Trimsalon eigenaren gezocht.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
idylle
Berichten: 5840
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-23 21:56

Heb de vraag geloof ik al eerder gestelt maar kon t zo snel niet terug vinden. Welke scharen merk scharen knippen jullie mee? En welke scharen heb je en hoeveel tands en hoeveel inch? En gebruiken jullie japanse of Europese stijl?

AfricanLady

Berichten: 8012
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 22:27

Moet je mijn reactie even teruglezen

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 07:20

@idylle Hoe bevalt je stageplaats? En hoeveel dagen per week loop je stage?

idylle
Berichten: 5840
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-23 07:22

Ik loop 1 dag in de week stage. Tot nu toe bevalt het prima, maar ben pas 2x een halve dag geweest. Vanaf deze week ga ik een hele dag per week stage lopen.

thequeensmum
Berichten: 3595
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 12:18

AfricanLady schreef:
Ik gebruik voornamelijk geisha.
Mijn starters waren 7 inch geloof ik
En de dubbele effileerschaar is de Black widow Van p&w

De basis scharen zijn
Rechte schaar
Gebogen rechte schaar
Enkele effileerschaar
Dubbele effileerschaar
Voetenschaartje

Ik heb dan ook nog een chunker


Even voor TS

Anna79

Berichten: 3385
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 12:57

Tip voor de scharen, ga eens naar OKDV, die kunnen je goede adviezen geven. Ik zou niet gelijk voor dure scharen gaan, je moet nog leren knippen. Veel dure scharen vergeven niks en met teveel duimdruk slaan ze bijvoorbeeld vast. OKDV heeft mooie beginnersscharen van goede kwaliteit ik ben daar mee begonnen. Ik knip nu voornamelijk met Geisha rockdog en Tritra sabeltand. Maar ik knip maar 2 hondjes in de week dus ben niet je beste voorbeeld :o

Africanlady: jij durft het wel te zeggen tegen lastige klanten of niet? Ik vind dat lastig :=. Heb vandaag wel mijn poot stijf gehouden, klant wilde haar vervilte kat laten scheren maar gaat donderdag op vakantie, of ik dan maar even mijn hele planning om kon gooien en 's avonds werken. Nope >;)

RanjaRietje

Berichten: 615
Geregistreerd: 04-10-10

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 13:42

Ik ga mee met het advies van Anna79. Scharen vielen en proberen is altijd goed.

Ik knip nu voornamelijk met de rechte poedel schaar, P&W chunker en fijne effileer. Heb 2x de choochoo (weet niet of die nog te krijgen zijn) geisha wil ik binnenkort kopen.
Voeten schaartje
Enkele effileer
Dubbele effileer (vind ik niks maar om te beginnen prima)
Rechte schaar/enof Poedel schaar

Qua effileer ben ik begonnen met een fijne, zo knip je niet direct teveel weg. Later kun je wel een kopen die meer grof is

Scharen voelen is altijd goed bij okdv en ze leggen graag veel uit

AfricanLady

Berichten: 8012
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 19:19

Anna79 schreef:
Tip voor de scharen, ga eens naar OKDV, die kunnen je goede adviezen geven. Ik zou niet gelijk voor dure scharen gaan, je moet nog leren knippen. Veel dure scharen vergeven niks en met teveel duimdruk slaan ze bijvoorbeeld vast. OKDV heeft mooie beginnersscharen van goede kwaliteit ik ben daar mee begonnen. Ik knip nu voornamelijk met Geisha rockdog en Tritra sabeltand. Maar ik knip maar 2 hondjes in de week dus ben niet je beste voorbeeld :o

Africanlady: jij durft het wel te zeggen tegen lastige klanten of niet? Ik vind dat lastig :=. Heb vandaag wel mijn poot stijf gehouden, klant wilde haar vervilte kat laten scheren maar gaat donderdag op vakantie, of ik dan maar even mijn hele planning om kon gooien en 's avonds werken. Nope >;)


Ik denk momenteel ook echt aan mijzelf, momenteel loop ik met een zenuwbeknelling en kan ik niet veel honden per dag doen.
Met 4 of 5 houd het op.
Ik heb nu gewoon een wachttijd van 3 weken en adviseer iedereen om door te plannen.
Als ze dat niet doen snijden ze in hun eigen vingers en moeten ze langer wachten terwijl hun hond al aan een beurt toe is.
Heel soms doe ik sommige honden nog wel tussendoor maar niet bij elke klant of hond.
De eerste afspraken in 2024 staan er al in.

Kwa scharen ben ik echt fan van geisha die zijn betaalbaar en een goede kwaliteit.
Ik heb daar 5 verschillende nu van en gebruik ze dagelijks.
Hier gaan ze 2x per jaar op de slijp naar edgekings.

idylle
Berichten: 5840
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-23 19:21

Ik heb gheisa scharen bij okdv besteld, morgen krijg ik ze binnen. Bedankt voor alle tips hier.

