Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goof

Berichten: 28941
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 17:40

Heb je de mogelijkheid (financieel) om even niet te werken?

Adamootje

Berichten: 6211
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 17:59

Wat een vervelend nieuws, Amandavd. Sterkte!

Als ik een advies mag geven... Ik zou ik het even laten bezinken. Je gaf hier eerder in het topic al aan dat deze school en jij niet zo'n goede match zijn. Je vindt echt wel weer een school die bij je past!

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 18:02

Als ik een uitkering kan krijgen wel. Zo niet dan wordt het wel moeilijker maar het kan wel.

Ik denk ook dat even laten bezinken het beste is, ook voor mijn eigen gemoedstoestand. Ik ben mijn zelf vertrouwen compleet kwijt.

theadora99

Berichten: 3638
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 18:14

Amanda, ik begreep van je dat het op je vorige school wel goed ging? Laat het inderdaad even rustig bezinken, doe je best tot aan de herfstvakantie en kijk daarna eventjes. Wie weet vind je weer een kleine school waar het super goed gaat :)

Imaginaerum
Berichten: 3717
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 20:10

Amandavd, wat een vervelend nieuws. Hopelijk komt er gauw weer iets op je pad.

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 20:17

Amandavd, wat een hectisch gebeuren.. super vervelend.
In mijn 2e jaar had ik ook zo'n ervaring. En wilde toen ook stoppen, ik dacht dat ik er toch niet geschikt voor was en eerder gewoon geluk had. Ik zie dat meerdere klasgenoten wel zo'n periode hebben doorgemaakt.
Gelukkig heb ik op een goede stageplek het gevoel weer teruggekregen en nu heb ik ook wel een pittig klasje, maar het gaat best goed. En ik kan de dingen veel meer loslaten. Ik moet nog 1,5 jaar trouwens.
Ik zou je opleiding afmaken en ondertussen gewoon een stage zoeken voor een paar uurtjes in de week (eventueel op je oude werkplek) en daar rustig je gevoel weer terugkrijgen en afstuderen. De stress van je afstuderen helpt ook niet mee.
Maar ik snap wel dat je vroegtijdig weggaat. Ik heb dat in mijn 2e jaar toen ook gedaan, want ik was echt in zo'n oneindige cirkel van ellende geraakt :+

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 21:42

De school heeft het besluit genomen maar ik sta er wel achter. Stage lopen is zeker een goed idee. Ik moet alleen even kijken wat voor eerk ik ernaast ga doen.

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 22:04

Hey Amanda, wat stom zeg! Wat een snel besluit ook, het jaar is nog maar nauwelijks begonnen? Zagen ze geen ruimte voor verbetering?

Maar dan nog, een school waar je je niet thuis voelt sloopt je.

SdaphneS

Berichten: 11423
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 22:08

Wat jammer zeg.
Misschien is het verstandig om eerst stage te lopen op scholen, dan is er minder druk dan direct als docent te beginnen.
Genoeg andere werkzaamheden die je naast je studie kunt doen lijkt mij.
Stoppen is zonde, misschien een tijdje afstand nemen.

Ik wens je veel succes. :)

Anoniem

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 23:29

Amanda wat enorm vervelend! Wat heb je ook kort de kans gekregen om het te laten slagen.

Hopelijk vind je op een andere school meer je plek.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 06:11

Wij zijn nu 6 weken bezig en hoewel de school de kwaliteiten in mij zag en ze zeker het gevoel hadden dat het goed zou komen, zagen zij wel in dat het niet nu en niet op deze school was.

Ik heb vorig jaar VMBO-T gehad, dit jaar kader en basis dus wellicht was dat nog te hoog gegrepen.

Stage lopen is zeker een goed idee maar het wordt voor mij minder makkelijk om een andere baan te zoeken omdat ik alleen maar twee MBO opleidingen heb en al 28 ben. Dus vaak te oud, te weinig ervaring, niet de juiste opleiding.

Eilandmeisje

Berichten: 827
Geregistreerd: 18-03-11
Woonplaats: Nederland

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 14:14

Wat vervelend amandav! Ik hoop dat je het onderwijs niet al op gaat geven. De ene school is de andere niet. Misschien de tijd nemen om er achter te komen wat voor onderwijs bij jou past als docent. Ik zou het bijvoorbeeld niks vinden op een grote school traditioneel les te moeten geven.
Ga stages lopen eventueel om hier achter te komen.

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 15:28

Amanda, basis- en kaderklassen zijn echt pittig. Wees niet te streng voor jezelf, ik vind het knap dat je al die tijd (ondanks mweh-gevoel bij de school) gewoon door bent gegaan. Je bent op zoek geweest naar tips, hier op bokt en op school. Je staat open voor ontwikkeling en daar kunnen veel docenten nog wat van leren. Het komt wel goed! Echt!

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 16:42

Bedankt allebei! Bedankt voor de mooie woorden dejavu, dat is echt even fijn om te horen. Ik heb na morgen nog twee weken te gaan. Dat geeft de school tijd om iemand anders te zoeken en ik kan wat dingen afronden. Nu even een plan van aanpak maken voor daarna.

