Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 12:29

Amandavd schreef:
Ik heb die van Nordace besteld, dus ben benieuwd!


Oe ik ben benieuwd naar foto's en je ervaring met de tas.

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 13:23

PSvanLot schreef:
Amandavd schreef:
Ik heb die van Nordace besteld, dus ben benieuwd!


Oe ik ben benieuwd naar foto's en je ervaring met de tas.


Hij komt over 7 tot 12 werkdagen binnen dus ben ook erg benieuwd!

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 22:05

Hey allemaal,

Sommige regio's gaan straks weer beginnen! Hoe gaan jullie scholen dat aanpakken met corona enzo? Maken jullie je nog zorgen?
Voorzover ik heb begrepen gaan de scholen weer volledig open, maar houden de leerlingen 1,5 meter afstand van de docenten.
Ik merk dat ik me toch wel zorgen maak, met 140 leerlingen per dag in een benauwd lokaal zitten lijkt me erg risicovol (onze school heeft slechte ventilatie). Ik vrees met name de eenzaamheid die het weer op gaat leveren: mijn ouders zijn risicogroep en mijn beste vriend heeft taaislijmziekte. Als je veilig wil zijn moet je dus 2 weken wachten voor je weer echt bij ze in de buurt kan komen, en nadat de school begonnen is, is de eerstvolgende mogelijkheid daarvoor pas weer in de zomervakantie. Dat vind ik best wel heftig. Natuurlijk kun je buiten op 1,5m afstand afspreken maar een jaar lang dat doen vind ik heel moeilijk. Hoe gaan jullie daarmee om?

Flying_Angel

Berichten: 15716
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 22:13

Ik weet nog niet hoe wij het doen. Ik maak me ook wel zorgen omdat ik zwanger ben.

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 22:29

Gefeliciteerd, Flying Angel.

Ja, moeilijk hè? En wat gebeurt er als je verkouden wordt? Moet je je dan laten testen? Je kunt moeilijk met een snotneus voor de klas.

Pittig, Sheran. Om mij heen ook wat risicogevallen. Ik durf nog even niet echt te zeggen hoe ik het ga doen. Tijdens de eerste golf heb ik veel gewandeld met ouders. Zo konden we elkaar toch zien. Later hebben we het versoepeld en zijn we ook bij elkaar in de tuin wat komen drinken. Geen idee hoe het straks gaat... Ik bekijk het maar een beetje per dag of week.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 23:09

Flying_Angel schreef:
Ik weet nog niet hoe wij het doen. Ik maak me ook wel zorgen omdat ik zwanger ben.


Dat kan ik me goed voorstellen. Wanneer begin jij weer?

Flying_Angel: lastig inderdaad, had nog niet eens goed nagedacht over de enorme docentenuitval als ze verkouden zijn...

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 23:17

Wij beginnen over 14 dagen en ik ga er vanuit dat we gewoon starten zoals we gewend zijn qua klassen.

Er zal enkel een logistiek probleem zijn met het wisselen van lokalen door leerlingen en docenten. De school waar ik werk is klein en wanneer de zoemer gaat en iedereen gaat wisselen is het erg druk in de gangen.

Verkoudheid gaat echt een probleem vormen bij mij. Ben echt nooit ziek maar verkouden heel vaak, Zeker bij temperatuurwisseling.

En hoe zal het gaan met de app? Stel dat je in contact bent geweest met een besmet persoon. Dan mag je 14 dagen in quarantaine, daar gaat de school ook niet heel blij van worden...

Flying_Angel

Berichten: 15716
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 07:42

Bedankt voor de felicitatie! :) ik begin weer op 17 augustus. Ik werk ook nog eens in Amsterdam :oo

Hier ook supersmalle gangen. Heb trouwens op de persconferentie niks gehoord over onderwijs, zo jammer!

Wanneer beginnen jullie weer? Bij ons begint OOP vandaag, hopelijk horen we snel iets over hoe ze dit gaan aanpakken!

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 07:50

Flying_Angel schreef:
Bedankt voor de felicitatie! :) ik begin weer op 17 augustus. Ik werk ook nog eens in Amsterdam :oo

Hier ook supersmalle gangen. Heb trouwens op de persconferentie niks gehoord over onderwijs, zo jammer!

Wanneer beginnen jullie weer? Bij ons begint OOP vandaag, hopelijk horen we snel iets over hoe ze dit gaan aanpakken!


Wij 23 augustus.

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 08:39

Wij ook 23e.
Maandag overleg
Dinsdag rooster uitdelen
Woensdag start lessen.
Lekker rustig aan beginnen.

