Eindexamens 2018/2019

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kairos
Berichten: 2713
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:41

bentefoto schreef:
Huh Nederlands (havo) was wel heel makkelijk?! *\o/* Had me voorbereid op een lang en saai examen maar ik vond de onderwerpen van de teksten helemaal niet saai en was ook 50 min voor de eindtijd klaar :D Hoe ging ‘ie bij jullie? Heb al van meerdere gehoord dat ze ook niet moeilijk vonden dus de N term zal wel niet heel hoog worden hihi

Ik vond hem echt heel moeilijk en denk de hele havo hierzo, want iedereen staat nu buiten

Alaskan

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-07-15

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:43

Ik vond Nederlands ook echt super makkelijk voor mijn gevoel! Maar we zullen het zo zien (als de antwoorden online staan) :)

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:50

Ik vond Nederlands echt vies tegenvallen. Vond de tekst over dementie moeilijk, de eerste twee teksten waren wel makkelijk. Maar ik ben sowieso erg slecht in de hoofdgedachte bepalen, en heb al snel het gevoel dat je bepaalde vragen op verschillende manieren kan lezen en beantwoorden waardoor ik twee goede antwoorden zie ipv één. (Al komt dat eerder doordat ik autistisch ben en daardoor bepaalde vragen te letterlijk neem of interpreteer vanuit een andere invalshoek). Met andere vakken heb ik dat probleem niet zo.

Bij de toetsweek toets die een oude examen tekst was deed ik het wel weer goed, dus ik hoop dat ik het nu ook heb gedaan :=


Trouwens, hebben jullie nog een examenfeest? Wij gaan donderdag naar een boot in Rotterdam en varen van half negen tot twaalf uur. Helaas geen gelegenheid om een overdramatische jurk te dragen (waar ik al jaren naar uitkijk), maar alsnog erg leuk en origineler dan een examenfeest op school!

Kairos
Berichten: 2713
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:11

Ik heb hem best goed gemaakt :) Kom uit op 48 punten en heb er dus 6 afgetrokken voor taalfouten en twijfelvragen en dan kom ik uit op 6,0 - 8,0 :)

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:20

Lestrange01 schreef:
Ik vond Nederlands echt vies tegenvallen. Vond de tekst over dementie moeilijk, de eerste twee teksten waren wel makkelijk. Maar ik ben sowieso erg slecht in de hoofdgedachte bepalen, en heb al snel het gevoel dat je bepaalde vragen op verschillende manieren kan lezen en beantwoorden waardoor ik twee goede antwoorden zie ipv één. (Al komt dat eerder doordat ik autistisch ben en daardoor bepaalde vragen te letterlijk neem of interpreteer vanuit een andere invalshoek). Met andere vakken heb ik dat probleem niet zo.

Bij de toetsweek toets die een oude examen tekst was deed ik het wel weer goed, dus ik hoop dat ik het nu ook heb gedaan :=


Trouwens, hebben jullie nog een examenfeest? Wij gaan donderdag naar een boot in Rotterdam en varen van half negen tot twaalf uur. Helaas geen gelegenheid om een overdramatische jurk te dragen (waar ik al jaren naar uitkijk), maar alsnog erg leuk en origineler dan een examenfeest op school!


Wij hebben donderdagavond een examengala inclusief auto en galajurk. :D Daarna is er nog een afterparty georganiseerd in Arnhem tot een uur of 4.

deksel

Berichten: 3785
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:24

Ik vond Havo NL, niet makkelijk maar zeker wel goed te doen. Die laatste tekst vond ik wel echt een poep tekst, die vond ik echt lastig (en m'n concentratie was op). Die tekst over dementie en schoolniveau was een soort van instinker voor mijn gevoel. De vragen gingen over dementie en de onderzoeken daarvan, maar de tekst ging eigenlijk over dat schoolniveau niet je zelf gekozen leefstijl is. Yeaaaa cito %).
Ik kom uit rond de 40 punten dus ik ben blij :D.

Pollywollie

Berichten: 119
Geregistreerd: 16-01-18

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:38

Ik vond Nederlands gelukkig ook meevallen. Heb even gekeken naar de antwoorden en volgens mij komt het wel goed.

