[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BritHittepit

Berichten: 2573
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 20:38

Dank je wel! Nu kan ik op pad met men paard!

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 20:51

Gefeliciteerd Kay_Kim! *\o/*

Lieszje
Berichten: 7184
Geregistreerd: 13-10-08

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 23:36

Gefeliciteerd Kay_Kim!

Ik vond de motortheorie niet heel erg verschillen van de autotheorie :)

Esmee_RS

Berichten: 4886
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 06:29

Kay_Kim schreef:
Ik ben dinsdag begonnen met rijles voor BE-rijbewijs en heb het vandaag gehaald *\o/*

Gefeliciteerd!

Lieszje, dat zei mijn vriend ook al inderdaad :j

Pieneappel

Berichten: 494
Geregistreerd: 29-03-10

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 09:54

Ik ben zojuist geslaagd!! Woehoeee! *\%/* *\o/*

Anoniem

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 10:52

Gefeliciteerd!

Esmee_RS

Berichten: 4886
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 10:58

Gefeliciteerd Pineapple!

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 11:08

Gefeliciteerd Pieneappel!

BritHittepit

Berichten: 2573
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 11:29

gefeliciteerd

Nayomie
Berichten: 32787
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 14:57

Pieneappel schreef:
Ik ben zojuist geslaagd!! Woehoeee! *\%/* *\o/*

Gefeliciteerd! *\o/* *\o/*

Mag ik mij hier ook melden? Vorige week eerste rijles gehad, vandaag de tweede. Voor mijn gevoel heb ik al zo veel gedaan maar volgens mij valt dat best mee. :')

Anoniem

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 14:59

Van harte Pieneappel ! Eindelijk het is je gegund :D

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 19:05

Gefeliciteeerd Pieneappel!

Ik ben gezakt gisteren. En het was volkomen terecht. Heb nog nooit met zoveel spanning ergens gezeten. Had het totaal niet zien aankomen dat ik zo gestrest achter het stuur zou zitten, ik had er echt geen rust meer in en daardoor reed ik ook gewoon niet soepel. Wist ook echt na 5 minuten al dat zou gaan zakken en dat maakte de rest van de rit niet beter.
Baal echt als een stekker maar kan er voorlopig niet veel aan doen :( Scriptie gaat nu ook eerst voor dus pas over een maand her examen. Even een paar lessen nog boeken en kijken hoe het dan gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 19:10

laraxXxemma schreef:
Gefeliciteeerd Pieneappel!

Ik ben gezakt gisteren. En het was volkomen terecht. Heb nog nooit met zoveel spanning ergens gezeten. Had het totaal niet zien aankomen dat ik zo gestrest achter het stuur zou zitten, ik had er echt geen rust meer in en daardoor reed ik ook gewoon niet soepel. Wist ook echt na 5 minuten al dat zou gaan zakken en dat maakte de rest van de rit niet beter.
Baal echt als een stekker maar kan er voorlopig niet veel aan doen :( Scriptie gaat nu ook eerst voor dus pas over een maand her examen. Even een paar lessen nog boeken en kijken hoe het dan gaat.

Hou je kop erop he. Het heeft geen zin om te denken dat je sowieso al gaat zakken, want als het aan het begin ruk gaat en je corrigeert netjes hoeft dat niet gelijk te betekenen dat je klaar bent. Ik heb drie keer afgereden en mijn laatste rit was echt alles behalve perfect. Ik vergat dat ik ergens voorrang had en wisselde veel te laat van baan om de afrit van de snelweg te nemen bijvoorbeeld. Maar in beide situaties corrigeerde ik netjes en beheerst zonder in paniek te raken, en dat heeft ervoor gezorgd dat ik uiteindelijk alsnog gewoon ben geslaagd.

Volgende keer proberen in te zien dat iedereen het heeft moeten leren. Ik ken niemand die gelijk na het halen van zn rijbewijs gelijk super relaxt en kalm in de auto stapte. Ik vond het de eerste maanden rete spannend en ik heb echt wel fouten op de weg gemaakt waarbij ik niet was geslaagd als er een examinator naast had gezeten. Het is gewoon een leerproces.

