manege de Prinsemolen Rotterdam?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marianne1980

Berichten: 252
Geregistreerd: 19-04-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: manege de Prinsemolen Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 12:29

Ja je hebt de goeie voor je..
Alleen na drie jaar samenwonen zijn er toch wat kilootjes aangekomen die er nog niet helemaal weer af zijn haha!
Ik rij inderdaad nog steeds op de manege (Nelleke trouwens ook..). Heb geen eigen paard, maar twee verzorgfjorden die ik recreatief rij. Ik heb t niet zo met al die wedstrijden. Onderling nog wel steeds hor, als ik niet hoef te werken. En in juni is er in Barendrecht een Fjordendag waar er dan spring en dressuurwedstrijden alleen voor Fjorden zijn. Ook nog met aanspanningen parcours rijden en spelletjes als ringsteken zonder zadel en waterestafette.. Dus als je nog iemand met een Fjord weet..

Cinzano is trouwens aardig verkleurd zeg! Ik weet nog dat ik een keer op m reed en toen gingen we een sprongetje maken. Hij vergat alleen dat tie vier benen had dus na de hindernis lagen we samen op de grond..

Cinzano schreef:
Hoi Marianne,
Ik ken jou ook nog wel, althans als ik de juiste persoon voor me heb Knipoog
Even voor de duidelijkheid, jij was de vriendin van Nelleke Spilker, toch? Lang blond haar, smal gezicht, slank?

Rij je nogsteeds op de manege?? Of heb je inmiddels een eigen paard?

marianne1980

Berichten: 252
Geregistreerd: 19-04-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: manege de Prinsemolen Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 12:44

André en Yvon hebben inderdaad een bedrijf erbij gekocht in Rucphen. Ik ben er drie weken geleden gaan kijken maar t is echt super!! Gróót en echt heel netjes. Er moeten alleen inderdaad nog een paar paarden bij. Ik heb eigenlijk geen idee of ze e-mail hebben. Nick wel volgens mij..

Deleted

Berichten: 2055
Geregistreerd: 19-04-07

Re: manege de Prinsemolen Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 19:57

Vandaag ben ik naar de Prinsemolen geweest en toen kreeg ik te horen dat het voornamelijk een pony manege was en mij niet verder konden helpen omdat ik te groot ben Knipoog daarna zijn we toch maar bij de prinsestad wezen kijken en ik vond het er super gezellig en nu ga ik daar rijden... Ik zal er nog heel veel plezier hebben met al die aardige mensen Lachen kussies en groetjes van mmij

SimoneDV

Berichten: 3388
Geregistreerd: 17-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: manege de Prinsemolen Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 14:56

Ciaraaa schreef:
Vandaag ben ik naar de Prinsemolen geweest en toen kreeg ik te horen dat het voornamelijk een pony manege was en mij niet verder konden helpen omdat ik te groot ben Knipoog daarna zijn we toch maar bij de prinsestad wezen kijken en ik vond het er super gezellig en nu ga ik daar rijden... Ik zal er nog heel veel plezier hebben met al die aardige mensen Lachen kussies en groetjes van mmij

o wat raar, wie vertelde je dat dan? ik ben zelf ook 1.82 m en heb geen problemen, er zijn ook nog wel langere mensen. En ze hebben wel genoeg paarden hoor Knipoog

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: manege de Prinsemolen Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 21:28

mijn nichtje reed er eerst maar vond het nie leuk meer dus is gestopt en haar nichtje rijd er nog volgens mij Verward

kristel22
Berichten: 1
Geregistreerd: 28-07-07

Re: manege de Prinsemolen Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 17:03

ik heb ook op de prinsenmolen gezeten. ik ben de dochter van die blonde sylvia die vroeger les gegeven heeft Knipoog

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48509
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: manege de Prinsemolen Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:47

hey André en Yvonne een manege erbij.. gaaf! Hopelijk gaat het goed draaien.. blijven André en Yvonne zelf in Rotterdam, of gaan ze naar Brabant?

marianne1980

Berichten: 252
Geregistreerd: 19-04-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: manege de Prinsemolen Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 00:22

Het is tot nu toe een pesionstal. Er komen mensen van buitenaf om privéles te geven aan degene die daar staan zeg maar.. Yvonne d'r moeder zit daar veel om de boel een beetje te onderhouden, samen eigenlijk met nog een jongen die ook op de Prinsemolen werkt en André en Yvonne zelf natuurlijk.. Het is iets meer dan een half uur rijden dus nog best te doen toch?
Nick is er ook veel te vinden, een aantal van z'n paarden staan daar en t is nu tenslotte vakantie!!

kiimbly
Berichten: 1
Geregistreerd: 31-12-07

Re: manege de Prinsemolen Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 22:33

Ik heb vroeger daar ook gereden, maar wel later dan jullie. Toen ik 5 was ( in 1997 ) heb ik mijn eerste les op Spooky gehad en heb daar tot 2004 gereden. Een aantal paarden die jullie opnoemen ken ik wel, maar niet allemaal. Ik heb één keer op Silver gereden, want hij is al erg snel daarna overleden. Droppie, Jumper, Olle, Spooky, Peter, Frank, Sproet, Dondersteen, Bongo, Peppie, Flinky, Suprise, Fox, Macho, Koos, Winnetoe, Chippie, Bonny, Nieuwe Schimmel, Jutta en vast nog wel meer, maar die weet ik even niet meer (A). Jutta vond ik zo geweldig vooral in het begin. Ik zou hem graag weer eens willen zien, misschien dat ik daar wel weer ooit ga rijden want dat vroeg mijn vader net Lachen
Kent iemand trouwens Kimberley, Tara, Nicole en Emma? Ik weet hun achternamen niet, maar ik weet wel dat Kimberley eerst Becardo ofzoiets had, en daarna Macho. En Nicole had Lizzie en Emma had eerst Bonny geloof ik.

xx

Marlies94

Berichten: 3137
Geregistreerd: 05-01-07
Woonplaats: Ergens in Groningen!

Re: manege de Prinsemolen Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 21:02

Weet iemand hoeduur de stalling daar is?? En ik rij er ook op Dinsdag.

Globetje

Berichten: 1840
Geregistreerd: 04-12-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: manege de Prinsemolen Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 21:15

Voor een pony 270 per maand en voor paard 290 per maand. Lachen

Mini88
Berichten: 2
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Rotterdam

Re: manege de Prinsemolen Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 16:27

Hai allemaal,,

Kan iemand mij vertellen hoe het eraan toe gaat op de manege het prinsemolen?
Ik ben namelijk momenteel op zoek naar een manege en manege het prinsemolen sprak me wel aan. maar aangezien ik er nooit gereden heb of bezoht eb ik geen idee wat voor soort mensen er lopen,
pony's of paarden,
en hoe de rijlessen in elkaar zitten,
Tarieven ed.

Kan iemand mij wat specifieker info geven over deze manege??

Alvast bedankt!!

p.s. Ik weet niet of ik mijn bericht hier goed geplaatst heb Knipoog

MRIIIS

Berichten: 5364
Geregistreerd: 19-11-05

Re: manege de Prinsemolen Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:01

Ik ben ook heel benieuwd naar hoe het er hier aan toegaat. Hoor er niet al te beste verhalen over, dus zijn er hier mensen die er echt zelf rijden en die dus niet alleen dingen erover horen, maar ook echt zelf dingen meemaken en zien? Lachen

__AM
Berichten: 829
Geregistreerd: 13-05-08

Re: manege de Prinsemolen Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:10

Ik heb er 1 jaar gereden, was er zelf niet echt tevreden over.
Heb er uiteindelijk niet veel van geleerd. Je rijd met 15 in een les, en hobbelt wat achter elkaar aan. Hoor de laatste tijd van veel mensen dat zij naar een andere manege gaan.
Je kunt natuurlijk altijd een proeflesje proberen, en wacht vooral de reacties op dit topic af Knipoog

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48509
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: manege de Prinsemolen Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:38

ik heb jarenlang naar volle tevredenheid De Prinsemolen gereden Lachen

Stephanie87

Berichten: 1019
Geregistreerd: 28-11-06
Woonplaats: Achter de Pc

Re: manege de Prinsemolen Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:57

hier nog 1 die het paardrijden op de prinsenmolen geleerd heeft er er jaren met veel plezier rondliep en hobbelde, heb er een hoop geleerd, en vind het jammer dat ik er niet meer kom, omdat ik er 100km vandaan woon Boos!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Re: manege de Prinsemolen Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 22:39

Banjer schreef:
ik heb jarenlang naar volle tevredenheid op De Prinsemolen gereden Lachen

Net als ik Haha!
Al praat ik wel over dik 10 jaar geleden....

Mini88
Berichten: 2
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Rotterdam

Re: manege de Prinsemolen Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 14:03

Dankje voor de reacties.. Knipoog

Angel___ schreef:
Ik heb er 1 jaar gereden, was er zelf niet echt tevreden over.
Heb er uiteindelijk niet veel van geleerd. Je rijd met 15 in een les, en hobbelt wat achter elkaar aan. Hoor de laatste tijd van veel mensen dat zij naar een andere manege gaan.
Je kunt natuurlijk altijd een proeflesje proberen, en wacht vooral de reacties op dit topic af Knipoog


Angel: met 15 in de les?? dat is wel heel veel mensen. hoe zit het met het aanspreken van de instructeurs? staan die open voor eventuele vragen?

bovendien vroeg ik me af hoe de lessen voor volwassenen er aan toe gaan? zijn die ook zo druk?
en ik vroeg met ook af hoe het zat met de manegepony's en paarden.. zijn die een beetje handelbaar of moet je echt
een machtstrijd aangaan om ze in bedwang te houden??

ik zou het heel erg op prijs stellen hier een antwoord op te krijgen.. ik ben gewoon enorm nieuwsgierig en kritisch naar manegekeuze Knipoog

MRIIIS

Berichten: 5364
Geregistreerd: 19-11-05

Re: manege de Prinsemolen Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:29

Hoi ik heb een vraagje Lachen Is er op de Prinsenmolen ook pensionstalling met weidegang?

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Re: manege de Prinsemolen Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:34

Ze hebben geen weidegang Knipoog

BlueLady

Berichten: 615
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re: manege de Prinsemolen Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 20:57


Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Re: manege de Prinsemolen Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 09:51

Globetje schreef:
Voor een pony 270 per maand en voor paard 290 per maand. Lachen

zijn dit bedragen op Prinsenmolen of in Brabant?

Globetje

Berichten: 1840
Geregistreerd: 04-12-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: manege de Prinsemolen Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 13:25

Dat weet ik niet ik schat dat het wel redelijk overeenkomt. Maar daarvoor kan je het beste even bellen. Lachen

Is Pimpernel als eigen pony verkocht of als manegepony?

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Re: manege de Prinsemolen Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 14:31

290,- p/m... wow.
In de tijd dat ik er met Indy/Mistral stond koste de stalling 450,- gulden...
Waar ik nu sta betaal ik 225,- incl. weidegang, goed begaanbare buitenbak, paddocks en bijna altijd wel een binnenbak tot mijn beschikking...
Lang leve het noorden Haha!

BlueLady

Berichten: 615
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re: manege de Prinsemolen Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 15:24

Globetje schreef:
Is Pimpernel als eigen pony verkocht of als manegepony?


Ze is als eigen pony verkocht. Waarschijnlijk via een handelsstal of hoefsmid.
Daarvoor was ze een manege pony.