Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Isabel_k schreef:Mijn opleiding bevalt heel goed. Leuk dat je het vraagt. Zeker de psychologie achter het lesgeven vind ik machtig interessant. Leerstijlen en zo.
SdaphneS schreef:@westernfreak
Waarom zou je twijfelen aan je geschiktheid als docent als je last van je keel krijgt?
Je weerstand moet gewoon even wennen aan de hoeveelheid bacteriën (van je omgeving) en je bent in de periode overgang zomer naar herfst waarschijnlijk wat vatbaarder hiervoor, zoals zoveel mensen.
Ik zie de relatie met bekwaamheid hier totaal niet in. Ik hoop dat je dit soort dingen los kunt laten en vertrouwen in jezelf kunt hebben dat je bekwaam bent om les te geven!
Aleeneh schreef:Ik zweef nog steeds op een wolkje rond. Wat een fantastische school en een geweldige sectie. Ik duim zo zo ontzettend dat ik híer mag blijven, ik ben alleen maar aan het genieten nog.
Westernfreak schreef:[
Die onzekerheid komt heel sterk door een letterlijk geuitte twijfel van een stagebegeleider in de eerste stage. Die zag dat ik moe was en regelmatig last van mijn keel had. Daardoor zei hij te twijfelen aan mijn geschiktheid. Wel zag hij dat ik er veel plezier in had om les te geven. Als een soort pleister op de wond. Zulk commentaar neem je wel mee...
Overigens ben ik een jaar later gediagnosticeerd met PTSS. De reden dat ik nog altijd niet klaar ben met mijn studie. Mijn grootste twijfel zit dan ook bij een terugslag zoals ik vorig jaar gehad heb. Maar ik heb hoop en geef het een kans. Dáárvoor heb ik wel een 2e stage gewoon zonder problemen doorlopen, dus het zit er ergens wel in en ik vind het ook gewoon erg leuk!
SdaphneS schreef:Leuk, leven in het topic!
Fijn dat het goed bevalt Goof om weer terug te zijn in het onderwijs!
Op wat voor school werk je nu?
Goof schreef:SdaphneS schreef:Leuk, leven in het topic!
Fijn dat het goed bevalt Goof om weer terug te zijn in het onderwijs!
Op wat voor school werk je nu?
Ik werk nu op een kleine school die vorig jaar gestart is met gepersonaliseerd leren. Hele omslag; alles digitaal, iedere leerling zijn eigen werktempo en -pad, niet meer toetsen op de reguliere wijze, maar formatief dus zonder cijfers en puur op feedback en voortgang. Ik vind het nog best lastig om het oude los te laten en het compleet anders aan te pakken, maar ik zocht een uitdaging en iets om me verder in te ontwikkelen en dat heb ik gevonden
We hebben mavo/havo/vwo, waarvan mavo klas 1 t/m 4 en havo en vwo klas 1 t/m 3. Die bovenbouw van die laatste twee is op een andere locatie.
Ik heb zelf mavo 1 t/m 4 en havo/vwo 1 en 2.
Aleeneh schreef:@Goof, ik geef les aan eerste en tweede klas T/H en vwo, en aan examenklassen havo en vwo. De twee uitersten van deze school dus.
Klinkt als een mega toffe school en een leuke uitdaging! Bij ons zijn ze ook bezig met een transitie, maar wel iets minder ingrijpend dan "helemaal geen cijfers meer" Ik vind dat soort aanpakken wel gruwelijk interessant, ben zo benieuwd hoe dat uitpakt en wat je er uiteindelijk van vindt!
Pff wel lastig, vorig jaar was ik niet op mijn plek op mn oude school, en daar waren ze soms best negatief naar me. Als iets niet was gelukt, maar ik het wel echt had geprobeerd, kreeg ik van mijn naaste collega's alsnog behoorlijk op mijn flikker dat ik het allemaal slecht deed enzo. Ik merk dat dat best wel wat met mijn zelfvertrouwen heeft gedaan, en dat ik mezelf regelmatig onbewust beschouw als "minder" dan mijn collega's, als iemand die niet zo veel in huis heeft en die het toch allemaal niet zo goed kan, die hen potentieel tot last is. Ik mag nu solliciteren voor een hogere loonschaal, maar ik hoorde dat een sectielid dat ook doet, en mijn eerste gedachte was meteen: oh laat maar dan, dan ben ik dus meteen al kansloos.
Ik weet niet zo goed hoe ik met mezelf om moet gaan nu en hoe ik mezelf moet ontworstelen aan dat negatieve beeld, want ik zit mezelf er best wel dwars mee. Het levert me alleen maar een hoop stress op.