PhD's?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 17:00

Aiii dat klinkt niet tof voor je collega Noeska! Ontontbeerlijk in zo'n situatie, een goeie bel wijn....(en chocola :Y) )

Ah nog een hele andere tak van sport, welkom terug Tayga! Behoorlijk fors lijkt me, met zo veel onderwijs?

Ik zie het ook maar als positief wat de prof zegt :D Hij kan het weten... Deze week moeten 2 artikelen de deur uit, de nieuwe format van het afgewezen artikel naar de co-auteurs en mijn laatste paper in semi-definitieve vorm naar begeleiders. Dan hopelijk volgende week en de week erop allebei naar hun journal :) Komende week ook introductie en general discussion van proefschrift naar begeleiders, dus ik hoop heeeeel hard dat de leescommissie-deadline in december me gaat lukken.

Bay

Berichten: 243
Geregistreerd: 14-02-10
Woonplaats: Zuid Holland

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 12:05

Klinkt alsof het weer wat zonniger uit ziet Vientje! Wat een mooie compliment van je prof ook :)

En wat leuk dat je zoveel onderwijs kan doen Tayga! Is het goed te combineren? Hier kunnen we helaas heel weinig onderwijs doen en ze willen dat PhDs zich vooral op hun onderzoek richten. Dat snap ik wel maar als je bij de meeste postdoc of andere academische posities kijkt dan willen ze graag dat je onderwijs ervaring hebt 8)7

Oeska

Berichten: 1799
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 09:52

Wij krijgen juist best wel wat onderwijs te doen.
Voornamelijk master cursussen van onze PI's waar wij aan bijdragen, maar we hebben dan ook een eigen mastertrack met onze afdeling dus wij moeten wel. Daarnaast wordt er in je 1e jaar meestal verwacht dat je een bachelor practicum-cursus begeleidt, na dat eerste jaar is dat wel uit je systeem want het is super veel werk :+

Thesis / stage begeleiden is ook onderwijs, daar zit ook veel tijd in.

Ik heb soms juist van die weken dat ik denk "maar ik moet ook nog onderzoek doen!?" want dat schiet natuurlijk niet op als je allemaal andere dingen aan het doen bent.
Al vind ik het persoonlijk wel leuk gelukkig, dat scheelt :)

emilie

Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 13:25

Wat leuk een PhD topic, al is het nu wel erg rustig (vast allemaal heel druk :D ). Ik ben dus ook bezig met promoveren... wil het in april indienen, dus het einde nadert. Ben nu 3 jaar bezig en doe mijn PhD ook in Belgie, zoals nog een paar in dit topic zag ik.

Hoe gaat het bij jullie?

Solleke_Noah

Berichten: 11082
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 13:26

Waarop doctoreer jij? Succes met de laatste loodjes!

Ik ben nog steeds bezig met m'n beursaanvraag. Op het werk is het erg druk nu, zou er binnenkort dus eens wat steviger in moeten vliegen :) In januari weten we of de omkaderende aanvraag (voor materiaal enz) goedgekeurd is, spannend :)

emilie

Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 14:29

Dank je wel. Ik doctoreer op het welzijn en gedrag van zeugen, het is vooral gefocust op locomotie- en klauwproblemen bij zeugen in groepshuisvesting.

Waar ben je bezig met een beursaanvraag? Wat een klus is dat he... ik heb er voor gekozen om voor nu geen aanvraag te schrijven voor een post-doc plek. Eerst dat doctoraat!

Solleke_Noah

Berichten: 11082
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:19

Is dat bij het ILVO? Interessant onderzoek zeg! Zou zelf wel veel moeite hebben met de zeugenstallen maar het is voor het goeie doel natuurlijk :)

Ik ben bezig met een aanvraag bij VLADOC. (gaat richting IWT maar met een luik ontwikkelingshulp erbij)

emilie

Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:12

Ik zit bij het ILVO ja en soms in Merelbeke. Leuk dat je dat kent! Het is ontzettend fijn om het leven van die beesten beter te maken. Ik heb hoop dat dat de trend blijft... Want het kan ook echt wel prima in orde zijn gelukkig.

