Speld in de hooiberg, wat zoek ik voor werk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kabayo

Berichten: 13985
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Speld in de hooiberg, wat zoek ik voor werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-24 15:06

Hoi allemaal
Ik wil ander werk mits haalbaar. Ik werk nu bij een distributie centrum maar laatste tijd is het rustig en kom ik gewoon lang niet aan mijn uren wat ook resulteert in weinig loon. En de rekeningen lopen uiteraard door. Ik begin 18u tot sluit. Vaak tussen half 1 en 2u klaar. Alleen nu sta ik 10u alweer thuis op de stoep :Y)

Alleen het is wat lastig met wat ik zoek. Ik heb thuis een hondenopvang én ik ben momenteel (16 wk) zwanger. Ik ben een persoon die graag wat om handen heeft en niet gelukkig wordt van kantoorwerk. Alleen door de zwangerschap mag ik nu niet keihard werken.
Door mijn hondenopvang moet ik eigenlijk overdag wel gewoon thuis zijn. Avondwerk past mij beter. Er is wel een maar, ik ben dus zwanger en ik moet wel tot mijn avondrust komen. Ik kan straks niet tot midden in de nacht doorploeteren. Wat wel een optie is is bijvoorbeeld thuiswerk, of inpakwerk. Ik loop alleen een beetje vast omdat ik best moeilijk werk zoek qua tijden. Wat ook lekker verdient zodat ik rond kan komen.

Ik heb niveau 3 diploma (paardenhouderij), in het bezit van B, BE en T rijbewijs. Ik ben zeker in staat om te leren en dingen aan te pakken. Verslagen of documenten typen lijkt mij ook geen straf!
Punt is dus, ik kan gewoon geen hele dagen van huis zijn ivm de opvang. Wel zou ik flexibel werk kunnen doen als ik eens een dag geen hond in de opvang heb
Wat ik heb gedaan wat mij zeker beviel (en ik kan bij de bedrijven terug komen mocht ik willen)
-5 jaar op een trainingsstal voor paarden 40u , verdient alleen niet echt
-2 jaar bij dpd gewerkt als lader en losser van vrachtwagens. Opzich wel lekker geld maar gekke werktijden 3u snachts tot 8 u sochtends en 16u middags tot 20u savonds. Dus je moet er 2x per dag heen
-2 jaar bij een automotive, onderdelen bij auto garages bezorgen, 40u. Dit kan nu niet meer uit ivm opvang. Ik ben dan nooit overdag thuis
- 2 jaar tot heden orderpicker distributiecentrum ongeveer 25u in de avonduren

Wie heeft dé baan voor mij in gedachte? Ik loop wat vast...

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Speld in de hooiberg, wat zoek ik voor werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 15:11

Bezorger bij Picknick, AH, Jumbo? Is soms ook in de avonduren? Maar: Dan moet je wel tillen. Ik kan mij voorstellen dat op langere termijn ook geen optie is. Pakketbezorging zou misschien nog kunnen?

Tink89
Berichten: 2938
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Speld in de hooiberg, wat zoek ik voor werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 15:12

Je kunt ook eens bij andere orderpickbedrijven informeren of zij je wel aan je uren kunnen laten komen. De vraag is of je er als zwangere vrouw tussen komt...

Kabayo

Berichten: 13985
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-24 15:13

Winged schreef:
Bezorger bij Picknick, AH, Jumbo? Is soms ook in de avonduren? Maar: Dan moet je wel tillen. Ik kan mij voorstellen dat op langere termijn ook geen optie is. Pakketbezorging zou misschien nog kunnen?

