Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:54

Haha ik wil ook absoluut niet op Sis of Pino, daarvan begrijp ik zelf ook nog wel dat ze te klein zijn xD maar ik heb bijvoorbeeld heel lang op Fallax gereden, en ik reed eens een inhaalles een dag na mijn eigen les, en toen was ik opeens te groot? Terwijl ik de dag ervoor er nog gewoon op mocht.. Ik vind ook dat er wel wat meer uitleg bij gegeven mag worden, want ik was toen nog een klein onzeker meisje en dan moet je echt niet van je paardrijjuf horen dat je niet op die en die mag omdat je te dik bent.. dat kreeg ik op school al wel genoeg te horen
maar je hebt gelijk dat je ermee om leert gaan, ik weet alleen niet of dat de bedoeling moet zijn. Ik vind het prettiger als iedereen gelijk behandeld wordt, en niet dat sommige mensen alles mogen en anderen niets. Er reed namelijk nog iemand op de manege die echt wel veeeul zwaarder was dan ik en ook niet echt bijster goed kon rijden, maar die mocht dan wel op al die 'gevoelige' paardjes.. dat snap ik dan niet. En wat ook heel vaak gebeurt is dat mensen in hun eigen les wel op een bepaald paard mogen en dan in een inhaalles ineens niet goed genoeg zijn voor dat paard, heb ik bij ons eens meegemaakt met iemand die kwam inhalen.. vind ik dan ook vreemd

Shirley__

Berichten: 853
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vaassen

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:02

Nou je bent niet de enige die ineens niet meer op fallax mag hoor :) *geruststelling een meisje uit me groep mocht ook ineens niet meer op omdat ze eigenlijk te groot/zwaar is.. maar misschien had thea getwijfeld de vorige dag... (of wie ook les gaf)
In de paardensport kan je eigenlijk niet iedereen gelijk behandelen qua rijden van een paard. Klinkt l**lig maar ik ben ook erg zwaar en ik begrijp ook dat ik niet op alle paarden en pony's mag... er zit een meisje bij mij in de les en die is ook stevig gebouwd en die rijd ook op april, maar die heeft hele zachte hulpen... het ligt er maar net aan hoe je rijd, zo heeft ieder zijn eigen manier van rijden.
Ja dat laatste is wel vreemd ja :S

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:54

nee tuurlijk je moet ook rekening houden met het paard, dat begrijp ik heel goed hoor! :) Het welzijn van het paard gaat dan boven de wens van de ruiter. En ik ben ook prima tevreden met Lex, maar toen Lex opeens wegging (zonder melding terwijl ik er echt al 5 jaar ofzo non-stop op reed), bleven in mijn les eigenlijk alleen nog types als Raffle en Jody over voor mij om te rijden. En dat is wel jammer

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:21

peacehorses schreef:
erg jammer dat Agnes toen weg is gegaan, en erg jammer dat dat niveau niet aangehouden wordt. Want leuk en gezellig is het over het algemeen zeker.
_/-\o_ _/-\o_
Hélemaal mee eens, zelfde geldt voor Helen, die gaf ook érg fijn les :j

NicoleWHS

Berichten: 2039
Geregistreerd: 11-03-08
Woonplaats: de Veluwe

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:49

In de tijd dat ik bij Thea reed, heb ik het super naar mijn zin gehad. Ik vind Thea een heerlijk mens die geen blad voor haar mond heeft, maar zo weet je wel waar je aan toe bent. Je kunt daar mee omgaan of niet.
Wij mochten altijd zelf de paarden kiezen en als het voor kwam dat het paard wat ik wilde rijden vaak al zijn 3 kruisjes had en ik aan Thea eens vroeg of ik dat paard de week erop mocht rijden deed ze dat ook best wel eens. En achter elkaar aan rijden heb ik bij haar nog nooit gedaan. Voor een manege vind ik Koopman echt niet slecht, integendeel zelfs.

yellie

Berichten: 74
Geregistreerd: 29-04-08
Woonplaats: Westoverledingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 16:03

Ik heb vroeger ook bij Thea koopman gereden toen ik zo ongeveer 6 jaar was :D
denk dat ik er ongeveer 1,5 jaar gereden heb.
Mijn favoriete pony's waren wel Kimbel & Skippy. <3 :D

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 16:08

Kimbel en Skippy zeggen mij allebei niks en ik heb er toch 10 jaar gereden haha :+

yellie

Berichten: 74
Geregistreerd: 29-04-08
Woonplaats: Westoverledingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 16:25

peacehorses schreef:
Kimbel en Skippy zeggen mij allebei niks en ik heb er toch 10 jaar gereden haha :+


Kimbel hebben ze na een tijdje moeten laten inslapen vanwege koliek,
toen heb ik zijn naamkaartje wat bij zijn hoofdstel hing nog gekregen,omdat het mijn lievelingspony was :)
wat er met skippy gebeurt is weet ik niet meer, te lang geleden :D

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 17:38

Faya__ schreef:
peacehorses schreef:
erg jammer dat Agnes toen weg is gegaan, en erg jammer dat dat niveau niet aangehouden wordt. Want leuk en gezellig is het over het algemeen zeker.
_/-\o_ _/-\o_
Hélemaal mee eens, zelfde geldt voor Helen, die gaf ook érg fijn les :j

