Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flying_Angel

Berichten: 15722
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 11:33

Oh op die manier, dacht dat je het nu al deed!
Je kan er wel om vragen! :j beetje onderhandelen kun je gewoon doen!

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 11:34

Ik ben niet zo goed in onderhandelen := want ik durf vaak niet. Maar goed, ik moet sowieso nog even wachten of ik überhaupt voor een tweede gesprek wordt uitgenodigd. Maar ik was gewoon benieuwd wat ik eventueel zou kunnen vragen bij zo'n gesprek :D

Flying_Angel

Berichten: 15722
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 11:35

Vaak moet je bij LC extra’s doen, materiaal ontwikkelen, extra functie. Je kunt bij studiebegeleider zijn, sowieso om een hoge trede in de LB vragen!

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 11:51

Ja er zit ook iets van materiaal ontwikkeling bij, maar wel in samenwerking met de sectie. Maar goed... ik zit nu in LB03, wat zouden jullie vragen als je in mijn schoenen zou staan?

Imaginaerum
Berichten: 3716
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 17:19

Hangt er vanaf welke vakken je geeft en hoe krap de markt is in die vakken.

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 17:39

Een LC functie is vaak omdat je een bijdrage levert aan de ontwikkeling van onderwijs voor een school of vakgebied etc. Als je LC wordt omdat je twee vakken geeft dan zijn de scholen snel failliet denk ik.
Je moet echt een toegevoegde waarde geven aan het onderwijsproces. Daar valt een stagiair begeleiden niet onder vind ik.
Ik zou dan eerder inzetten op een schaal erbij en niet een functie hoger.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 18:56

Oké goed om te weten! Ik heb er totaal geen ervaring mee, daarom vraag ik het hier :j

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 19:51

Als je even zoekt op LC functie in google kom je o.a van de aob wel informatie tegen.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 10:59

Ik ben uitgenodigd voor een tweede gesprek bij een van de scholen waar ik heb gesolliciteerd! Nu heb ik nog nooit een procedure doorlopen waar je twee gesprekken hebt... enig idee wat ik kan verwachten? :+ heb wel op Google gezocht maar solliciteren in het onderwijs is natuurlijk niet hetzelfde als solliciteren bij een of ander bedrijf. Het gaat bij deze school trouwens wel om een LB functie :j

Flying_Angel

Berichten: 15722
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 11:19

Geen idee eigenlijk wat je kunt verwachten. Misschien meer verdiepende vragen om te kijken of je echt in de school past. Wel gaaf dat je bent uitgenodigd! :D

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 13:18

waarschijnlijk gaan ze vooral op de inhoud zitten. een eerste gesprek is vaak vooral kennismaking en aftasten of je past in het profiel en team. Je zou ze kunnen mailen of bellen om te vragen wat je kan verwachten en waar je je op voor kan bereiden, dat is helemaal niet vreemd.
Spannend!

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 14:19

Nou inmiddels een week later. Ik ben aangenomen *\o/*
Donderdag heb ik het arbeidsvoorwaardengesprek :D

Flying_Angel

Berichten: 15722
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 14:29

Yes! Gefeliciteerd *\%/*
Hoe ging het 2e gesprek?

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 14:33

Heel goed eigenlijk. Ze zeiden aan het eind ook: "Nou, dit was een leuk gesprek" :+
Ze zouden het me uiterlijk morgen laten horen, maar ik werd gisteren al gebeld.

Het is een functie in het MBO. Ik ga Spaans geven en daarnaast ook nog een vak die bij de opleiding hoort voor de studenten en waar ik werkervaring in heb (luchtvaart, heb jarenlang als grondstewardess gewerkt). En ze willen me in de toekomst ook studieloopbaanbegeleider maken :j

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 15:10

Proficiat, Emita! Klinkt als een leuke functie die jou op het lijf geschreven is. :)

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 15:49

Wat leuk. Gefeliciteerd!

Miekelien

Berichten: 503
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Twente

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 21:32

Wat een mooie uitdaging zo bij elkaar, gefeliciteerd!

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 22:31

Gefeliciteerd, Emita!

