[Info] Stage uitwissel topic

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jeaulijn
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Oldenzaal

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:06

hier iemand die een afstudeerplek zoekt , op zeer korte termijn, namelijk 9 feb liefst al beginnen, tot ongeveer eind juni.

Ik studeer Integrale Veiligheidskunde en moet ongeveer 15 weken stagelopen.
We moeten een onderzoeksstage doen.

IVK houdt zich bezig met preventieve veiligheid.
Ik heb stagegelopen bij de Marechaussee, daar moest ik een beveiligingsplan opstellen.
Maar we worden ook opgeleid voor andere takken, denk aan huiselijk geweld, de gemeente, arbeidsveiligheid, brandveiligheid, rampenbestrijding/externe veiligheid etc.

Ik zoek wel iets in de buurt van Oldenzaal/Enschede/Hengelo, evt. Deventer, mits het allemaal wel bereikbaar is met het OV. De KMAR was in Apeldoorn, was wel lastig met 1,5 uur reistijd enzo.

Als iemand nog iets weet hoor ik het erg graag!

Viteske

Berichten: 201
Geregistreerd: 23-04-07

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 19:44

Wie weet een leuke en leerzame fotografie stage?

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:05

Wie weet er een leuke stageplek (begin eind aug/sept 2009) op het gebied van dierhouderij? (richting maakt me niet zo veel uit, ik vind alles leuk, dierentuin, paarden enz.)
Dit mag in Nederland zijn, maar ook in het buitenland.
Het is wel de bedoeling dat het een periferie stage is, een onderzoek van 10 weken.

Ossie96
Berichten: 884
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:16

STAGE GEZOCHT:

Een stage voor de opleiding HBO Sociaal Juridische Dienstverlening (SJD).
Mijn voorkeur gaat uit naar de sociale kant van de opleiding maar het is belangrijk dat er ook juridische aspecten voorkomen. Verder zou ik het leuk vinden om met kinderen bezig te zijn.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Mistralleke

Berichten: 758
Geregistreerd: 14-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 01:20

Ook ik zoek een stage

- Wat? Ik studeer HBO Equine, Leisures and Sports (Paardgerelateerde management)
- Waar? Paardenbedrijf, liefst in Brabant maar maakt niet uit maar moet dan intern
- Hoe lang? 5 of 10 weken
- niet alleen maar uitmesten :+

meikemarieke
Berichten: 3429
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 10:15

Ik loop op dit moment stage in Polen, bij een tinkerstoeterij.
Voor mij is het mn halfjaarsstage voor mn studie hippische bedrijfskunde en ik ben hier om te kijken hoe het bedrijf efficienter kan gaan werken. Maar er is hier veel mogelijk qua stage, check hun site www.jask.com.
Misschien wat voor iemand hier?

Odyne

Berichten: 458
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Veenendaal

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:40


TessaB

Berichten: 719
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Noord-Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 18:32

Op onze spring-/pension-/rijstal in Centraal Zwitserland hebben we weer mogelijkheden voor stage/werk.

Periodes: direct - half april, 20 mei - 4 juni, en in juli komt er een vaste functie vrij.

Voor meer vragen stuur me een pb! :)

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:31

Ik ben ook op zoek naar een stage. Ook al hoor je nu dat veel bedrijven graag stagaires aannemen, het is nog niet zo makkelijk :n

Studie: Interactieve media
Wanneer: Vanaf 13 april
Hoe lang: 8 tot 10 weken

SuperLiesje

Berichten: 3976
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Waar de wereld begint ❤️

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:12

Ook ik ben op zoek naar een leuke stageplaats. Ik studeer HBO Diermanagement (afstudeerrichting: Paard & Management) en ben voor mijn orientatiestage (2e jaars) per direct op zoek naar een leuk paard-gerelateerd stage-adres.

Het liefst in de provincies: Groningen, Friesland, Drenthe, Overijssel of Gelderland.

