Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PSvanLot

Berichten: 10140
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 21:51

Wij beginnen volgende week maandag met de toetsweek.

Ik hoop zo dat we niet thuis hoeven blijven, of dat we de bovenbouw hun PTA's mogen afnemen.
Dan maar per leerjaar een paar uur per dag op school. Alle leerlingen per leerjaar over de lokalen verdelen. Dan kunnen we met een kind of 8 in een lokaal. Hoop dat dat blijft mogen, anders komen we met de bovenbouw PTA's nooit meer bij.

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 22:00

Ja, ik durf al mijn klassen alleen te laten, alhoewel ik 4 mavo geen half uur zou laten zitten. Een kleine pauze wel, dat komt ook omdat een gedeelte van de klas dan al uit is en ik de helft overhoud. Ik spreek altijd uit dat ik ze in vertrouwen achter laat en daar gaan ze goed mee om.

F-A, wat rot dat je je zo onveilig voelt op je werk zeg. Hoop dat ze met een goed alternatief komen.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 23:08

PSvanLot schreef:
Wij beginnen volgende week maandag met de toetsweek.

Ik hoop zo dat we niet thuis hoeven blijven, of dat we de bovenbouw hun PTA's mogen afnemen.
Dan maar per leerjaar een paar uur per dag op school. Alle leerlingen per leerjaar over de lokalen verdelen. Dan kunnen we met een kind of 8 in een lokaal. Hoop dat dat blijft mogen, anders komen we met de bovenbouw PTA's nooit meer bij.

Wij hebben nu toetsweek. Ik ben ontzettend blij dat we zijn begonnen. Al is het om de organisatie wat gewoon veel werk is en dat is m’n taak en dat vind ik ook niet erg maar wel als het niet doorgaat. :+

Wij hebben pauze per vleugel dus dat betekent dat 2 vleugels pauze hebben om 3-2-2 uur en de andere vleugel om de 2-2-2 uur. Als je het gewend bent is het te doen.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 11:12

C_estmoi schreef:
Het voelt af en toe wel hypocriet dat ik in mijn woonkamer maximaal 3 mensen ouder dan 13 mag ontvangen, en in m'n lokaal 30.

Ik zie het juist andersom: strenge regels thuis OMDAT je met zoveel mensen op school bent (zodat dat doorgang kan hebben).

PSvanLot

Berichten: 10140
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 11:21

Magrathea schreef:
C_estmoi schreef:
Het voelt af en toe wel hypocriet dat ik in mijn woonkamer maximaal 3 mensen ouder dan 13 mag ontvangen, en in m'n lokaal 30.

Ik zie het juist andersom: strenge regels thuis OMDAT je met zoveel mensen op school bent (zodat dat doorgang kan hebben).


Zo kun je er inderdaad ook in staan. Maar ik leef niet om te werken.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 11:46

Ik ook niet? (Ok een beetje :)) )

Maar hoe ik het zie is dat onderwijs zodanig belangrijk wordt gevonden dat andere maatregelen daarom strenger zijn.

Hier op de universiteit gaat alles OK trouwens. Mondkapjes nu verplicht behalve wanneer je zit in een zaal.
Hoop echt dat we niet dicht hoeven, volgend kwartaal gaan we belangrijke practica doen met de tweedejaars, als alles online moet gaan zij achterstand oplopen :(

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 11:54

Ik vind het knap hoor mensen, hoe jullie je privéleven zo lang opzij kunnen zetten voor je werk. Ik voel steeds sterker dat ik dat echt niet wil. Heb enorm veel verantwoordelijkheidsgevoel maar daardoor voel ik me in een heel vervelend parket gedrukt dat door sommige collega's en de media nog wordt bevestigd. Ja natúúrlijk zijn de kinderen belangrijk. Maar ik ook.

PSvanLot

Berichten: 10140
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 11:56

Ik ga ook echt mijn privéleven niet opzij zeten voor mijn werk. Dat vind ik echt de omgekeerde wereld.

Ik werk graag en vind het onderwijs heel erg belangrijk, maar in mijn optiek kan het niet de bedoeling zijn om werk boven mijn privéleven te zetten. Ook niet in deze situatie.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 11:58

Nee precies. Heb er normaal gesproken een hele fijne balans in. Maar in de huidige situatie word ik gedwongen te kiezen, en dus eigenlijk voor de kant die ik niet wil. Vind dat dit wel erg onderschat wordt in de discussie over het onderwijs.

