Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goof

Berichten: 28948
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 18:27

Wat zijn verder trouwens de maatregelen bij jullie op school naast desinfecteren en afstand houden?

Wij hebben alle ramen en deuren open. Alles. Dat betekent dat het binnen waanzinnig koud is en dat je geen plekje kan vinden waar je niet op de tocht staat. Vandaag heb ik gewerkt met 2 dikke vesten over elkaar, collega's idem dito en met sjaals en zelfs gewoon met jassen aan. Leerlingen ook, het is serieus niet te doen en ik voel me er echt heel beroerd bij.
Wat een hel joh.

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 18:29

Bij ons ook alles open inderdaad. Bij aanvang van de les tafeltjes schoonmaken. Leerlingen op een ander momen door de gangen lopen dan de leraren. Spatschermen op de bureaus. Stickers rond het bureau van de docent.

Bij ons is het niet waanzinnig koud, maar vandaag was ik ook niet op school. Nu waait onze school ook niet echt door, soms staat er een raam open en voel je dat gewoon niet.

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 18:31

Goof schreef:
Wat zijn verder trouwens de maatregelen bij jullie op school naast desinfecteren en afstand houden?

Wij hebben alle ramen en deuren open. Alles. Dat betekent dat het binnen waanzinnig koud is en dat je geen plekje kan vinden waar je niet op de tocht staat. Vandaag heb ik gewerkt met 2 dikke vesten over elkaar, collega's idem dito en met sjaals en zelfs gewoon met jassen aan. Leerlingen ook, het is serieus niet te doen en ik voel me er echt heel beroerd bij.
Wat een hel joh.

Dit hebben wij ook. En ik vind het ook echt heel koud :')
Verder mondkapje op de gang aangeraden (als je tussen leerlingen door moet) en mondkapje of spatmasker verplicht als je door de klas loopt. Voor je bord en bij je bureau hoeft het niet.
En tafels schoonmaken inderdaad.

Bij ons gaan studiedagen ook gewoon door inderdaad.

SdaphneS

Berichten: 11423
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 18:35

Wij mogen sinds deze week de deuren en ramen weer dicht. En de verwarming staat weer aan! Ben er echt zo blij mee. Het is echt niet te doen met de ramen en deuren open. Ik heb trouwens nog wel alle ramen open.
Maar nu is er geen tocht doordat de deur dicht is en niet kan aantrekken met andere lokalen.

Goof

Berichten: 28948
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 18:37

Precies. Ik zou ramen open prima vinden als de deur dicht zou mogen. Andersom ook prima. Maar die vreselijke tocht en koude wind.... pffff

SdaphneS

Berichten: 11423
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 18:39

Ja, ik heb dagen gehad waarbij leerlingen echt zo koud waren. Die droegen termo kleding om warm te blijven. Ik vind dat echt niet normale omstandigheden om te leren en te werken.

Wij hebben toen extra controles gehad en onze luchtventilatie is in orde. Dus was het extreme luchten niet meer nodig in school.
Hier overigens geen besmettingen en de klassen zitten vol. Met de start wel veel kinderen thuis, maar nu steeds minder gelukkig.

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 18:41

Bij ons mag de deur dicht zolang de co2 melder op groen blijft staan. Die gaat dus standaard op oranje met de deur dicht. Schiet dus voor geen meter op.

Goof

Berichten: 28948
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 18:43

Nee, het kan ook gewoon echt niet. Ik trek dit ook serieus niet en ik ga dit weekend ook even op zoek naar thermoshirts. Maar dat is eigenlijk wel bizar.

Ik had met mijn mentorklas vanmorgen gekscherend afgesproken dat we allemaal zo'n dikke deken kopen waar van die mouwen inzitten :+

Afbeelding

Deze dus haha.
Heb mijn teamleider gevraagd wanneer hij deze in bulk gaat bestellen!

SdaphneS

Berichten: 11423
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 18:44

Ja super vervelend. Ik had serieus een leerling die had een klein fleecedekentje meegenomen. Die legde ze dan op haar benen. :+

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 18:46

Dan kun je bijna net zo goed gewoon buiten gaan zitten :')

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 18:49

Is dat bij jullie sinds vandaag? Of was het eerder ook al koud? Ik heb het normaal echt extreem koud maar dit jaar op school nog geen last gehad...

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 18:51

Sheran schreef:
Is dat bij jullie sinds vandaag? Of was het eerder ook al koud? Ik heb het normaal echt extreem koud maar dit jaar op school nog geen last gehad...

Ik vond het eerder ook al koud. Maar ik zit ook aan de koude kant van ons gebouw. Met de hitte is het ook nog koel :')
En mijn collega’s heb ik ook al gezien met jassen en dunne handschoenen.

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 19:00

Ik vind het echt heerlijk nu met ramen en deuren open. Nog geen dag hoofdpijn gehad. Normaal zeker drie keer per week met hoofdpijn aan het einde van een werkdag naar huis. Ondanks een luchtzuiveringssysteem (die nu overigens dus ook uitstaat).

marleen_88

Berichten: 14105
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 19:23

Sheran schreef:
Is dat bij jullie sinds vandaag? Of was het eerder ook al koud? Ik heb het normaal echt extreem koud maar dit jaar op school nog geen last gehad...


