[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 14:06

Met dit weer heb ik hem altijd op de handrem en in z'n vrij. Mijn vader deed het idd ook nooit, maar voor je versnellingsbak is het wel het beste om hem niet in een versnelling te laten zitten. Als het echt rotweer is buiten (hele strenge vorst) dan parkeer ik hem achteruit in en zet ik hem in z'n 1. Dat is ook omdat ik hem soms niet meer in z'n achteruit krijg als het vriest en dat is op zn zachtst gezegd vervelend als je naar je werk moet :))

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:27

Meld me hier ook. Ik ben sinds afgelopen winter bevoegd om rijles B te geven. Het lijkt me leuk en informatief om hier alle ins en outs welke leerlingen ervaren te lezen. Sinds mei heb ik mijn eigen rijschool (als zogenaamde eenpitter). Mijn eerste leerling kwam van een slecht te boek staande rijschool af en heeft vandaag na 10 lesuren bij mij haar examen behaald. Bij de vorige school had ze 14 lessen van 1,5 uur gehad maar ook al 3 examens. Belachelijk en onverantwoord. Vrijwel alle bijzondere verrichtingen heeft ze bij mij moeten leren evenals borden herkennen/zien dus slagen was bij die eerste 3 examens geen optie. Maar gelukkig vanmorgen een hele blije meid met een hele berg stress minder.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23450
Geregistreerd: 09-04-01

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:29

gefeliciteerd met het slagen van je leerling.

Had je via PB al even gesproken, zit al 14jr in het vak voor auto, motor en bromfiets :j

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:41

Thnx Polly, hopelijk volgen er meer!

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:35

Pfffff, weer gezakt voor die theorie -O-
Gevarenherkenning ging weer gewoon goed, maar toch 7 fouten bij kennis. Nou moet ik ook zeggen dat mijn hoofd er absoluut niet bij was, zowel met leren als het examen, ik zit de laatste weken niet zo lekker in mijn vel. Echt balen, dit

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23450
Geregistreerd: 09-04-01

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:35

dat is zuur idd, nog een categorie waar je meerdere fouten in hebt of allemaal verschillende?

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:39

Polly schreef:
dat is zuur idd, nog een categorie waar je meerdere fouten in hebt of allemaal verschillende?

Allemaal verschillende, helaas

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23450
Geregistreerd: 09-04-01

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:40

heb je een cursus gevolgd? Vaak krijg je daar wel tips en trucs

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:43

Polly schreef:
heb je een cursus gevolgd? Vaak krijg je daar wel tips en trucs

Nee heb ik niet gedaan, maar denk dat ik dat nu toch wel ga doen. Lijkt me inderdaad toch wel fijner :j

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:46

Bij de grotere rijscholen kun je vaak zo binnenlopen, betalen en aansluiten bij zo'n theorie-avond. Kan nooit kwaad om daar eens een paar avondjes aan te wagen. Hoe beter je de theorie beheerst, hoe makkelijker het wordt met praktijklessen.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 11:44

Ik blijf het stom vinden dat ik elke keer zo zenuwachtig ben voor rijles. Bang dat ik iets aanrijd of iets dergelijks. :=

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 13:17

Ik ben t een beetje zat aan het worden. Want ik kan wel rijden, ik heb alleen t examen nog niet. Zaten 6 weken tussen de examens dit keer. 1 les gehad daarna niet meer. Zou vorige week rijden maar toen ging de les niet door -O- en dat gebeurd wel meer en ik weet waarom dus ik kan er niet echt boos om worden maar het is wel echt vervelend.

