Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 18:47

Wij hebben een brave populatie leerlingen. Vandaag droeg iedereen een mondkapje.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:09

Bij ons helaas mondkapjes niet verplicht (MBO onderwijs). We hebben twee klassen gehad waarin meerdere besmettingen waren. Wel hebben we kleine groepen (gemiddeld 13 studenten) en moeten ze afstand houden. Echter zie je dat de studenten dat totaal niet doen.. ja in de klas wel, maar zodra de school klaar is vind je ze allemaal op een kluitje bij elkaar. Dan hebben al die maatregelen dus helemaal geen zin |o

lenaa_tje

Berichten: 10348
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:46

Emita schreef:
Bij ons helaas mondkapjes niet verplicht (MBO onderwijs). We hebben twee klassen gehad waarin meerdere besmettingen waren. Wel hebben we kleine groepen (gemiddeld 13 studenten) en moeten ze afstand houden. Echter zie je dat de studenten dat totaal niet doen.. ja in de klas wel, maar zodra de school klaar is vind je ze allemaal op een kluitje bij elkaar. Dan hebben al die maatregelen dus helemaal geen zin |o

Maar je school kan dat zelf wel doen hé? Hier 2 mbo’s waar het gewoon verplicht is.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 22:41

Op de uni ook niet verplicht. Afstand houden lukt hier goed. Ze komen naar mij toe om wat te vragen en dan zet ik er een tafel tussen en een stoel zodat ze niet ongemerkt toch dichterbij komen.
Sommige studenten dragen mondkapjes, gelukkig doet niemand er raar over. Ik zat vandaag wel te denken of ik niet het goede voorbeeld zou moeten geven... Maar de situatie was er niet zo naar.

@Elise wat erg, ik snap zo hoe je je voelt :(:) kan je online lesgeven?

x_Elise

Berichten: 2000
Geregistreerd: 23-03-06

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:21

Nee ik word nu vervangen gelukkig dus de kinderen merken er niet heel veel van.

Je wordt er alleen zo onzeker van. Vanmorgen wakker geworden met een hele lichte rauwe keel.. doet verder geen pijn. Kan gewoon normaal praten.. tsja en nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 16:01

Mag ik iemand die lesgeeft op de basisschool en ervaring heeft met de pabo lastigvallen met vragen? :)

_kimm

Berichten: 1792
Geregistreerd: 27-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 16:18

Dat mag. Ik ben fulltime juf in een kleuterklas en nu een jaar afgestudeerd.

Goof

Berichten: 28857
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 16:37

Bijna herfstvakantie mensen, althans, misschien hebben sommigen van jullie dat al.
Hoe is het bij jullie op school? Veel zieken? Draait alles nog?

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:24

Nog 1 weekje!
Alles draait nog! Veel zieken inderdaad. In het begin veel in de derde klas, nu meer in de 6e en 2e. De andere leerjaren weet ik niet, die heb ik niet :). Personen die missen in een klas van 30 zijn er gemiddeld 6, maar soms ook 14.

PSvanLot

Berichten: 10168
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:29

Hier heel weinig zieken. Nog geen corona, geen leerling of docent.

Wel heel blij met de mondkapjes verplichting. Hier nam school geen standpunt in, dus goed dat het nu verplicht is

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:34

Wauw, wat bijzonder, nog geen besmettingen. Fijn hoor! Hopelijk blijft het zo. Wij zitten inmiddels qua leerlingen ruim over de 20 (ik hou het niet meer bij) en ook een paar personeelsleden.

lenaa_tje

Berichten: 10348
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:35

Hier nu vakantie. Wij hadden voor de vakantie een aantal bovenbouw leerjaren thuiszitten. 1 of 2 leerlingen per leerjaar besmet maar wegens clusters besloten deze leerjaren thuis te zetten en online les te geven. (Dus op 4 klassen 1 leerling besmet maar alle 4 de klassen thuis) Voelde voor ons als docenten wel heel veilig maar als ik het zo hoor op andere scholen wel een wat extreem besluit. Na de vakantie beginnen we weer met iedereen.

Best veel Sheran. Wij zaten op 11.