Absolem

Berichten: 2767
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 19:58

laraxXxemma schreef:
Gefeliciteeerd Pieneappel!

Ik ben gezakt gisteren. En het was volkomen terecht. Heb nog nooit met zoveel spanning ergens gezeten. Had het totaal niet zien aankomen dat ik zo gestrest achter het stuur zou zitten, ik had er echt geen rust meer in en daardoor reed ik ook gewoon niet soepel. Wist ook echt na 5 minuten al dat zou gaan zakken en dat maakte de rest van de rit niet beter.
Baal echt als een stekker maar kan er voorlopig niet veel aan doen :( Scriptie gaat nu ook eerst voor dus pas over een maand her examen. Even een paar lessen nog boeken en kijken hoe het dan gaat.



Ik zat ook niet op te letten hoor toen ik de afrit nam van de snelweg hij mijn examen. Vrij stijle helling naar beneden en ik kwam veel te hard aan.dus de abs moet wel even ingrijpen zegmaar. Rest van de rit stik nerveus maar ben wel geslaagd. Ik had wel een faalangst examen de laatste keer.

Eerst propranolol geprobeerd maar mijn reactie vermogen holde vreselijk achteruit daardoor.


Ik heb vandaag mijn eerste stukje zelfstandig gereden zonder iemand naast me . Vond het ontzettend spannend! En de eerste rotonde had ik een drammer achter me zitten die vond dat ik meteen door had moeten sturen en begon te toeteren. Maar ja iets met vreemde auto en eerste keer alleen :'). Eerste keer ook in een benzine. Maar het is goed gegaan. Ik heb maar gewoon even schijt eraan gehad en mijn tijd genomen om de rotonde op te gaan.

Zaterdag ga ik naar mijn zusje in lelystad dat is best een stukje sturen en de A6 is dit weekend ook nog eens dicht richting lelystad dus ik moet binnendoor. Dus ik ben het internet hevig aan het afspeuren voor een navigatie systeem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 20:01

Absolem schreef:
laraxXxemma schreef:
Gefeliciteeerd Pieneappel!

Ik ben gezakt gisteren. En het was volkomen terecht. Heb nog nooit met zoveel spanning ergens gezeten. Had het totaal niet zien aankomen dat ik zo gestrest achter het stuur zou zitten, ik had er echt geen rust meer in en daardoor reed ik ook gewoon niet soepel. Wist ook echt na 5 minuten al dat zou gaan zakken en dat maakte de rest van de rit niet beter.
Baal echt als een stekker maar kan er voorlopig niet veel aan doen :( Scriptie gaat nu ook eerst voor dus pas over een maand her examen. Even een paar lessen nog boeken en kijken hoe het dan gaat.



Ik zat ook niet op te letten hoor toen ik de afrit nam van de snelweg hij mijn examen. Vrij stijle helling naar beneden en ik kwam veel te hard aan.dus de abs moet wel even ingrijpen zegmaar. Rest van de rit stik nerveus maar ben wel geslaagd. Ik had wel een faalangst examen de laatste keer.

Eerst propranolol geprobeerd maar mijn reactie vermogen holde vreselijk achteruit daardoor.


Ik heb vandaag mijn eerste stukje zelfstandig gereden zonder iemand naast me . Vond het ontzettend spannend! En de eerste rotonde had ik een drammer achter me zitten die vond dat ik meteen door had moeten sturen en begon te toeteren. Maar ja iets met vreemde auto en eerste keer alleen :'). Eerste keer ook in een benzine. Maar het is goed gegaan. Ik heb maar gewoon even schijt eraan gehad en mijn tijd genomen om de rotonde op te gaan.

Zaterdag ga ik naar mijn zusje in lelystad dat is best een stukje sturen en de A6 is dit weekend ook nog eens dicht richting lelystad dus ik moet binnendoor. Dus ik ben het internet hevig aan het afspeuren voor een navigatie systeem.

