Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rex_Rolfo

Berichten: 5386
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 19:41

Modaal is 34.000. Plus toeslag voor kosten, verzekeringen, pensioenopbouw.

Er zitten zo'n 220 werkdagen in een jaar, 8 werkuren in een dag. You do the math.

8nnemiek

Berichten: 43470
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 19:51

Een uurprijs is van zo veel factoren afhankelijk.. lastig te zeggen..
Veel ZZP'ers die ik ken zitten zo rond de 35 á 40 euro per uur, maar ik ken er ook die het dubbele vragen.

Rex_Rolfo

Berichten: 5386
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 19:58

Ligt bv aan de declareerbare uren. Kun je elke minuut schrijven of moet je werk in "eigen" tijd doen?

Wees niet te bescheiden, aanpassen naar beneden is makkelijker dan naar boven. Als je waardevol werk levert mag daar een prijskaartje aan hangen. Werk zonder waarde is waardeloos ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 20:08

8nnemiek schreef:
Een uurprijs is van zo veel factoren afhankelijk.. lastig te zeggen..
Veel ZZP'ers die ik ken zitten zo rond de 35 á 40 euro per uur, maar ik ken er ook die het dubbele vragen.

Dat is ook super afhankelijk van je werkveld en opdrachtgever. Ik heb voor nog geen 20 p/u gewerkt, maar ook voor 70.

Xyris

Berichten: 9451
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 20:12

Thanks! Ik duik er even in, ik word er eerlijk gezegd een beetje door overvallen. Mijn focus ligt op illustreren en ik was nu nog niet van plan om mijn bedrijf te starten (ik ben nog bezig met de opbouw van het portfolio) dus ik ken heel de ins en outs niet. Ik zit ook in de horeca en ik weet niet of het bedrijf deze crisis gaat overleven, dus ik grijp natuurlijk mijn kans nu. Ik wil mezelf niet in de vingers snijden maar moet wel vanavond nog reageren, verzekeringen en dat soort zaken ben ik nog helemaal niet mee bezig geweest.

Ik werk gewoon vanuit huis, het is op goed vertrouwen zoals ik het begrijp.

De exacte details weet ik nog niet, maar ze zei specifiek dat het ging om beantwoorden van vragen op social media. Ik weet dat ze sowieso luxe taarten verkopen omdat ik daar toevallig wat producten van heb vertaald.

marleen_usar

Berichten: 24684
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 13:58

40 tot 50 euro kan je makkelijk vragen.

8nnemiek

Berichten: 43470
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 06:25

Hoe gaat het met de ondernemers hier in corona tijd? Ik hoop dat iedereen het hoofd nog boven water kan houden.
Ik heb zelf sinds gisteren al een voorschot binnen op de corona uitkering, heel blij mee!

rien10
Berichten: 14775
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 07:19

Tja... bij mijn ene bedrijf goed. T andere is echt naadje.

marleen_usar

Berichten: 24684
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 09:02

Nog steeds 0 inkomen maar mijn man heeft gelukkig nog wel wat werk.

rien10
Berichten: 14775
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 09:06

Ohhhh dat is echt heel erg balen. Om maar geen ander woord te gebruiken.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 09:23

Ik lig stil en tel mijn zegeningen dat ik geen (huur)pand heb en een werkende partner heb.

marleen_usar

Berichten: 24684
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 11:14

Wij hebben gelukkig geen pand, onze administratie doen we thuis.

Hutcherson

Berichten: 7430
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 12:35

Mijn partner heeft een vast inkomen wat gewoon doorgaat deze periode. Dus daar betalen we de huur van ons huis van. Echter zet ik alles op alles om in aanmerking te komen voor de regelingen van de overheid. Ik ga maandag de NOW invullen bij UWV voor loonkosten van mijn personeel. Ik heb net haar contract verlengt want na de crisis heb ik haar echt heel erg nodig.
En ik heb voor elkaar dat ik (indien nodig, want maart was nog niet nodig...) ondersteuning krijg in levensonderhoud. Dan krijg je maximaal 1500euro voor levensonderhoud (huur, boodschappen, bedrijfskapitaal)... En we wachten op de zorgverzekeraars die een regeling gaan treffen voor ons als continuiteitsbijdrage om te zorgen dat we niet omvallen. Anders kunnen we de continuiteit van de zorg niet waarborgen na de crisis en hebben wij te weinig gecontracteerde praktijken. Ben wel blij dat ik alle contracten met hen heb getekend. alleen gecontracteerde zorgverleners krijgen hulp. de rest moet maar even zien... Best heftig.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 15:57

Ik heb toezegging voor de TOZO *\o/* , alleen nu wordt er gesproken over een voorschot wat een rente vrije lening is :?
De gemiste inkomsten worden niet ingehaald, het is niet zo dat als ik weer open mag ik ineens dubbele omzet draai ofzo....

rien10
Berichten: 14775
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 15:59

Fijn, maar...... he, ben ik nou gek? Het zou toch een gift zijn?

