Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 13:18

Over de creditcard, contact gehad met knab maar uitzonderingen zijn niet mogelijk in welke vorm dan ook. Prepaid zou prima zijn (huur toch geen auto’s ofzo) maar ik vind het wel een beetje onoverzichtelijk allemaal. Toch maar overwegen om lid te worden van de ANWB en daar een kaart aanvragen op mijn privé naam. Heeft de ANWB een minimale inkomenseis?

Myfairytale
Berichten: 5389
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 13:34

pluisje88 schreef:
Over de creditcard, contact gehad met knab maar uitzonderingen zijn niet mogelijk in welke vorm dan ook. Prepaid zou prima zijn (huur toch geen auto’s ofzo) maar ik vind het wel een beetje onoverzichtelijk allemaal. Toch maar overwegen om lid te worden van de ANWB en daar een kaart aanvragen op mijn privé naam. Heeft de ANWB een minimale inkomenseis?


Stille meelezer hier.
Gekopieerd vanaf de site van de ANWB:
Om een reguliere ANWB Visa Card aan te vragen is een netto maandinkomen van € 1.150,- vereist. Voor de ANWB Visa Silver Card is dit € 1.200,- en voor de ANWB Visa Gold card is dit € 1.250,-.

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 13:36

Hmm zover stopt de ANWB daar dus ook. Ik heb een uitzendkrachtenbaantje van 3 avonden per week dus dat wordt hem niet

Edit: ik kwam net de prepaid visa card tegen. Misschien is dat wel wat!

Myfairytale
Berichten: 5389
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 13:44

Zag overigens wel dat zij ook een prepaid creditcard hebben. :j
Maar is wederom een prepaid dus.

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 13:48

Myfairytale schreef:
Zag overigens wel dat zij ook een prepaid creditcard hebben. :j
Maar is wederom een prepaid dus.


Ja klopt! Maar ik ben geen lid van de ANWB dus ben ik duurder uit dan ergens anders met het lidmaatschap erbij

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 23:58

Ik ga mij hier ook melden :) Vriend en ik denken er al heel lang over na om een eigen webshop te starten. Wat we precies gaan doen kan ik nog niet zeggen maar we zijn nu vooral aan het uitdenken.

Vind het wel fijn om hier alvast mee te lezen.

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 19:54

Wie houdt zijn klantenbestand digitaal bij?
Wat ik graag zou willen is een iPad waarop mensen hun gegevens kunnen invullen, maar belangrijker ook een handtekening onder kunnen zetten zodat ze aangeven akkoord te gaan met de algemene voorwaarden. Nou is het niet zo lastig om in word oid. die gegevens te laten invullen, maar die handtekening erbij laten zetten is lastiger. Ik kan dan wel op papier een handtekening laten zetten (wat me al heel veel papierwerk zou schelen), maar ik wil eigenlijk helemaal van het papier af. Ik heb nu per klant 1 of 2 A4-en nodig. Zonde van het papier en als ik niet op de zaak ben kan ik de gegevens niet inzien.

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 20:08

Ik gebruik PerfectView. Niet duur, kan veel, is te koppelen aan mailchimp en diverse boekhoud pakketten. Ik ben er erg tevreden over. En ze hebben een goede helpdesk.

11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 00:02

Wat je wilt is een crm systeem icm 'contracten' tekenen. Ik had een systeem speciaal voor fotografen die dat kon, dus volgens mij zijn er nog wel veel meer opties.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 21:19

Ik probeer bepaalde onderwerpen in mijn salon altijd te vermijden, maar dat lukt niet altijd.
Vanmiddag was ik met een klant bezig toen er een nieuwsbericht kwam in het journaal over de Nashville verklaring.
Ze vond het allemaal maar ophef om niks, en vond homo’s en lesbiennes maar vies, en ze zou zich geen raad weten als ze een kind zou krijgen wat transgender blijkt te zijn...
Ik ben hier best van geschrokken. Ik wist wel dat ze “van de kerk” was, maar had haar moderner in geschat.
Ik ben er verder niet op ingegaan maar heb ne de rest van de behandeling eigenlijk ongemakkelijk gevoeld....
Wat moet je daar nou mee?

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 00:04

Ik heb inmiddels een oplossing gevonden voor het klantensysteem; gewoon via word op de iPad :D
@LadyMadonna, lastig is dat, ikzelf zou over een ander onderwerp beginnen. Dat soort dingen moet je ook niet in discussie over willen gaan. Je hebt verder niks meer met haar te maken privé neem ik aan, dus laat gaan :)

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 00:18

Als ik het met iedereen eens moet zijn die bij mij over de vloer komt dan krijg ik alle kleuren van de regenboog :)) Ik maak nog wel eens opmerkingen als mensen met het verhaal komen dat vluchtelingen die naar Nederland komen zomaar alles in de schoot geworpen krijgen, dan doe ik wel een reality check. Maar voor de rest kan ik een hoop hebben...

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 00:31

Je hoeft er niks mee. Her is geen vriendin van je, je kan het “lekker” met haar oneens zijn.

