Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goof

Berichten: 28840
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 21:25

Wat leuk, je geeft klassieke talen he? Grieks en Latijn? Op een gymnasium?
Ik coach een leerling die afgelopen schooljaar op Rome reis is geweest, deze had de mooiste verhalen achteraf. Gave ervaring voor de leerling hoor.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 21:42

Ja klopt, op een zelfstandig gymnasium. Maar onze Romereis behelst meerdere vakken, er gaan ook docenten mee die op zich niks met Rome te maken hebben. Het is echt een grote onderneming :) En inderdaad een erg gave ervaring voor de leerlingen. Voor het eerst langere tijd weg van huis, voor het eerst in een vreemd land, voor het eerst vliegen... je hebt allemaal eerste keren :)

Goof

Berichten: 28840
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 21:50

Ja, is hier ook. Leerlingen doen er een onderzoek ook. Leuk hoor.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 16:57

Wat doen jullie met vriendschapsverzoeken op fb van ( oud ) leerlingen? Ik kreeg een vriendschapsverzoek van een oud mentorleerling van vorig jaar van mij. Ik werk niet meer op die school maar zij zit daar nu in het derde jaar. Alhoewel ik al bijna zeker weet dat ik geen vrienden met haar ga worden vraag ik mij toch af hoe jullie daarmee omgaan?

SdaphneS

Berichten: 11423
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 17:37

Ik voeg leerlingen of oud leerlingen nergens toe.
Eigenlijk altijd wel dat leerlingen mij vinden op social media, maar ik leg altijd uit dat het voor mij privé is en dus niet met hun wil delen. Daarnaast heb ik geen Facebook meer en alleen instagram. :)

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 18:03

Amandavd schreef:
Wat doen jullie met vriendschapsverzoeken op fb van ( oud ) leerlingen? Ik kreeg een vriendschapsverzoek van een oud mentorleerling van vorig jaar van mij. Ik werk niet meer op die school maar zij zit daar nu in het derde jaar. Alhoewel ik al bijna zeker weet dat ik geen vrienden met haar ga worden vraag ik mij toch af hoe jullie daarmee omgaan?


Ik heb een openbaar Instagram account die leerlingen kunnen volgen. Hier post ik geen bijzondere dingen op. Mijn Facebook houd ik graag afgeschermd.


Ik heb trouwens eergisteren te horen gekregen dat ik de LKT (Landelijke kennistoets) gehaald heb. Nog een paar maanden en dan ben ik afgestudeerd. *\o/*

SdaphneS

Berichten: 11423
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 18:46

Gefeliciteerd, dat is een pittige toets! Voor welk vak volg je een opleiding? :)

marleen_88

Berichten: 14072
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 19:11

Gefeliciteerd Adamootje.

Hier ook geen (oud)leerlingen of ouders op social media.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 19:14

Ik wel, maar alleen kinderen waar ik echt wat mee had en van een school waar ik niet meer werk.

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 21:53

SdaphneS schreef:
Gefeliciteerd, dat is een pittige toets! Voor welk vak volg je een opleiding? :)


Ik vond 'm gelukkig niet zo moeilijk, maar ik vond het wachten op de uitslag wel spannend.

Ik doe de opleiding tweedegraads docent Nederlands trouwens.

SdaphneS

Berichten: 11423
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 20:17

Gaan jullie ook staken?

_kimm

Berichten: 1792
Geregistreerd: 27-02-11

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 21:14

Onze school is dicht. Er zijn een aantal collega's die echt gaan staken en ik ga samen met een aantal andere aan de slag op school. Degene die gaan staken worden niet betaald. Degene die op school zijn wel en die mogen de tijd besteden aan administratie etc.

Paardennamen
Berichten: 2130
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 22:49

Hoi allemaal!

Hier een juf in spé :)

Ben in januari gestart met de pabo en ben met de eerste modules bezig. Van de week even kijken wat ik precies moet doen voor de stage. Ik heb vorig jaar al contact gehad met een stagebegeleidster, dus die ga ik dan mailen. Ik doe de studie via loi.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 23:19

Gaan jullie nog staken vrijdag? Ik ga wel. Niet omdat ik ontevreden ben over mijn school, want mijn school heeft eigenlijk prima arbeidsvoorwaarden, maar meer uit solidariteit voor andere mensen (met name primair onderwijs) en de werkdruk in het algemeen. Meerdere collega's thuis wegens een burn-out. En ik vind het ook vreemd dat de meesten, waaronder ik, een fulltimebaan in het onderwijs niet aandurven omdat het teveel werk oplevert. Een fulltimebaan zou je de avonden en de weekenden nog vrij moeten geven. Nu is het onderwijs iets anders omdat het werkt met piekdrukte, maar als ik op dit moment fulltime zou werken zou ik, als ik mijn werk goed wil doen, vrijwel alle avonden en weekenden bezig zijn, en als de druk even erg hoog is ook 's nachts.

marleen_88

Berichten: 14072
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 07:40

_kimm schreef:
Onze school is dicht. Er zijn een aantal collega's die echt gaan staken en ik ga samen met een aantal andere aan de slag op school. Degene die gaan staken worden niet betaald. Degene die op school zijn wel en die mogen de tijd besteden aan administratie etc.