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 16:44

De regeling is gebaseerd op de al bestaande Besluit bijstandverlening zelfstandigen (Bbz), maar wordt sneller behandeld en verstrekt. Deze voorziening heeft tijdelijk soepele voorwaarden vanwege de bijzondere situatie. De inkomensondersteuning voor levensonderhoud hoef je bijvoorbeeld later niet terug te betalen. Daarnaast kun je een lening voor bedrijfskapitaal aanvragen. Er zijn 2 vormen van ondersteuning mogelijk:

1. Maximaal 3 maanden inkomensondersteuning tot aan het sociaal minimum.

2. Een lening voor bedrijfskapitaal.

Bron: https://www.kvk.nl/corona/tozo-inkomens ... -leningen/

Matheno

Berichten: 7954
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 13:26

8nnemiek schreef:
Hoe gaat het met de ondernemers hier in corona tijd? Ik hoop dat iedereen het hoofd nog boven water kan houden.
Ik heb zelf sinds gisteren al een voorschot binnen op de corona uitkering, heel blij mee!


Hier gelukkig helemaal niks veranderd door corona.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30257
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 13:39

Ik kom nergens voor in aanmerking, maar gelukkig is het ook niet nodig. Ik ben wel benieuwd naar de effecten op langere termijn...

Hutcherson

Berichten: 7430
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 22:14

Ik heb de Bbz toegewezen gekregen en al uitgekeerd. Dat is die levensonderhoud dinges. Die 1500€ dat is zo fijn. Kunnen we in ieder geval boodschappen doen en de huur betalen.
En verder krijgen wij ondersteuning van de zorgverzekeraars maar pas vanaf 1mei.
En daar zit wss geen personeels kosten in en we krijgen 60-80% van de omzet uitgekeerd. Er zitten veel haken en ogen aan en het duurt allemaal nog een tijdje maar ben blij dat er ondersteuning komt. Die hoeven we ook niet terug te betalen.
Verder heb ik de NOW aangevraagd maar die is nog niet beoordeeld. Voor loonkosten.

De TOGS durf ik nog niet een te vragen (die €4000 euro omdat er dan risico is dat we de ondersteuning vanuit zorgverzekeraars niet krijgen)

rien10
Berichten: 14775
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:01

Wow, dat ging snel! Beetje ademlucht hier, van het UWV een deel van de loonsom van een van mijn bedrijven ontvangen. Voor het andere (zzp-er) niks, maar dat hoeft ook niet. Daarvoor is uitstel van betaling van de BTW 1e kw. genoeg. Dat uitstel heb ik aangevraagd en ik ga in plukjes betalen.
Ik doe altijd mijn BTW op de zakelijke spaarrekening parkeren, dan kan ik het meteen betalen na indienen. Nu staat het er niet helemaal op, dus ik betaal in delen. Ben ik volgende maand weer helemaal bij. En blij.

pluisje88

Berichten: 8109
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 23:18

Mijn moeder wilde net beginnen met haar pedicure praktijk toen de Lock down begon. Gelukkig is haar huur een maand opgeschort zodat ze nog niet hoefde te beginnen met huur betalen terwijl ze nog geen inkomsten heeft.

Nu zei ze tegen mij. Ik wil zo’n klein pinapparaat hebben. Liefst aardig betaalbaar in aanschaf en Zonder abbonoment. Was al even aan het rondkijken maar zie door de bomen de pinautomaten niet meer ;) iemand een tip?

rien10
Berichten: 14775
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 23:42

Eerder in dit topic is hier op over gesproken. Kijk maar een of twee pagina’s terug!

Nirvana_

Berichten: 3204
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 00:08

:j zowel Sum up als iZettle zijn prima apparaten en ik denk dat het heel persoonlijk is welke je voorkeur heeft.

Ik zit in een spannende keuze. Ik je te horen gekregen dat mijn contract voor mn baas niet wordt verlengd, ofja, voor 3 maanden. Ik heb dus vier maanden om ander werk te vinden. Of.... Fulltime mijn eigen bedrijf in te gaan.

Maar oei wat vind ik dat spannend :') volgens mij moet het financieel lukken, maar ik ga alles maar eens onder de loep nemen.

marleen_usar

Berichten: 24684
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:40

Ik heb sinds eind februari geen inkomsten, ik heb een vergunning aangevraagd bij de gemeente. Ik wil bij ons op het plein met een planten kraam gaan staan. Ik sta daar tot eind oktober, het duurt zo.n 2 maanden voor dat het rond is.

Matheno

Berichten: 7954
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 11:06

Een vraag:

Stel je hebt een gazon van pak 'm beet 100m2 en je hebt geen zin om het te onderhouden (verticuteren, kalken, bemesten, maaien).
Wat zou je er dan maandelijks voor over hebben om het te laten onderhouden door een bedrijf?