Kan je niet gewoon Google Maps gebruiken? USB plugje voor in je aansteker kopen en gewoon een kabeltje eraan hangen. Ik vind via mijn telefoon navigeren echt 1000 keer fijner, vooral omdat de fileinformatie gewoon actueel is.

Absolem

Berichten: 2767
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 20:30

Emmaa_ schreef:
Absolem schreef:



Ik zat ook niet op te letten hoor toen ik de afrit nam van de snelweg hij mijn examen. Vrij stijle helling naar beneden en ik kwam veel te hard aan.dus de abs moet wel even ingrijpen zegmaar. Rest van de rit stik nerveus maar ben wel geslaagd. Ik had wel een faalangst examen de laatste keer.

Eerst propranolol geprobeerd maar mijn reactie vermogen holde vreselijk achteruit daardoor.


Ik heb vandaag mijn eerste stukje zelfstandig gereden zonder iemand naast me . Vond het ontzettend spannend! En de eerste rotonde had ik een drammer achter me zitten die vond dat ik meteen door had moeten sturen en begon te toeteren. Maar ja iets met vreemde auto en eerste keer alleen :'). Eerste keer ook in een benzine. Maar het is goed gegaan. Ik heb maar gewoon even schijt eraan gehad en mijn tijd genomen om de rotonde op te gaan.

Zaterdag ga ik naar mijn zusje in lelystad dat is best een stukje sturen en de A6 is dit weekend ook nog eens dicht richting lelystad dus ik moet binnendoor. Dus ik ben het internet hevig aan het afspeuren voor een navigatie systeem.

Kan je niet gewoon Google Maps gebruiken? USB plugje voor in je aansteker kopen en gewoon een kabeltje eraan hangen. Ik vind via mijn telefoon navigeren echt 1000 keer fijner, vooral omdat de fileinformatie gewoon actueel is.


Daar heb ik niet bij stilgestaan. Dat is natuurlijk wel zo bij m'n telefoon.

Pieneappel

Berichten: 494
Geregistreerd: 29-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 22:14

laraxXxemma schreef:
Gefeliciteeerd Pieneappel!

Ik ben gezakt gisteren. En het was volkomen terecht. Heb nog nooit met zoveel spanning ergens gezeten. Had het totaal niet zien aankomen dat ik zo gestrest achter het stuur zou zitten, ik had er echt geen rust meer in en daardoor reed ik ook gewoon niet soepel. Wist ook echt na 5 minuten al dat zou gaan zakken en dat maakte de rest van de rit niet beter.
Baal echt als een stekker maar kan er voorlopig niet veel aan doen :( Scriptie gaat nu ook eerst voor dus pas over een maand her examen. Even een paar lessen nog boeken en kijken hoe het dan gaat.


Bedankt iedereen! :)

Balen Lara! Ik had voor het examen propranolol aangevraagd via de huisarts omdat ik ook altijd heel veel zenuwen heb (had ook al best wat zenuwen bij de rijtest en TTT). Dus ik dacht: dan kan het daar iig niet aan liggen. En dat was ook zo, heb geen enkele zenuwen gevoeld, het heeft mij echt geholpen om gewoon rustig te zijn en blijven. Zelfs toen de auto een keer afsloeg ben ik gewoon rustig verder gegaan. Dus qua spanning/zenuwachtig kan ik je dat zeker aanraden voor je herexamen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 22:23

Balen laraxXxemma , maar idd je kon er nog een goede rit van maken door je mindset te veranderen en even jezelf rustig maar weet uit ervaring hoe enorm lastig dat is .

Heb zelf dagen van te voren valeriaan geslikt , wie weet was dat de truc maar had ook wel een makkelijke route en rit :) .

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 23:01

En gelijk heb je hoor Absolem. Ze hebben maar even geduld hoor. Heb het zelfs wel eens naar de lesauto gehad dat ze stonden te toeteren bij een stoplicht. Asocialen :roll:

Thanks jongens!