Ik heb er overna gedacht maar ik denk dat bezorging vooral overdag is? Ik kan niet hele dag van huis zijn met een eigen bedrijf

Ange1a

Berichten: 283
Geregistreerd: 04-10-21
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 15:15

Ik kan je helaas niet helpen.
Ben zelf ook aan het oriënteren naar ander werk omdat ik het na al die jaren hier gewoon zat ben (supermarkt).
Maak het mijzelf alleen niet makkelijk omdat ik erg gehecht ben aan mijn werk tijden.
Eigenlijk het tegenovergestelde van jou, wil ik juist geen avonden werken maar juist zo vroeg mogelijk beginnen.
Momenteel begin ik 6 uur sochtends en vind dit heerlijk omdat ik dan ook gewoon nog wat aan mijn dag heb en tijd heb met mijn gezin, dit geef ik liever niet op.

Misschien komen hier tips voorbij waar we beide wat aan hebben dus ik kom mee volgen. :)

Kabayo

Berichten: 13985
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-24 15:17

Ange1a schreef:
Ik kan je helaas niet helpen.
Ben zelf ook aan het oriënteren naar ander werk omdat ik het na al die jaren hier gewoon zat ben (supermarkt).
Maak het mijzelf alleen niet makkelijk omdat ik erg gehecht ben aan mijn werk tijden.
Eigenlijk het tegenovergestelde van jou, wil ik juist geen avonden werken maar juist zo vroeg mogelijk beginnen.
Momenteel begin ik 6 uur sochtends en vind dit heerlijk omdat ik dan ook gewoon nog wat aan mijn dag heb en tijd heb met mijn gezin, dit geef ik liever niet op.

Misschien komen hier tips voorbij waar we beide wat aan hebben dus ik kom mee volgen. :)

Zo vroeg mogelijk zou voor mij ook nog een optie zijn.
Wellicht post bezorg dienst? Al denk ik niet dat dat een vetpot is. En je moet door weer en wind natuurlijk post bezorgen

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10425
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 15:34

Kabayo schreef:
Winged schreef:
Bezorger bij Picknick, AH, Jumbo? Is soms ook in de avonduren? Maar: Dan moet je wel tillen. Ik kan mij voorstellen dat op langere termijn ook geen optie is. Pakketbezorging zou misschien nog kunnen?

Ik heb er overna gedacht maar ik denk dat bezorging vooral overdag is? Ik kan niet hele dag van huis zijn met een eigen bedrijf


Zij bezorgen ook in de avonden Zowel Picnic als Jumbo en AH

Anoniem

Re: Speld in de hooiberg, wat zoek ik voor werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 16:29

Kun je de hondenopvang niet uitbreiden of de tarieven verhogen zodat je hier meer inkomen uithaalt ter compensatie? Wat je qua werk zoekt lijkt me niet makkelijk en wellicht dat je het hiermee dan kan uitzingen tot na je zwangerschap?

Mando

Berichten: 15694
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Speld in de hooiberg, wat zoek ik voor werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 16:34

Hoe ga je de hondenopvang en avondwerk combineren straks als er een kindje is.

Helemaal nu je zwanger bent zullen bedrijven je niet snel aannemen aangezien je er straks een periode uit bent.

Denk dat je hier je tijd maar uit moet zitten tot na je bevalling en dan op zoek moet gaan naar wat anders.

Kabayo

Berichten: 13985
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-24 16:44

Relaxed schreef:
Kun je de hondenopvang niet uitbreiden of de tarieven verhogen zodat je hier meer inkomen uithaalt ter compensatie? Wat je qua werk zoekt lijkt me niet makkelijk en wellicht dat je het hiermee dan kan uitzingen tot na je zwangerschap?

Ik ben net begonnen en je zit met klantenwerving. Uiteindelijk is dit wel mijn doel enkel en volledig de opvang te doen

Mando als ik overdag thuis ben met een opvang zou ik daarnaast thuis prima de baby kunnen hebben. Als ik savonds werk is mijn man thuis voor de kleine. Hier zie ik geen problemen in

Bedrijven mogen mij overigens niet weigeren door de zwangerschap volgens de wet. Maar dat zullen ze vast wel sneller doen.. maar wellicht is thuiswerk wel te combineren met een zwangerschap

Rocamor

Berichten: 10871
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Speld in de hooiberg, wat zoek ik voor werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 16:55

Tja, je zult niet geweigerd worden op je zwangerschap, maar eens zichtbaar / bekend, zal het zorden dat ze vinden dat je toch niet zo in het team past, of je loonvraag te hoog, of simpel dat je ze niet hebt kunnen overtuigen ja aan te nemen.