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:17

Ik heb echt totaal niet het gevoel dat ik moet kiezen tussen prive en werk eigenlijk.
Nou heb ik sowieso al niet een priveleven waarbij ik dagelijks vriendinnen bezoek, uit eten ga en in de sportschool sta ofzo. Misschien scheelt dat. Ik spreek iets minder af, dat wel, maar mijn contacten worden er echt niet minder om.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:27

Dat scheelt denk ik. Ik heb vooral contacten in de risicogroep, die ik nu dus niet of veel beperkter kan zien. En niemand thuis natuurlijk, als dat zo was zou het al een stuk makkelijker zijn. Ben niet echt een uitgaanspersoon naar enig persoonlijk menselijk contact heb je wel nodig. Maar goed, morgen even naar de huisarts.

C_estmoi

Berichten: 443
Geregistreerd: 14-02-13

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:40

Ik heb ook niet per se het idee dat ik mn privéleven nu dingen "mis", in die zin dat ik thuis gewoon twee katten en een vriend heb zitten en dus sowieso wel mensen zie. Spreek af en toe wel iemand - op afstand, of digitaal. Maar werk betekent momenteel wel mezelf in een situatie (moeten) plaatsen waar ik in deze tijd anders NOOIT voor zou kiezen. En ik merk wel dat dat ik daar steeds meer weerstand bij voel.

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:43

Ja het scheelt wel dat ik samenwoon denk ik, altijd iemand om tegen te zeuren haha.
Ik houd, in verband met mijn werk, echt wel rekening met afspraken en andere mensen. Ik vind bijvoorbeeld dat mijn ouders echt wel een aardige sociale kring hebben en weinig contacten beperken op dit moment. Maar die mensen zijn 70 en ik wil niks overdragen op hen. Ik zie hen dus wat minder nu, ik liep er sowieso al de deur niet plat dus ik vind het prima zo.

daffieduck83

Berichten: 1748
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 14:55

Helaas voel ik ook dat ik moet kiezen tussen werk en privé. Ik ben enig kind en zie mijn moeder af en toe buiten en mijn vader (hoog risico) alleen via Whatsapp. Dat doet best wel pijn bij mij en mijn ouders, maar ik durf het risico niet te nemen. Daarnaast voel ik mij best wel eenzaam, omdat ik alleen woon. Maar ook sporten (zwemmen) en muziek maken in een klein ensemble vind ik best eng, omdat daar risicogevallen/ouderen zijn en doe ik nu niet. Terwijl ik dat voor mijn eigen welzijn wel nodig heb. Nu kan dat bij een totale lock-down ook niet meer.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 15:52

Goof schreef:
Ik heb echt totaal niet het gevoel dat ik moet kiezen tussen prive en werk eigenlijk.
Nou heb ik sowieso al niet een priveleven waarbij ik dagelijks vriendinnen bezoek, uit eten ga en in de sportschool sta ofzo. Misschien scheelt dat. Ik spreek iets minder af, dat wel, maar mijn contacten worden er echt niet minder om.

Hier hetzelfde. Ik heb veel contact met vrienden via sociale media, mijm vriend blijf ik wel gewoon zien (woont niet bij mij) en je komt wel eens iemand tegen in de supermarkt ofzo. Oja en een maandelijkse spelletjesavond met 3 vrienden.
Mijn ouders zie ik sowieso weinig, dat is wederzijds wel prima.

Ik vraag me dan af, hebben jullie normaliter echt wekelijks avondjes waar je met meerdere vrienden bij elkaar op de bank zit? Vind ik me zo lastig voor te stellen :o naar de kroeg snap ik nog maar ik kom eigenlijk niet zo gek vaak bij vrienden thuis merk ik.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 16:16

Omdat ik alleen woon heb ik al mijn sociale contacten buiten de deur ja. Ik heb er niet echt heel veel, maar ze zijn me wel dierbaar. Ging normaal redelijk vaak naar mijn ouders voor een weekend, en had zeker 4x in de week activiteiten als zingen of dansen.

C_estmoi

Berichten: 443
Geregistreerd: 14-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 16:23

Magrathea schreef:
Hier hetzelfde. Ik heb veel contact met vrienden via sociale media, mijm vriend blijf ik wel gewoon zien (woont niet bij mij) en je komt wel eens iemand tegen in de supermarkt ofzo. Oja en een maandelijkse spelletjesavond met 3 vrienden.
Mijn ouders zie ik sowieso weinig, dat is wederzijds wel prima.

Ik vraag me dan af, hebben jullie normaliter echt wekelijks avondjes waar je met meerdere vrienden bij elkaar op de bank zit? Vind ik me zo lastig voor te stellen :o naar de kroeg snap ik nog maar ik kom eigenlijk niet zo gek vaak bij vrienden thuis merk ik.


