Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kiki1995

Berichten: 1078
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 15:22

Wil je hem per se als fysiek boek? Ik heb de PDF nog ergens op mijn PC staan volgens mij!

DieL_Zor

Berichten: 3887
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 00:29

Mocht je de pdf niet meer kunnen vinden, dan kan ik ook even zoeken. Moet hem ook nog ergens hebben. Geef maar een seintje.

Zijn ze uitverkocht in de winkels/online? Of is hij in prijs zoveel hoger geworden dat je tweedehands zoekt? Heb m toendertijd voor 10/15 euro gekocht in de winkel :D standaardprijs. Vind het een heel fijn boek en gebruik m nu ook nog weleens.

Kiki1995

Berichten: 1078
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:15

Ik weet dat dit niet het topic er voor is, maar wat vragen jullie ongeveer voor website ontwerpen? Van begin tot eind? Ik doe het ontwerp en bouwen zelf. Het wordt voor een auteur die zijn verhalen en zichzelf meer naar buiten wilt brengen.

IMANDRA

Berichten: 9823
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 00:45

Kiki1995 schreef:
Ik weet dat dit niet het topic er voor is, maar wat vragen jullie ongeveer voor website ontwerpen? Van begin tot eind? Ik doe het ontwerp en bouwen zelf. Het wordt voor een auteur die zijn verhalen en zichzelf meer naar buiten wilt brengen.



Is heeeeeeeeeeeel heeeeeeeeel heel erg afhankelijk van wat je maakt.
Je kan voor een paar honderd een website hebben, maar ook een van duizenden. Helemaal afhankelijk van wat erin komt te zitten..

Anoniem

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 09:50

Is het een CMS? Bouw je het CMS zelf? Gebruik je een bestaand iets? Bouw je de theme zelf etc.
Ik zou een briefing moeten hebben om de kosten te bepalen. :)

Kiki1995

Berichten: 1078
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:02

Even vooropstellen dat ik ongediplomeerd nog ben (wel 6 jaar kennis in het vak) en dat ik nu nog op school zit.
Het gaat gebouwd worden in Wordpress, ga niks zelf bouwen aan een thema, we gaan er eentje uitzoeken die bij zijn wensen past en vanaf daar ga ik bouwen voor hem. Opzich nog vrij simpel, maar ben bang dat ik me op het werk verkijk. Heb nog nooit echt betaald gekregen voor wat ik doe, dus ik ben hier vrij nieuw in.

Anoniem

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:30

Is het zwart of wit?

Als je zelf niks doet behalve een thema uploaden en wordpress installeren op de host kun je niet zo veel vragen. Want wat ga je precies bouwen?
Stel gewoon een offerte op 'thema aanschaffen - wordpress op host zetten - thema online zetten' en alles wat daarnaast erbij komt is gewoon uurtarief. :)

coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 18:34

Mag ik mij hier ook melden?
In mijn vrije tijd ben ik bezig met webdesign en programmering (css en html), alles heb ik zelf geleerd en momenteel ben ik bezig met mijn blog op tumblr op te starten. Ik heb circa 10 jaar ervaring met coderen.

Anoniem

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 18:42

Ik reken 150 per uur, voor alles, van ontwerpen tot bouwen en alles eromheen. Ik doe ook onderhoud achteraf.

Voor vakantiehuizen doe ik t dan weer in de ruil voor vakanties :D

Maar heb het onwijs druk, dus veel pak ik niet op.

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 23:57

Goedenavond,

Even een berichtje hier, in de hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Al enige tijd spook ik met de gedachte een website te starten, maar ik loop totaal vast op het technische aspect hiervan :') Ik heb via hostnet een website geregistreerd en wordpress geïnstalleerd, maar kan hét perfecte thema niet vinden. Ik heb de lay-out inmiddels helemaal uitgetekend op papier, maar het komt dus totaal niet van de grond op de computer :+
Het gaat in dit specifieke geval om een soort vergelijkingssite voor één soort product waar zeer veel verschillende variaties in te vinden zijn, waarbij ik uiteindelijk een (zeer) uitgebreide zoekfunctie wil realiseren. Het basismenu bij voorkeur zoals bijvoorbeeld zoals deze: http://www.asos.com/women/dresses/cat/?cid=8799 (links op de pagina).
Wellicht ben ik bij wordpress totaal aan het verkeerde adres, of zoek ik op de verkeerde zoektermen?