Anna79

Berichten: 3385
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 23:30

idylle schreef:
Ik heb gheisa scharen bij okdv besteld, morgen krijg ik ze binnen. Bedankt voor alle tips hier.


Welke heb je besteld?

cinniz123

Berichten: 4416
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 06:48

Ik vind scharen online bestellen echt ruk.
Moet ze echt voelen hoe ze in de hand liggen en hoe makkelijk ze knippen ect ben daardoor denk ik ook niet merk vast.
Mijn scharen zijn inmiddels al heel oud maar knippen nog prima,goede slijper is echt goud waard.
Zou zeker in het begin niet te dure scharen kopen want tijdens mn opleiding viel er sneller een schaar op de grond als nu en dat wil je niet met je dure scharen.

Anna79

Berichten: 3385
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 08:59

Ja precies, mijn dure scharen zijn na geprobeerd te hebben op een workshop gekocht, alleen de eerste set niet maar dat waren de goedkopere OKDV pro serie.

moonsparkle
Berichten: 21829
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 09:55

Ik had eerst scharen van OKDV, daarna duurdere scharen gekocht van volgens mij jaguar(vind ik nu niet meer als trimschaar online maar wel kappersschaar) maar die vond ik uiteindelijk minder fijn dan de OKDV, het leek of ze heel snel bot werden

mellamoshan

Berichten: 4261
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 12:41

Hier ook okdv titanium lijn (hebben ze er meer?), een rechte, gebogen en effileer. Knip er prima mee, fijne leuk geprijste scharen mi

Pikeur

Berichten: 6315
Geregistreerd: 01-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 19:51

Ik kon dus juist echt weer voor geen meter knippen met de okdv titanium. Ben heel blij met geisha

Vreemd verhaal zeg van de keeshond, fijn ook dat die baasjes zo goed luisteren -O-

Anna79

Berichten: 3385
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 19:59

Ik heb ook 3 titanium, vind het nogal zware scharen, niet echt mijn ding. Ik kwam er alleen bij toeval achter dat de vrij grove effileerschaar geweldig knipt op konijnen , dus die gebruik ik daar nu voor.

RanjaRietje

Berichten: 615
Geregistreerd: 04-10-10

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 22:21

Ik vond de titanium van okdv snel bot worden. Gebruik de effileer nu voor de pony's om even beetje de manen te punten :')

idylle
Berichten: 5840
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-23 22:32

Anna79 schreef:
idylle schreef:
Ik heb gheisa scharen bij okdv besteld, morgen krijg ik ze binnen. Bedankt voor alle tips hier.


Welke heb je besteld?


Gheisha RONIN

mellamoshan

Berichten: 4261
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 22:55

RanjaRietje schreef:
Ik vond de titanium van okdv snel bot worden. Gebruik de effileer nu voor de pony's om even beetje de manen te punten :')


Moest hier toch wel om lachen _/-\o_
Vind ze inderdaad wel snel bot worden, mee eens.

kevinsky

Berichten: 1984
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 15:58

Ik kan niet knippen :') Als linkspoot lukt niks zo fijn en mooi als met Sensei. Dus ik ben verpest _O-

RanjaRietje

Berichten: 615
Geregistreerd: 04-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 16:31

kevinsky schreef:
Ik kan niet knippen :') Als linkspoot lukt niks zo fijn en mooi als met Sensei. Dus ik ben verpest _O-


Linkspoot :') ik ben ook links behalve met knippen :j maar Sensei heeft vaak het tanden blad aan de andere kant dat vind ik lastig :')

gillian

Berichten: 4441
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 16:59

Ik heb ook Sensei. En dan de swivl. Scheelt peesontsteking in m'n duim.
Maar ben ook begonnen met de OKDV scharen. Zelfs Ali scharen heb ik hoor :') gebruikte heel veel m'n Ali chunker, maar toen kreeg ik dus peesontsteking in m'n duim. Spuit gehad, Sensei swivl en geen last meer van mijn duim. Over de rest zal ik maar niks zeggen :')

AfricanLady

Berichten: 8012
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 19:03

Vandaag ook weer een vervilte kees zucht.
Laatste beurt in oktober
Geknipt met chunker van geisha ronin :D

Afbeelding

ChefsSpecial

Berichten: 2703
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 19:37

Ik kan met die swivl écht niet overweg :')
Maar sinds ik een sensei classic heb, blijven m’n geisha’s liggen :+

Anna79

Berichten: 3385
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 22:48

AfricanLady schreef:
Vandaag ook weer een vervilte kees zucht.
Laatste beurt in oktober
Geknipt met chunker van geisha ronin :D

[ [url=m/vPgi6X.jpg]Afbeelding[/url] ]


Knap gelukt!

Ik had weer eens een deels flink vervilte kat, hele achterhand, maar daar ging nog net de 2mm onderdoor.


Afbeelding