bah wordt je toch moedeloos van

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lailapri

Berichten: 22139
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

bah wordt je toch moedeloos van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 20:52

Mijn verzorgpony heb ik al zoveel pech mee gehad, en hij ook al voor ik hem verzorg

Toen hij een half jaar was, (mis nog wel jonger) heeft de eigenaar hem gekocht, een super moeilijk hengtje. Hij was op stal gezet. Moets leren voetje geven dus dat doe je maar met veel geweld en enzo, luisteren zal hij.... Hij heeft in die stal ook nog zijn bil opengehaald, een winkelhaak van 10 cm doorsnee (hoefijzervorm) aan een spijkertje Huilen

Toen de wei op halster zo strak mogelijk. Toen kwam ik daar toevallig... Spontaan verliefd, niet te vangen natuurlijk, gingen die eigenaren hem nog xtra opjagen enzo, hun vet lachen...
Die tijd ben ik ook laila geen verzorgen. Half jaartje later hadik haar gekocht. Omdat ze alle draden had vernield enzo, heeft ze 1 of 2 nachtjes bij de buurman mogen staan. Dus ik toen ook al meer met rambo doen, kon hem al aanraken. Toen ben ik hem gaan verzorgen. Halster zat inmiddels al half ingegroeid.

Hij was dus amper te vangen had geen manieren was super bang en super druk. Heb hem in 3 jaar tijd heel lief kunnen maken en we zijn hem al een beetje aan het beleren. Kwamen er een tijdje geleden verzorgers aanwaaien die hem ook mochten verzorgen.
Wat die allemaal deden Nagelbijten / Gniffelen

Zag ze bezig hem te longeren (vind hij de ballen niet aan dus doe altijd ander grondwerk met hem) met supper strak net achter zijn kaak een touw zolang hij zijn hoofd laag hield en zijn neus naar voren kon hij nog gewoon ermee lopen anders niet. Bit in, gaat heel erg moeilijk in, ging toen net wat beter na veel gedult en liefde enzo. Ze hadden hem gewoon heel krap aan de muur gezet en dat bit erin gepropt met zijn 2en. En dan ook nog longeren aan het bit (zonder longeerlijk gewoon de teugels) kon het niet laten hem te bevrijden. Kreeg ik de schuld van alles Stoom uit je oren

Toen kreeg ik dus een tijdje het bit niet meer in (stijgerde hij enzo) nu gaat het alweer wat beter. Longeren ging al helemaal niet meer en hij was weer bang. Maarja die meiden vonden het toch maar een rotbeest..... Komen gelukkig niet meer.

Nu is er weer iemand die hem verzorgt, vind het echt zo banketstaaf er zijn zoveel paarden en juist de paarden met wie ik het goed kan vinden. Met hem en laila heb ik zo'n sterke band. Vandaag weer heen geweest, was hij weer bang en had hij vreselijk veel kuren met wandelen, net nu het juist weer zo goed ging.

Daarnaast heeft hij ook nog een mega wormen besmetting (de eigenaar zalk het wel bijhouden) omdat hij nog maar 1x ofzo in zijn leven ontwormt is. Hield het zelf bij maar is ruzzie over geweest, maar nu doe ik het dus weer lekker zelf.

Waarom is het toch zo stoer als je een hengst mag verzorgen en waarom komen ze hem pas (verkl*ten) als hij weer braaf en lief is. Het is gewoon mijn vriendje en ik wou dat ik ehm kon kopen Ach gut

EngeltjeS

Berichten: 16644
Geregistreerd: 06-06-03

Re: bah wordt je toch moedeloos van

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 07:44

jeetje wat een verhaal....
waarom komen er steeds nieuwe verzorgsters bij? Want die verpesten het weer, en gaan weer weg.... Kan jij weer onderaan beginnen.

k vind het niet goed van de eigenaar dat ie dat laat gebeuren. *tis rambo toch?*
tis een hele mooie pony, en dan al in 2.5/3 jaar al zo verkl--t....
zonde!

suc7 en sterkte,
xiez

lailapri

Berichten: 22139
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: bah wordt je toch moedeloos van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 08:27

hij heeft hem al 3,5 jaar

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: bah wordt je toch moedeloos van

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 12:03

kan je het niet samen met zo,n verzorgster doen. je kan beter samen werken dan elkaar tegenwerken, is beter voor het paard en jij kunt hun vertellen van de juiste aanpak.

lailapri

Berichten: 22139
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: bah wordt je toch moedeloos van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 17:32

hahaha heel leuk alleen ik krijg meestal de dingen opgelegt. DIt moet dat moet zus mag niet meer...
Maar we bespreken dingen wel, alleen de pony is gewoon vreselijk moeilijk. Er is gewoon geen aanpak voor. Altijd is het anders. en dat zien hun niet
ALs een paard naat je hapt moet je hem slaan, niet dus. Ene keer ruk aan het halster, andere keer scheeuw. Andere keer tik metje touwtje....
Nouja we zien wel wat het wordt