Hier precies zo. Deel van de dag aan taken waar we anders niet aan toe komen, magazijn uitzoeken en opruimen e.d. Verder mogen we aan onze administratie e.d.

lisanne87

Berichten: 1043
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 08:21

Wij staken ook. Je kon kiezen: of staken en die tijd besteden in de klas (administratie en opruimen ed) en betaald krijgen, of staken en niet uitbetaald krijgen.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 09:19

niet staken vind ik zo onwijs zonde. Dan is de noodzaak van het staken niet goed doorgedrongen of je kan het geld niet missen (wat ik me best kan voorstellen maar wat te ondervangen is door lidmaatschap van een bond).
Ik ga er heen, met mijn kinderen.

Oshaa
Berichten: 1049
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 09:28

Bij ons gaan 10 docenten staken, van de 150...
Komt ook omdat de vrijdag de afgelopen weken (en de komende weken) heel vaak is uitgevallen.
Ik zelf geef ook les op vrijdag en 3 van mijn klassen zie ik ook alleen die dag (1 uurtje per week bio).
Aankomende vrijdag is 1 van de 2 lessen in de periode voorjaarsvakantie - meivakantie. Daarom ga ik niet staken, ik wil die kinderen nu wel eens gewoon in de klas hebben...

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 10:12

Ik heb in het vo niet altijd iets te klagen, maar ik ga staken omdat ik passend onderwijs niet vind passen en omdat po-collega's echt beter mogen verdienen. (En nog wat dingen hoor)

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 10:23

Oshaa schreef:
Bij ons gaan 10 docenten staken, van de 150...
Komt ook omdat de vrijdag de afgelopen weken (en de komende weken) heel vaak is uitgevallen.
Ik zelf geef ook les op vrijdag en 3 van mijn klassen zie ik ook alleen die dag (1 uurtje per week bio).
Aankomende vrijdag is 1 van de 2 lessen in de periode voorjaarsvakantie - meivakantie. Daarom ga ik niet staken, ik wil die kinderen nu wel eens gewoon in de klas hebben...


Moeilijk is dat hè. Leerlingen zijn steeds de dupe. Dat is mijn inziens ook de reden waarom er nu zoveel druk staat op t onderwijs

Flying_Angel

Berichten: 15723
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 17:33

Vrijdag is ook mijn vrije dag, ik ga waarschijnlijk wel staken. Ook tegen passend onderwijs op de huidige manier en voor gelijkheid binnen het onderwijs.

Vandaag lesbezoek van de rector gehad, morgen komt de afdelingsleider langs en dan in april beoordelingsgesprek.

SdaphneS

Berichten: 11423
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 18:43

Ik ga ook staken. Onder andere om de redenen die jullie ook al noemen. Niet omdat ik het zelf zo slecht heb maar om het onderwijs weer op de kaart te zetten en uit solidariteit.

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 18:52

Flying_Angel schreef:
Vrijdag is ook mijn vrije dag, ik ga waarschijnlijk wel staken. Ook tegen passend onderwijs op de huidige manier en voor gelijkheid binnen het onderwijs.

Vandaag lesbezoek van de rector gehad, morgen komt de afdelingsleider langs en dan in april beoordelingsgesprek.


Spannend! Bij mij zijn de beoordelingsrondes ook weer begonnen.

Ik ben vrijdag vrij en ik weet nog niet zeker of ik ga demonstreren (want staken is het niet te noemen als je gewoon vrij bent :+ ).

SdaphneS

Berichten: 11423
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 19:06

Bij ons ook weer beoordelingsgesprekken, maar maak mij geen zorgen. Lessen lopen goed, didactiek is in orde en heb het naar mijn zin. Maar ben benieuwd naar de feedback. Krijg binnenkort ook mensen van een bijscholing langs om te kijken. Dus aan lesbezoek geen tekort. :+

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 19:26

benangelique schreef:
Oshaa schreef:
Bij ons gaan 10 docenten staken, van de 150...
Komt ook omdat de vrijdag de afgelopen weken (en de komende weken) heel vaak is uitgevallen.
Ik zelf geef ook les op vrijdag en 3 van mijn klassen zie ik ook alleen die dag (1 uurtje per week bio).
Aankomende vrijdag is 1 van de 2 lessen in de periode voorjaarsvakantie - meivakantie. Daarom ga ik niet staken, ik wil die kinderen nu wel eens gewoon in de klas hebben...


Moeilijk is dat hè. Leerlingen zijn steeds de dupe. Dat is mijn inziens ook de reden waarom er nu zoveel druk staat op t onderwijs


Ik snap deze reden echt supergoed maar eigenlijk is het toch stom dat wij ons zo verantwoordelijk voelen dat we niet kunnen staken tegen de werkdruk door de werkdruk.