Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 22:15

Sheran ik denk dat het ook wel erg afhangt van het niveau waaraan je les geeft. Ik denk dat het online lesgeven voor jou succesvoller voelde dan bij de docenten binnen het vmbo. Ook kan ik mij zo voorstellen dat er minder leerlingen zoek waren.
Voor mij staat die noodzaak zo voorop (maar ook vooral het plezier in mijn werk wat ik nu weer heb!) dat ik het niet zo erg vind om in mijn persoonlijke leven ‘aanpassingen’ te doen. Aanpassingen tussen haakjes want iedereen mist dingen hé? Het is gewoon nog niet normaal.
Ook niet als wij wel konden thuis werken.

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 22:35

Denk dat dat zeker uitmaakt, Lenaatje. Ik heb natuurlijk geen enkele ervaring met andere niveaus dan gymnasium. Misschien zijn de leerlingen bij ons eerder in staat om zelfstandig wat achtergesteld werk in te halen, of voelen ze meer de verplichting om heel af en toe nog eens online te verschijnen.

Aanpassingen doet iedereen uiteraard! Maar vreemd genoeg had ik met de lockdown heel veel minder moeite dan hiermee.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 23:43

Ik denk dat het óók veel gevraagd is van gymnasiasten. Die zitten nu op de TU en het vergt echt extreem veel zelfdiscipline die niet iedereen zomaar bezit.
Mij lijkt het zeer onwaarschijnlijk dat er mensen zijn die niet in aanraking gaan komen met dit virus, of zelfs al ermee in aanraking zijn geweest. Ik probeer het maar een beetje te relativeren allemaal. Gaan we echt de hele samenleving ontwrichten, jongeren goed onderwijs ontberen en onszelf mentaal naar de kl*te helpen om een virus in te dammen, eigenlijk al een inherent onmogelijke taak op zich? Ik zie dat gewoon niet. Dus ik blijf vrienden zien (op een verstandige manier, niet te vaak en alleen zonder klachten)(ja ook dat meisje met een autoimmuunziekte die een ereplekje krijgt op 1,5m afstand van iedereen met een beschermend muurtje :) ) en ga gewoon aan het werk met de richtlijnen die we nu hebben. We moeten het nog wel even doen zoals het nu gaat, dan maar beter op een manier waar we een beetje OK mee zijn voor langere tijd.

Hier is de tentamensaga tot een eind gekomen: omdat we "landelijk in belangstelling" zijn vanwege "het snelle aantal stijgende besmettingen" hebben we toch opgelegd gekregen dat we online moeten gaan tentamineren. (Let wel: 7 besmettingen vorige week in Delft, op ca 110 000 inwoners, voor zover ik weet geen gelinkt aan de universiteit.) Want: het is een computertentamen, dat kan gewoon online toch zonder enige aanpassingen? Oja, en de zaal die we op het oog hadden is niet beschikbaar... want... er volgen op dat moment 400(!) studenten college in dat gebouw -:(- hoe ze kunnen verantwoorden dat een college voorrang krijgt over een tentamen is mij een raadsel.
Het is ook echt niet dat we de epidemie/pandemie niet serieus nemen ofzo, maar we worden gewoon totaal niet gehoord. Het is ieder voor zich met de vakken, de roosteraars zitten te slapen (van de week moest ik weer op de valreep nog een extra zaal gaan regelen omdat ik ineens nog maar plek voor 100 studenten had in het rooster, waar ik er 120 ging krijgen) en de studenten zijn er de dupe van. :n

Oja, en dan krijg je dit soort onzin ook nog op je bord :+
https://twitter.com/DennisWiersma/statu ... gr%5Etweet
"Kwaliteit van het hoger onderwijs gaat door online onderwijs achteruit? Laten we extra controles inzetten! Dat zal ze leren!" 8)7 Die man moet eens een dagje meelopen op de universiteit... echt alle binding kwijt.