PSvanLot

Berichten: 10168
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:38

Dat vind ik ook wel een extreem besluit.

lenaa_tje

Berichten: 10348
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:40

PSvanLot schreef:
Dat vind ik ook wel een extreem besluit.

Ze durven het niet anders aan in de bovenbouw. Doordat er heel veel besmettingen zijn op sportclubs, snackbars en winkelpersoneel. Juist waar deze doelgroep dus sport, werkt en geen afstand hoeft te houden.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:48

Dus dat was een beslissing van de school zelf? Of van jullie GGD?
Bij ons zeggen ze bij jullie situatie dus: de besmettingen ontstaan niet op school, dus maatregelen zijn niet nodig.

marleen_88

Berichten: 14076
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:50

Hier nu vakantie en geen besmettingen onder de leerlingen of collega's, maar BO dus toch minder risico.

lenaa_tje

Berichten: 10348
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:58

Sheran schreef:
Dus dat was een beslissing van de school zelf? Of van jullie GGD?
Bij ons zeggen ze bij jullie situatie dus: de besmettingen ontstaan niet op school, dus maatregelen zijn niet nodig.

Combinatie van. Eerste leerjaar kwam vanuit ggd. Toen bleken GGD’s in andere regio’s niet zo streng te zijn. En toen heeft school gezegd we trekken 1 lijn vanuit de bovenbouw. Beginnen we hopelijk na de vakantie met een schone lei.
Wel voorop te stellen dat ons digitale onderwijs wel redelijk ver was vergeleken andere scholen.
Hier inderdaad ook geen besmettingen ontstaan op school maar wel dus een redelijk probleem op voetbal en handbal verenigingen.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 18:00

Ah, duidelijk :j Wel goed van jullie school!
In hoeverre is jullie digitale onderwijs dan heel ver?

lenaa_tje

Berichten: 10348
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 18:06

Sheran schreef:
Ah, duidelijk :j Wel goed van jullie school!
In hoeverre is jullie digitale onderwijs dan heel ver?

Tja ik weet niet hoe het op andere scholen is maar dat is het argument van de schoolleiding en stichting.

Maar wij hebben afgelopen jaar via 35 en later 45 minuten rooster online les gegeven via teams.
Dit via verschillende digitale middelen. Iedere les via een videoverbinding contact en de verwerking op verschillende manieren via die videoverbinding.
Zelf werk ik via lessonup (ingesproken zodat leerlingen kunnen terug luisteren) maar via de teams de verwerking via vragen en opdrachten om zo toch nog interactiviteit te creëren.
Veel flipping the classroom activiteiten.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:23

Oh ja Lena, mooi! Klinkt inderdaad ook ongeveer als wat wij deden :j. Hoop uitzoeken in het begin, maar je hebt er veel profijt van.

Klas 6 had ik een blokuur vandaag. Tijdens het 1e uur horen ze dat iemand van hun vrienden positief was en het tweede uur heb ik nog maar 5 van de 26 mensen zitten :')

PSvanLot

Berichten: 10168
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:02

Ik heb te hard geroepen. 1 leerling positief getest, maar die is al sinds vorige week woensdag thuis.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:17

Volgens mij zijn we qua studenten al over de piek heen. Echt 3 weken gehad dat ik constant assistenten moest vervangen en de klassen maar halfvol zaten maar nu komen ze allemaal weer.
Wel een mondkapjesverplichting tijdens beweging. Heb ook het idee dat er echt minder mensen zijn dan anders. (Als in, er waren al minder mensen, en nu nog minder :D )

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:22

Ze komen weer, maar betekent dat ook echt dat ze geen klachten hebben?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:08

Sheran schreef:
Ze komen weer, maar betekent dat ook echt dat ze geen klachten hebben?

Gezien het aantal dat er wegbleef bij klachten en het feit dat het niet verplicht is ofzo denk ik van wel. Ik denk niet dat mensen zó graag naar statica willen :))

daffieduck83

Berichten: 1749
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:50

Ik kreeg bericht dat ik de afgelopen tijd aan twee klassen heb lesgegeven met besmette leerlingen en in mijn orkest was ook iemand besmet. Komt nu wel erg dichtbij. Het is wel balen, want mijn tante gaat binnenkort verhuizen en ik zou volgende week gaan helpen, maar dat doen we nu maar even niet.