Eigen bedrijf, wie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 10:32

Wat is er de reden voor dat je je al zo vroeg ingeschreven hebt bij de kvk en belastingdienst? Ik heb begrepen dat een week van te voren (bijv.) ook voldoende is.

Wel een leuk idee een mobiele hondentrimsalon! Hoe groot is je busje en doe je dat dat in het busje of heb je dan enkel de spullen om het bij mensen thuis te doen?

@Rambobo, dat is wel heel erg breed wat je vriend doet, wat voor bedrijf heeft hij dan?

Rambobo

Berichten: 832
Geregistreerd: 17-08-08

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 10:35

@Jaggie, hij heeft meerdere bedrijven ;)

moonsparkle
Berichten: 21733
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 10:36

De bus is volledig ingericht het is zeg maar zo'n conexxion busje die bijv bejaarde en kinderen soms thuis ophaalt alleen dan omgebouwd. Ik heb me al ingeschreven ivm de belastingdienst en zodat ik daar niet meer naar om hoef te kijken. Je betaald alleen een jaarlijkse bijdrage dus het kost ook niet extra om al ingeschreven te staan. Het nadeel van hondentrimmen is alleen dat het nog gezien word als luxe dus er word 19%btw over gedaan.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 05-05-10 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Only_Hellen

Berichten: 1464
Geregistreerd: 30-12-05
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 10:38

Ik heb sinds eind 2003 mijn eigen bedrijf. Voordeel vind ik de vrijheid die ik ermee heb, hetgeen niet wil zeggen dat ik minder uren draai dan in loondienst. Maar ik kan mijn uren wel meer zelf sturen. Nadeel is dat je (in mijn geval) minder zekerheden hebt dan in loondienst. Word je ontslagen bv, krijg je ww. Gaat het niet met je bedrijf, heb je niks. Arbeidsongeschiktheid moet je zelf verzekeren, er is geen wao die rugdekking geeft. Maar ik zou niet meer anders willen, ondanks het feit dat onze sector toch wel te lijden heeft van de crisis.

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 10:43

@Rambobo, pittig! Mag ik vragen wat hij in het vastgoed doet? (die richting zit ik ook op vandaar)
En jij wilt een cursus paardenmassage gaan doen,leuk! Heb je al een idee wat je na je studie Bedrijfskunde wil gaan doen?

@moonsparkle, kijk dat is natuurlijk wel een goede redenen om je nu al in te schrijven! Laat je eens een foto zien als het busje er is, ben wel benieuwd. Ik heb totaal geen kaas gegeten van hondentrimmen, maar kan me er wel iets bij voorstellen dat het als luxe gezien wordt. En jij hebt al eerder ervaring op gedaan met hondentrimmen?

@Only_Hellen, de vrijheid die je hebt en je eigen timemanagement vind ik ook een groot pluspunt! Natuurlijk zitten er bepaalde risico's aan het ondernemerschap, maar ook ik zou die voor lief nemen. In welke sector ben je werkzaam?

Only_Hellen

Berichten: 1464
Geregistreerd: 30-12-05
Woonplaats: Enkhuizen

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 10:44

Ik heb een hypotheken-/verzekeringenkantoor.

moonsparkle
Berichten: 21733
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 10:47

Ik ben er momenteel een opleiding voor aan het volgen, heb al in 3 salons stage gelopen. Ik vind het niet altijd een luxe als je ziet dat somige mensen gewoon niet meer hun hond kunnen borstelen omdat de mensen het lichamelijk niet meer kunnen of omdat de hond niet meewerkt hebben ze niet echt een andere keus. Mensen vinden het trimmen gauw te duur waardoor het van kwaad tot erger word maar de trimmers moeten er nog een salaris aan over houden aangezien die 19% er af getrokken word. Als de btw omlaag zou gaan kunnen de prijzen ook omlaag en zullen mensen hun klittenbol sneller brengen, hoop dat mijn verhaal een beetje begrijpelijk overkomt := :o

Only_Hellen

Berichten: 1464
Geregistreerd: 30-12-05
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 10:52

@Moonsparkle. Wij zullen niet mee gaan maken dat de btw omlaag gaat. Er is zelfs al een paar jaar sprake van dat ie naar 20% gaat en dat wordt steeds weer uitgesteld. Nu, met zo'n zo'n enorm begrotingstekort, zal de btw weleens heel snel omhoog kunnen gaan.