Succes met je aanvraag, het is niet makkelijk!

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:33

Het ILVO ken ik ook wel! Daar fiets ik altijd langs als ik voor ons project naar het FORNA Lab van de UGent in Gontrode fiets.

Vlak bij het ILVO ligt ook één van onze onderzoekplots. (net achter Caritas)

Heeft dat ook te maken met die nieuwe varkensstal die daar gebouwd is?

Solleke_Noah

Berichten: 11082
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:53

emilie schreef:
Ik zit bij het ILVO ja en soms in Merelbeke. Leuk dat je dat kent! Het is ontzettend fijn om het leven van die beesten beter te maken. Ik heb hoop dat dat de trend blijft... Want het kan ook echt wel prima in orde zijn gelukkig.

Succes met je aanvraag, het is niet makkelijk!


Ik heb een aantal jaar gevrijwilligt bij het ILVO (vis onderzoek dan). Ik hoop zeker dat je onderzoek bijdraagt aan het welzijn van de beesten :)

emilie

Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:33

Wat leuk! Helaas kennen maar weinig mensen het ILVO, zelfs mensen die in de buurt wonen.

Solleke_Noah

Berichten: 11082
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 15:18

Haha, dat herken ik wel ja. Mijn vader stuurde zo een vacature van het ILVO door "misschien kon ik daar solliciteren, kende ik dat?" Euh ja, papa, dat ken ik ja :') in ons vakgebied toch wel gekend.

Oeska

Berichten: 1799
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 16:50

Haha, ik heb ILVO net geGoogled :+ (ik ben een binnen-bioloog, zo eentje met microscopen dus het zij me vergeven hopelijk)

Ik heb een reisbeurs binnen om in mei naar een congres in Zwitserland te gaan! *\o/*
Ik zou er eigenlijk toch wel heen gaan want ik mag een sessie voorzitten als PhD-Chair, maar mijn baas vindt het natuurlijk allemaal nét iets leuker als ik mezelf financieer.

emilie

Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 10:20

Haha zie je :D helemaal niet zo bekend! Ik had er dus ook nooit van gehoord, terwijl mijn vooropleiding (diewetenschappen, WUR) perfect op aansluit op het onderzoek dat ze hier doen. Puntje van aandacht voor ze :+

Gefeliciteerd met je beurs *\o/* ! Leuk ook als PhD-chair!
Inderdaad iets waar prof's of bazen blij van worden, ik ben in september naar Japan geweest... dat kostte mijn baas maar 200 euro .. (had 2 beurzen weten te krijgen, waren ze erg blij mee :D )

Solleke_Noah

Berichten: 11082
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:30

Hoe gaat het hier met iedereen z'n PhD? Nog op schema?

Hier net een klein trots momentje. Ik ben een PhD aanvraag aan het schrijven (VLADOC), voor een beurs om onderzoek te doen in Marokko. Nu is de kans maar 1/8 dat het goedgekeurd wordt, wegens veel concurrentie. 'k Had gevraagd aan de Marokkaanse prof of het mogelijk was dat de Marokkaanse overheid en de academische wereld een soort aanbevelingsbrief wilden schrijven, dat ze mijn onderzoek super goed kunnen gebruiken en blablabla.

Krijg net een mailtje met daarin drie aanbevelingsbrieven! Eentje van het Marokkaanse agentschap voor voedselveiligheid (want doe onderzoek naar water kwaliteit), eentje van Marokkaans agentschap rond water en eentje van de decaan van de universiteit van Casablanca. Zo tof!

Ik weet niet of het echt gaat helpen, maar het is gewoon al heel fijn dat ze dat willen doen :D Eén van de belangrijke punten van de aanvraag is of het "demand-driven" is, dus simpelweg of er in het ontwikkelingsland vraag is naar je onderzoek. Met die brieven kan ik dat puntje toch alleszins goed onderschrijven :D

Oeska

Berichten: 1799
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:31

Dat klinkt goed Solleke, meer aanbevelingen kan alleen maar beter zijn!
Leuk om in Marokko onderzoek te doen, weer eens wat anders dan de gebruikelijke UK, US of Duitsland (om maar wat wetenschappelijke grootmachten in mijn vakgebied te noemen).