Die mindset van rust kreeg ik echt niet meer goed tijdens de rit. Met uitstappen twee stappen staan trillen en toen was het ook weer goed, maar tijdens de rit niet :n Fysiek ook echt bonkend hart niet normaal, niet omlaag te krijgen. Het was op een gegeven moment ook gewoon een domino aan fouten die ik maakte. Begon met 1, ja okee kan nog. Wel stress gelijk dubbel maar het is okee we kunnen dit. Niet erg als dat alles is. En vervolgens ergens een tweede fout van een werkzaamheden bord missen door dralende mensen bij het zebrapad, half aanstalten tot oversteken maken en toch niet doen. Toen klapte het gewoon dicht en kwamen er alleen maar meer fouten met meer stress... Waarschijnlijk als ik nu in de auto stap heb ik er 10 minuten even "last" van en gaat het dan weer gewoon.
Examinator vond ik zelf wel super fijn. Balen, zal je zien dat de volgende tegenvalt :')

Bedankt voor de tip Pieneappel, ik ga hem onthouden mocht het volgende keer weer niet lukken. Ik wil eerst weten of het eenmalig was, aangezien ik het ook met andere examens, toetsen wat dan ook nooit eerder zo heb gehad.. Ook met gewoon lesrijden niet.
Ah ontspanningsthee met valeriaan heb ik wel nog, die kan ik wel makkelijk proberen volgende keer :j

Afgeslagen heeft ie dan weer niet, dat had ik van tevoren wel gedacht :') Daar mag ik best trots op zijn toch _O-

Anoniem

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 23:12

:(:) fijne examinator is goud waard


:') mijn motor sloeg zelfs af , alles geoefend voor examen behalve de hellingproef en net die moest ik doen :') . Slaat de motor ook nog eens af _O- , toen had ik ook de ben gezakt mindset maar rustig weer starten (had wel uit spanning hardop lopen denken , [naam] niks aan de hand gewoon de motor weer starten . Maar dat moest ik denken ipv hardop) de rust vinden en gewoon doorgereden met klotsende oksels . En ik ben ook gewoon geslaagd !


Morgen een maand het rijbewijs , helaas tot dusver wil mijn vader zijn auto niet uitlenen . Ingewikkeld verhaal en overmacht , zit te popelen tot ik geld heb voor een autotje

Nayomie
Berichten: 32787
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 08:23

Wat jammer dat je niet hebt kunnen rijden tot nu toe Rebecca. :(:)

Hebben jullie ook een tussentijdse examen gedaan?

Ik had gisteren mijn tweede rijles, moest direct hellingproef doen, eigenlijk als je het even oefent is het goed te doen :j
En eind deze maand theorie-examen gepland. Stok achter de deur en hoop ik hem te halen in 1 keer.

Anoniem

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 19:35

Vandaag eerste ritje gehad , op bijna de bosjes in en voor de rotonde stilstaan en na 5x weg kunnen rijden ging het lekker . Wel jammer van die aso's erbij langs scheuren , maar ik laat mij niet gek maken :) .

Hellingsproef is prima te doen , hopelijk haal je hem in 1 keer !

Jessica_1998

Berichten: 3403
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Hendrik ido Ambacht

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 07:38

Ik heb nu even een pauze in lessen vanwege wat moeite om m'n theorie in te plannen.
Eerste datum privé omstandigheden
Toen geen vrij krijgen op werk
Toen gemaakt en gezakt
Nu weer geen vrij gekregen

Weten jullie Hoevaak je via mijn CBR je examendatum mag verzetten?

Nayomie
Berichten: 32787
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 17:10

Ik heb echt geen idee Jessica, hopelijk kan iemand anders het je vertellen. :(:)

Heel goed Rebecca! Niet jezelf gek laten maken, je rijdt en je blijft oefenen en dat is goed. :j

Zojuist derde rijles gehad, kort en bondig, heb een ongeluk gehad namelijk. -O-

Anoniem

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 17:13

Ik weet het niet Jessica (Polly ongetwijfeld wel :j ) , wel vervelend -O-

Ach jee Nayomie :oo , ben je wel heel verder (en je instructeur ook ? )