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 19:35

Hallo allemaal,

Ik heb de laatste maanden vooral meegelezen. In het begin van dit schooljaar heb ik hier geplaatst, was begonnen op een nieuwe school maar het ging niet. Ik ben daarna thuis komen te zitten, ik zit nog steeds thuis. Lang getwijfeld ook, ben ik wel een goede docent? Kan ik dat worden? Past het wel bij mij? Moet ik mijn opleiding wel afmaken?

Veel getobt, getwijfeld, en gisteren kreeg ik een berichtje waardoor de twijfels weg waren. Vorig schooljaar heb ik 1 jaar lesgegeven op een school, daar kon ik niet blijven dus vandaar begonnen op een nieuwe school. Ik gaf op die school van vorig jaar o.a. les aan de derde klas. Heel leuk jaar met ze gehad, klas was compleet nieuw voor mij. Gisteren kreeg ik een berichtje van hen via facebook, of ik dit jaar naar hun diploma uitreiking wilde komen. Het onderwijs kan zo mooi zijn! Ik vond het echt hartverwarmend.

Ik hoop na de zomervakantie te re-integreren en mijn opleiding af te maken.

Oshaa
Berichten: 1048
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 07:36

Heel herkenbaar! Na 2 jaar in het particulier sinds dit jaar met de opleiding bezig (+ een opleiding er naast dus druk) en in het regulier begonnen. De klassen zijn zo groot en de werkdruk (met de uni erbij) is zo hoog. Hierdoor loopt het gewoon niet altijd. Soms is het chaos, soms loopt een les niet lekker, soms heb ik de laatste 10 minuten gewoon niets meer te bieden. Dan ga ik ook twijfelen, wil ik dit? Kan ik dit?

Kan je na de zomer bij die school weer aan de slag?

Vandaag heb ik mijn functioneringsgesprek en hoor ik of ik volgend jaar mag blijven. Ook de uitslagen van de leerlignenquete gehad. Ze hebben hem bij mij 2x uitgezet (1x is normaal). De eerste was echt slecht, ver onder de benchmark. Wel maar met 12 leerlingen (heb er 180). De tweede was heel netjes, alles op of boven de bench mark. Deze was van 30 leerlingen. Weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden en wat ik straks kan verwachten. Ik wil liever niet voor mijn laatste jaar opleiding naar een andere school. Heb na maanden nu eindelijk een beetje de draai gevonden...

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 08:07

Ook heel herkenbaar. Als ik had kunnen blijven was dit jaar heel anders gelopen. Hopelijk kan ik terug naar die school.

Succes met je gesprek. Vertrouw op jezelf.

haike
Berichten: 13521
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 08:36

Gefeliciteerd Emita!!

Amanda wat goed dat je weer de zin/motivatie/vertrouwen hebt gevonden om door te gaan!

Oshaa: succes vandaag!

Hier nog een weekje tot de vakantie, merk dat iedereen hier daar aan toe is onderhand....

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 11:05

Bedankt allemaal :j

Heel herkenbaar hoor Amandavd... Bij sommige klassen voel ik me ook minder zeker van mijzelf, terwijl ik met andere klassen juist een heel goede band heb. Maar ik denk dat het ook een beetje bij het onderwijs hoort. Geen een klas is hetzelfde natuurlijk.

Ik heb nog niet zo veel ervaring in het MBO dus ben heel benieuwd hoe het op mijn nieuwe werkplek zal zijn... Ik verwacht dat het een wat pittigere doelgroep is dan mijn havo 4 / vwo 5 klassen, maar dat kan ook een misplaatst vooroordeel zijn :+ Aan de andere kant, ze hebben gekozen voor de opleiding dus misschien maakt ze dat juist weer gemotiveerd.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 11:08

Investeer en neem de tijd om een band te krijgen met de doelgroep. Dat is het grote verschil vind ik persoonlijk tussen vmbo en havo/vwo. Wees jezelf, wel consequent, maak je grenzen duidelijk en maak dingen bespreekbaar. Toon oprechte interesse in hun belevingswereld. Dat is het enige advies wat ik je kan geven. Misschien zitten hier meer mbo docenten, die hebben vast betere tips.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 13:34

Ik ga een open sollicitatie schrijven naar de plek waar ik vorig schooljaar, 2017-2018 gewerkt heb maar ik zit enorm te worstelen met de brief. Omdat je elkaar toch kent etc, weet ik niet zo goed wat ik moet schrijven.