Heeft iemand een idee waar ik het wél moet zoeken, of heeft iemand een tip voor een ontwikkelaar regio Randstad?

Kiki1995

Berichten: 1078
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 09:52

Ik kom hier ook even enthousiast zijn! Eerste stage van de opleiding zit er in al weer op met een dikke zeer goed op zak!! (Staat gelijk aan een 9/10!) *\%/*

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:00

Lekker bezig Kiki! :)

Als er nog mensen zijn met toffe vacatures op het gebied van content design/creative producer, let me know! :) Vanavond is het ADNIGHT, nog meer mensen van Bokt die gaan?

IMANDRA

Berichten: 9823
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:06

Ik ga! Waar ga jij allemaal heen?
Ik wil naar TBWA, etcetera, ogilvy, achtung en als er zin en tijd is nog grrr, cloudfactory en code d’azur haha (ga op de fiets, dat scheelt ^^). Selmore klonk ook wel cool.
Als mensen nog junior strateeg functies weten dan hoor ik het ook graag (a).

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:11

IMANDRA schreef:
Ik ga! Waar ga jij allemaal heen?
Ik wil naar TBWA, etcetera, ogilvy, achtung en als er zin en tijd is nog grrr, cloudfactory en code d’azur haha (ga op de fiets, dat scheelt ^^)
Als mensen nog junior strateeg functies weten dan hoor ik het ook graag (a).



Ik ben nog niet heeelemaal zeker over de volgorde, maar ik wil eigenlijk ook naar TBWA, Kokoro, Boomerang en BlauwGras. Ik kom echter niet uit Amsterdam dus ik ga helemaal NS stylo op een fiets de stad door :+ Ik ga echter alleen, dus dat is altijd fun :')

Staan er op VacatureviaGinny geen strategy functies? DEPT heeft wat dingen open staan nu :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:14

Wij hebben alleen vacatures voor interaction designers (senior) open op het moment.

Ik ga niet ik werk al prima naar mn zin.

, dit jaar doe ik ook geen conferenties. Bezig met ladies that ux om daar te gaan spreken volgend jaar oid. En wil volgend jaar naar UX Alive denk ik, of naar Kopenhagen, of misschien wel NY.

IMANDRA

Berichten: 9823
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:37

Courses schreef:
IMANDRA schreef:
Ik ga! Waar ga jij allemaal heen?
Ik wil naar TBWA, etcetera, ogilvy, achtung en als er zin en tijd is nog grrr, cloudfactory en code d’azur haha (ga op de fiets, dat scheelt ^^)
Als mensen nog junior strateeg functies weten dan hoor ik het ook graag (a).



Ik ben nog niet heeelemaal zeker over de volgorde, maar ik wil eigenlijk ook naar TBWA, Kokoro, Boomerang en BlauwGras. Ik kom echter niet uit Amsterdam dus ik ga helemaal NS stylo op een fiets de stad door :+ Ik ga echter alleen, dus dat is altijd fun :')

Staan er op VacatureviaGinny geen strategy functies? DEPT heeft wat dingen open staan nu :)


Haha ja ik sleep m’n app-developer vriend mee die er eigenlijk geen zin in heeft lol. Veel plezier vanavond, misschien kom ik je nog tegen!
Ik ga kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:40

Ik ga niet! Ik volg wel veel webinars de laatste tijd op gebied van IT en UX.