Ik zit weer eens in een crisis want mijn data slaat nergens op.
Zo veel werk en wat krijg je dan? Tja, niet echt logisch en (op dit moment in mijn ogen) ook totaaaal niet relevant.
Geen zorgen hoor, ik kom er ooit :') wel overheen.

Vanavond ga ik een biertje drinken met een oud-studiegenoot die sinds kort in hetzelfde gebouw werkt, maar als je elkaar nooit tegenkomt moet je het zelf maar regelen. Even lekker klagen vanavond haha :+

Solleke_Noah

Berichten: 11082
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:44

Haha, dat lijkt me nu echt zo vreselijk, output waar je niks mee kan :') Wat had je gehoopt te krijgen?

Marokko is in mijn "vakgebied" (tijdelijke poelen gemeenschappen en rusteierenbank dynamiek) nog vrij onontgonnen gebied :D + dat soort tijdelijke poelen vind je niet overal. Ik hoop heel erg dat de aanbevelingen een positieve invloed gaan hebben!

Oeska

Berichten: 1799
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:51

Ik had gehoopt dat mijn data na de initiële N=1 proef na alle biologische replica's en nieuwe experimentele set het nog steeds met zichzelf eens zou zijn.
Helaas is alles door elkaar gegooid, zijn de resultaten van set 1 en 2 totaal anders en heb ik net in een bespreking met mijn PI net zo lang moeten graven tot zij er van overtuigd was dat ik het verpest heb.

Ik ga bier drinken _O-

Is er in Marokko nog plek? Water kwaliteit, dat is vast leuker dan genexpressie patronen :+

Solleke_Noah

Berichten: 11082
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:05

Ongetwijfeld, 'k gruwel een beetje van genexpressie patronen, en 'k heb niet eens data dat niet wil meewerken :')

Bay

Berichten: 243
Geregistreerd: 14-02-10
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 10:40

Wat spannend Solleke! Dat zal vast meehelpen met je aanvraag, ik hoop dat je de beurs krijgt! +:)+

Vervelend van je data Noeska! Kun je er nog een leuke conclusie van maken of moet je het nu opnieuw gaan doen?

Ik liep aardig op schema, dacht ik := Maar over 2 weken heb ik mijn 'Annual review' met twee onafhankelijke stafleden en zij mailden mij met 'je hoeft je niet zorgen te maken over het gesprek hoor! Maar omdat je vertraging bent opgelopen willen we kijken waar dat aan ligt en hoe we het kunnen verhelpen'. Vertraging? Welke vertraging? :')
Het enige wat ik kan bedenken is dat ik in mijn progress report schreef dat mijn database veeeel langer duurde om te maken dat ik had gepland. Maar dat is toch niet zo erg..? Nou ik zal het zien over 2 weken :')

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 22:00

Wat tof Solleke, spannend! Gaaf dat je zo'n aanbevelingen krijgt :j

Dat klinkt als nood aan veel alcohol en chocola Noeska :(:) Inmiddels alweer iets meer licht aan de horizon?

Hier bezig aan de laatste loodjes. Artikel 1 t/m 3 gepubliceerd, artikel 4 under review en artikel 5 bij de co-auteurs voordat het gesubmit gaat worden. Introductie en discussie proefschrift zijn op voor de tweede ronde feedback (intro al verstuurd, discussie moet deze week de deur uit).

Ik ben nu wel al weer 40+ uur per week bezig aan een andere baan (tijdelijk klantenservice werk, een mens moet toch eten :+ ) en aan het solliciteren, dus laatste loodjes proefschrift daar nog naast is echt wel even heftig %) Gelukkig moet eea binnen afzienbare tijd klaar kunnen zijn, alles gaat wel voorspoedig alleen die *** discussie is nog even een puntje.

