Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Molfre

Berichten: 2636
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:12

Om je te registreren bij de NHS kan je gewoon bij de huisarts binnenstappen hoor, formuliertje invullen en je bent klaar :)

Hoe is het inmiddels daar? Helemaal gesettled? Hoe bevalt het op je werk?

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 22:14

He! Sorry, ik was erg druk. Had je bericht wel gezien maar vergeten te reageren :o
Hier gaat alles goed. Heb het naar mijn zin in Engeland en op mijn werk. Donderdag ben ik jarig en zaterdag hou ik een bbq samen met een collega die morgen jarig is. Helemaal leuk dus, dat ik al mensen heb ik die ik uit kan nodigen. :D

Verder heb ik vandaag mijn site http://www.emigrerennaarengeland.nl weer eens bijgewerkt - en dan heb ik het niet over de blog maar over alles onder praktische informatie. :') Er moet nog veel meer op natuurlijk... maar het begin is er. Voor de mensen die ook in Engeland wonen: als jullie aanvullingen hebben ontvang ik graag een pb.

Hoe is het in Ramsgate, Molfre?

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 22:46


Molfre

Berichten: 2636
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:53

Net terug van 3 weken vakantie in Cyprus :D Erg wennen dus, het Engelse weer :') Verder hebben we het heerlijk druk bij P&O :(:)

Hoe bevalt het jou verder op je werk en hoe lang zit je er nu ongeveer al?

xMercury

Berichten: 3408
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Somewhere in time and space

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:00

Oh wat een onwijs leuk topic! Ik ga je volgen TS, vind het een erg moeidige beslissing.

En zoveel meer Bokkers die in de UK wonen :D Leuk! Ben onwijs jaloers op jullie, zou ook erg graag naar daar verhuizen :)

Suzanne F.

Berichten: 49234
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:48

Oh wat is Derbyshire mooi!! Prachtig! De rust valt al op me als ik de foto's kijk....
Wat zou ik daar graag naar toe willen zeg. Als ik toch geen hond of kraai had dan had daar gerust willen wonen. Wat een indrukwekkende en serene omgeving!!

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:43

Dan neem je hond of kraai toch mee?
Het ziet er inderdaad prachtig uit!

Tess_C

Berichten: 931
Geregistreerd: 27-08-12
Woonplaats: Beek (Li)

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 16:31

Ik lees je topic al vanaf het begin mee! Ik heb Engeland 2 weken terug eindelijk eens mogen bewonderen en ik heb mijn hart verloren.. Het voelde alsof ik thuiskwam, klinkt heel raar misschien.. niet te beschrijven ook.

Ben nu zelf gegevens aan het verzamelen om hopelijk met een jaar in Engeland te zitten en te blijven. Ik hou je site goed in de gaten!

Suzanne F.

Berichten: 49234
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 17:22

mbkaatje schreef:
Dan neem je hond of kraai toch mee?
Het ziet er inderdaad prachtig uit!


Hond of kraai is een kindje in dit geval. En die kan ik toch niet zomaar in een ander land neerzetten.
Maar een keer er naar toe ga ik zeker doen! Maar dat stond al in de planning toch Shanna?

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:41

Had niet goed gelezen, ik dacht dat je een vakantie bedoelde. Emigreren is met kind ook niet onmogelijk, maar het maakt de stap wel moeilijker.

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 22:36

Suzanne F. schreef:
Oh wat is Derbyshire mooi!! Prachtig! De rust valt al op me als ik de foto's kijk....
Wat zou ik daar graag naar toe willen zeg. Als ik toch geen hond of kraai had dan had daar gerust willen wonen. Wat een indrukwekkende en serene omgeving!!


Dat was precies mijn indruk. Was er stil van! En inderdaad, vakantie staat op de planning, hoewel je Londen absoluut niet kunt vergelijken met de rest van Engeland.

Molfre, ik zit hier nu denk ik... 2,5 maand. Ben 26 mei verhuisd. Ruim 2 maanden aan het werk en dit is tevens mijn laatste maand proeftijd.

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 22:37

TeSs2411 schreef:
Ik lees je topic al vanaf het begin mee! Ik heb Engeland 2 weken terug eindelijk eens mogen bewonderen en ik heb mijn hart verloren.. Het voelde alsof ik thuiskwam, klinkt heel raar misschien.. niet te beschrijven ook.

Ben nu zelf gegevens aan het verzamelen om hopelijk met een jaar in Engeland te zitten en te blijven. Ik hou je site goed in de gaten!