We zullen het gaan beleven. Begrijp ook wel dat er op de persconferentie niets van gezegd is, er is in principe ook weinig verandert in het dagelijks leven.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 08:43

Wij de 17e. Beginnen maandag met de ontmoeting met je mentorklas. Daarna voor derde klassers vmbo nog een introductie en de week erop een aangepast brugklaskamp. Wij starten dus de 18e voor een groot deel al wel met lessen. Ook ik ben erg benieuwd hoe het gaat.

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 08:53

Ben voor de kinderen blij dat het gewoon op start en hoop dat het ook zo gaat blijven.
Niet weer een jaar met gedoe en stress voor de leerlingen.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 08:56

PSvanLot schreef:
Ben voor de kinderen blij dat het gewoon op start en hoop dat het ook zo gaat blijven.
Niet weer een jaar met gedoe en stress voor de leerlingen.

Dit hoop ik ook maar ik vind het wel spannend. Ook omdat ik weer mentor ben van klas 4 en ik toch wel wat achterstanden verwacht.

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 09:22

Ik ook mentor examenklas. Maar verwacht 0 achterstand en mochten ze wel wat gemist hebben dan is dat prima in te halen. Ik ben met mijn vak zelfs helemaal bij.

Daarbij, mochten ze er echt de brui aan gegeven hebben tijdens de corona dan doen ze maar 2 jaar examen. Deze generatie kinderen gaat 100 jaar oud worden, wat maakt dat jaar uit.

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 09:41

Ik werk in het basisonderwijs en heb nog niets van werkgever of directie gehoord over aanpassingen.
Ik vraag mij vooral af of ouders de eerste tijd binnen mogen komen. Ik krijg groep 3 en dat vind ik best een grote overgang vanaf de kleuters. Wij beginnen volgende week, vrijdag vergadering dus ik denk dat ik het dan wel hoor.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 10:32

PSvanLot schreef:
Ik ook mentor examenklas. Maar verwacht 0 achterstand en mochten ze wel wat gemist hebben dan is dat prima in te halen. Ik ben met mijn vak zelfs helemaal bij.

Daarbij, mochten ze er echt de brui aan gegeven hebben tijdens de corona dan doen ze maar 2 jaar examen. Deze generatie kinderen gaat 100 jaar oud worden, wat maakt dat jaar uit.

Haha ik heb mijn groep al even bekeken en ik heb er wat rare snuiters bij zitten. :D
En wat aanmoedigende ouders :') ik had de eerste mail vorige week al binnen.

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 16:18

Ik begin maandag de 17e weer en ik maak mij best zorgen. Ik werk op een VO school waar ik les geef aan de eerste klassen. Ik zit zelf in de risicogroep (ernstig astma) maar wil ook niet thuis blijven. Maar hoe gaat het straks?? Ik heb klassen van 30 in een lokaal van ongeveer 15 bij 15. Er kunnen wat (kleine) ramen open en de ventilatie staat gewoon aan. We proberen de leerlingen in de pauze naar buiten te laten gaan maar als het regent dan verblijven 280 eerste jaars in een ruimte van 20x30... Daar moet ik dan de pauzewacht lopen. Het voelt niet goed...zijn er meer die ook met dit gevoel lopen?

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 06:29

Hoe kun je als school zo'n kleine pauze ruimte hebben? Dan kunnen niet eens alle leerlingen zitten in de pauze?

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 07:17

PSvanLot schreef:
Hoe kun je als school zo'n kleine pauze ruimte hebben? Dan kunnen niet eens alle leerlingen zitten in de pauze?


280 in 600m2 lukt makkelijk... Scholen hebben het meestal niet groter dan dat...

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 11:00

Er zit bij de bouw van scholen ook een maximum aan de ruimte die ze aan aula en dergelijke mogen besteden.

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:03

PSvanLot schreef:
Hoe kun je als school zo'n kleine pauze ruimte hebben? Dan kunnen niet eens alle leerlingen zitten in de pauze?



Dat klopt....ze zitten ook op de grond.

Flying_Angel

Berichten: 15716
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 15:29

Hier ook weinig ruimte binnen! Hier zitten ze voornamelijk op de gang pauze te houden.

Flying_Angel

Berichten: 15716
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 13:35

Hier is eindelijk het lesrooster bekend! En een wonder heeft plaatsgevonden. Ik werk 0,8 in 3 dagen 8-)

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 13:38

Wauw!!! Dat is lekker. Dat kan bij ons helaas niet

Flying_Angel

Berichten: 15716
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 13:58

Jaa echt gek dat het gelukt is, ik had er helemaal niet om gevraagd. Ging gewoon uit van 4 dagen. Maar het zijn 18 lesuren in totaal, dus elke dag 6 lesuren!