Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 19:39

Ik heb wel een goede boekhouder waar ik informatie kan vragen. Ik werk ook nog voor het bedrijf van mijn ouders. Dus ik denk dat ik tegen die tijd ook aan hem ga vragen.

En hou ik alvast wat geld opzij, voor het geval dat

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 20:28

plutolover schreef:
Ik heb wel een goede boekhouder waar ik informatie kan vragen. Ik werk ook nog voor het bedrijf van mijn ouders. Dus ik denk dat ik tegen die tijd ook aan hem ga vragen.

En hou ik alvast wat geld opzij, voor het geval dat
Dat is fijn, dat je hem/haar achter de hand hebt.
Weet van tevoren wat je gaat vragen.
Ga je hem vragen je boekhouding te doen? Of alleen de IB? Of het maken van je jaarcijfers en IB? Of alleen een advies? Daar zit financieel namelijk nogal wat verschil tussen.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 20:52

rien10 schreef:
plutolover schreef:
Ik heb wel een goede boekhouder waar ik informatie kan vragen. Ik werk ook nog voor het bedrijf van mijn ouders. Dus ik denk dat ik tegen die tijd ook aan hem ga vragen.

En hou ik alvast wat geld opzij, voor het geval dat
Dat is fijn, dat je hem/haar achter de hand hebt.
Weet van tevoren wat je gaat vragen.
Ga je hem vragen je boekhouding te doen? Of alleen de IB? Of het maken van je jaarcijfers en IB? Of alleen een advies? Daar zit financieel namelijk nogal wat verschil tussen.


Dat ga ik nog informeren het is nu meer denk advies of hem de IB laten doen.

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 11:56

Heeft een van jullie (met een webshop) ooit overwogen om pakketjes te versturen via redjepakketje?
Via hun kun je dus aanbieden voor 13:00 besteld = vandaag nog bezorgd.
Waardoor je dus theoretisch ook kunt aanbieden voor 23:59 besteld = morgen in huis.

Ik ben heel nieuwsgierig of dat ook daadwerkelijk de conversie zou verhogen.
Ze zijn iets duurder dan PostNL, maar als ik dan 20% meer bestellingen verwerk, is het een interessant.

Iemand van jullie die hier ervaring mee heeft?

Anoniem

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 12:11

Ik heb alleen ervaring van de consumentenkant en vanuit daar vind ik ze echt top. Goede service, een sterke live tracker (beter dan PostNL) en als impulsieve koper vind ik het prettig dat ik mijn pakketje dezelfde dag nog kan ontvangen. Bol.com gebruikt ze ook, en ik ben echt fan. Zou er ook best een meerprijs voor betalen.

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 13:05

Die ervaring heb ik inderdaad ook :j
Hun leveringen zijn super betrouwbaar, en ik lees nooit klachten over hun diensten, terwijl dat bij de meeste vervoerders wel anders is.

Ik heb select bij Bol, dus ik bestel van allerlei kleine dingetjes, en kies dan voor vanavond bezorgt, want het is toch gratis :')
Maar ik ben ook wel benieuwd hoeveel mensen hiervoor kiezen die er wel voor moeten betalen, en om welke producten het dan gaan.
Als ik een TV van 1000 euro koop wil ik die NU hebben, en op een paar sokken ben ik misschien wel bereid een dagje te wachten.

Anoniem

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 10:14

Zou je niet eens kunnen kijken of je die vraag bij Bol neer kan leggen in het kader van onderzoek? Zij zullen vast cijfers hebben in hoe veel mensen betalen voor die service.

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:43

Ik heb heel veel data van Bol.com, heel interessant :j
De conversie van een product met select opties ligt ongeveer 20% hoger ten opzichte van een product met een levertijd van 1-2 dagen.

Maar ik kan helaas geen ondernemers vinden welke dit al uitgeprobeerd hebben.
Misschien moet ik het gewoon gaan proberen, kijken wat het oplevert.