Rambobo

Berichten: 832
Geregistreerd: 17-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 10:55

@ Jaggie, voornamelijk abc-tjes
(zoals hoe hij dat zegt hahah)

zelf heb ik nog geen enkel idee welke richting ik op wil, waarschijnlijk zal het een mix worden, part-time bij mn vriend in het bedrijf (of samen iets opzetten) en daarnaast iets met paarden *voor de leuk!

moonsparkle
Berichten: 21733
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 10:56

Only_Hellen schreef:
@Moonsparkle. Wij zullen niet mee gaan maken dat de btw omlaag gaat. Er is zelfs al een paar jaar sprake van dat ie naar 20% gaat en dat wordt steeds weer uitgesteld. Nu, met zo'n zo'n enorm begrotingstekort, zal de btw weleens heel snel omhoog kunnen gaan.


Het is ook zo dat er geen regelementen zijn wat betreft de prijzen van het trimmen. Dit zorgt er voor dat hobby trimmers die er niet van hoeven te leven maar 30,- voor een hondje vragen dan hou je zo'n 25,- over voor 2 รก 3 uur werk. Ik heb mijn prijslijst al samen gesteld, ben niet de duurste maar ook niet de goedkoopste omdat ik er mede van wil leven(hou dadelijk 2 dagen in de week een andere baan).

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 11:13

@Only_Hellen, dat is natuurlijk wel een pittige markt! Met het begrotingstekort wordt idd nog echt nadelig voor ondernemers.
@moonsparkle, ik begrijp je verhaal helemaal, maar dat het kammen minder makkelijk gaat of de hond niet meewerkt vind ik toch meer 'luxe' klinken, omdat het iets makkelijker maakt. Maar ik kan wel begrijpen dat 19% een dienst wel heel duur kan maken.
@Rambobo, uhm ik ben misschien blonT maar abc-tjes?? Ik vind dat mixen van meerdere 'beroepen' ook ideaal.

Rambobo

Berichten: 832
Geregistreerd: 17-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:33

jaggie schreef:
@Rambobo, uhm ik ben misschien blonT maar abc-tjes?? Ik vind dat mixen van meerdere 'beroepen' ook ideaal.


Aankoop Bemiddeling Commisie, zelfde dag van aankoop wordt het goed al meteen doorverkocht ... met winst.

williejanne

Berichten: 1250
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Urk

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:39

ik ben ook een halfjaar terug voor mezelf begonnen, ik verkoop namelijk trouwjurken.
Dit doe ik aan huis, en op de dagen dat ik geen afspraken heb werk ik nog gewoon. Zolang het nog niet zo druk is dat ik elke dag vol sta doe ik dit gewoon.

Only_Hellen

Berichten: 1464
Geregistreerd: 30-12-05
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:40

williejanne schreef:
ik ben ook een halfjaar terug voor mezelf begonnen, ik verkoop namelijk trouwjurken.
Dit doe ik aan huis, en op de dagen dat ik geen afspraken heb werk ik nog gewoon. Zolang het nog niet zo druk is dat ik elke dag vol sta doe ik dit gewoon.


Mooie website. Beetje jammer dat ie vol spelfouten zit. Komt zo onprofessioneel over. Is geen kritiek, maar goed bedoeld.

inma

Berichten: 695
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:55

Ik zal me hier ook melden. Heb nu sinds een jaar een hondenpension.
Had eigenlijk nooit ambities om een eigen bedrijf te hebben. Maar moet zeggen dat het goed bevalt.
Vorig jaar kreeg ik de aanbieding om het pension van me tante over te nemen die al een paar jaar terug overleden was. Daarna was me oom het gaan doen, maar eigenlijk was dat niet zijn ding. Dus vroeg hij het aan mij.
Ben in het eerste jaar heel veel wijzer geworden wat betreft het ondernemen en volgens mij valt er nog genoeg te leren, maar dat vind ik juist wel leuk. Misschien steek ik ook nog wel wat op in dit topic!

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:59

even een stipje.ga zo het hele topic doorlezen.

