Buitenrit maken/buitenrijden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Denica

Berichten: 787
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: Groningen

Buitenrit maken/buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 15:18

Mogen jullie met jullie verzorgpaarden/bijrijdpaarden ook buitenrijden?
Ik denk namelijk niet dat ik dat met mijn verzorgpaardjes mag Boos! Ik ga nog even proberen om de eigenaren over te halen, maar ik denk niet dat het erin zit. Ik vroeg me het dus even af om te kijken als er veel waren die wel mochten buitenrijden.
En als je het mag, waarom mag je het dan? En als je het niet mag, waarom mag je het dan niet?

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re: Buitenrit maken/buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 16:15

Ik zou het best mogen, als ik Olga helemaal vertrouw zal ik het ook doen.

Waarom mag ik het? Geen idee, omdat ik zowat alles met Olga mag en de eigenares vertrouwd me, ze weet dat ik oud en wijs genoeg ben om geen dingen te doen die niet verstandig zijn Lachen.

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Re: Buitenrit maken/buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 16:16

Ik mag het wel, maar ik vind het zelf onverantwoord want het paard is echt niet verkeers mak.
Ik zou heel goed begrijpen als ik het niet zou mogen, de eigenaren zijn immers verantwoordelijk voor jou en het paard. En als er iets gebeurt zijn zij dus mede schuldig. In de bak kan er natuurlijk ook wel wat gebeuren, maar buiten is het risico wel iets groter.

Sanny

Berichten: 215
Geregistreerd: 28-09-01
Woonplaats: Winschoten

Re: Buitenrit maken/buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 16:22

Ik mag wel met mijn verzorgpaard buitenrijden, ik ben in het bezit van een ruiterbewijs en dus ook verzekerd.

Denica

Berichten: 787
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: Groningen

Re: Buitenrit maken/buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 18:45

none schreef:
En als er iets gebeurt zijn zij dus mede schuldig. In de bak kan er natuurlijk ook wel wat gebeuren, maar buiten is het risico wel iets groter.

Ben ik het mee eens, maar ik heb daar een speciale verzekering voor afgesloten, nouja niet speciaal voor buitenrijden maar gewoon voor als er wat gebeurd.

Noppes

Berichten: 2716
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Groningen

Re: Buitenrit maken/buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 18:48

Ik mag wel een buitenrit maken. Ze vertrouwen me en weten dat ik mezelf goed kan redden, geen gekke dingen doe en dat het paard ook redelijk betrouwbaar is.
Ik weet niet waarom jij niet buiten mag rijden, maar misschien komt het nog wel, zodra de eigenaren je misschien wat beter kennen en er vertrouwen in hebben dat het goed gaat, mag het vast wel. Het is waarschijnlijk alleen maar beschermend bedoeld, voor jou en het paard.

Arvensis

Berichten: 2304
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Buitenrit maken/buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 18:50

Ik heb nu geen verzorg of bijrijdpaardje meer, maar met alle bijrijdpaardjes die ik heb gehad mocht ik buitenrijden, maar dit deed ik alleen als ik ze echt vertrouwde. Ik neem niet graag risico's met paarden van een ander

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Buitenrit maken/buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 19:07

Ik mag doen en laten wat ik wil met Rashida.. Ik doe haar nog niet zo lang, maar ken de eigenaresse al een langere tijd dus die weet hoe ik ben..En ze is allang blij dat ze weer een bijrijder voor haar pony heeft..

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Buitenrit maken/buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 21:27

Met Brenda doe ik bijna niets anders dan buiten rijden Tong uitsteken . Soms heel even in de bak of wat longeren maar toch maar meer buiten rijden hoor.

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Buitenrit maken/buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 21:49

none schreef:
Ik zou heel goed begrijpen als ik het niet zou mogen, de eigenaren zijn immers verantwoordelijk voor jou en het paard. En als er iets gebeurt zijn zij dus mede schuldig. In de bak kan er natuurlijk ook wel wat gebeuren, maar buiten is het risico wel iets groter.


Is dat echt zo? Ik sta op het punt een pony aan te schaffen en daarvoor heb ik dus ook bijrijders nodig, maar ik wil ze zwart wit laten tekenen dat het helemaal op eigen risico is. Maar nou zoek ik wel een hele betrouwbare pony want ik ben zelf ook niet zown held maja, ik wil wel weten hoe dat nu zit dan?