Nu heb ik volgende week examen en deze week nog 2x 1 uur les. Ik ben er zo klaar mee, zoveel gedoe. Ben ook bezig met een verhuizing nu en ik kan zelf niet eens heen en weer rijden |o

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23450
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 13:18

Nayomie schreef:
Ik blijf het stom vinden dat ik elke keer zo zenuwachtig ben voor rijles. Bang dat ik iets aanrijd of iets dergelijks. :=


Er zit niet voor niks iemand naast je he

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 14:50

laraxXxemma schreef:
Ik ben t een beetje zat aan het worden. Want ik kan wel rijden, ik heb alleen t examen nog niet. Zaten 6 weken tussen de examens dit keer. 1 les gehad daarna niet meer. Zou vorige week rijden maar toen ging de les niet door -O- en dat gebeurd wel meer en ik weet waarom dus ik kan er niet echt boos om worden maar het is wel echt vervelend.

Nu heb ik volgende week examen en deze week nog 2x 1 uur les. Ik ben er zo klaar mee, zoveel gedoe. Ben ook bezig met een verhuizing nu en ik kan zelf niet eens heen en weer rijden |o

Wat super balen. Heb je al aangeven wat je zelf wilt bij de rijschool?


Polly schreef:
Nayomie schreef:
Ik blijf het stom vinden dat ik elke keer zo zenuwachtig ben voor rijles. Bang dat ik iets aanrijd of iets dergelijks. :=


Er zit niet voor niks iemand naast je he

Dat klopt en ik stress altijd voor niks, dat is het stomme. Het gaat goed en anders grijpt de instructeur in. En zelfs na 3 week geen les, ging het zoals voor die 3 week pauze. Dus het is heel stom dat dat gevoel er is want die is nergens voor nodig. :o

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 16:50

Ik heb een paar maand geleden schade gereden aan de les auto, er stond een vrachtwagen half in een bocht waardoor ik toen ik die vrachtwagen voorbij was scherp moest insturen om de bocht te halen. Ik was iets te scherp en laat er op het einde van de stoep in de bocht nou net zo'n halve betonnen cirkel met kiezels erin verwerkt staan. Daar ging ik dus een beetje tegen aan/over heen. Is even schrikken, maar daar is je instructeur gewoon voor verzekerd. En nu kan ik met mijn instructeur er eigenlijk wel een grapje over maken. Niks aan de hand.

Ik pak mijn lessen binnenkort ook weer op, even heeeeeel druk met de laatste loodjes van school en dat gaat nu even voor. Morgen de laatste herkansing en dan vakantie.

Anoniem

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 22:11

Bedankt voor de handrem tips , heb hem in zijn 1 geparkeerd . Heb geen idee hoe de handrem werkt en wil niks slopen , al valt er weinig aan die auto nog te slopen. Motor was maar keer of 10 uitgevallen ,morgen n 3 maanden voor het eerst alleen . Enorm spannend maar heb niks voor niks dat roze pasje :) ,heb vooral angst dat de auto stuk gaat en ik in paniek raak of dat ik pa zijn laatste auto sloop . Maar ook blij dat ik die auto eindelijk gebruiken mag !

Nayomie lekker ontspannen en gewoon rijden en goed kijken ,je zit niet alleen en degene naast je zit er niet voor de sier !

Laraxemma hoe is het examen gegaan ?


Blijf een beetje hangen hier :o , maar wel fijn nog wat tips en tricks soms

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 17:03

Net examen gehad...

En geslaaagd *\o/*
Ben helemaal happy. Rit ging gespannen maar goed, had dezelfde examinator als vorige keer dus dat vond ik wel fijn. Verkeer werkte fijn mee, geen hele gekke dingen en gewoon lekker kunnen rijden.
Nu nog een week wachten tot in ook daadwerkelijk mn rijbewijs in handen heb maar dan kan ik eindelijk genieten van mn eigen auto :D

Anoniem

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 19:25

gefeliciteerd!

BritHittepit

Berichten: 2557
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 20:51

Proficiat

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 21:22

laraxXxemma schreef:
Net examen gehad...

