Trimsalon eigenaren gezocht.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AfricanLady

Berichten: 8012
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 21:48

Haha een doodle/poedel is meer werk.
Ik was alle honden eerst en dan blaas ik ze voor 90% droog waarna ik ze uitborstel met de fohn.
Zo krijg je ze strakker in model geknipt
Bv een kruising wetterhoun-stabij is een van mijn middelmruisingen.

Freekieee

Berichten: 1762
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 22:22

Denk dat ik erg geluk heb met mijn trimster.
Teckel wordt gestript. Meestal doet ze er 1,5/2 u over. Wordt ze gewassen gestript en nagels gedaan voor 42,50

mellamoshan

Berichten: 4261
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 22:35

Freekieee schreef:
Denk dat ik erg geluk heb met mijn trimster.
Teckel wordt gestript. Meestal doet ze er 1,5/2 u over. Wordt ze gewassen gestript en nagels gedaan voor 42,50


Dat mag je zeker dan.
Ik zoek niet nog een hobby erbij, het is gewoon werk. :=

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 22:50

AfricanLady schreef:
Haha een doodle/poedel is meer werk.
Ik was alle honden eerst en dan blaas ik ze voor 90% droog waarna ik ze uitborstel met de fohn.
Zo krijg je ze strakker in model geknipt
Bv een kruising wetterhoun-stabij is een van mijn middelmruisingen.


Ah ja zo, dus vachttype eigenlijk. Snap ik idd :)

AfricanLady

Berichten: 8012
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 19:59

42.50 voor een teckel plukken.
Bij mij gaat de dwerg voor 50 doe ik een uur over.
Standaard voor 60 en dat vind ik nog weinig.

Anna79

Berichten: 3385
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 10:02

Pfff, vanmorgen een Boomer in de agenda staan, beest was volgens mij een jaar niet getrimd. Zeg ik dat het door al het vilt en extra werk wel duurder gaat uitvallen, heeft ze hem weer meegenomen want ze kende iemand die het wel voor 40 euro wou doen, nou de heu :wave:
Arm dier...

Pikeur

Berichten: 6315
Geregistreerd: 01-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 10:12

Waarom had ze daar dan niet gelijk een afspraak gemaakt. :o

Anna79

Berichten: 3385
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 11:15

Was verder weg, had telefonisch nog gezegd dat mijn prijs een vanaf prijs is en bij klitten of moeilijk gedrag de prijs hoger uit kan vallen. Nou hij was wel harig zei ze, dat ie totaal vervilt was had ze er niet bij verteld :(

Pikeur

Berichten: 6315
Geregistreerd: 01-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 20:45

Lastig he sommige klanten, vooral omdat je eigenlijk de kosten toch al door zou moeten berekenen maar dat gaan ze toch niet betalen.

Heb vandaag ook een beetje een slecht gevoel aan mijn dag over gehouden. Zou een langharige hond komen maar bij aan komst was die ineens kortharig (prima) maar ging bijten als ik hem in bad wilde zetten. Ook de eerste 10 minuten in bad bleef de lip opgetrokken dus ik dacht ik bel de eigenaar dat hij over 3 kwartier opgehaald kan worden met het verhaal erbij dat hij echt vreemd gedrag vertoonde. Nou 5 minuten later was hij gewoon normaal. Durfde het nog steeds niet aan om hem van bad naar de tafel te verplaatsen maar een kortharige hond kan ik ook best in bad trimmen. Normaal zeggen baasjes altijd ohhh wat ben je mooi of zacht, maar nu hing er gelijk een beetje een negatief sfeertje overheen doordat ik haar tussendoor gebeld had terwijl het eigenlijk uiteindelijk best goed ging. Had nog aan het baasje gevraagd of zij de hond anders nog even op tafel wilde zetten maar dit heeft ze niet gedaan dus weet ook niet of het wel had gekund. Ik had ook nog een filmpje gestuurd hoe goed het föhnen ging maar ook geen reactie op gehad. Ben eigenlijk bang dat ze het niet leuk vond dat ik haar hond niet vertrouwde maar ben toch wel zuinig op mijn handen nu het zo druk is... had nog nooit zoiets mee gemaakt dus wist het echt even niet maar volgende keer ga ik dus niet meer tussendoor bellen over zoiets.. pff altijd die onzekerheid, hoop toch echt dat dat nog een keertje gaat slijten. Wil altijd het liefst dat iedereen helemaal dolblij de deur uit gaat maar soms kan het niet beter dan het gelukt is. Bij katten is het nog veel erger, die worden vaak helemaal niet mooier omdat je alleen de praktische kant bekijkt en daarna is het geduld van de kat meestal op. Durf ook geen nieuwe katten meer aan te nemen daarom, maarja hier in de omgeving stoppen ze allemaal al met bosjes tegelijk dus kan het dan ook niet over mijn hart verkrijgen om een kat in de klit te laten zitten omdat ik niet meer durf

capopjekop

Berichten: 30709
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 21:30

Ik ben stille meelezer en twijfel al een tijd of het iets voor mij kan zijn.