Nee, ik kom normaal gesproken eigenlijk zelden in een kroeg en heb ook zeker niet wekelijks vrienden over de vloer. Máár ik (stijl)dans wel, normaliter met verschillende danspartners. Dat wisselen heb ik al sinds maart niet meer gedaan en met mijn vaste danspartner vorm ik geen huishouden dus momenteel dansen we op afstand. Maar dat is wel een belangrijk deel van mijn sociale leven. Als ik verder niet/nauwelijks mensen zou zien zouden we trouwens in danshouding mogen dansen (maar dat durf ik nu niet).
Mijn ouders zie ik op zich wel regelmatig, maar heb ik dus ook al een halfjaar geen knuffel gegeven omdat ik dat risico niet durf te nemen.

Het voelt voor mij ook per se niet in die zin als een keuze tussen privé/werk, maar ik neem nu 3/4 dagen per week "risico's" waar ik als privépersoon niet achter sta en dat voelt vervelend.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 19:20

Ik woon ook alleen. Zou strikt genomen ook niet met mijn partner mogen knuffelen maar dat doe ik toch. :+
Ik denk echt dat je prima verstandig een nabij contact kan hebben zonder dat die bij jouw huishouden hoort. Je weet zelf wel of die ander ook voorzichtig is (en of jij dat bent). Je moet tenslotte zelf ook een beetje gelukkig blijven, niemand heeft er wat aan als je wegkwijnt uit angst iemand te besmetten als je eventjes binnen 1,5m van een vriend bent.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 19:54

Moet die ander ook maar net willen natuurlijk, haha. Die hebben meestal hun eigen vriend/partner.

PSvanLot

Berichten: 10140
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 20:08

Magrathea schreef:
Goof schreef:
Ik heb echt totaal niet het gevoel dat ik moet kiezen tussen prive en werk eigenlijk.
Nou heb ik sowieso al niet een priveleven waarbij ik dagelijks vriendinnen bezoek, uit eten ga en in de sportschool sta ofzo. Misschien scheelt dat. Ik spreek iets minder af, dat wel, maar mijn contacten worden er echt niet minder om.

Hier hetzelfde. Ik heb veel contact met vrienden via sociale media, mijm vriend blijf ik wel gewoon zien (woont niet bij mij) en je komt wel eens iemand tegen in de supermarkt ofzo. Oja en een maandelijkse spelletjesavond met 3 vrienden.
Mijn ouders zie ik sowieso weinig, dat is wederzijds wel prima.

Ik vraag me dan af, hebben jullie normaliter echt wekelijks avondjes waar je met meerdere vrienden bij elkaar op de bank zit? Vind ik me zo lastig voor te stellen :o naar de kroeg snap ik nog maar ik kom eigenlijk niet zo gek vaak bij vrienden thuis merk ik.


Ik zie verschillende vriendinnen regelmatig. We spraken veel af om spelletjes te spelen of gewoon wijn te drinken, ook gaan we regelmatig op stap. Nu gebeurt dat in groepjes van 4, maar dat voelt ook wel een beetje krom als je elkaar dan steeds in andere groepjes ziet.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 21:34

Ik heb mij hier gemeld toen ik startte met mijn opleiding tot docent Engels, vorig jaar zomer. Nu ben ik bezig in mijn tweede jaar en loop ik voor het eerst stage. Niet de meest ideale tijd om je eerste stage te lopen, maar goed. :+

Ik heb het ontzettend naar mijn zin en sta elke stagedag met veel plezier voor de klas. Ik lees hier lekker mee voor tips, tricks en jullie verhalen. :)

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 21:36

Wat leuk! Geef je al lessen? Welke klassen?

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 22:18

Ja ik geef (natuurlijk onderbegeleiding) al lessen. Alles VMBO-B klas 2 tot en met 4. :D

Ik wilde heel graag VMBO en idealiter praktijk/Basis dus ik ben heel blij. :))

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 23:34

Leuk dat je er zoveel plezier in hebt! Heb ik ook nog altijd. Het spontane en de sfeer op een school vind ik erg leuk. Zou zo gezellig zijn om weer eens een schoolfeest of een schoolreis te kunnen organiseren... Nog even (?) geduld.

Ik denk niet dat er voor het onderwijs nog extra maatregelen komen. Jullie?

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 23:36

Heel eerlijk zou het mij niet verbazen. Wij hebben bij ons op school best wel veel besmettingen en de noodplannen liggen al klaar. Misschien niet vanuit de overheid, maar zeker wel vanuit de school.

Ik heb ondertussen moeite met opstarten na de herfstvakantie en mijn eigen tentamenweek in het vooruitzicht. Motivatie is even ver beneden peil