Meewerken in het bedrijf vind ik geen probleem, maar ik kan geen volle dagen meedraaien ivm een waarschijnlijk blijvende blessure aan mijn voeten (overbelaste peesplaten). Verder doe ik een HBO-opleiding, dus ik ben niet op zoek naar een bedrijf waar ik (alleen) als stalmedewerker aan het werk kom :) Ook zou ik graag de kans krijgen paard(en) te rijden. Ik rijd inmiddels al 10 jaar trouw elke week een manegeles, en heb in de tussentijd ook wel wat paarden van anderen gereden, maar ik zou dus ook graag mijn rijvaardigheid willen verbeteren tijdens de stage.

Verder moet ik tijdens deze een stage-opdracht uitvoeren die voor zowel mij, als voor de stagebieder nuttig is. Denk hierbij aan: Het organiseren van bijvoorbeeld een open dag, wedstrijd, clinic/workshop-dag o.i.d. Ook een onderzoek behoort tot de mogelijkheden.

Dus, weet iemand een leuke stageplek voor mij?

Dszjj
Berichten: 784
Geregistreerd: 12-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:15

Ik ben opzoek naar een stage voor mn 4de jaar (zit nu in me 3de jaar)
volg de opleiding mbo paardenhouderij!
gaat om de periode van half november tot ik al mijn uren heb gelopen!
Ik ga nog even uitzoeken hoeveel uur precies maar is wel veel uur!

Ik zoek een stage met een leuke sfeer!
wil graag en veel werken! zo lang de sfeer positief is!
Ik wil graag intern en me paard meenmen!
We hebben thuis een pensionstal en weet dus wel dat het lange dagen zijn!
Ik zou het wel leuk vinden als ik 1 -paard mag rijden op een dag!
andere werkzaamheden zijn geen probleem!
Zie het werk zelf liggen -was het commentaar bij mijn vorige stage's
Het maakt me niet uit was voor bedrijf het is!
Het liefst een mix van alles! heb ervaring met dravers! Nog niks met springstallen dus dat lijkt me erg leuk!
En een echte dressuurstal heb ik ook nog niet gehad!
Wel graag een stal waar de paarden veel beweging krijgen!

Dus mocht iemand een leuke stage weten stuur me maar een pb!
Voor meer informatie kan je ook een pb sturen!

Eefsoll

Berichten: 527
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 00:00

Ik ben op zoek naar een buitenland stage voor 8 weken as zomer (vanaf 1 juni)
Volg de 4 jarige opleiding paardensport/-houderij (Breda).
Heb al iets op het oog in Amerika maar is nog niet duidelijk of dit doorgaat vandaar dat ik nog een reserve zoek!
Het liefst dressuur, maar andere leuke suggesties zijn ook welkom!
Waar maakt voor mij niets uit. (Iig niet in NL ;))

Je kunt gerust een pb sturen.

@ stalduijndam:
http://www.dressuurschoolcarmen.nl
Heeft een vriendin van mij stage gelopen. Zij vond het echt heel leuk.
Dressuur gericht, weet alleen niet of je je paard mee kan nemen zou je even moeten overleggen.
Kunt iig veel rijden en krijgt iedere dag ook les.
Kijk maar of het iets is :)

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 00:05

Superliesj: een hengstenhouderij als gebroeders van manen kan leuk zijn. Of wil je meer de evenementen in?

Ik ben ook opzoek naar een stage:

Major wildlife-insitu (HBO diermanagement)
voor a 5 maanden vanaf juli.

Moet daarna al weer afstuderen, wat gaat het snel :=

LolaTFB

Berichten: 465
Geregistreerd: 08-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 15:17

Mistralleke schreef:
Ook ik zoek een stage

- Wat? Ik studeer HBO Equine, Leisures and Sports (Paardgerelateerde management)
- Waar? Paardenbedrijf, liefst in Brabant maar maakt niet uit maar moet dan intern
- Hoe lang? 5 of 10 weken
- niet alleen maar uitmesten :+


Ik weet niet of je ondertussen al wat hebt, anders is Stal Verhoeven in St. Oedenrode misschien een optie? Handelstal met voornamelijk (jonge) springpaarden, ook wel eens een dressuur paard. Tevens hebben ze een aantal dekhengsten op stal staan. Je kunt er eventueel intern, en je hoeft er niet alleen maar uit te mesten ;) Ik heb er voor dezelfde opleiding ook in eerste instantie 5 weken gelopen en ik had het er super naar m'n zin, ben er daarom nog langer blijven hangen en heb nog steeds contact met ze.
http://www.stalverhoeven.nl

Uiteraard ook voor anderen die iets dergelijks zoeken, ze hebben hier meest wel tijd en ruimte voor stagiaires.