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:29

Hola, heeft een van jullie ervaring met zakelijk whatsapp? Ik ben me aan het inlezen, maar ik snap iets niet. Je kan je vaste nummer gebruiken voor deze dienst. Dat is in mijn geval wel handig (zo denk ik er nu over). Maar je moet wel de app downloaden in de app store. Als ik mijn vaste nummer gebruik, en ik doe alles via web WhatsApp, heb ik toch helemaal geen telefoon nodig? Of maak ik een denkfout?


Een oude iPhone met een sim only abonnement van € 6,-- per maand kan uiteraard ook.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:39

rien10 schreef:
Een oude iPhone met een sim only abonnement van € 6,-- per maand kan uiteraard ook.

Een oude smartphone met een prepaid kaartje kan uiteraard ook.

b.v. Simyo, tegoed blijft geldig als je minimaal 1x zes maanden iemand belt of een sms stuurt. Kost het je paar cent per maand ;)

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:48

Oh, dat is nog veel slimmer inderdaad. En een iPhone heb ik nog liggen. Dan bel ik ieder halfjaar mijzelf..... zet ik met een piepertje in mijn agenda.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 17:04

Niet eens nodig, simyo stuurt je een mailtje dat het nr vervalt als ie niet voor ... gebruikt is :)

Gewoon een controle dat het nr nog in gebruik is, niet dat de simkaart allang met telefoon in de recycle bak ligt. Ik heb zo'n nr al jaren in een back-up telefoon zitten, ideaal. Ook erg handig als je een keer iemand wilt bellen zonder dat je nr meteen te googelen is O:)

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:15

Hoii, even een praktisch vraagje:

Ik ben een website aan het aanpassen + content management voor een andere partij, ik heb echter op dit moment (nog) geen eigen bedrijf, hoe kan ik het beste een factuur opstellen? (voorbeeld zou fijn zijn) en hoe moet ik dit aangeven bij de belasting?

En dan de volgende vraag, met ingang van 1 januari start ik mijn eigen bedrijf, maar dit is gericht op illustraties. Kan ik facturen voor web management/content management gewoon via mijn bedrijf regelen ongeacht het feit dat het een andere branche is?

Thanks!

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:28

Je hebt Nu geen bedrijf? Dan zou ik op je eigen naam een onkosten declaratie sturen. Je mag geen btw berekenen. Je zal het geld op je privé bankrekening moeten ontvangen.

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:35

Xyris schreef:
Hoii, even een praktisch vraagje:

Ik ben een website aan het aanpassen + content management voor een andere partij, ik heb echter op dit moment (nog) geen eigen bedrijf, hoe kan ik het beste een factuur opstellen? (voorbeeld zou fijn zijn) en hoe moet ik dit aangeven bij de belasting?

En dan de volgende vraag, met ingang van 1 januari start ik mijn eigen bedrijf, maar dit is gericht op illustraties. Kan ik facturen voor web management/content management gewoon via mijn bedrijf regelen ongeacht het feit dat het een andere branche is?

Thanks!


Je mag een x bedrag bijverdienen per jaar, dit hoef je niet aan te geven.

Privé kun je geen factuur sturen, je kunt wel een soort rekening sturen.
Je zou ook de factuur op 1 januari kunnen sturen, maar dan moet je wel nog even op het geld wachten.

In principe kun je als bedrijf alles facturen, de slager mag een factuur sturen als webdesigner.
Vanaf een bepaald percentage van je omzet moet je een SBI code toevoegen bij de KvK.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:41

Bedankt peerke, helemaal duidelijk! Opsparen wilt hij niet, dus hij wilt deze maand al een factuur, vandaar.

Je zegt, vanaf een bepaald percentage van je omzet moet je een SBI code toevoegen bij de KvK, wel voor percentage zou dat zijn?

Thanks!

Edit: Mijn client geeft het bedrag wel aan bij de belastingdienst, ookal reken ik geen btw. Dus ik moet het hoe dan ook ergens aangeven, of heb ik dat mis?

manonutjuh

Berichten: 3009
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 21:14

Dan geef je het op als resultaat overige werkzaamheden :)

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 21:49

Xyris schreef:
Bedankt peerke, helemaal duidelijk! Opsparen wilt hij niet, dus hij wilt deze maand al een factuur, vandaar.

Je zegt, vanaf een bepaald percentage van je omzet moet je een SBI code toevoegen bij de KvK, wel voor percentage zou dat zijn?

Thanks!

Edit: Mijn client geeft het bedrag wel aan bij de belastingdienst, ookal reken ik geen btw. Dus ik moet het hoe dan ook ergens aangeven, of heb ik dat mis?


Hier een interessant artikel over als particuliee aan een bedrijf leveren: https://zzpdaily.nl/factuur-sturen-particulier/

Wanneer je een precies SBI code toevoegt kan ik niet zo snel vinden. De kvk kan je hier over adviseren, sowieso bepalen hun welke code ze toekennen, soms kiezen hun een andere dan jij hebt gekozen.

Nu met de corona worden bepaalde steunmaatregelen toegekend aan bedrijven met bepaalde SBI codes, bij enkele bleken die verkeerd te staan, en kregen dus niks.

Ufurio4e

Berichten: 1394
Geregistreerd: 14-10-12
Woonplaats: Giesbeek

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 17:20

Hallo.

Is er een bokker die ik wat vragen kan stellen over zzp in de zorg?
Ik wil hiermee in januari mee beginnen maar heb nog wat vragen.

NoGo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 11:20

Ufurio4e schreef:
Hallo.

Is er een bokker die ik wat vragen kan stellen over zzp in de zorg?
Ik wil hiermee in januari mee beginnen maar heb nog wat vragen.

Jahoor pb maar ;)

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 02:51

Even een praktisch vraagje:

Accepteren jullie ooit cheques als betaling?

En als deze cheques uit het buitenland komen (Amerika in dit geval) hoe komt dat dan naar Nederland? Bij mijn weten kunnen cheques uit Amerika alleen in Amerika of Canada afgeleverd/verzonden worden namelijk.

Ik heb op dit moment nog geen geregistreerd bedrijf, volgend jaar pas.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 11:25

Als je in NL een Amerikaanse check wilt innen zijn de kosten vaak hoger dan het bedrag op die check. Ondanks de kosten werkt Paypal het makkelijkste, zeker bij kleinere bedragen. Bij grotere bedragen (vanaf zeg 500 euro) zou je met je klant kort kunnen sluiten of hij/zij via een transfer service als transferwise.com betaalt. Heb je een webwinkel dan is het handig als je credit kaart als betaaloptie hebt.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 12:47

Bedankt, duidelijk, man in kwestie is marinier en zijn vrouw beheert de financien, hij wilde niet dat zij een transactie zou zien daar het om een cadeau gaat voor haar. Maar helaas, de deal gaat niet door, inderdaad kmdat hij geen andere manier van betalen heeft

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 14:27

Xyris schreef:
Bedankt, duidelijk, man in kwestie is marinier en zijn vrouw beheert de financien, hij wilde niet dat zij een transactie zou zien daar het om een cadeau gaat voor haar zijn minnares }> . Maar helaas, de deal gaat niet door, inderdaad omdat hij geen andere manier van betalen heeft

Dan moet ie kijken of ie een Paypal rekening kan openen op een e-mail adres en tegenrekening waar zijn vrouw geen zicht op heeft.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 14:33

Gedaan inderdaad, maar geen optie. Heb ook voorgesteld dat 1 van zijn vrienden of collegas de betaling voor hem kon doen (dat zij de cheque of het cash geld konden ontvangen) maar daar haakte hij op af. Tis erg jammer, ging om 600 euro voor iets waar ik normaal 175 voor vraag, de deadline is namelijk 1 januari. Moet toch eens gaan uitzoeken of er geen andere oplossing voor is, het zijn meestal nameljk Amerikaanse mariniers die dit soort last minute verzoeken hebben, zou fijn zijn als ik er dan ook wat mee kan als er eens een cheque om de hoek komt kijken.