Dat gevoel heb ik ook altijd gehad hoor, van het 'thuiskomen', dus klinkt heel herkenbaar.
Wat voor plannen heb jij om een jaar hierheen te gaan?

Tess_C

Berichten: 931
Geregistreerd: 27-08-12
Woonplaats: Beek (Li)

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:18

Ben blij dat ik niet de enige ben :D iedereen in mijn omgeving verklaard me voor gek.
Ik moet nog 10 weken stage lopen en dan heb ik mijn Bachelor diploma eindelijk binnen. Daarna wil ik gaan werken om zo te kunnen sparen om te verhuizen naar Engeland ( ik wil paardlief natuurlijk meenemen )

Mijn vriend is heel toevallig ook Engels, en ik kan dan bij zijn ouders thuis verblijven totdat ik/ we zelf iets hebben gevonden. Het staat nog allemaal in de kinderschoenen.. maar ik weet wel dat dit iets is wat ik echt heel graag wil.

Ik heb nu natuurlijk nog maar een klein deel van Engeland gezien ( Zeg maar gerust een piepklein deel ) en wil graag ook noordelijk en zuidelijk gaan kijken voor in de toekomst. Maar tot die tijd zit ik graag in het Oosten. Zijn familie woont daar ook allemaal bij elkaar. Ik vindt het alleen heel erg spannend om naar een baan te gaan zoeken daar. Heb echt geen idee of " Nederlanders" zo makkelijk aan een baan komen als men zegt.

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 12:32

Tess, ach, wat let je? Niet geschoten is altijd mis! Als je het wil proberen moet je het gewoon doen.

De meeste vragen die ik krijg gaan over het links rijden met de auto... :') Dus ik heb dat dit keer als onderwerp voor mijn blog gebruikt:

http://www.emigrerennaarengeland.nl/mij ... n-engeland

Molfre

Berichten: 2636
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 12:54

Zo ervaar ik het ook, ik heb nu wel als ik weer in Nederland ben dat ik even moet nadenken :+ Ben de laatste keer bijna verkeerd de rotonde opgereden :o

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 13:57

Door de manier waarop de wegen in Nederland op de rotonde aankomen rijd je in Nederland denk ik eerder verkeerd dan in Engeland! Hier kan je maar één kant op. :+

Suzanne F.

Berichten: 49234
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 15:11

Annash schreef:
Door de manier waarop de wegen in Nederland op de rotonde aankomen rijd je in Nederland denk ik eerder verkeerd dan in Engeland! Hier kan je maar één kant op. :+


Hahaha hier gaan ze nog weleens links de rotonde over. :')
Meestal op zaterdagavond laat.... :')

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 15:46

Ik moet bekennen dat ik dat in Nederland ook wel eens gedaan heb als het korter was... O:)
Maar dan wel midden in de nacht als er niemand op de weg was en niemand op straat die het kon zien _O-

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 11:25


Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 11:56


Suzanne F.

Berichten: 49234
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 13:22

Annash schreef:
Nieuwste blog ook maar weer hier, ondanks dat er in het topic weinig reacties zijn heb ik wel ontzettend veel bezoekers vanaf Bokt, dus het wordt blijkbaar toch gewaardeerd. :-)

http://www.emigrerennaarengeland.nl/mij ... -vertrouwd


Oh jaloers! Je bent naar Londen geweest! -O-
Ik wil ook. -O-

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 13:58

Ja was niet de bedoeling zoals je kunt zien :') Maar anders hadden we 3,5 uur in de auto gezeten naar Bath en nu waren we met 2,5 uur in Londen. Was een makkelijke keus haha.

Volgende zomer! ;-)

Christiene
Berichten: 7724
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 23:50

ik lees steeds stil mee! blijf updaten leuk om je te volgen!

Suzanne F.

Berichten: 49234
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 09:08

Annash schreef:
Ja was niet de bedoeling zoals je kunt zien :') Maar anders hadden we 3,5 uur in de auto gezeten naar Bath en nu waren we met 2,5 uur in Londen. Was een makkelijke keus haha.

Volgende zomer! ;-)


:j
Leuk!
Ik zou eigenlijk wel veel meer van Engeland willen zien. Stonehenge en in het Noorden die mooie omgeving die jij liet zien op de foto's. Beetje King Arthur gevoel. :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110702
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 11:17

Mijn ouders zijn bij Stonehenge geweest en het scheen nogal tegen te vallen. Je mag er in principe niet bij in de buurt komen en het was er gigantisch druk. Dus je ziet het allemaal van een afstand en ook nog eens over de vele hoofden van hordes mensen heen en dat is het dan.

Dit offtopic trouwens :P Maar ik wilde daar ook altijd heen.