ORYX
Berichten: 1047
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 14:43

Odyne schreef:
hi Mistralleke:

check http://www.ruitersportcentrumwestbrabant.nl eens

Ben ik ook geweest voor 10weken stage en was leerzaam!



RSC West brabant willen ze vanuit school liever niet meer.. (ben ook ELS) omdat daar al teveel mensen stage hebben gelopen.

jodi

Berichten: 3489
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:18


MoonWencke

Berichten: 5457
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:48

Stage gezocht! nadat ik net te horen heb gekregen dat stage die ik graag wilde gaan lopen niet door gaat
- HBO Hotel Management, 2e jaars
- Stage Rooms Division (receptie, front-office, housekeeping, etc.)
- Minimaal 320 uur
- Lopen vanaf april/mei t/m augustus, of vanaf mei t/m augustus als het gaat om een buitenlandstage
- Liefst met eventuele stagevergoeding, en graag intern als het niet in de buurt is

x_spekkie_x

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:52

Ik heb ook HBO Diermanagement gedaan. Leuk om te zien dat er meer mensen zijn die dit doen :) Afgelopen september afgestudeerd en nu werkzaam met paarden in het buitenland 8-) Ik heb hier nog een aantal stageadressen waar mensen misschien iets mee kunnen!

[*] Zeehondencreche Pieterburen
Hier heb ik in de zomer vier weken stage gelopen (dierverzorgingsstage). Je zit intern in een groot huis waar nog meer stagiaires slapen (vier mensen kunnen op een slaapkamer). 's Avonds kook je samen (omstebeurt) en het is echt heel gezellig en leuk omdat er dus vele nationaliteiten zitten! Werkzaamheden zijn voornamelijk schoonmaken en voeren, maar als je een HBO studie doet kun je vast wel een opdracht regelen. Enige nadeel is de bereikbaarheid, maar je kunt dus wel intern :) (is ook wel handig, want je hebt diensten die al om half 7 beginnen!)

[*] Diergaarde Blijdorp
Hier heb ik vijf maanden stagegelopen op het gebied van dierenvoeding. Onderzoek gedaan naar het dieet van de colobusapen, meegeholpen met een voedingsconferentie en een speurtocht gemaakt over voeding die waarschijnlijk dit najaar wordt gebruikt! Een echte HBO stage en het vereist veel zelfstandigheid omdat je weinig begeleiding krijgt. Wel erg gezellige afdeling (zat in het Henri Martin huis) en met lunchtijd kreeg je echt enorm leuke verhalen mee van de afdeling (zowel dierenarts, als hoofddierverzorgers als curatoren). Diermanagement (de majorco van CAM) heeft hier contacten mee en zo kun je dus makkelijk binnenkomen en een opdracht bespreken die bij jou past.

[*] KNHS
KNHS heeft altijd wel plek voor stagiaires, ik zat op de afdeling recreatiesport. Ik ben bezig geweest met het digitaliseringsproces van de ruiterroutes in Nederland. Echt een enorm gave opdracht. Het was voor mijn afstuderen en ik mocht dus onder andere te paard de ruiterroutes inventariseren! Wie kan nou zeggen dat hij/zij mag paardrijden voor zijn afstuderen :D

[*] Paradise Wildlife Park
Ik las al een berichtje van iemand op het TVWO (middelbare school) die twee weken moest stage lopen en het liefst in een Engelstalig land. Dat moest ik dus ook! Ik heb toen een heleboel dierentuinen aangeschreven in Engeland en bij deze dierentuin (Paradise Wildlife Park in Broxbourne, net ten noorden van Londen) kon ik meteen terecht! Ik heb twee weken meegelopen bij de dierverzorging en sliep naast de dierentuin in een kleine caravan, waar ik ook zelf kon koken. Achteraf gezien best wel dapper, want ik was pas 16 en ging helemaal alleen weg :)

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben. Je mag me altijd PMen voor vragen of uitgebreidere informatie.