Ik vind het een lastige hoor.

Kabayo

Berichten: 13985
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-24 17:05

Rocamor schreef:
Tja, je zult niet geweigerd worden op je zwangerschap, maar eens zichtbaar / bekend, zal het zorden dat ze vinden dat je toch niet zo in het team past, of je loonvraag te hoog, of simpel dat je ze niet hebt kunnen overtuigen ja aan te nemen.

Ik vind het een lastige hoor.

Daar ben ik zelf ook wel bang voor inderdaad. Zit wellicht ook te denken aan schoonmaakwerk. Maarja, wordt dat niet te zwaar

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 17:09

Ik zou lekker wachten met ander werk gaan doen, tot na je bevalling.

Zoeken kan natuurlijk, maar ik vind het niet eerlijk naar de nieuwe collega's (en de nieuwe werkgever, tbh) dat die eerst tijd moeten stoppen in het inwerken, dingen uitleggen en ondersteunen, jou leren kennen, en eer dat goed gebeurd is, zit jij thuis voor je verlof. Als je al niet eerder uitvalt door mogelijke kwaaltjes.

Ik weet dat het wettelijk gezien allemaal mag, maar ik vind het niet zuiver iig :).

Voor de toekomst, is iets in t loonwerk niet wat voor je, evtl? Die werken ook vaak 's avonds/'s nachts.

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Speld in de hooiberg, wat zoek ik voor werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 17:17

Ik denk dat het nu niet haalbaar is. Je kunt niet overdag, je kunt niet lang ‘s avonds, je hebt je avondrust nodig, kunt geen zwaar lichamelijk werk. Dus blijven zitten waar je zit en uitzingen tot na je zwangerschap.
Nog afgezien van het feit dat werkgevers nu ook niet op je zitten te wachten met je zwangerschap.

Kabayo

Berichten: 13985
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-24 17:23

Maar iets van klantenservice moet wel haalbaar zijn lijkt mij? Ben je thuis en hoef je niks te tillen. En kan je erg lang blijven doen. Ik zat misschien meer in die richting te denken
Ik probeer maar wat te bedenken hoor. Anders blijf ik hier zitten. Hopen dat er meer uren bijkomen en ik mijn rekeningen kan blijven betalen. Daar zit ik het meeste mee

Rocamor

Berichten: 10871
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Speld in de hooiberg, wat zoek ik voor werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 17:34

Ik zou even contact opnemen met een jurist op gebied van arbeidsrecht of met de vakbond als je lid bent. Om zeker te zijn dat ze je niet naaien met je uren en uitbetalingen. Daar zitten regels aan, en die worden wel eens met voeten getreden.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10425
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Speld in de hooiberg, wat zoek ik voor werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 17:40

Is het voor jou mogelijk om bijvoorbeeld als pakket punt voor dhl/dpd/ups of dergelijke op te gaan treden? Dat mensen pakketten bij jou af kunnen halen?

Suzanne F.

Berichten: 49216
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 18:11

Kabayo schreef:
Maar iets van klantenservice moet wel haalbaar zijn lijkt mij? Ben je thuis en hoef je niks te tillen. En kan je erg lang blijven doen. Ik zat misschien meer in die richting te denken
Ik probeer maar wat te bedenken hoor. Anders blijf ik hier zitten. Hopen dat er meer uren bijkomen en ik mijn rekeningen kan blijven betalen. Daar zit ik het meeste mee


Eens met Fitzroy. Er zijn teveel mitsen en maren en een zwanger iemand nemen ze niet graag aan. Ik denk kansloos voor nu.
Maar je laatste opmerking zit ik wel een beetje mee want als je nu al bang bent dat je je rekeningen niet kan betalen, hoe denk je dat te doen dan als je een kind hebt?