NoGo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 01:09

siskeh schreef:
@NoGo: Dat klinkt nog wel interessant? Hoe bedoel je dat klanten je door de dag heen veel appen?
En kan je dan wel Whatsapp op je zakelijke nummer hebben?

Vinkjes uit weet ik trouwens, heb het nog niet ingesteld, grootste nadeel is dat ik dan ook niet meer zie(volgens mij) of de ander het bericht heeft gelezen.
Misschien maak ik er wel een te groot punt van, als ik "gewoon" meld dat ik niet altijd bereikbaar ben, en niet 24/7 direct alles beantwoord, maar ik wil een zien of er nog andere fijne opties zijn!


Sorry ik zie dat ik hier helemaal niet op geantwoord had Y;(
Ik deed op mijn oude werkplek gewoon de werktelefoon naar mijn privé telefoon doorschakelen zo kon ik iedereen die belde te woord staan en liep ik maar met 1 telefoon.
De appjes beantwoorden ik dan gewoon als ik thuis was allemaal en controleerde ik na een uurtje nog een keer als iets urgent was en s'ochtends voor ik wegging nogmaals.
Maar dan moet je dus niet een klantenbestand hebben waarbij direct appcontact of contact over de dag echt noodzakelijk is hebben ;)

xSCWx: sorry geen ervaring mee.

LadyMadonna: ik ga met de rest mee, over op een ander onderwerp en lekker zo laten.

Hier gaat het ineens hard, gister van eenmanszaak over naar VOF, per 1 maart een eigen locatie, druk bezig met de website en nu vooral puntjes op de i voordat het grote klussen begint.
*stuitert nog even door :):) *

Ps. rien10 alles met de boekhouder is 'opgelost'!

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 08:24

Mooi, dat is goed nieuws!

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:12

Hey allemaal,

Ik heb nog meegelezen maar het is hier zo druk geweest dat ik geen tijd heb gehad om te reageren.
Inmiddels ben ik verhuist en heb ik inplaats van een gezamenlijke werkplek, een eigen kantoor!

Was even flink klussen maar zit nu heerlijk! Twee sta zit bureau's erin gezet. Veel licht en in een pand met alleen maar creatieve ondernemers!

Twee bureau's want dit jaar wil ik graag wat werk gaan uitbesteden en echt iemand op kantoor hebben zitten :D
Heel benieuwd hoe dat gaat bevallen, heeft nog wel wat voorbereiding nodig.

Gefeliciteerd NoGo met je VOF! Werk je nu ook met meerdere in je bedrijf?

NoGo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:49

Kaaaren zo dat klinkt alsof je goed en flink bent bezig geweest.

En ja klopt we zijn nu met zijn 2e (goddank eindelijk!) en we hopen met 6 maanden er nog een 3e bij aan te kunnen nemen.

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:22

Stoer NoGo!

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:45

Wauw, zaken gaan dus goed NoGo. Lekker bezig! Vanwaar de overgang naar een VOF?

NoGo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:16

Gedeelde smart is dubbele smart en half leed is geen leed zeggen wij altijd Noeps;)
Ik kon niemand vinden om een goed samenwerkingsverband mee op te zetten, ben best een moeilijk persoon om mee samen te werken en heel perfectionistisch.
Nu diende zich er per toeval een oud collega aan waarmee ik altijd goed op 1 lijn zit, die net zo perfectionistisch is en een hele goed aanvulling op hetgeen ik aanbied, dus de keuze om een VOF op te richten was toen het makkelijkst.
Ik heb nog wel mijn eenmanszaak ernaast maar het is de bedoeling die eind dit jaar ook onder te brengen in de VOF.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:36

In het begin van dit topic was ik nog actief later niet meer, het loopt dus nog steeds. Over adverteren zijn er ook ondernemers die dit doen op Facebook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:47

marleen_usar schreef:
In het begin van dit topic was ik nog actief later niet meer, het loopt dus nog steeds. Over adverteren zijn er ook ondernemers die dit doen op Facebook?

Mijn vriend doet online marketing voor bedrijven (niet freelance) en die werkt veel via Facebook. Het is wel super afhankelijk van je product en doelgroep, jongeren zitten niet meer zo op Facebook dus als je die wil bereiken kan je beter naar Instagram oid kijken.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 03:34

Ik adverteer niet meer op FB want dit benadeeld de natuurlijke reach negatief. Kostte echt wat tijd om dat weer op peil te krijgen. Als je adverteert en dat blijft doen, krijg je (mits een goede advertentie) natuurlijk wel dat bereik.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 08:33

Ik adverteer ook op marktplaats en nu zag ik mijn advertentie althans dat dacht ik. De afbeeldingen die er bij staan zijn niet van mij maar de tekst is echt 100% het zelfde. Iemand heef dus mijn tekst gejat.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 08:48

Tekst ben ik nog niet tegen gekomen, afbeeldingen wel. Vandaar dat ik er altijd een tekst of watermerk in zet.