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 18:42

Oh jongens, mijn stage ging zo goed. En nu lijkt het erop dat ik me al voor de derde keer ziek ga melden. Elke keer voor iets anders. De andere 2 keer waren gelukkig geen lesdagen, maar a.s. woensdag wel.
Ik lig nu met koorts op bed.
Het irritantste is dat er dus geen vervanger is voor mij, en de 2 docenten uit mijn team zitten woensdag op een andere locatie.
Laatst werd al gezegd: als jij er niet bent.. uh ja dan hebben we eigenlijk een probleem.
Ze wisten wel toen ik begon dat ik een auto-immuunziekte heb, maargoed ik vind het nog steeds wel heel erg vervelend. -O-
Hoe gaan jullie om met dit soort situaties? Ik ben nooit maar 2-3 dagen ziek dus ik verwacht niet dat ik er woensdag boven op ben. Nu al melden of toch afwachten? Ik maak me er ontzettend druk om en ik weet dat dat niet nodig is en het herstel ook niet bevorderd..

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 18:49

Ooooh lastig altijd. Zeker in het eerste jaar! Ik weet niet hoe ziek je bent? Als je niet uit bed kunt komen is er geen keus natuurlijk. Met koorts ga ik vaak wel gewoon werken, maar ik heb snel koorts.

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 18:52

Ik zit al in mijn vierde jaar. Maar ik heb nog wel moeite met dit soort dingen :+ Maar net begonnen op deze plek dus.
Ik kom maar moeilijk overeind en heb nooit koorts. Als ik opsta begin ik te rillen met spierspasmen :+
Met koorts werken is eigenlijk geen optie omdat mijn auto-immuunziekte dan weer extra kans ziet om meer actief te worden (darmontsteking).
Dus ja. Eigenlijk weet ik het antwoord wel. Als ik me woensdag niet ok voel ga ik niet. Maar wanneer meld ik dit dan.. :')

Goof

Berichten: 28941
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 18:57

Gewoon woensdagochtend ziekmelden. Je kan niet voorspellen wat er gebeurt. Ook al ben je normaal gesproken niet binnen enkele dagen weer fit, je hebt geen idee hoe dat nu gaat verlopen.
Beterschap.

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:34

Inderdaad wat Goof zegt, gewoon woensdagochtend ziek melden :)
Beterschap!

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 07:30

Mijn laatste twee dagen zijn aangebroken. Gisterenavond werd ik ineens niet lekker, flinke buikkrampen, diarree etc. Vannacht nergens last van maar nu sinds half zes alweer 3 keer naar de wc geweest. Nu twijfel ik of ik moet gaan werken. Zo heb ik nergens last van behalve dat ik geregeld dus naar de wc moet. Ik ben als de dood dat ik wanneer ik les sta te geven aan mijn derdejaars die de boel al op stelten zetten waar ik bij ben, ik naar de wc moet. Ik durf ze echt niet alleen te laten en ik zit ook nog apart van de collega's dus die heb ik ook niet een twee drie gevonden. Ik wil mij eigenlijk niet ziek melden.

dems75

Berichten: 3881
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:43

Kom ook weer eens om de hoek kijken....maar met heel andere ogen.
Was dit jaar begonnen op een nieuwe school na een aantal zeer stressvolle jaren (PO) Ik hoopte verandering te zien, weer vol goede moed op een nieuwe school, nieuwe stad etc. Helaas lag ik er na anderhalve week al uit: burn-out.
Nu kon ik ervoor kiezen om een laaaaaang reintegratietraject in te gaan etc etc, maar ik heb voor mezelf gekozen en heb ontslag genomen. Kilo's vielen er van mijn schouders na dat besluit! Nu dus even in between jobs....druk aan het solliciteren, maar voor mij GEEN onderwijs meer....

Goof

Berichten: 28941
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:06

Hoe heb je het opgelost amandavd?? Beterschap en succes nog je laatste daagjes.

Wijs besluit dems. Rustig aan, je komt vanzelf iets tegen wat wel echt bij jou past.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:17

Goof schreef:
Hoe heb je het opgelost amandavd?? Beterschap en succes nog je laatste daagjes.

Wijs besluit dems. Rustig aan, je komt vanzelf iets tegen wat wel echt bij jou past.


Ik ben toch gegaan. Heb het wel aangegeven bij teamleiddr, die zei al kijk maar hoe het gaat en anders ga je naar huis. Voor nu gaat het redelijk. Dankjewel!

Dems, sterkte en pas goed op jezelf!

SdaphneS

Berichten: 11423
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 10:25

Succes met de laatste dagen Amanda.

Wat jammer dat je het onderwijs verlaat, maar het mag niet ten koste van jezelf gaan natuurlijk dems. Succes met het vinden van een nieuwe baan.

Zijn er al mensen die herfstvakantie hebben?
Wij moeten nog een week, zit eigenlijk net weer lekker in het ritme. De vakantie had wat later gemogen. :)

Anoniem

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 11:43

Ik kom net thuis van 2.5 dag Londen.

Wij krijgen maandag inderdaad vakantie.