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:25

Ook ik ben op zoek naar een stageplek voor mijn HBO studie Hippische Bedrijfskunde aan de CAH te Dronten. Ik ben nu tweedejaars.
Ik zoek:
- Een stage in of in de omgeving van Waalwijk, Noord-Brabant. Indien niet op fietsafstand: moet goed bereikbaar zijn met het openbaar vervoer.
- Bij een internationaal bedrijf, hoeft niets met paarden te maken te hebben maar heeft wel de voorkeur. De stage moet wel (een beetje) bedrijfskundig zijn, dus niet puur stallen uitmesten.
- In mijn zomervakantie; dat is week 27 tot en met week 35, met uitzondering van week 28 en 29.
- Duur stage: 25 werkdagen.

_Miistral_
Berichten: 839
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:09

Hallo,

ik ben opzoek in de omgeving haarlem, naar een stage.. misschien all wat gevonden maar toch.. ik ga een opleiding doen met paarden dus heb de stage er wel voor nodig.. het liefst iets waar ik iets met de paarden kan doen, en natuurlijk de bij klusjes

_Nann_

Berichten: 4469
Geregistreerd: 08-10-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:17

Gezocht:

Stageplaats ( of een plekje bij een bedrijf die een leer-werk overeenkomst kan bieden)

Het moet een stage zijn die aansluit bij de opleiding Sociaal Maatschappelijke Dienstverlening (MBO)
Het zal voor ongeveer 20 uur per week zijn.
Vanaf september.

Het liefst in omgeving Rotterdam.

kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:52

Gezocht: afstudeerstage

Ik ben op zoek naar een afstudeerstage voor mijn scriptie (dus met een onderzoek/afstudeeropdracht) in de Randstad, Noord-Holland, Zuid-Holland. Begrijp dat mensen die hier komen vooral een meewerkstage 'achterlaten', maar misschien dat iemand toevallig iets voor mij weet...

Opleiding is HBO communicatie, maar liever geen marketing/sales-achtige functies, dit is niet echt mijn richting. Overheid of PR lijken mij dan wel weer erg leuk!

Het gaat om een periode van 3 maanden, waarbij het niet de bedoeling is dat ik fulltime aanwezig ben, maar zelfstandig (vooral thuis) aan mijn onderzoek/advies werk. (met overleg/begeleidmomenten natuurlijk) Start ongeveer eind december/begin januari tot maart.

Feiko

Berichten: 104
Geregistreerd: 07-06-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 19:55

Gezocht stage voor 9 weken in de dierverzorging...

mag verder weg dan omgeving eindhoven zijn, maar moet dan intern zijn.
Het is wel maar voor 4 dagen in de week, moet nl de woensdag wel naar school...

iemand een idee..?

blizzart

Berichten: 1398
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: beesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 20:32

hallo,
ik zoek een stageplek voor in september voor een dag in de week iets met dieren of paarden&ponys
weet u wat dan hoor ik het graag
ik heet jane en ben 17 jaar
graag in de buurt van culemborg/ leerdam /tiel
gr jane

_Nann_

Berichten: 4469
Geregistreerd: 08-10-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 19:45

_Nann_ schreef:
Gezocht:

Stageplaats ( of een plekje bij een bedrijf die een leer-werk overeenkomst kan bieden)

Het moet een stage zijn die aansluit bij de opleiding Sociaal Maatschappelijke Dienstverlening (MBO)
Het zal voor ongeveer 20 uur per week zijn.
Vanaf september.

Het liefst in omgeving Rotterdam.

dit is niet meer nodig :)