PhD's?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kipzel

Berichten: 707
Geregistreerd: 01-01-07

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 12:39

Ik denk dat een onderzoeksplan wat de lijnen die al gegeven zijn volgt, wel gewenst is.
Betekend echter niet dat briljante nieuwe input niet gewaardeerd wordt :D

batje

Berichten: 10563
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:54

Hrm, dan denk ik dat ik redelijk veilig zit ;) Dank je! :)

Hilli

Berichten: 22951
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:58

Kipzel schreef:
Ik denk dat een onderzoeksplan wat de lijnen die al gegeven zijn volgt, wel gewenst is.
Betekend echter niet dat briljante nieuwe input niet gewaardeerd wordt :D

Eens.

Bij mij maakte het schrijven van een onderzoeksplan geen deel uit van mijn sollicitatiebrief, maar je vraagt zo'n plan natuurlijk wel op en je bereidt dat voor. Tijdens het gesprek kwamen er wel vragen over. Niet van die "overhoringsvragen" alsof het een tentamen is, maar inzicht-achtige dingen. Overigens ook alweer 8 jaar geleden :=

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:10

Ben het er ook mee eens, zo zit je wel veilig!

Ik heb eens een sollicitatie voor een promotieplek gehad waar ik, direct na een gesprek van dik 3 kwartier (doorzaagmodus), nog een half uur kreeg om op basis van hun basale onderzoeksplan een voorstel voor een interessante aanvulling op de geplande studies te schrijven. Onaangekondigd vantevoren. Laat dat nou nèt degene zijn geweest waarvan ik het complete onderzoeksplan niet had gelezen (wist ik veel, was mijn allereerste promotie-solli) }:0 Safe to say: hun keuze is niet op mij gevallen :P Zweette peentjes, was dat even afzien _O-

Hier loopt het zowaar even lekker: eerste reviewartikel is ingediend en under review, alles in de startblokken voor eerste posterpresentatie op internationaal congres, eerste data-analyses ben ik mee bezig en het blijkt zeker niet (meer) tegen te vallen, én er spruiten een berg interessante mogelijkheden voor onze grote toepassingsstudie begin volgend jaar op die mogelijkheden te over bieden om er een héél gedegen opzet van te maken :# Vandaag en morgen nog even bikkelen en daarna welverdiend een paar weekjes vacantione :# (nou ja, volgende week vrijdag overleggen in Eindhoven dus wel even tussentijds 1 of 2 daagjes werken, maar dat maakt niet uit :Y) ). Wordt ook hoog tijd, mijn werktempo is inmiddels helaas gekelderd naar iets tussen een slak en een schildpad }:0 :+

batje

Berichten: 10563
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:29

Er is volgens mij nog geen onderzoeksplan, ik moet er een opzet voor schrijven. Er worden alleen 5 hele ruime onderwerpen gegeven waar je uit kan kiezen. Vind het een heel lastige opdracht, moet het aansluiten bij wat ze al doen of moet het juist vernieuwend zijn?

Hilli

Berichten: 22951
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:32

Beide. Zonder elkaar slaat het nergens op. Ook bij mijn werkgever moet in onderzoeksvoorstellen aangegeven worden hoe je op je vertrekpunt bent aangekomen, wat dat vertrekpunt dus is en wat je eindpunt is + de weg naar dat punt toe en waarom je die route kiest boven alle andere mogelijkheden.

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:32

Ik zou me goed verdiepen in wat ze al doen en daar in een naar jouw mening interessante en leuke aanvulling doen, dan pas je binnen de onderzoeksgroep, voegt iets toe aan de lopende projecten én (niet onbelangrijk) je hebt iets wat je zelf erg leuk zou vinden. :) Lijkt mij!

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:48

Even een oud topic omhoog schoppen, maar ik vroeg mij af hoe het nu gaat met alle PhD kandidaten? :)

Kipzel

Berichten: 707
Geregistreerd: 01-01-07

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 14:02

Een jaar verder inmiddels al weer.. tijd gaat snel :=
Was toen net begonnen, nu alweer halverwege.

De eerste artikelen de deur uit, hopen dat ze geaccepteerd worden :D

F_Orumster

Berichten: 15341
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 19:04

Meerderen nog wel, dat klinkt goed ;)

Doen jullie ook wat leuks voor de PhD voor zijn/haar defence? Voor tijdens het feest?
Morgen gaan we weer brainstormen. Vaak wordt het een quiz, een film of een krant, maar misschien hebben jullie verrassende ideeën?

F_Orumster

Berichten: 15341
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 22:07

*schop*

Welke ref manager vinden jullie het fijnst? Endnote, ref manager/andere?
Ik zal voor het eerst eens stoeien hiermee...

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 22:13

Ik zweer bij RefWorks :)

Hier is trouwens inmiddels artikel 3 de deur uit (1 en 2 gepubliceerd al :D ) en is mijn project verlengd tot volgende zomer. Na een tijd vol twijfel ziet het er nu naar uit dat volgende zomer promotie afronden haalbaar is!

F_Orumster

Berichten: 15341
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 22:25

Klinkt goed, gefeliciteerd met je verlenging. Hoeveel chapters wil (moet) je schrijven?

Bedankt voor de tip! Morgen ga ik met een klein groepje ons afzonderen op Schier. Aan twee papers beginnen (mijn eerste eigenste en een co-auteurschap). Hard voor deze kansen moeten knokken, ik hoop dat t me gaat lukken.

Oeska

Berichten: 1799
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 23:57

Successen, dat is leuk om te horen :)
Ik zit enorm op mijn plek. (7 maanden bezig) Qua publicaties mag ik beginnen met een protocol.

