Help: opleiding gezocht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_chou
Berichten: 74
Geregistreerd: 16-03-23

Help: opleiding gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-24 19:20

Ik ben erg geïnteresseerd in Oost-Azië en zou later met mijn werk ook hiermee iets willen doen. Of het bij de overheid of in het bedrijfsleven is, weet ik nog niet. Hiervoor zou ik graag iets hierin willen studeren, het liefst zo breed en algemeen mogelijk.

In Nederland heb je wel de Koreastudie, Japanstudie en de Chinastudie (in Leiden), maar eigenlijk vind ik dit al te specifiek, hoewel ik wel binnenkort ga meelopen met de Koreastudie. In Nederland is er geen alternatief. In België heb ik deze ook zo snel niet gevonden. Nu weet ik niet 100% zeker of het er echt niet is, of dat ik het gewoon niet gevonden heb.

Mijn echte vraag: weet iemand wel een algemene studie deze richting op? Mag eventueel in het buitenland zijn, maar in Nederland of België heeft wel de voorkeur.

Wie o wie helpt mij?

Mila_p
Berichten: 124
Geregistreerd: 21-11-21
Woonplaats: België

Re: Help: opleiding gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 19:50

Bachelor of Arts in de Oosterse talen en culturen aan de Ugent, in België ?

Freyr
Berichten: 693
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Help: opleiding gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 19:54

Internationale betrekkingen? Heel breed, maar zeker China komt daar veelvuldig in voor.

_chou
Berichten: 74
Geregistreerd: 16-03-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-24 10:02

Mila_p schreef:
Bachelor of Arts in de Oosterse talen en culturen aan de Ugent, in België ?

Goede, ga ik uitzoeken. Is inderdaad wel meer gericht op het hele gebied (maar wel een duidelijke focus op of China of Japan). Maar ik ga zeker kijken of het wat voor mij zou kunnen zijn!

Freyr schreef:
Internationale betrekkingen? Heel breed, maar zeker China komt daar veelvuldig in voor.


Is zeker een optie, maar ik heb toch liever iets wat zich op deze regio spitst. Wel zou ik deze richting kunnen doen qua minor/master later, maar dus liever niet als hoofdfocus.

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 16:33

Ik had vorig jaar een stagiair die een opleiding Oriëntaalse talen en communicatie in Maastricht volgde.

Summerfly

Berichten: 2903
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: Help: opleiding gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 17:40

Ik heb Japanstudies gedaan aan de Universiteit Leiden en heb goede vrienden die Koreastudies hebben gedaan. Mocht je daar nog vragen over hebben staat mijn PB open :)

_chou
Berichten: 74
Geregistreerd: 16-03-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-24 17:43

SaskiaB schreef:
Ik had vorig jaar een stagiair die een opleiding Oriëntaalse talen en communicatie in Maastricht volgde.


Ik heb hem even opgezocht, maar ik krijg eigenlijk gelijk het gevoel dat ik dit saai ga vinden, dus dat wordt hem niet. Wel bedankt voor het meedenken!


Summerfly schreef:
Ik heb Japanstudies gedaan aan de Universiteit Leiden en heb goede vrienden die Koreastudies hebben gedaan. Mocht je daar nog vragen over hebben staat mijn PB open :)


Er komt even een pb jouw kant op :D

flooooo
Berichten: 2564
Geregistreerd: 11-06-10

Re: Help: opleiding gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 11:49

Een vriendin van mij heeft Asian trade management gestudeerd in Amsterdam, ook stage gelopen in Japan en Korea. Misschien zoiets? Is wel wat jaren terug.