Ik heb het gisteren en vandaag ook koud gehad op school. Ondanks dat ik op het basisonderwijs werk, ventileer ik goed. Waardoor ik het dus koud heb.

Nog geen enkele besmetting bij mij op school, dus alles gaat rustig door zoals dr afgelopen weken.

PSvanLot

Berichten: 10182
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 20:53

Goof schreef:
Wat zijn verder trouwens de maatregelen bij jullie op school naast desinfecteren en afstand houden?

Wij hebben alle ramen en deuren open. Alles. Dat betekent dat het binnen waanzinnig koud is en dat je geen plekje kan vinden waar je niet op de tocht staat. Vandaag heb ik gewerkt met 2 dikke vesten over elkaar, collega's idem dito en met sjaals en zelfs gewoon met jassen aan. Leerlingen ook, het is serieus niet te doen en ik voel me er echt heel beroerd bij.
Wat een hel joh.


Dat moet je toch helemaal niet willen? Krijg je geen covid, zit je straks ziek thuis met een longontsteking...

Ik zou serieus overwegen om dan niet te gaan werken. Ik vind het nu al koud met de ramen en deuren dicht.

Goof

Berichten: 28948
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 15:14

Nou ja, dat dus. Ik was er gisteren serieus beroerd van en heb geen zin om ziek te worden door dit.

Het zit niet in mijn aard om niet te gaan werken, maar ik denk wel dat we dit moeten neerleggen bij directie.

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 15:19

Dat zou ik zeker doen Goof, want hier krijgen ze ook uitval van...

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 15:27

Goof schreef:
Nou ja, dat dus. Ik was er gisteren serieus beroerd van en heb geen zin om ziek te worden door dit.

Het zit niet in mijn aard om niet te gaan werken, maar ik denk wel dat we dit moeten neerleggen bij directie.

Ja jeetje, zou ik ook doen hoor. Dat zou echt flink ironisch zijn := "The cure shouldn't be worse than the disease!" :')

Mijn vak zit intussen verstrikt in een hoop regels die precies niets gaan bijdragen aan de kwaliteit van de toets maar ons wel een hoop extra werk opleveren. >;) Echt bureaucratie in zijn puurste vorm dit. En wij gaan erop aangekeken worden als het misloopt :o

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 15:35

Goof schreef:
Wat zijn verder trouwens de maatregelen bij jullie op school naast desinfecteren en afstand houden?

Wij hebben alle ramen en deuren open. Alles. Dat betekent dat het binnen waanzinnig koud is en dat je geen plekje kan vinden waar je niet op de tocht staat. Vandaag heb ik gewerkt met 2 dikke vesten over elkaar, collega's idem dito en met sjaals en zelfs gewoon met jassen aan. Leerlingen ook, het is serieus niet te doen en ik voel me er echt heel beroerd bij.
Wat een hel joh.


Hier ook alles open en gruwelijk koud.

PSvanLot

Berichten: 10182
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 19:51

Goof schreef:
Nou ja, dat dus. Ik was er gisteren serieus beroerd van en heb geen zin om ziek te worden door dit.

Het zit niet in mijn aard om niet te gaan werken, maar ik denk wel dat we dit moeten neerleggen bij directie.


Bij mij ook niet, maar het kan nooit de bedoeling zijn dat je heel de dag les staat te geven met een dikke winterjas.

C_estmoi

Berichten: 443
Geregistreerd: 14-02-13

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 14:57

Bij ons is het gelukkig nog niet zo koud dat je liefst een jas aan houdt, maar wat ik wel zorgwekkend vind is dat de ventilatie voor de zomer (dus leeg gebouw) getest is en voldoende is bevonden, maar dat er momenteel in een aantal lokalen CO2 meters hangen waarvan ik vandaag hoorde dat die ongeveer meteen nadat er een klas binnenkomt naar rood (/oranje) gaan.. en dat is dus mét ramen en deur open he -O-

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15471
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 18:21

Ik ben benieuwd hoe het bij jullie geregeld is met vergaderingen? Overleggen met ouders en instanties. Gaat dat fysiek door of alleen online ?

marleen_88

Berichten: 14105
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 18:23

Coby schreef:
Ik ben benieuwd hoe het bij jullie geregeld is met vergaderingen? Overleggen met ouders en instanties. Gaat dat fysiek door of alleen online ?


Wij vergaderen op school, in de aula ramen open en tafels uit elkaar.
Ouders mogen op afspraak de school in, dat gaat ook door.
Instanties lopen ook de school binnen, voor en bij ons niets aangescherpt.

Goof

Berichten: 28948
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 18:45

Vergaderingen online, maar de oudergesprekken doen wij wel fysiek op school.
Ik vind de paniek om gezamenlijk te vergaderen ergens echt hilarisch, want je komt sowieso al in contact met elkaar tijdens pauzes en bij de koffie enzo. Maar overleggen op gepaste afstand mag niet.
Maar goed, so be it.

Zijn jullie al aan de mondkapjes.

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 18:46

Ja wij beginnen morgen aan de mondkapjes :)

Wij hebben ook niet echt contact tijdens de pauzes hoor, we mogen alleen koffie halen en dan is het weer wegwezen. Vind het ook echt onnodig om fysiek te vergaderen.