Gelukkig gaan m'n andere vakken goed. Er zijn voor de werkcolleges vaak veel afmeldingen maar hoewel dat licht zorgwekkend is in termen van besmettingen betekent het (hopelijk) ook dat studenten hun symptomen / diagnose / die van huisgenoten serieus nemen! Dat is wel een goed signaal.

Westernfreak

Berichten: 5496
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 14:17

Heb momenteel niet het gevoel dat ik op school meer risico loop dan in de supermarkt of trein eigenlijk.

Ik geef les op het mbo, dus de studenten moeten onderling ook 1,5 meter afstand houden (wat ze buiten het lokaal echt niet allemaal doen). Ik moet zeggen dat ik het bij ons allemaal goed geregeld vind. We geven deels online en deels fysiek les. Met betrekking tot welke lessen online en fysiek gegeven worden hebben we wel een discussie, maar we hopen dat dat komende periode beter ingeroosterd kan worden. Je zit toch met een maximale bezetting van het gebouw.

De continue omschakeling van fysiek naar online lesgeven en vice versa kost wel veel energie merk ik, maar ben allang blij dat ik de studenten ook weer even in het echt zie. :)

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:29

Weer een erbij. Jullie kunnen zeggen wat je wil met 'studenten lopen achterstand op' maar de situatie 'studenten lopen COVID op' lijkt me nog minder wenselijk. Vandaag mental breakdown gehad op school. Ik ga toch maar eens kijken wat ik er nog aan kan doen om me iets fijner te voelen.

Sorry voor mijn 'gezeur' hier maar ik weet dat er meerdere mensen zijn die er zo over denken als ik, en die verdienen ook een geluid, vind ik. Ik geef ontzettend om mijn leerlingen en doe echt alles voor ze, maar het is niet mijn taak om ze boven alles te stellen.

SdaphneS

Berichten: 11423
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:57

Oh ik vind het geen gezeur hoor. Je mag best je zorgen delen en wat steun zoeken. Ik hoop dat je je snel fijner voelt. :(:)

Goof

Berichten: 28948
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:12

Ik vind het vooral vervelend voor jou dat jij je zo voelt.
Hoop dat je tot een oplossing kunt komen.

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:49

Ik hoop het ook. Ik zou graag willen weten wat het plan is van de school, want we zitten al behoorlijk in de besmettingen maar we horen nog geen enkele maatregel. Andere scholen zijn voor een stuk minder gesloten... het zit veel collega's ook hoog inmiddels.

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 19:48

Ik ben benieuwd hoe het bij jullie is. Bij mij toch wel al wat Corona gevallen onder leerlingen...

PSvanLot

Berichten: 10182
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 20:01

Nog steeds 0, zowel leerlingen als docenten.

Op de basisschool van mijn kinderen een aantal ouders besmet. Allemaal milde klachten.

Goof

Berichten: 28948
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 20:28

Hier ook 0!
Wel veel verkouden leerlingen en die blijven thuis, dus we hebben in iedere klas wel meerdere afwezigen nu. Maar nog geen corona gelukkig!
We zijn echt goed gestart gelukkig.

Is je school nog wel open emilia?

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 20:36

Ja school is open. Ik vind wel dat GGD bijzondere besluiten neemt onder het mom van kinderen besmetten volwassenen nauwelijks. Zo heeft de GGD geen contact met de school gezocht. Ook doet de GGD nu geen verdere bron/ contactonderzoek. Gelukkig hebben ouders op tijd gehandeld en kinderen al thuis gehouden. Ouders hebben ons dan ook op de hoogte gebracht.



Onze school is ook goed gestart maar toch je houdt het niet buiten de deur.

PSvanLot

Berichten: 10182
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 21:01

Emilia schreef:
Ja school is open. Ik vind wel dat GGD bijzondere besluiten neemt onder het mom van kinderen besmetten volwassenen nauwelijks. Zo heeft de GGD geen contact met de school gezocht. Ook doet de GGD nu geen verdere bron/ contactonderzoek. Gelukkig hebben ouders op tijd gehandeld en kinderen al thuis gehouden. Ouders hebben ons dan ook op de hoogte gebracht.