Maar kun je zo'n hond geen muilkorf om doen? Dat zie ik trimmers op tiktok iig wel doen en voor bijtende katten hebben ze zo'n soort astronautenkap die ze om krijgen.

gillian

Berichten: 4443
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 22:25

Ik doe ze dan gewoon een muilkorf om, als ik het niet vertrouw. Moet morgen ook weer werken hoor, dus heb mijn handen hard nodig.

kevinsky

Berichten: 1984
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 22:31

Een muilkorf kan vaak wel, maar soms geeft dat ook meer paniek en stress dan als je 'op het randje' rustig door blijft werken. Maar dat verschilt erg per situatie natuurlijk. Ik heb twee honden die ik niet eens een kans geef en die al gemuilkorfd zijn voordat ze in bad gaan. :')

Ik bel tussendoor eigen nooit. Stuur hooguit een klein filmpje of foto dat de hond blij en relaxed als de baasjes te veel last hebben van separation anxiety. :=

En als ik bel, dan is het omdat de hond écht niet meer te benaderen is. Maar dat is me gelukkig nog maar twee keer gebeurd in mijn carrière. Of één keer toen ik perongeluk een snee in de hond zijn neus had gemaakt. |o Nieuwe schaar en de hond beet naar mijn schaar, ik wou hem optijd weg halen zodat hij zijn mond niet open haalde. Maar toen kregen we het alsnog voor elkaar om de schaar tegen zijn neus aan te krijgen. En die was natuurlijk vlijmscherp. Niet voor herhaling vatbaar. :+

Ik neem eigenlijk al een jaar geen nieuwe klanten aan. Dus gelukkig nu een vaste kring met goed opgevoede en prima onderhouden hondjes, op elke nagelaten. Maar ik het begin had ik soms wel echt gekke dingen beleefd. _-:(

mellamoshan

Berichten: 4261
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 22:50

Jaa dat merk ik wel kevinsky, ik krijg vaak nu nog de ellende van een ander binnen…
De klanten die terug komen raken steeds beter opgevoed en geïnformeerd dus dat is wel heel prettig. Dat maakt het voor de hond en mij allemaal een stuk fijner.

Anna79

Berichten: 3385
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 23:33

Pikeur schreef:
Lastig he sommige klanten, vooral omdat je eigenlijk de kosten toch al door zou moeten berekenen maar dat gaan ze toch niet betalen.

Heb vandaag ook een beetje een slecht gevoel aan mijn dag over gehouden. Zou een langharige hond komen maar bij aan komst was die ineens kortharig (prima) maar ging bijten als ik hem in bad wilde zetten. Ook de eerste 10 minuten in bad bleef de lip opgetrokken dus ik dacht ik bel de eigenaar dat hij over 3 kwartier opgehaald kan worden met het verhaal erbij dat hij echt vreemd gedrag vertoonde. Nou 5 minuten later was hij gewoon normaal. Durfde het nog steeds niet aan om hem van bad naar de tafel te verplaatsen maar een kortharige hond kan ik ook best in bad trimmen. Normaal zeggen baasjes altijd ohhh wat ben je mooi of zacht, maar nu hing er gelijk een beetje een negatief sfeertje overheen doordat ik haar tussendoor gebeld had terwijl het eigenlijk uiteindelijk best goed ging. Had nog aan het baasje gevraagd of zij de hond anders nog even op tafel wilde zetten maar dit heeft ze niet gedaan dus weet ook niet of het wel had gekund. Ik had ook nog een filmpje gestuurd hoe goed het föhnen ging maar ook geen reactie op gehad. Ben eigenlijk bang dat ze het niet leuk vond dat ik haar hond niet vertrouwde maar ben toch wel zuinig op mijn handen nu het zo druk is... had nog nooit zoiets mee gemaakt dus wist het echt even niet maar volgende keer ga ik dus niet meer tussendoor bellen over zoiets.. pff altijd die onzekerheid, hoop toch echt dat dat nog een keertje gaat slijten. Wil altijd het liefst dat iedereen helemaal dolblij de deur uit gaat maar soms kan het niet beter dan het gelukt is. Bij katten is het nog veel erger, die worden vaak helemaal niet mooier omdat je alleen de praktische kant bekijkt en daarna is het geduld van de kat meestal op. Durf ook geen nieuwe katten meer aan te nemen daarom, maarja hier in de omgeving stoppen ze allemaal al met bosjes tegelijk dus kan het dan ook niet over mijn hart verkrijgen om een kat in de klit te laten zitten omdat ik niet meer durf