En geslaaagd *\o/*
Ben helemaal happy. Rit ging gespannen maar goed, had dezelfde examinator als vorige keer dus dat vond ik wel fijn. Verkeer werkte fijn mee, geen hele gekke dingen en gewoon lekker kunnen rijden.
Nu nog een week wachten tot in ook daadwerkelijk mn rijbewijs in handen heb maar dan kan ik eindelijk genieten van mn eigen auto :D


Proficiat!!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Zoonlief heeft morgen tussentijds toets in de automaat... ben benieuwd

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23450
Geregistreerd: 09-04-01

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 21:23

Gefeliciteerd!!

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 22:10

laraxXxemma schreef:
Net examen gehad...

En geslaaagd *\o/*
Ben helemaal happy. Rit ging gespannen maar goed, had dezelfde examinator als vorige keer dus dat vond ik wel fijn. Verkeer werkte fijn mee, geen hele gekke dingen en gewoon lekker kunnen rijden.
Nu nog een week wachten tot in ook daadwerkelijk mn rijbewijs in handen heb maar dan kan ik eindelijk genieten van mn eigen auto :D


Gefeliciteerd. Weer een zorg minder. Voor de hoeveelste keer ging je op?

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 10:44

Zoon heeft TT met glans doorstaan. Zijn eiegen ingevulde evaluatie formulier kwam goed overeen met hoe hij rijdt. Dus dat was ook mooi. Enige waar hij aan moet werken is dat hij het gas wat eerder los laat bij kruisingen etc. Hij rijdt ietwat te "stevig" hetgeen hij aan ons toe schuift.... man en ik houden van auto rijden, man heeft altijd goede lease-bakken (BMW, Volvo) en ik rij een Vito met V6. Inmiddels hebben we er een BMW i3 bij, ik had voorheen een Mini Cooper S... dus tsja. Ik probeer het goede voorbeeld te geven, rij niet onveilig ofzo, manlief ook niet. Maar ben niet bang gas te geven zeg maar...

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 10:54

Zilfstar schreef:
Zoon heeft TT met glans doorstaan. Zijn eiegen ingevulde evaluatie formulier kwam goed overeen met hoe hij rijdt. Dus dat was ook mooi. Enige waar hij aan moet werken is dat hij het gas wat eerder los laat bij kruisingen etc. Hij rijdt ietwat te "stevig" hetgeen hij aan ons toe schuift.... man en ik houden van auto rijden, man heeft altijd goede lease-bakken (BMW, Volvo) en ik rij een Vito met V6. Inmiddels hebben we er een BMW i3 bij, ik had voorheen een Mini Cooper S... dus tsja. Ik probeer het goede voorbeeld te geven, rij niet onveilig ofzo, manlief ook niet. Maar ben niet bang gas te geven zeg maar...

Gefeliciteerd met je zoon!

En herkenbaar. Mijn vader en vriend rijden beiden ook graag door, niet onveilig hoor maar wel lekker vlot. Ik had tijdens mijn rijlessen ook echt moeite om rustig genoeg te rijden, schuif ik ook op hun af :P Het hielp mij heel erg om in mijn hoofd te denken dat ik moest rijden als een oud oma'tje :+

DaisyDarling
Berichten: 4225
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 13:54

Gefeliciteerd geslaagden! :D

Ik mag over 2 weken op examen, op een zaterdagmiddag. Iemand ervaring met dat tijdstip in Amsterdam?
Nu moet ik verplicht daarvoor ook nog 2 uur lessen, dus bijna 3 uur achter elkaar rijden. Normaal ben ik na 2 uur al flink moe, dus ik hoop dat ik in combinatie met de stress nog overeind blijf :o :+

Ik twijfel om nog een tussentijdse toets aan te vragen, maar dat is dan zo kort van te voren dat het waarschijnlijk weinig zin heeft.

Mijn instructrice ging vorige week ook nog volledig uit der plaat tegen de lesser na mij die een fout maakte (een hele domme gevaarlijke, maar toch), waardoor mijn zin om te rijden vrijwel 0 is -O-