Net langs een oud-studiegenoot geweest die in een andere stad bezig is. Wat heerlijk om erachter te komen dat je nog steeds zoveel interesses deelt! Over 4 jaar moeten we maar bij hetzelfde lab een postdoc gaan doen haha (liefst in een warm land natuurlijk)

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 00:02

Kom hier ook even binnenvallen. Sinds dit jaar ben ik aan het promoveren in Gent. Biologie.

Er is ook een gratis ref manager beschikbaar, Mendeley. Heel fijn programma! Tijdens m'n studie heb ik leren werken met RefManager en later geprobeerd met EndNote, maar Mendeley vind ik toch fijner.

Nickeltje

Berichten: 28260
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 00:07

Ik ben inmiddels bijna klaar. De discussie als laatste hoofdstuk ben ik aan het schrijven en dan kan het naar de kleine commissie. We mikken op een datum voor verdediging in mei 2015.

Ik heb voor al mijn publicaties altijd gewerkt, en werk nog steeds, met Endnote.

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 10:12

Mendeley hoor ik ook veel goede verhalen over dus ben die ook maar eens aan het proberen. Met Endnote had ik steeds ruzie.

Verder gaat het lekker, plan is volgende zomer klaar te zijn met als het even mee zit 7/8 1e auteur publicaties :o Heb voor na die tijd ook al een post-doc voor een jaar aangeboden gekregen, dus ja gaat lekker :D

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 12:09

Hoe is het hier? Zijn er al mensen gepromoveerd? :D

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 12:16

Ik hád al gepromoveerd moeten zijn, maar heb bijna een jaar verlenging gekregen := Verwachting is nu eind 2015 te promoveren, zit in de laatste loodjes van interventie.

Inmiddels 2 goede publicaties staan, wij moeten er minimaal 3. Nummer 3 leek tot vanochtend een zekere publicatie aangezien 2e revisie maar een paar korte simpele vragen opgeroepen had, maar toen ik vanochtend wilde in gaan dienen bleek een andere reviewer vannacht (anderhalve week na krijgen v verzoek om revisie, paar dagen voor deadline >;) ) nog een hele riks uiterst kritische vragen/opmerkingen ingediend te hebben ^) Nu dus maar vragen om uitstel en om de tafel met de co-auteurs, is niet zo tof deze feedback (wel grotendeels terecht overigens!) -O-

Die timing is zeg maar zwaar beroerd }:0 Me = not amused :+

Verder zijn artikel 4 en 5 hier al aardig op poten en is de intro en verdere losse stukken van proefschrift al klaar (voorwoord, dankwoord, etc), alleen de discussie van proefschrift is nog even een punt.

Jij nog steeds zo goed op stoom, jij wilde deze zomer klaar zijn toch? :)

troi
Berichten: 17035
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 12:31

Ja ik! 13 nov 2013 alweer! Iemand boekje?? Ik heb er nog 100 in de kast ofzo hahaha

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 12:34

Nog lang niet gepromoveerd, daar staat ook nog ruim 3 jaar voor, maar bezig met de eerste data analyses. Verder staat het experiment voor dit voorjaar en zijn er 3 masterstudenten die bij mij hun thesis gaan doen. Dit wordt een druk jaar, maar ik heb er zin in...!

singa

Berichten: 742
Geregistreerd: 12-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 12:43

Publicatie nummer 3 komt vast in orde, Vientje! Dat je de opmerkingen terecht vindt is al een belangrijke eerste stap, dan kan je er vast wel wat mee. Succes!

Proficiat troi! Welk werk doe je nu?

Ik heb hier ooit eens gereageerd toen ik nog aan m'n onderzoek moest beginnen zag ik. Ondertussen zijn we bijna 3 jaar verder. Die waren goed begonnen, maar ondertussen ben ik in een dip beland. Tijdens het vooronderzoek verliep de samenwerking met m'n promotor prima, maar van zodra m'n interventie concreet uitgebouwd moest worden was het politiek eigenbelang van m'n promotor belangrijker dan de resultaten uit m'n vooronderzoek. Ik werd in een bepaalde richting gepusht en wat ik ook probeerde, ik trok steeds aan het kortste eind. Sindsdien verloopt de samenwerking maar stroef, en heb ik het gevoel dat ik gewoon uitvoerder ben van wat me wordt opgedragen. Motivatie is ver zoek momenteel, maar ach, we zien wel waar ik beland. Ik heb alvast voor mezelf uitgemaakt dat een academische carrière niets voor mij is, wat m'n motivatie natuurlijk ook niet ten goede komt.

Iemand die dit herkent? Hoe zijn jullie hiermee omgegaan?

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 13:09

Sorry, ik kan je niet helpen, heb nog niet zo'n situatie meegemaakt... Maar ben wel benieuwd hoe anderen met zo'n situatie om gaan! Ik heb ook al veel PhDs een halverwege-dip zien krijgen.

Nog iets anders. Ik heb het nu een paar keer voorbij zien komen, maar wat is 'interventie'?

Dispar_Vulgo

Berichten: 2998
Geregistreerd: 23-12-10

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 13:16

He leuk topic!

Ik heb vorige maand gesolliciteerd op een PhD positie in N*ijmegen. M'n afstudeerbegeleidster wees me hierop en het onderwerp sluit erg goed aan bij mijn opleiding, dus ik hoop echt dat ik dit mag doen!
Helaas duurt de sollicitatieprocedure laaaaaang (eind maart wordt een eerste selectie bekend gemaakt).

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: PhD's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:57

Ik heb het niet gehaald :+, ontslag voortijdig ingediend....