Verzorgpony inrijden of nog wachten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lailapri

Berichten: 22131
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Verzorgpony inrijden of nog wachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 19:24

Ik was vorig jaar al een beetje begonnen met inrijden gemiddeld zaten we er zo 1 of 2 keerper maand op. Hij wordt nu bijna 4 jaar maar is best mager enzo. Moet ik doorgaan of niet we rijden nu zo 5/6 keer per maand.

Van zijn eigenaar moesten we hem met 2 al beleren.

hier wat recente foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SdaphneS

Berichten: 11423
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Verzorgpony inrijden of nog wachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 20:07

Ik zou gewoon doorgaan.

Misschien krijgt hij wel wat te weinig eten dat hij daardoor magerder is geworden ? probeer anders gewoon wat minder
dingen met hem te doen.

Laat hem een keer een week staan
of ga gewoon lekker wandelen.

Veel succes Lachen

lailapri

Berichten: 22131
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Verzorgpony inrijden of nog wachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 20:18

dat soort dingen doen we ook allemaal al en soms rijden we 2x per week en soms geen een keer per week. Soms doe ik alleen grond werk soms ga ik alleen poetsen etc. Hij vind het iig wel heel erg leuk maar is super futloos en mager en ziet er nog zo jong uit

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Verzorgpony inrijden of nog wachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 21:08

Misschien een goed idee om hem een paar maanden lekker in de wei zijn buikje vol te laten eten en goed bijvoeren.
Hij doet idd heel iel en jong aan, weet je zeker dat hij 4 is?
De ruiter lijkt ook wat groot te zijn, niet dat, dat erg is, maar dan zie ik liever een meer gevulde pony.

lailapri

Berichten: 22131
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Verzorgpony inrijden of nog wachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 21:31

grote van de ruiter valt mee, maar het is een hengstje dus zet er liever iemand op die hem onder controlle heeft, het is dus me verzorgpony en omdat hij nooit ontwormt word heb ik hem vandaag voor 400 gegeven en over 2/3 weken zal ik hem nog eens ontwormen (was in over leg met mijn da) Maarja hij staat dus op een kaal stukje krijgt wel bijgevoerd maar hij staat aan de weg en kan merrie zien ruiken horen en er lopen paarden langs en hij is heel druk enzo dus erg snekl zal hij niet aankomen. Het is dus juist een pony die lekker wat wil doen, dus een paar maanden in zijn soppie gaar laten koken zal niet gaan, helemaal niet nu ik hem met iemand anders moet delen die dan waarschijnlijk wel gewoon naar hem toegaat. Daarnaast als ik dat doe denk ik ook dat ik niet meer hoef te komen.

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Re: Verzorgpony inrijden of nog wachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 14:33

Met eigenaar/dierenarts bespreken of je hem niet wa bij kan voeren, pony lijkt idd erg iel. Is opzich ook wel zijn bouw denk ik, het is niet zo dat je ribben ziet uitsteken. Wel rustig blijven beleren, moet met een pony van vier toch kunnen. Het is mogelijk dat het aan de wormen lag...

Noppes

Berichten: 2716
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Groningen

Re: Verzorgpony inrijden of nog wachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 14:51

Hij ziet er nog behoorlijk jong uit op de foto's.
Maar hoe gaat het inrijden tot nu toe? Reageert hij er goed op? Want 5 a 6x per maand rijden is best weinig, als je bezig wil met inrijden denk ik toch dat je er meer tijd aan moet besteden.
Maar dat verschilt natuurlijk per paard

lailapri

Berichten: 22131
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Verzorgpony inrijden of nog wachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 17:13

het probleem is dat ik er zelf niet opkan gaan zitten me gewicht zal het probleem niet zijn maar ik kan mijn voeten onder zijn buik in elkaar haken Tong uitsteken
met eigenaar bespreken is geen optie kan wel mijn da vragen volgende week dan komt ze toch. De eigenaar wil wel verdienen maar niet betalen. Je zie door zijn vacht niet echt zijn ribben, maar loopt hij zie je ze wel duidelijk. Heb hem vandaag wat proberen bij te vijlen (zijn hoeven) en lekker gepoetst.

natas101
Berichten: 93
Geregistreerd: 26-02-05

Re: Verzorgpony inrijden of nog wachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 18:19

ja kan al best weer door gaan mischien al je best wel 1 keer per week gaan rijde...en over dat hij zo mager is...dat is mijn pony ook die is ook bijna 4 maar dat is meestal omdat ze nog een beetje groeien ..

lailapri

Berichten: 22131
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Verzorgpony inrijden of nog wachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 19:34

weet niet hoe dat komt, nouja op het fijt na dat hij vreselijk druk is en niet bijgevoert krijgt en vol zitmet wormen.

Maar eigenlijk hadden ze hem ook groter verwacht vader was 1,45 en moeder 1,38 hij zelf is nog geen 1,30

maartjevO
Berichten: 507
Geregistreerd: 10-02-05

Re: Verzorgpony inrijden of nog wachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 20:21

Citaat:
Van zijn eigenaar moesten we hem met 2 al beleren.