Mijn merrie is drachtig en op 19 juni uitgerekend, dus eigenlijk was de volgorde voor toekomst 1) nieuwe échte baan; 2) proefschrift af en promotieceremonie; 3) veulen vangen. Maar zoals het nu gaat ben ik bang dat mijn paard eerder de boel voor mekaar heeft dan ik _O-

Oeska

Berichten: 1799
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 12:31

Haha, ja zo'n paard gaat niet op je zitten wachten helaas. Klinkt als een drukke periode Vientje, niet bepaald iets waar ik naar uit kijk over 2 jaar ;)
5 artikelen klinkt goed overigens, in mijn vakgebied zou dat echt heel veel zijn.

Ik ben ondertussen al weer wat aan het puzzelen gegaan met de data en ben wat dingen tegen gekomen die fout zijn gegaan, mijn hoop rust er nu op dat het dus aan mij ligt en niet aan de data :+
We zullen het zien haha.
Even een avondje met een oud-studiegenootje en collega klagen onder het genot van een biertje heeft zeker geholpen in ieder geval.

En misschien hebben ze je vertraging iets te serieus opgepakt Bay. Al is het maken van een database meestal een eerste stap voordat je überhaupt coole science kunt doen, dus ik kan me voorstellen dat men zich verheugt op wat je doet als het af is :D

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 17:25

Oeh dan gaan we hard duimen dat het toch nog mee blijkt te vallen met die data!! :)

Oorspronkelijk stonden er 7 artikelen als eerste auteur gepland hier := Maar dat werd hem echt niet natuurlijk. Het blijft nu steken op 5 als eerste auteur (3 gepubliceerd als eerste auteur is minimumeis bij ons) en dan nog een stuk of 4-5 als co-auteur :) Maar het is dan ook wel een omvangrijk project, hadden zo nog wel een paar artikelen uit gekund.

Mijn veulen is inmiddels ook al een omvangrijk project trouwens :D <3

Afbeelding

Jettie

Berichten: 5571
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 09:56

Oh Vientje dat gaat hard, spannend! En wat ben je goed bezig met publiceren. Lijkt me idd wel lastig dat de laatste loodjes nu in eigen tijd moeten.
Noeska voor jou een pittige periode!
Solleke wat leuk van de aanbevelingsbrieven en onderzoek doen in Marokko klinkt heel tof. Houd ons op de hoogte!

Hier inmiddels 3 maandjes bezig met m'n PhD en begin steeds meer mijn draai te vinden :) moest wel heel erg wennen aan het vele denk- en schrijfwerk na een jaar in de praktijk te hebben gewerkt. Maar vind het ook wel heel lekker om weer de tijd te hebben om me echt te verdiepen en ik denk dat ik over een week of 3/4 een aardig onderzoeksplan heb liggen. En ter afwisseling heb ik ook veel praktische werkzaamheden, contacten met scholen etc, dat vind ik heerlijk!

Bay

Berichten: 243
Geregistreerd: 14-02-10
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 11:43

Klinkt leuk Jettie! Fijn dat je zo je draai te pakken hebt, voor mij duurde het denk ik bijna 9 maanden := Waar doe je onderzoek naar?
En dat gaat inderdaad hard Vientje! Met de artikelen en de baby :D
Fijn dat het bier drinken en klagen heeft geholpen Noeska :) Soms heb je dat even nodig. Hopelijk gaat je data nu ook meewerken!

En ja ik denk dat je gelijk hebt Noeska. Misschien hebben ze het iets serieuzer opgevat dan ik bedoelde en als ik het uitleg volgende week dan valt het waarschijnlijk wel mee. Mijn begeleider is gelukkig wel blij met mijn vooruitgang dus dat is fijn :)
Gisteren de herziene versie van mijn eerste hoofdstuk opgestuurd, ik voel me nu helemaal leeg na een paar weken schrijven schrijven schrijven. Kennen jullie dat? Ik ga nu weer lekker met mijn data aan de gang, dat betekent voor mij naar mooie afbeeldingen kijken (ik doe onderzoek naar rotskunst) dus dat is helemaal niet vervelend. En zoals je zei Noeska, dan komen de coole dingen! :D