Bij ons is volgende week het gala. Jammer genoeg wordt het voor het eerst op school gehouden ipv naar een locatie.

Noa28
Berichten: 264
Geregistreerd: 27-04-16
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 18:10

Wiskunde vandaag viel vreselijk tegen, heb het net nagekeken en ik vrees voor een onvoldoende als de N-term laag wordt.. :')

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 19:03

deksel schreef:
Ik vond Havo NL, niet makkelijk maar zeker wel goed te doen. Die laatste tekst vond ik wel echt een poep tekst, die vond ik echt lastig (en m'n concentratie was op). Die tekst over dementie en schoolniveau was een soort van instinker voor mijn gevoel. De vragen gingen over dementie en de onderzoeken daarvan, maar de tekst ging eigenlijk over dat schoolniveau niet je zelf gekozen leefstijl is. Yeaaaa cito %).
Ik kom uit rond de 40 punten dus ik ben blij :D.


Nou daar is het bij mij dus fout gegaan... ik dacht dat ze dat hele schoolniveau gelul als een soort symbolisme gebruikte om aan te geven dat bepaalde dingen niet te veranderen zijn en niet te voorkomen zijn. Maar blijkbaar was dat dus niet zo.
Kom toch zo rond de 50 punten uit dus dat is beter dan dat ik had verwacht!

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 19:10

Ik ben echt zenuwachtig voor natuurkunde. Ik hoop dat ze ons een beetje sparen, weinig vragen over mechanica, veel over gravitatie en quantum :D

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 19:14

SBravour schreef:
Ik ben echt zenuwachtig voor natuurkunde. Ik hoop dat ze ons een beetje sparen, weinig vragen over mechanica, veel over gravitatie en quantum :D


Up my ass met quantum. :') In welk alternatief universum leef jij? Mechanica en straling yes pleaseee.

Spotje2
Berichten: 81
Geregistreerd: 22-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 19:20

FlameHorse schreef:
SBravour schreef:
Ik ben echt zenuwachtig voor natuurkunde. Ik hoop dat ze ons een beetje sparen, weinig vragen over mechanica, veel over gravitatie en quantum :D


Up my ass met quantum. :') In welk alternatief universum leef jij? Mechanica en straling yes pleaseee.


Inderdaad quantum kan ik mij direct wel opgeven voor de her en idem dito voor astrofysica

yvettt02

Berichten: 192
Geregistreerd: 13-03-17
Woonplaats: Brabant

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 19:23

Ik vind alle onderwerpen prima, maar niet quantum :')

Galathil

Berichten: 1257
Geregistreerd: 30-06-14
Woonplaats: Seven Kingdoms

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 20:12

Elvirawortel schreef:
Je kon inderdaad uit de tekst opmaken dat het lente was, maar ja, wat is dan lenteweer? Want het regende, en ik interpreteerde lenteweer als mooi weer


Zo begreep ik hem ook :+ lente en lenteweer vond ik twee verschillende dingen

Anoniem

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 20:20

Jongens klaag massaal over het lenteweer!

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:00

Ik vond die vraag over waar dat huis stond trouwens ook wel erg vaag. Ik had aangekruist dat dat huis op het strand stond want er werd letterlijk wat gezegd over de baai en het strand enz. Blijkbaar moest het dus iets anders zijn?

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:08

Ik vond Nederlandse behoorlijk makkelijk. Mooi op gescoord en was heel optijd klaar dus helemaal tevreden. Nu alleen nog economie maandag en dan ben ik klaar! :D
Eco komt wel goed. Voelt heerlijk dit haha

Pollywollie

Berichten: 119
Geregistreerd: 16-01-18

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:10

Pfff ik heb nog bio, scheikunde én tehatex op woensdag -O-

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:15

FlameHorse schreef:
SBravour schreef:
Ik ben echt zenuwachtig voor natuurkunde. Ik hoop dat ze ons een beetje sparen, weinig vragen over mechanica, veel over gravitatie en quantum :D


Up my ass met quantum. :') In welk alternatief universum leef jij? Mechanica en straling yes pleaseee.