Misschien word het even te zwaar voor hem?
Heeft hij even vakantie en aandacht nodig
en over een half jaartje weer rustig in gaan rijden?

prom
Berichten: 2339
Geregistreerd: 12-03-05
Woonplaats: Dêlft, op mijn scootâhh

Re: Verzorgpony inrijden of nog wachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 21:27

maartjevO schreef:
Citaat:
Van zijn eigenaar moesten we hem met 2 al beleren.


op zen 2e al Wow! zo is dat niet een beetje heel erg jong en slegt voor hem Gestoord

lailapri

Berichten: 22131
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Verzorgpony inrijden of nog wachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 21:32

__promiss___ schreef:

op zen 2e al Wow! zo is dat niet een beetje heel erg jong en slegt voor hem Gestoord

bij zijn andere welsh (merrie) hebben wij dit onbewust wel gedaan. die is een jaar ouder. Hij zij dat ze 2 jaar ouder was, bleek achteraf niet zo te zijn....
[/quote]

EngeltjeS

Berichten: 16639
Geregistreerd: 06-06-03

Re: Verzorgpony inrijden of nog wachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 12:12

misschien kan je hem om de week weer eens pakken, en longeren of iets dergelijks.

ik zou hem een week lekker in de wei laten staan, lekekr laten eten, en een week later poetsen, en longeren, dan weer een week in de wei.

en goed bij voeren, k vind hem nog wat ielig....
maar is het geen leuk idee om hem voor de kar ofzo te zetten ? omdat jij er (wat je zei) te lang eigenlijk voor bent.

suc6!
xiez

lailapri

Berichten: 22131
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Verzorgpony inrijden of nog wachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 12:24

Wil hem best voor de kar zettenmaar jij mag hem beleren hihi heb het al eens geprobeert met tuig om, toen brak de paniek uit. ben wel veel met grondwerk bezig nu, en ga proberen om dit zo uit te bouwen naar lange lijnen.

Ehm longeren is denk ik niet echt een optie hij vind het maar niets, los wel mar dan moet ik eerst even een stuk afzetten in de bak.

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Verzorgpony inrijden of nog wachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 10:59

nouja sowieso is het erg slecht een pony in te rijden op z'n 2e (vooral als je al aan de grote/zware kant bent)
maar dat is over het verleden, als 'ie echt al 4 is (ik vind hem jonger lijken) dan moet je gewoon doorgaan met inrijden, moet kunnen!
1x per week rijden is wel goed, want hij ziet er inderdaad best mager uit, maar waarschijnlijk voel je zelf wel aan wat kan en niet (ik kan dat moeilijk bepalen van achter de computer) Haha!

lailapri

Berichten: 22131
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Verzorgpony inrijden of nog wachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 13:18

We zijn pas begonnen met 3 jaar hoor.

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Verzorgpony inrijden of nog wachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:12

Citaat:
Van zijn eigenaar moesten we hem met 2 al beleren.


wat staat hier dan Verward

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Re: Verzorgpony inrijden of nog wachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 10:03

kizz_rianne schreef:
Citaat:
Van zijn eigenaar moesten we hem met 2 al beleren.


wat staat hier dan Verward


Misschien wilde de eigenaar dat maar hebben hun dat (heel verstandig!) niet gedaan Knipoog
Er staat volgens mij ook in het topic dat ze pas op 3 jarige leeftijd zijn begonnen.

Even afwachten wat de wormenkuren doen Lachen

lailapri

Berichten: 22131
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Verzorgpony inrijden of nog wachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 11:45

oke dankje zo is het gegaan. We moesten met 2 beginnen, maar dat hebben we niet gedaan.

We zijn even voor zijn 3e jaar begonen met er eens opzitten (lees: zitten, niet rijden). Toen hij 3,5 was werd dit rijden zo'n 5 min tot 15 min per keer.

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Verzorgpony inrijden of nog wachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 21:32

nouja oké dan is het goed Lachen

SdaphneS

Berichten: 11423
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Verzorgpony inrijden of nog wachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 17:20

lailapri schreef:
weet niet hoe dat komt, nouja op het fijt na dat hij vreselijk druk is en niet bijgevoert krijgt en vol zitmet wormen.

Maar eigenlijk hadden ze hem ook groter verwacht vader was 1,45 en moeder 1,38 hij zelf is nog geen 1,30

Hij heeft dus wormen ?

Waarom word hier dan niks aan gedaan ?
Geen wonder dat hij mager is !

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Verzorgpony inrijden of nog wachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 20:07

ik dacht dat ze in het topic had vermeld dat ze hem een wormkuurtje had gegeven Knipoog (weet niet zeker hoor)

lailapri

Berichten: 22131
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Verzorgpony inrijden of nog wachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 20:55

Wouw wat een slechte lezers hier, maar zal het nog wel een keertje neerzetten hoor!
Hij is vorige week vrijdag ontwormt met wormenkuur met ivermectine. Hij heeft toen gehad voor 400 kilo. Nu vrijdag krijgt hij weer, of weer zo'n zelfde spuit of zo'n equest dinges. Hij krijgt dan weer voor 400 kilo. Dit alles is in overleg met mijn diertenarts gegaan.

_Anouck

Berichten: 4310
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Twente

Re: Verzorgpony inrijden of nog wachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 17:31

Bij mijn verzorgpony heeft even een dunne pony gestaan echt heel dun geen weerstand geen wormenkuur enzo. Wij hebben hem dus een wormenkuur gegeven vitaminespuit. Sochtends kreeg hij altijd 1,5 kilo slobber bijgevoerd en savonds een kilo brok! Ik zou zeggen haal een zak slobber en voer hem daar elke x mee kweet niet hoe vaak je er komt maar daar komt tie wel mooi vaan aan. Die pony is ook mooi dik er rond weggegaan! Naar 1 week zag je al resultaat naar 4 weken was hij mooi rond en dik!