:
Het gaat mij ook vooral om het financiële gedeelte, helaas. Het is een beetje van of een jaar werken en geld verdienen voor je opleiding of een opleiding doen waarvan je nog niet weet of je hem kan afmaken.
Maar goed, ik moet eerst maar eens kijken of ik überhaupt mijn examen wel haal aangezien de oefen examens me niet bepaald makkelijk af gaan :')


Ja dat snap ik!
Sta je er een beetje goed voor?

nog wel, haha. Zit nu in m'n laatste toetsweek, maar ik sta dacht ik voor geen enkel van onder de 6, voor bio en scheikunde boven de 7 en wis boven de 8 O:) Al heb ik wss nog geen 4 op de toets van wiskunde die ik gister maakte, die was me toch echt te moeilijk.. Gelukkig over 2/3 weken ook de herkansingen nog

miepietjuh

Berichten: 435
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 10:40

miepietjuh schreef:
laraxXxemma schreef:
Het gaat mij ook vooral om het financiële gedeelte, helaas. Het is een beetje van of een jaar werken en geld verdienen voor je opleiding of een opleiding doen waarvan je nog niet weet of je hem kan afmaken.
Maar goed, ik moet eerst maar eens kijken of ik überhaupt mijn examen wel haal aangezien de oefen examens me niet bepaald makkelijk af gaan :')


Ja dat snap ik!
Sta je er een beetje goed voor?

nog wel, haha. Zit nu in m'n laatste toetsweek, maar ik sta dacht ik voor geen enkel van onder de 6, voor bio en scheikunde boven de 7 en wis boven de 8 O:) Al heb ik wss nog geen 4 op de toets van wiskunde die ik gister maakte, die was me toch echt te moeilijk.. Gelukkig over 2/3 weken ook de herkansingen nog[/quote]

Wauw super goed! Dan gaan de examens sws lukken!

Autumnn

Berichten: 8076
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:07

Ik twijfel heel erg tussen Milieukunde en Bedrijfskunde. Hele lastige keuze :(

LisavanLisa

Berichten: 1338
Geregistreerd: 06-11-10
Woonplaats: Utrecht

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 11:59

haaii

mag ik me hier ook melden? :)

Fem

Berichten: 12520
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:15

Van mij wel!

Ik heb me trouwens ingeschreven bij de Fotovakschool en heb eind april mijn intakegesprek! Ben benieuwd :)

LisavanLisa

Berichten: 1338
Geregistreerd: 06-11-10
Woonplaats: Utrecht

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:27

oke super :)

wauw spannend, gave opleiding ik ben benieuwd. weet je al wat je op de intake moet doen (opdrachten oid)
ik heb eindelijk de opleiding gevonden die bij me past, binnenhuisarchitect/interieurdesign. Ben nu aan het zoeken naar geschikte scholen. open dag van Saxion next is 14 april ben erg benieuwd.
Voor artez was ik helaas te laat voor de open dag en de meeloop dagen zaten al vol maar ik sta op de wachtlijst :=

WiskyBokjes
Berichten: 9755
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-15 12:34

Welkom! Interessante studie! :j

Spannend Fem, intakegesprek! Hangt daar nog wat van af?

Ik moet mij nog steeds inschrijven. :=

Fem

Berichten: 12520
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:37

Wat leuk dat je eindelijk de opleiding hebt gevonden die bij je past! Dat is toch het allerbelangrijkste.

Ja ik weet wat er van mij verwacht word bij het intakegesprek.
- fotografisch portfolio
- evt. inspiratie portfolio (foto's van fotografen die je inspireren).
- uitspreken van wederzijdse verwachtingen
- motivatie & enthousiasme


En ja WiskyBokjes, het hangt van het intakegesprek af of je aangenomen wordt. :=
Maar niet direct je portfolio is het belangrijkste, maar vooral je motivatie.

Aan welke opleiding zit je te denken WiskyBokjes?

LisavanLisa

Berichten: 1338
Geregistreerd: 06-11-10
Woonplaats: Utrecht

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:58

dankjullie :)

WiskeyBokjes bij welke opleiding wil je je inschrijven?

Fem oke, hoef je geen opdrachten daar uit te voeren?

Fem

Berichten: 12520
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:00

Nee geen opdrachten, ik geloof dat je wel een opdracht moet doen als je toegelaten wil worden tot de MBO opleiding, maar dat weet ik niet zeker omdat ik dus voor de HBO opleiding ga.

Maar dit is wat ik via mail toegestuurd heb gekregen voor het intake-gesprek.

LisavanLisa

Berichten: 1338
Geregistreerd: 06-11-10
Woonplaats: Utrecht

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:04

oke, spannend ik ga voor je duimen!

WiskyBokjes
Berichten: 9755
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-15 14:56

Fem schreef:
Wat leuk dat je eindelijk de opleiding hebt gevonden die bij je past! Dat is toch het allerbelangrijkste.

Ja ik weet wat er van mij verwacht word bij het intakegesprek.
- fotografisch portfolio
- evt. inspiratie portfolio (foto's van fotografen die je inspireren).
- uitspreken van wederzijdse verwachtingen
- motivatie & enthousiasme


En ja WiskyBokjes, het hangt van het intakegesprek af of je aangenomen wordt. :=
Maar niet direct je portfolio is het belangrijkste, maar vooral je motivatie.

Aan welke opleiding zit je te denken WiskyBokjes?

Oh jeetje ik wist niet het ook afhing van je motivatie en niet alleen cijfers (wat vaak wel zo is). Maar wel goed want dan krijg je niet van die ongemotiveerde leerlingen. :=

Ik moet mij nog inschrijven voor Logistiek & Economie op de HAN in Nijmegen. :)

Eloya

Berichten: 5204
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 15:06

Ja ook ik heb mij ingeschreven voor een Hbo studie, ik zit nu in examenjaar havo .

Ik heb mij ingeschreven voor verpleegkunde op Saxion deventer en windesheim Zwolle.
Windesheim heeft namelijk geen loting en saxion wel. Het liefst wil ik naar Saxion

Morgen heb ik het intakegesprek op Saxion :D dus ben heel benieuwd hoe dat zal gaan.

LisavanLisa

Berichten: 1338
Geregistreerd: 06-11-10
Woonplaats: Utrecht

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 15:24

Eloya wat leuk, ik ga naar de open dag van saxion in deventer, misschien komen we wel bij elkaar op school als het allemaal goed loopt :D

paljaslaura

Berichten: 2747
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 18:28

Ik heb 2 mei mijn intake gesprek bij de Fotovakschool. Knijp 'm nu al :')