Olga88

Berichten: 4948
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Buitenrit maken/buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 22:29

Ja..
Natuurlijk niet meteen op het begin dat we daar kwamen..
Maar we hebben het rustig opgebouwd (1e keren ging eigenaar nog mee)
Daarna gingen we steeds vaker buitenrijden enzo..
Nu mogen we ook gewoon alleen (ook echt in je eentje) gaan of met ander paard erbij.
Ik had 2 jaar geleden ook nooit gedacht dat dat ooit zou gebeuren hoor..
Dus zo zie je maar weer Haha!

xFriezenx
Berichten: 225
Geregistreerd: 12-01-05

Re: Buitenrit maken/buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 22:58

Ik mag gewoon buitenritten maken met mijn verzorgpaarden.
De eigenaar heeft 5 paarden die ingereden zijn en daar mag ik allemaal
op rijden in de wei en in de bossen.

Maar ik wil voorlopig niet meer buitenrijden (in de bossen dan he).
Ik heb vorige week samen met de eigenaresse een buitenrit gemaakt, maar zij rijd zo snel met die paarden dat ik het niet eens bij kan/durf te houden.
Ik reed op het rustigste paard van allemaal, maar zelfs die is ontzettend snel
in de bossen. Ze heeft ook een aantal keren gebokt tijdens de rit.
Ook draaide ze ineens heel snel en lomp om midden op de weg en gooide die kont in de lucht. Mijn beugels vlogen uit en ik hing helemaal naar links bijna in de nek. Ik durf dus echt niet meer buiten te rijden. Mijn laatste (deze dus niet meegerekend) buitenrit was 8 jaar geleden.

Vanaf de allereerste keer dat ik daar kwam mocht ik al alleen de bossen in met de paarden, maar ik durf gewoon niet alleen te gaan met die snelle paarden.

Ik mag het dus wel, maar wil het niet.

Dreamy

Berichten: 24070
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Buitenrit maken/buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 23:55

Ik mag 't wel..
Maar ik heb geen ruiterbewijs en ben dus ook niet verzekerd..
Daarom rijd ik niet vaak buiten..op een rondje uitstappen in de buurt na Knipoog

_Jolien_

Berichten: 1199
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Buitenrit maken/buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 11:04

ik mag ook met mijn verzorgpaard buitenrijden, maar ik verzorg hem nog niet zo lang en wil dus eerst meer een band met hem opbouwen en bovendien moet hij eerst conditie krijgen, want hij heeft meer dan een jaar stil gestaan en is hoefbevangen geweest.

maar ik kan het me van sommige eigenaars ook wel voorstellen dat ze geen kinderen op hun verzorgpony buiten laten rijden. want ik denk dat als je 16 bent of ouder dat het dan wat meer verantwoord is, dan dat je 14 bent. Niet banketstaaf bedoelt ofzo, maar dan heb je toch wat meer verantwoordelijkheidsgevoel en ben je wat sterker enzo.

als ik een eigen paard had, dan liet ik er iemand van 18 wel mee buitenrijden (wat dus ook bij mij het geval is),
maar als ik een pony had, die een verzorgster heeft van 14, dan zou ik die daar echt niet buiten mee laten rijden... gewoon nog niet verantwoord...

(dit is mijn mening, respect please)

Lisett_

Berichten: 1236
Geregistreerd: 17-03-05
Woonplaats: Nijkerk

Re: Buitenrit maken/buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:13

Ik mag gewoon met mijn Verzorgpaard naar buiten.. Waarom? ik weet het niet, als ze zelf op Maarten rijd gaat ze ook altijd naar buiten dus misschien mag het wel omdat ze dat zelf ook leuk vind.. (en het paard vind het ook leuk Haha! )

marsss

Berichten: 3131
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Buitenrit maken/buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:26

Ik mag (naja eigelijk moet) wel buitenrijden. We hebben geen bak bij de stal en m'n instructrice woont een paar km verderop. En ik heb me ruiterbewijs dus ben ook verzekerd.