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 12:04

@Rambobo, dat is echt een hele snelle markt, past wat minder bij mij als persoon. Maar als je er goed in bent wel weer interessant.
@willejanne, mooie website, ik vroeg me alleen af waarom je zoveel woorden met hoofdletters schrijft? Staan trouwens erg mooie jurken bij *droomt even weg*
@imma, ooh dat lijkt me ook heel erg leuk en wat fijn dat je een bestaand bedrijf kon overnemen, scheelt denk ik wel wat aan klantenkring. Ziet er trouwens netjes uit daar!

edit: leuk zeg trouwens al die uiteenlopende bedrijven!

Rambobo

Berichten: 832
Geregistreerd: 17-08-08

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:09

erg leuk topic!

ik moest voor mijn opleiding een fictieve webshop opzetten
moet zeggen dat ik dit erg leuk vindt, wie weet ga ik er wel irl iets mee doen!

it_is_me
Berichten: 3217
Geregistreerd: 10-08-06

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:25

Vorig jaar voorjaar ben ik mijn eigen Remedial Teaching praktijk gestart en daarnaast werk ik in het onderwijs (sta voor een taalklas). Voor mij een goede combinatie en ook lekker afwisselend.

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 12:29

@Rambobo, bij een webshop lijkt het me heel moeilijk om je te kunnen onderscheiden (of het moet een geheel nieuw product/idee zijn)

@it_is_me, wat houdt Remedial Teaching precies in? Die afwisseling lijkt mij idd ook wel prettig.

Rambobo

Berichten: 832
Geregistreerd: 17-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:40

jaggie schreef:
@Rambobo, bij een webshop lijkt het me heel moeilijk om je te kunnen onderscheiden (of het moet een geheel nieuw product/idee zijn)


ja dat klopt ... misschien aan huis passervice, en op rekening kunnen bestellen (uiteraard alleen voor klanten bedoelde met een bestelhistorie), en het assortiment bestaande uit alleen buitenlandse merken die hier nog weinig te verkrijgen zijn (zowel de exclusievere merken als de "goedkopere" merken)

inma

Berichten: 695
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 14:18

Jaggie, Dankje! Ja een bestaand bedrijf is best fijn. Vooral omdat je met een hondenpension er volledig in moet werken en het slecht te combineren is met een baan. Ze willen toch weer elke dag eten en uitgelaten worden....
Al is er het afgelopen jaar ook nog een hoop veranderd en verbeterd en daardoor ook een hoop nieuwe klanten getrokken!

williejanne

Berichten: 1250
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Urk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 14:22

Only_Hellen schreef:
williejanne schreef:
ik ben ook een halfjaar terug voor mezelf begonnen, ik verkoop namelijk trouwjurken.
Dit doe ik aan huis, en op de dagen dat ik geen afspraken heb werk ik nog gewoon. Zolang het nog niet zo druk is dat ik elke dag vol sta doe ik dit gewoon.


Mooie website. Beetje jammer dat ie vol spelfouten zit. Komt zo onprofessioneel over. Is geen kritiek, maar goed bedoeld.

haha dat kan wel kloppen, die website is nog niet af. Mijn vriend heeft hem gemaakt, maar is dislecties en een vriendin van mij die werkt bij het gemeentehuis en schrijft altijd brieven die gaat er de fouten uithalen.

fantastique

Berichten: 293
Geregistreerd: 19-11-06
Woonplaats: Son en Breugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 14:42

Ik ga dit even volgen!

Wil zelf ook graag een eigen bedrijfje starten.
Maar in wat weet ik nog niet.
Zijn een aantal dingen wat ik leuk vind.
Maar wat ik precies wil weet ik niet

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 14:48

Meld mij! Mijn man werkt gewoon fulltime (en meer ;) ) in loondienst. Ik ben thuisblijfmoeder en heb sinds 5 a 6 jaar een eigen bedrijfje gewoon aan huis. Een administratiekantoor. Mijn man doet wel het advieswerk (bijv voor mensen die dus voor zichzelf willen beginnen.) En ik doe dan de administratie en BTW aangiften van bedrijfjes etc. We hebben vooral veel ZZP-ers en 1 groot bedrijf in de thuiszorg. Totaal nu zo'n 10 klanten.