Tip: laat bij de katten de baas erbij blijven. Als ze zien wat een pittige klus het is om vilt te verwijderen, krijgen ze veel respect voor je en verwachten ze ook geen wonderen. Bovendien kunnen ze een handje helpen of de kat gerust stellen. Bij mij blijft in bijna alle gevallen bij katten en konijnen de eigenaar erbij, bij de honden niet want die zijn dan te onrustig.

xoranlover

Berichten: 6656
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 23:37

Ik doe samen met mijn vriendin de trimsalon. Beide als 2e baan. Katten doen we altijd samen. Honden ligt eraan. Ik ben nog lerende maar ik kon geen stage vinden dus ben met de opleiding gestopt. Leer het zo van mijn vriendin en heb ook honden die ik alleen doe.

Ik zou graag mee willen praten :)

Pikeur

Berichten: 6315
Geregistreerd: 01-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 23:50

capopjekop schreef:
Ik ben stille meelezer en twijfel al een tijd of het iets voor mij kan zijn.

Maar kun je zo'n hond geen muilkorf om doen? Dat zie ik trimmers op tiktok iig wel doen en voor bijtende katten hebben ze zo'n soort astronautenkap die ze om krijgen.

Bij katten zo'n astronautenkap werkt misschien om een kat een paar seconden te kunnen overbluffen maar daarna schieten ze over het algemeen 4 keer zo hard in de aanval en hebben ze ze keer erna gelijk een trauma opgelopen. Ik werk bij katten alleen met valeriaan en kattenkruid en eigenlijk heb ik nog nooit een kat niet kunnen doen. 2 keer gehad dat ik een kat nog een 2e keer terug liet komen omdat de spanning te groot werd. Katten hebben niet zo veel geduld eigenlijk moet je die in een half uur max af hebben.

Ik trim inderdaad ook altijd katten met eigenaar er bij, maar vraag me weleens af of ze er echt van leren -O- ik geef korting aan mensen die binnen 3 maanden terug komen en ben sinds kort ook gestart met een klittentoeslag voor de mensen die te lang weg blijven.

Ik bel eigenlijk ook nooit tussendoor maar was al vanaf het begin af aan verward dat er een hele andere hond binnen kwam lopen dus was even benieuwd naar de achtergrond. Muilkorf heb ik heel even gebruikt maar omdat het een jonge hond was wil ik liever dat het een rustige ervaring wordt en dat hij vertrouwen in me krijgt in plaats van met dwang werken. Maar die grens is soms flinterdun inderdaad. Ik probeer bij jonge honden die nooit langs zijn geweest om te wennen als pup dan in kleine stapjes alsnog een beetje te laten wennen als het niet gaat. Dan maar in een uurtje zo veel mogelijk dingen wel doen en de afwerking wat minder, dat komt dan stapje voor stapje de keer er na weer. Heb vaak doodles en boomers die nooit zijn komen wennen maar bijzonder genoeg gaat het toch vaak gewoon goed gelijk een hele trimbeurt. Een enkele keer ook niet, die komen dan eerst een keer langs voor wassen/blazen/ogen en liezen en dan 2 weken later weer een nieuwe afspraak.

Het is wel heel leuk werk hoor! Alleen de weg er naartoe is niet makkelijk, maar als je eenmaal wat opgebouwd hebt is het super. En die vrouw van die hond was ook helemaal niet onaardig, het is vaak je eigen oordeel waar je meer last van hebt dan van de klant :o
Laatst bijgewerkt door Pikeur op 16-06-23 23:59, in het totaal 2 keer bewerkt

xoranlover

Berichten: 6656
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 23:53

Wij doen katten in een uur.

1 kamt de ander houd de kat vast en lijd ze af. Vooral bij angstige katten werkt dat heel goed. De veel katten komen ook bij haar in het pension dus die kennen we goed.

cinniz123

Berichten: 4416
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 00:31

Katten ik heb ze in mn stage tijd gedaan en blijf het een vak apart vinden en petje af voor de trimmers die ze doen.