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 18:14

ynskek schreef:
Is het voor jou mogelijk om bijvoorbeeld als pakket punt voor dhl/dpd/ups of dergelijke op te gaan treden? Dat mensen pakketten bij jou af kunnen halen?

Dat verdiend echt geen drol en je moet vaak lopen.. is leuk als je het gezellig vindt dat je contact heb met de buurt, maar voor het geld moet je het absoluut niet doen.
Je krijgt tussen de 20 en 25 cent per pakketje.
Om 12,50 te verdienen moet je minimaal 50 pakketjes verwerken :+

Kabayo

Berichten: 13985
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-24 18:30

Suzanne F. schreef:
Kabayo schreef:
Maar iets van klantenservice moet wel haalbaar zijn lijkt mij? Ben je thuis en hoef je niks te tillen. En kan je erg lang blijven doen. Ik zat misschien meer in die richting te denken
Ik probeer maar wat te bedenken hoor. Anders blijf ik hier zitten. Hopen dat er meer uren bijkomen en ik mijn rekeningen kan blijven betalen. Daar zit ik het meeste mee


Eens met Fitzroy. Er zijn teveel mitsen en maren en een zwanger iemand nemen ze niet graag aan. Ik denk kansloos voor nu.
Maar je laatste opmerking zit ik wel een beetje mee want als je nu al bang bent dat je je rekeningen niet kan betalen, hoe denk je dat te doen dan als je een kind hebt?

Oh dat komt wel goed hoor. En dit is pure onmacht, want eerder verdiende ik dik 2200 en had ik bijna geld teveel. Ik kan er weinig aan doen dat een bedrijf minder loopt. Daarom zoek ik dus wat anders. Dus volgens mij zoek ik juist een oplossing
En daarnaast bedoel ik dat niet letterlijk, mijn man werkt ook gewoon voor lekker loon ;)
Verkeerd verwoord, excuus. Ons kind komt niks te kort! Anders had ik wel wat anders bedacht.

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Speld in de hooiberg, wat zoek ik voor werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 18:36

Call center / klachtenlijn bemannen van het bedrijf waar je nu de orderpicking doet?

Kabayo

Berichten: 13985
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-24 18:38

Ibbel schreef:
Call center / klachtenlijn bemannen van het bedrijf waar je nu de orderpicking doet?

Dit is wellicht wel een goede! Ik ga kijken of ze vacatures hebben!

Een flexibele 0 uren contract lijkt mij wellicht ook wel wat. Ik heb m'n oude baan al even een bericht gestuurd of ze dit kunnen bieden

In ieder geval allen bedankt voor het meedenken. Ik denk inderdaad dat het voor nu lastig is om een baan te krijgen als zwangere, en het daarnaast voor m'n nieuwe team/ werkgevers niet fair is. Kan ik zeker in komen. Moet wel zeggen dat ik het altijd bij een sollicitatie zal vermelden en het niet stiekem ga spelen. Dan is het aan m'n nieuwe werk of ze mij wel of niet willen

PLK
Berichten: 689
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: aan de rand van het dorp

Re: Speld in de hooiberg, wat zoek ik voor werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 00:31

In mijn regio in Friesland is er groot te kort aan hondenopvang en of uitlaatservice! Maak je genoeg reclame? Nb als je echt een bedrijf hebt kun je in de zwangerschap een ZEZ uitkering aanvragen, dat helpt vast ook een beetje? Veel succes en een fijne zwangerschap

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Speld in de hooiberg, wat zoek ik voor werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 01:36

Taxi vervoer (schoolkinderen etc.), callcenter, thuiswerk.

Maartje1990

Berichten: 22282
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Speld in de hooiberg, wat zoek ik voor werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 02:54

Wat voor contracr heb je ts? Want zslfs met een 0 uren contracr heb je na een bepaalde periode recht op vastw uren op contract naar gemiddeld wat je hebt gewerkt over een bepaalde periode.