Ben recent gestart met detacheren via Yacht, waarin ik een UX/UI rol vervul bij Randstad op het moment. :) Ook maak ik deel uit van Most Dev, kan ik in ieder geval mijn front-end skills onderhouden haha. Heb een heel leuk internationaal team waarin ik werk, dus ben erg tevreden! :) Zo kan ik veel ervaring op doen binnen diverse bedrijven en straks met meer ervaring als freelancer aan de slag.
Maar de vraag voor freelance opdrachten blijven binnenkomen, merk dat ik het moeilijk vind om dingen af te wijzen. Ik probereen alleen de leerzaamste en leukste opdrachten aan te nemen. Of opdrachten voor intressante klanten, zo werk ik nu voor een Russische dame met een beeldschone stal. Heel leuk om allemaal (inter)nationale klanten te ontmoeten en mijn netwerk uit te bereiden!

hamsterfan

Berichten: 4246
Geregistreerd: 09-11-07
Woonplaats: Velserbroek (bij Haarlem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:54

Ik ga misschien met een klasgenootje van me, we zitten al een soort van plan te maken waar we heen zouden willen. Hopelijk kunnen we met de scooter :D

Maar het is dus het is nog niet zeker of we gaan :)

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 09:42

Hoi jongens, ik had een vraag.

Gezien ik ruim 2 jaar niets creatiefs meer doe en gestopt ben met school om rekeningen na te lopen (helaas dom ja) wil ik nu toch echt weer creatief werken. Ik begin langzaam een grote hekel aan mijn werk te krijgen (niet het werk maar het bedrijf waar ik werk) en ik wil toch graag creatief werken. Doel is reclame/AD voor een nonprofit. Ooit...
Anyway, ik heb dus eigenlijk geen echte portfolio. Ik vroeg mij af of al mijn creatieve dingen (zoals een boekje typografie, boekje bewerking, mijn foto's die tentoongesteld zijn, etc) erin kunnen of alleen de relevante voor reclame? Want daar zal ik nu sws geen werk vinden zonder een partner. En wat ik het beste zou kunnen zeggen als ik random bedrijfjes die mij aanspreken een open sollicitatie stuur?
Ik heb een vast contract hier nu maar ik wil toch een poging doen werk te zoeken waar ik gelukkig van wordt. Het huidige werk kost zoveel moeite in de ochtend voor op te staan :\

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 09:44

Heb je dus geen diploma in de grafische/design sector én ook geen werkervaring? Dan vrees ik dat het onmogelijk gaat worden..

De markt wordt momentele overspoeld met afgestudeerde MBO en HBO grafische of design studenten die allemaal op zoek zijn naar een baan. Je moet wel echt een héél mooi CV en portfolio hebben wil je daar uit springen.

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 09:53

Ik heb een bachelor, ik heb mijn master alleen niet afgemaakt ;)
(Bachelor of arts/grafisch)

Anoniem

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 10:05

Met een bachelor kom je er wel. We hebben hier nog niet echt wat open staan, ik denk namelijk dat je qua werk wel op je plek zou zijn binnen een hoekje van onze afdeling. Alleen is het wel utrecht :\ als we wat open krijgen, zal ik je dan een bericht toe doen?

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 10:17

Ik ben bereid naar Utrecht te reizen, alles om hoger op te komen. Ik denk ook dat het een perfecte aansluiting is op waar ik nu zit :P Maar er is inderdaad geen vacature zover ik kon zien. Mocht je wat weten... Graag :o Zelfs een stage zou ik nu graag aannemen zodat ik ten minste iets van ervaring kan opdoen.

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 10:47

chimello schreef:
Ik heb een bachelor, ik heb mijn master alleen niet afgemaakt ;)
(Bachelor of arts/grafisch)


Ooooh dat scheelt :D Een stage zou inderdaad een mooie zijn dan, ook om je portfolio aan te vullen!

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 10:55

Ja precies! Maar dan nog moet er iets op mijn portfolio staan en ik heb geen idee wat :P Ik heb een mooi typografisch boekje gemaakt op school, ik heb ook een artsy boekje gemaakt waar ik erg trots op ben, ook een super vet master concept ontwikkeld maar dat is product design ipv reclame... Dus ik weet niet wat relevant is? Snap je? Ik vind mijzelf erg sterk qua concepten bedenken maar daar is neit echt een portfolio optie voor vind ik?