Fijnste lessen vond ik altijd nog van Bill, heb daar jaren les van gehad en toen zij stopte heb ik er nog wel een tijd gereden maar niet meer met zoveel plezier :n

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 00:39

ja Bill vond ik ook wel leuk, maar ik vond dat ik van Agnes het meeste leerde. En ik heb maar 2 keer les van haar gehad, en 2 privélessen toen ze al bij de manege gestopt was

yliljeey
Berichten: 157
Geregistreerd: 24-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 20:50

peacehorses @ ken je beertje paddinton nog? dat was een merrie!
niet te geloven toch?

oja ik rij er kennelijk;)
straks is easy nog moeilijk. wat hij eknnelijk in de galop voor mij nog best is. wnat ik rij pas 3 jaar

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 20:57

de naam komt me wel bekend voor maar ik weet echt niet alle paarden meer precies. De laatste die ik me bewust herinner was een Tinkermerrie Gypsy Queen.. maar toen ik bewust ging nadenken was die ook al overleden dus de paarden daarvoor weet ik niet precies meer.

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:16

peacehorses schreef:
de naam komt me wel bekend voor maar ik weet echt niet alle paarden meer precies. De laatste die ik me bewust herinner was een Tinkermerrie Gypsy Queen.. maar toen ik bewust ging nadenken was die ook al overleden dus de paarden daarvoor weet ik niet precies meer.


ik heb begrepen van een vriendin dat ze prive paard was geworden en een veulen had gekregen...
Zover ik weet is ze niet dood :n

Vriendin heeft nog contact gehad met die nieuwe eigenaren en foto's gezien van veulen.
Gypsy queen vond ik samen met Jermy de enige leuke tinkers die thea ooit heeft gehad...

Shirley__

Berichten: 853
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:21

Anoli schreef:
peacehorses schreef:
de naam komt me wel bekend voor maar ik weet echt niet alle paarden meer precies. De laatste die ik me bewust herinner was een Tinkermerrie Gypsy Queen.. maar toen ik bewust ging nadenken was die ook al overleden dus de paarden daarvoor weet ik niet precies meer.


ik heb begrepen van een vriendin dat ze prive paard was geworden en een veulen had gekregen...
Zover ik weet is ze niet dood :n

Vriendin heeft nog contact gehad met die nieuwe eigenaren en foto's gezien van veulen.
Gypsy queen vond ik samen met Jermy de enige leuke tinkers die thea ooit heeft gehad...


Tobias was ook een leuke tinker!
Nu is Dikkie mijn favoreit, lekker ondeugend en eigenwijs :')

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:25

Tobias vond ik zelf écht niet leuk om erop te rijden, maar het was wel een schatje op stal en bij de puppylessen en kinderfeestjes waren die kinderen altijd helemaal onder de indruk <3
was er helaas toen bij ;(

Shirley__

Berichten: 853
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vaassen

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:26

Ooh jeetje dat is ander verhaal... laatste keer dat ik erop reed was ik 8 ofzo XD

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 22:55

Haha ik vroeger ook heel erg veel maar op een keer vond ik het gewoon niet zo leuk meer ofzo?
Ging toen een poos veel op tjimke en daarna veel op mella en toen veel raffle en toen heel erg wisselend xD

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:02

ik vond die tinkers eigenlijk sowieso maar niks, vond woody alleen altijd een leuke uitdaging, maar verder reed ik 't meest op Lex, of Sam vroeger. Soms Jody, Joy.. leuke beesten <3

LiesM
Berichten: 444
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Midden Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:19

@Yellie, Ook ik ken skippy en kimbel nog van vroeger toen ik er reed.
Ken je Misja nog? daar heb ik voor het allereerst op gereden, toen was ik 9 jaar,
wat eeuwen geleden is, ben nu inmiddels (al) 33 jaar.

Een aantal jaar geleden heb ik voor de lol nog een paar keer een lesje meegereden op Gloria.
Weet iemand of die merrie er nog staat?
Laatst bijgewerkt door LiesM op 24-11-11 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:21

Gloria is al best lang dood, was ook al een bejaarde dame hoor. Vond haar altijd best sneu, had niet het idee dat ze echt goed tot haar recht kwam daar op de manege, 't was een stressbal op stal en in de les kon ze zich ook niet helemaal kwijt

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 15:56

Faya__ schreef:
Tobias vond ik zelf écht niet leuk om erop te rijden, maar het was wel een schatje op stal en bij de puppylessen en kinderfeestjes waren die kinderen altijd helemaal onder de indruk <3
was er helaas toen bij ;(



Wat is er gebeurd met tobias dan??

Weet wel dat toen ik er nog reed Hianca tijdens de veluwetrail ineens in elkaar storte en ter plekke overleed...

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 16:06

Ik heb je even gepb't.

yliljeey
Berichten: 157
Geregistreerd: 24-11-11

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 20:02

hallo,
Tobias kreeg tijdens een van de lessen een hartaanval. Toen was hij meteen dood.
de da voor dat hij doodging reed ik op hem! hij was toen al niet helemaal lekker /3

yliljeey
Berichten: 157
Geregistreerd: 24-11-11

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 20:04


yliljeey
Berichten: 157
Geregistreerd: 24-11-11

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 20:06

Shirley__ @ bent u degene die een keer op dikkie dik ging springen en toen we erachter kwamen dat hij niet goed kon springe. en dat hij niet over de nieuwe balken van Thea mocht? /3 +:)+