dark_l0ve

Berichten: 92
Geregistreerd: 28-03-05

Re: Buitenrit maken/buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:53

Ik heb twee verzorgpaardjes van dezelfde eigenaar die ik nu twee jaar verzorg. Ik heb al een paar keer een buitenrit met beiden gemaakt. Het zijn hele braverds en luisteren goed naar me. Daar kan het namelijk ook wel aan liggen, want een jaar geleden verzorgde ik een paardje die ik ook al drie jaar met liefde verzorgde alleen daarmee mocht ik niet verder dan de buitenbak.. En dat begreep ik eigenlijk ook wel Tong uitsteken

LuckyandMiej

Berichten: 1203
Geregistreerd: 01-12-04
Woonplaats: leerdam

Re: Buitenrit maken/buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 15:19

Je bent verzekerd als je een WA verzekering hebt.. Maakt niet uit als je een ruiterbewijs heb ofzo.. Dat vroeg ik net in het topic ruiterbewijs en daar zeiden ze dat.. Haha! Weet niet of het waar is..

CalanddraJarig

Berichten: 14122
Geregistreerd: 27-02-03

Re: Buitenrit maken/buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 17:47

Ik kan alleen maar buitenrijden met mn verzorgpony Devlin Tong uitsteken Op de stal waar hij staat is namelijk geen bak, dus we rijden altijd buiten. Er is wel een bak in de buurt, daar ga k vaak op de zondag rijden, voor n bepaald bedrag per maand. Lachen Buitenrijden is erg leuk Haha! vooral in de zomer Tong uitsteken met lekker weer! maar af en toe in een bak rijden is ook leuk Lachen

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Buitenrit maken/buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 18:02

Ik mocht het ook. In eerste instantie niet, maar omdat ze zich eigenlijk niet meer om de paarden bekommerden mocht het uiteindelijk wel. Ik had anders ook alleen een hobbelige wei tot mijn beschikking dus ik vond het wel fijn dat ik daaruit mocht Ja
Maar als je geen buitenritten mag maken, moet je niet ontevreden zijn. Een buitenrit neemt veel risico's met zich mee en waarschijnlijk is de eigenaar veel te bang dat er iets met het paard of met jou gebeurt Knipoog

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re: Buitenrit maken/buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 18:59

LuckyandMiej schreef:
Je bent verzekerd als je een WA verzekering hebt.. Maakt niet uit als je een ruiterbewijs heb ofzo.. Dat vroeg ik net in het topic ruiterbewijs en daar zeiden ze dat.. Haha! Weet niet of het waar is..
Het zou nogal gek zijn als je in de bak wel verzekerd bent en buiten niet Lachen. Als je verzekerd bent voor paardrijden, weet ik wat voor schade met en om en rond de paarden, dan ben je dus voor alles verzekerd, zou anders nogal stom zijn Haha!.

mariz
Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: Doetinchem

Re: Buitenrit maken/buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:25

ik mag ook gewoon buitenrijden, alleen bij mijn ex- bijrijdpaard mocht het niet, omdat die veelste kostbaar was.
met de paardjes die ik nu (weer) doe, mag ik alles doen wat ik wil. Knipoog

Fangio

Berichten: 2567
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Buitenrit maken/buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:58

Met mijn verzorgpaardje mag ik gewoon in de bak rijden, maar ik mag alleen op buitenrit als er nog iemand meefietst. Eventueel zou ik wel alleen mogen, maar dat vertrouw ik zelf niet erg...
By the way, ik heb wel me ruiterbewijs.

secricible

Berichten: 25704
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Buitenrit maken/buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 08:43

wij mogen gewoon naar buiten, wel van tevoren afspreken en we moeten minstens met 3 zijn. Als er iemand valt, en er iets ergs gebeurt, moet er eentje zijn die voor ruiter kan zorgen en eentje die voor paard kan zorgen en naar huis kan bellen of eventueel naar stal kan terugrijden.

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Re: Buitenrit maken/buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 16:58

Ik ben geen verzorgster, maar heb er wel een voor mijn pony. Zij mag van mij niet alleen buitenrijden, alleen als ik erbij ben. Ik vertrouw haar wel, en mijn pony is heel mak, maar uiteindelijk ben ik verantwoordelijk als er iets gebeurt, en ik ga geen risico's nemen.