Anna79

Berichten: 3385
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 14:56

Ik vind katten geweldig en ben nog nooit bang voor 1 geweest tijdens het trimmen, ik heb veel respect voor trimmers die goed om kunnen gaan met agressieve honden. Zo zie je maar, het is maar net wat je ligt :D

Pikeur

Berichten: 6315
Geregistreerd: 01-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 17:08

Hahaha nou boomertjes en kleine doodles liggen mij wel :')

Hoe blijven jullie scherp op je kwaliteit?

nicole_floor

Berichten: 3324
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 18:13

AfricanLady schreef:
Hier voor minimaal 100€
De meestal gaan voor 114€ weg en dan ben ik 3 uren bezig.
Hier zit geen extra tarief op voor klitten en castraatvacht etc.
1 berner gaat hier voor 150 €

Ooh dan heb ik wel geluk met mijn trimmer. Ik betaal voor mijn bernerdoodle (die net zo groot en zwaar is als een Berner) 95 euro. Ze is er ook wel 3,5/ 4 uur mee bezig. Hij gaat wel elke 3 maand en ik ondehoud hem zelf ook redelijk goed. Dus hij heeft nooit heel veel klitten.

kevinsky

Berichten: 1984
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 19:00

nicole_floor schreef:
AfricanLady schreef:
Hier voor minimaal 100€
De meestal gaan voor 114€ weg en dan ben ik 3 uren bezig.
Hier zit geen extra tarief op voor klitten en castraatvacht etc.
1 berner gaat hier voor 150 €

Ooh dan heb ik wel geluk met mijn trimmer. Ik betaal voor mijn bernerdoodle (die net zo groot en zwaar is als een Berner) 95 euro. Ze is er ook wel 3,5/ 4 uur mee bezig. Hij gaat wel elke 3 maand en ik ondehoud hem zelf ook redelijk goed. Dus hij heeft nooit heel veel klitten.



Dan mag jij je vingers dicht knijpen of je trimsters fooi geven. :=
95:4 uren werk = 23,75 per uur. Dan gaat daar nog 21% btw vanaf, gas, water, elektrisch, shampoo en onderhoud van je materiaal. En een deel inkomstenbelasting en poef alles weg. _O-

Ikzelf ben dol op katten. Heb zelf ook een heilige birmaan <3 Maar in mijn trimsalon ben ik er als de dood voor. Dus die laat ik aan iemand anders over. :+ Konijnen doe ik wel graag erbij. Maar vooral alle honden van Chihuahua tot de joekels van Tarta honden, Sint Bernards, Newfoundlands en ik heb ook de meest enorme Bernersennen hond. :D

Anna79

Berichten: 3385
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 19:02

Nou inderdaad, helaas is trimmen een zwaar ondergewaardeerd beroep.

mavantos

Berichten: 3661
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 22:13

Onze kees is afgelopen donderdag weer geweest (6 weken na de laatste keer). Ik stond ervan te kijken hoe gruwelijk zijn haar gegroeid was in zes weken.

Op de foto een opgedroogd slootkapsel, moest nog gekamd :')

Afbeelding

Hij was nu wel in model, dus in plaats van €85 kostte het nu €75. De trimster doet tegenwoordig live trimmen op TikTok, dus ik kon ook nog eens zien hoe ze het doen bij hem. Super leuk om te zien!

AfricanLady

Berichten: 8012
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 10:30

Ik had vd week een keeshond.
4 maanden geleden getrimd en zat gol dikke wol en klitten en sommige plekken lichte vilt.
En lief was hij ook niet.
De baasjes wouden erbij blijven maar ik merkte dat hij teveel op hun hing en daardoor in de aanval ging.

Baasjes laten vetrekken en in bad gezet voor een halfuur met diverse shampoos en conditioner.
Daarna vachtspray op gedaan en droog gaan blazen.
Gelukkig kreeg ik door alle supplementen de klitten er snel uit.

Zodra je de hond benaderde ging hij in de aanval.
Dus begonnen met muilkorf maar tegen die tijd dat ik kon knippen kon hij af en was hij prima te doen als je hem rustig benaderde.
Helaas vond het baasje het nodig tussendoor langs te komen en ik ik weer van voor af aan beginnen, dus weer de korf om en toegewerkt naar af en de baas goed duidelijk gemaakt sat dit niet de bedoeling is en dat ik bel alvorens ze mogen terugkomen.

De vacht was erg dun geworden door de klitten dus ze geadviseerd om uiterlijk over 8 weken terug te komen anders kunnen ze een andere trimmer zoeken.
Mochten 80 euro afrekenen en vond ik mezelf nog goedkoop

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding