[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 17:17

Ja we zijn allemaal ongedeerd, ikzelf wat geschrokken en beetje stijve nek. Maar scheelt dat mijn rijinstructeur het zag aankomen en we er deels op konden voorbereiden. Maar zelfs dan is het nog schrikken.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 17:26

Oh jeetje Nayomie, wat rot! :(:)
Hopelijk blijf je niet te lang stijf en stap je volgende keer gewoon weer vol vertrouwen in!

Zitten er mensen in dit topic die bezig zijn voor een vrachtwagenrijbewijs? Ik zit met het idee te spelen...

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 17:28

Jeetje Nayomie, dat is schrikken! Wat is er gebeurd?

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 17:32

Ik heb gelukkig een hele lieve instructeur en als ik ergens moeite mee ga hebben, kan ik hem een bericht sturen. :j

Welk vrachtwagen bewijs wil je halen? Ken verschillende mensen die voor verschillende bewijzen zijn gegaan. :j


Balenciaga schreef:
Jeetje Nayomie, dat is schrikken! Wat is er gebeurd?

Ik moest remmen voor een voetganger die voorrang had, vrouw achter mij had dit niet door want die keek naar fietsers waardoor ze op onze auto knalde. banketstaaf is dat de lesauto aan de achterkant behoorlijk beschadigd is, en de gene die op ons in reed misschien net een schrammetje op de auto.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 17:37

Nayomie schreef:
Ik heb gelukkig een hele lieve instructeur en als ik ergens moeite mee ga hebben, kan ik hem een bericht sturen. :j

Welk vrachtwagen bewijs wil je halen? Ken verschillende mensen die voor verschillende bewijzen zijn gegaan. :j


Balenciaga schreef:
Jeetje Nayomie, dat is schrikken! Wat is er gebeurd?

Ik moest remmen voor een voetganger die voorrang had, vrouw achter mij had dit niet door want die keek naar fietsers waardoor ze op onze auto knalde. banketstaaf is dat de lesauto aan de achterkant behoorlijk beschadigd is, en de gene die op ons in reed misschien net een schrammetje op de auto.


Scheelt dat de kosten vergoed worden door de tegenpartij want die heeft m er in geboord bij jullie. Dus je instructeur zal er uiteindelijk niks van voelen in z'n portomonnee. Misschien dat dat iets troost.

Jessica_1998

Berichten: 3403
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Hendrik ido Ambacht

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 18:16

Jeetje dat is heftig nayomie, schrikken maar gelukkig iedereen ongedeerd

zonnebloem18

Berichten: 24837
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 18:20

Mijn man heeft net zijn vrachtwagenrijbewijs gehaald, was nog wel een pittige cursus.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 19:24

Echt niet fijn Nayomie, maar gelukkig niet jouw schuld dus. En een fijne instructeur helpt zeker ook!

zonnebloem18 schreef:
Mijn man heeft net zijn vrachtwagenrijbewijs gehaald, was nog wel een pittige cursus.

Ja? De theorie, of juist de praktijk?

zonnebloem18

Berichten: 24837
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 19:32

Theorie was behoorlijk lastig en besloten terrein. Gewoon een route rijden is een eitje, maar de bijzondere verrichtingen wel pittig.
Voor het tweede en derde theorie examen is hij eerst 2 keer gezakt.
Praktijkexamen wel alle 3 de eerste keer gehaald.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23443
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:17

Jessica_1998 schreef:
Weten jullie Hoevaak je via mijn CBR je examendatum mag verzetten?


Zoals ik het lees kan je als consument je datum verzetten zolang je meer dan 7dgn voor de examendatum wijzigt. Als je examendatum binnen de 7dgn is dan kan je alleen vervroegen.

Vind het wel behoorlijk aso dat je werk je daar geen vrij voor geeft, ervan uit gaande dat je fulltime werkt, anders op een andere dag of in de avonduren plannen.

Schrikken Nayomie!
Niet over in zitten hoor, de schade is niet jouw probleem en je instructeur kan dit heel prima oplossen. Hou wel je nek in de gaten (hoe hard reed de tegenpartij) en laat je desnoods nakijken door een huisarts. Meld dit dan bij je rijschool, hopelijk hebben ze het schadeformulier nog niet opgestuurd en kunnen ze er eenvoudig bij vermelden dat er mogelijk ook letsel is. Scheelt een hoop gedoe dan wanneer je daar later mee komt.
In de adrenaline net na een ongeval voel je het vaak niet, dat is de reden dat ik schadeformulieren altijd even achter de hand hou en een dag later nogmaals de leerling vraag of er klachten zijn. Ben diverse malen bij aanrijdingen geweest (ook als hulpverlener) en ik laat als er bv airbags geploft zijn altijd een ambu komen voor controle.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:07

Niet eens zo heel hard, 15/20 km/u. Heb net de rijinstructeur een bericht gedaan ja, ook die heeft er beetje last van. Ik moet het inderdaad in de gaten houden of het aan blijft houden. :j

Direct erna voelde ik het ook niet, heb daarna ook gewoon weer gereden. Besef en pijn komt later.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23443
Geregistreerd: 09-04-01

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:17

ja dat komt door adrenaline.
Ik heb er weleens een opgeraapt na een valpartij met de motor op het circuit die kon nog best lopen vond ie *strompeldestrompel* en ging vast zn pak niet uit doen om even te kijken.
Nou prima kerel dan niet en ik ben weer verder gaan rijden.
Half uurtje later was het gezakt en kon ie niks meer, toen mocht ik wel komen kijken maar kon er niks mee omdat hij zijn pak niet meer uit kreeg, hij kon helemaal niet belasten dus een ambu laten komen (hij ging met een gangetje van 60 onderuit op het circuit), die knipten zn dure leren broek van zn kont (ja had ie die meteen maar uit moeten doen) en we keken zo z'n kniegewricht in.
Goed in de gaten houden hoor, schroom niet om pijnstilling te nemen, ontspanning kan al veel doen. En als je pijn hebt kan je niet ontspannen en met goede pijnstilling dus wel.

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:06

YEEY *\o/* Zoon heeft theorie gehaald! was 2e poging. Nu 9 fouten in de gevaarinzicht (waarvan 1 wegens te laat aanklikken) en maar 2 in het kennis gedeelte! SUPERtrots op hem.

Nu op naar de 2e rijtest maar dan dus in de automaat. En die automaat geeft hem al veel meer vertrouwen, omdat hij nu dus veel rustiger kan rijden in zijn hoofd. Heeft vorige les snelweg mogen rijden, 2 vrachtbakken ingehaald. Ach die jongen wordt hier zo blij van...

Ohja bij de theorie-les moest hij een wie-mag-wanneer vraag doen en dat zei hij met zo'n snelheid en foutloos dat de instructeur zei dat hij wel coureur kon worden zo snel als hij het overzag. Nou.. dat leek zoonlief met zijn fysieke gesteldheid niet zo'n goed plan... HAHA

hwn
Berichten: 4700
Geregistreerd: 26-05-13

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 22:04

Ai Nayomie, wat rot.

Ik was aan het overwegen om mijn Be te halen, zodat ik op het werk ook met aanhangwagen kan rijden, maar dat zal ik maar uit mijn hoofd zetten: vandaag de grote bestelwagen van het werk gebruikt, was de enige die er was, en bij een maneuver bij de leverancier de lengte verkeerd ingeschat en gehaperd aan n geparkeerde auto. Laat mijn baas nu net een fervente autofreak zijn. Vragen/telefoontjes over 't werk krijg ik niet beantwoord, en zo blijft mijn werk ook liggen (hij werkt deze week op verplaatsing), maar om me de volle laag te geven hierover kan hij wel bellen. Pfff, voel me zo ellendig.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 06:50

hwn schreef:
Ai Nayomie, wat rot.

Ik was aan het overwegen om mijn Be te halen, zodat ik op het werk ook met aanhangwagen kan rijden, maar dat zal ik maar uit mijn hoofd zetten: vandaag de grote bestelwagen van het werk gebruikt, was de enige die er was, en bij een maneuver bij de leverancier de lengte verkeerd ingeschat en gehaperd aan n geparkeerde auto. Laat mijn baas nu net een fervente autofreak zijn. Vragen/telefoontjes over 't werk krijg ik niet beantwoord, en zo blijft mijn werk ook liggen (hij werkt deze week op verplaatsing), maar om me de volle laag te geven hierover kan hij wel bellen. Pfff, voel me zo ellendig.



Joh kan gebeuren. Die baas van je is gewoon een zak. Laat je niet ontmoedigen. Juist lessen en je Be halen zorgt er voor dat je het straks allemaal wel goed in kan schatten. Geef niet op! De beste maken wel eens een fout hoor.

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:15

Hebben jullie tips om beter te worden in gevarenherkenning? Ik doe heel veel oefenexamens, en de theorie gaat helemaal prima, maar ik zak telkens op gevarenherkenning. Ik heb heel vaak dat ik remmen aangeef als hij wil dat ik gas loslaat of andersom. Ik vind het echt heel lastig! -O-

Ik ben ook geswitched van rijschool. De communicatie met mijn rij instructeur voor het plannen van lessen verliep heel moeizaam (hij reageerde gewoon een week niet op mijn appjes), en toen bleek dat hij op dat moment dus weinig tijd had en maar lessen in kon plannen met steeds 2 weken ertussen. Dat vond ik niet zo prettig, dus nu toch maar overgestapt naar ANWB Nijmegen. Daar doe ik nu de spoedcursus, en heb ik veel meer regelmaat in de lessen, en ook langere lessen :j

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 16:16

E_J schreef:
Hebben jullie tips om beter te worden in gevarenherkenning? Ik doe heel veel oefenexamens, en de theorie gaat helemaal prima, maar ik zak telkens op gevarenherkenning. Ik heb heel vaak dat ik remmen aangeef als hij wil dat ik gas loslaat of andersom. Ik vind het echt heel lastig! -O-

Ik ben ook geswitched van rijschool. De communicatie met mijn rij instructeur voor het plannen van lessen verliep heel moeizaam (hij reageerde gewoon een week niet op mijn appjes), en toen bleek dat hij op dat moment dus weinig tijd had en maar lessen in kon plannen met steeds 2 weken ertussen. Dat vond ik niet zo prettig, dus nu toch maar overgestapt naar ANWB Nijmegen. Daar doe ik nu de spoedcursus, en heb ik veel meer regelmaat in de lessen, en ook langere lessen :j



Online Race spelletjes doen forza op de xbox of gta ofzo. ( believe it or not Maar Heeft wel geholpen.)

Zeker bij gta proberen je aan de verkeers regels te houden ipv altijd als een maniak rond te scheuren. Zeker met een stuurtje er bij is het redelijk realistisch te krijgen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23443
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 17:26

E_J schreef:
Hebben jullie tips om beter te worden in gevarenherkenning? Ik doe heel veel oefenexamens, en de theorie gaat helemaal prima, maar ik zak telkens op gevarenherkenning. Ik heb heel vaak dat ik remmen aangeef als hij wil dat ik gas loslaat of andersom. Ik vind het echt heel lastig! -O-

Ik ben ook geswitched van rijschool. De communicatie met mijn rij instructeur voor het plannen van lessen verliep heel moeizaam (hij reageerde gewoon een week niet op mijn appjes), en toen bleek dat hij op dat moment dus weinig tijd had en maar lessen in kon plannen met steeds 2 weken ertussen. Dat vond ik niet zo prettig, dus nu toch maar overgestapt naar ANWB Nijmegen. Daar doe ik nu de spoedcursus, en heb ik veel meer regelmaat in de lessen, en ook langere lessen :j


Heb je een theorie cursus gedaan?
Bij de gemiddelde theorie cursus hebben ze je binnen een paar minuten uitgelegd waar je op moet letten en wanneer je wat moet kiezen.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 18:49

Ik heb morgen theorie. Misschien te vroeg. Ik haal het namelijk waarschijnlijk toch niet.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 09:18

Nou, in 1 keer geslaagd voor de theorie. Best wel trots. :D

BritHittepit

Berichten: 2553
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 09:44

Proficiat

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 09:50

Gefeliciteerd Nayomie!

Ik heb vanavond weer motorrijles! Gaan beginnen met die behendigheidsoefeningen :=

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23443
Geregistreerd: 09-04-01

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 09:58

Gefeliciteerd!

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 14:12

Aah gefeliciteerd Nayomie!

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 10:52

Ik ben gezakt voor mijn 1e keer theorie. 7 fouten voor inzicht -O-