Ik heb echt weinig inzicht in mechanica helaas…. Straling jaaa, dat lukt ook. Maar opgaven over golflengtes berekenen en de E van een foton vind ik echt prima :D

FlameHorse schreef:
Ik vond die vraag over waar dat huis stond trouwens ook wel erg vaag. Ik had aangekruist dat dat huis op het strand stond want er werd letterlijk wat gezegd over de baai en het strand enz. Blijkbaar moest het dus iets anders zijn?


Hé, toch in een juist universum. Want ik heb wel gelezen dat het huisje op een lager liggende meadow lag :D



Ik heb morgen natuurkunde, dan maandag wiskunde en dinsdag nog m&o…..

Kairos
Berichten: 2713
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:17

Ik heb morgen biologie en dan dinsdag scheikunde en dan eindelijk klaar *\o/*

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:17

Noa28 schreef:
Wiskunde vandaag viel vreselijk tegen, heb het net nagekeken en ik vrees voor een onvoldoende als de N-term laag wordt.. :')


N-term voor wiskunde is eigenlijk nooit laag.

Mijn leerlingen zeiden vanmiddag ook dat het moeilijk was. Hopelijk maakt iedereen het matig. Dat is goed voor de N-term.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:24

FlameHorse schreef:
Ik vond die vraag over waar dat huis stond trouwens ook wel erg vaag. Ik had aangekruist dat dat huis op het strand stond want er werd letterlijk wat gezegd over de baai en het strand enz. Blijkbaar moest het dus iets anders zijn?


Nee er stond beachfront. Dat was volgens mijn woordenboek een huis dat aan de rand van een dorp/stad aan het strand lag. En aangezien het huis in the middle of nowhere lag, lag het dus niet aan een beachfront.

Ik had die met het lenteweer ook fout. Zal meedoen met de klachtenactie :Y) Ik vind regen ook geen lenteweer :n

liliekska

Berichten: 4188
Geregistreerd: 07-03-12
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:29

FlameHorse schreef:
Ik vond die vraag over waar dat huis stond trouwens ook wel erg vaag. Ik had aangekruist dat dat huis op het strand stond want er werd letterlijk wat gezegd over de baai en het strand enz. Blijkbaar moest het dus iets anders zijn?

Er stond dat aan de ene kant een baai was, maar dat is niet hetzelfde als een beach (dat is een beetje, een beach kan een baai hebben maar een baai is niet altijd de beach). Er stond ook dat aan de andere kant een soort grote open vallei was met open landschap en daar zat de clue naar t antwoord (iets in de trant van een groot landschap ofzo?)

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:57

FlameHorse schreef:
SBravour schreef:


Up my ass met quantum. :') In welk alternatief universum leef jij? Mechanica en straling yes pleaseee.


Ik heb echt weinig inzicht in mechanica helaas…. Straling jaaa, dat lukt ook. Maar opgaven over golflengtes berekenen en de E van een foton vind ik echt prima :D

FlameHorse schreef:
Ik vond die vraag over waar dat huis stond trouwens ook wel erg vaag. Ik had aangekruist dat dat huis op het strand stond want er werd letterlijk wat gezegd over de baai en het strand enz. Blijkbaar moest het dus iets anders zijn?


Hé, toch in een juist universum. Want ik heb wel gelezen dat het huisje op een lager liggende meadow lag :D



Ik heb morgen natuurkunde, dan maandag wiskunde en dinsdag nog m&o…..


Haa ja ik maakte ook maar een grapje. ;) Energie berekenen en golflengtes enz. vind ik allemaal niet erg, zolang er maar geen ingewikkelde vragen over tunnelling of whatever in komen vind ik het allemaal best haha.

Dat van Engels zag ik later ook inderdaad. Heb dat stuk niet eens meer gelezen, ik dacht van top er staat baai dus dat is het antwoord maar helaasss.

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 00:05

NL viel best wel tegen. Veel vragen die ik op verschillende manieren interpeteerde, dan moest ik maar gokken hoe ze het bedoelden..
Ik heb toch nog rond de 40 punten gelukkig maar ik vond het echt lastiger dan examens van de voorgaande jaren.
Nu hopen op een hoge N-term!

Ik heb nog bio, eco, Ak en scheikunde.