Onze school is ook goed gestart maar toch je houdt het niet buiten de deur.


Je hebt er ook geen invloed op. Op de basisschool een ouder zonder klachten, die ging testen omdat een vriendin het had, terwijl ze die eigenlijk niet gezien/gesproken had. Werd wel positief getest. Heeft ook helemaal geen klachten gehad.
Wie weet wie zij besmet heeft.

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 21:25

Hier 24 leerlingen ziek en 2 collega's. Iedereen komt er goed doorheen. 10 tot 15 % van de leerlingen zit dagelijks thuis en volgt lessen online. Het is niet anders.

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 22:17

dejavu schreef:
Hier 24 leerlingen ziek en 2 collega's. Iedereen komt er goed doorheen. 10 tot 15 % van de leerlingen zit dagelijks thuis en volgt lessen online. Het is niet anders.


Allemaal corona?!!!

Wij hebben er inmiddels 8.

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 22:19

Wij 1. Wel ouders of broer/zussen van leerlingen die besmet zijn en die leerlingen zijn thuis.
Vooral veel verkouden collega’s en leerlingen die thuis zijn.

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 22:33

Sheran schreef:
dejavu schreef:
Hier 24 leerlingen ziek en 2 collega's. Iedereen komt er goed doorheen. 10 tot 15 % van de leerlingen zit dagelijks thuis en volgt lessen online. Het is niet anders.


Allemaal corona?!!!

Wij hebben er inmiddels 8.

Ja, positief getest 24. Gemiddeld 100 leerlingen per dag ziekgemeld die thuisblijven omdat ze klachten hebben of in quarantaine moeten.

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 22:35

Wauw, dat is veel... Hoe is iedereen eronder?

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 22:58

School heeft veel contact met ggd en of er meer maatregelen moeten komen. Er is veel vertrouwen in de directie. We zijn voorzichtig en tot dusver lijkt het erop dat de besmettingen in een café en de hockeyclub hebben plaatsgevonden. Iedereen is wel oké, al legt het wel druk op de organisatie.

Flying_Angel

Berichten: 15738
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 17:29

Wat doen jullie met studiedagen? Die van ons gaat door, tot veel verbazing van docenten. Er worden fysiek workshops gegeven met maximaal 12 leraren in een lokaal...

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 17:30

Dat doen wij op het moment even niet meer :)

Vraag me overigens wel af waarom kinderen elkaar op de hockeyclub wel kunnen besmetten en op school niet.
Hier inmiddels weer 3 erbij.

Flying_Angel

Berichten: 15738
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 17:34

Wij wel, baal er wel van. Zitten hier echt in code donkerrood :\

Ja, dat is vreemd toch! Bij jullie gaan de besmettingen echt wel hard zo! :oo Hoe voel jij je inmiddels eronder?

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 17:55

Zwaar k*t :')

Ja ik vind het ook heel vreemd bij jullie. Is het echt zo'n belangrijke dag? Is het een optie om niet te komen?

Flying_Angel

Berichten: 15738
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 18:10

Nou het mooie is dat de workshops over digitaal onderwijs gaan, waarom kan dat niet digitaal! Maar ze hebben net gestuurd dat wanneer je je echt onveilig voelt, je digitaal mee kan doen. Je moet dan zelf nog even iemand regelen dit weekend die jou belt via Teams.

Goof

Berichten: 28948
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 18:12

Flying_Angel schreef:
Wat doen jullie met studiedagen? Die van ons gaat door, tot veel verbazing van docenten. Er worden fysiek workshops gegeven met maximaal 12 leraren in een lokaal...


Ja hoor, die van ons ook. Ik had vanmiddag nog een training. Je kunt prima uit elkaar zitten.