bijrijders/verzorgsters

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bruintje89
Berichten: 59
Geregistreerd: 21-03-05

bijrijders/verzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 15:11

Ik zou graag willen weten waarom het zo moeilijk is om een goede, betrouwbare bijrijderster/bijrijder te vinden!

Het is op een goede stal waar diegene 2 a 3 keer per week kan/mag rijden, maar op de een of andere manier vindt iedereen het te ver weg.

Vroeger (in mijn verzorgtijd) fietste ik kilometers door weer en wind om bij mijn verzorgpaardje te komen.

Het lijkt wel alsof iedereen te makkelijk is, of is de mentaliteit van mensen echt zo veranderd?

Zijn jullie allemaal bereid om in regen, sneeuw of harde wind naar je verzorgpaard toe te gaan of laten jullie je paardje (in die omstandigheden) gewoon een dagje op stal staan?

Ben benieuwd naar de reacties!

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Re: bijrijders/verzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 15:18

De dagen die ik heb afgesproken om naar m'n verzorgpony's te gaan, ga ik ook gewoon, of het nou sneeuw/regent/stormt, ik ga sowieso naar ze toe, al is het maar alleen om ze eten te geven! En ik rijd ook door dat zulk weer, want heb geen binnenbak, en verder alleen een veld om op te rijden (als die droog is, anders vertrapt hij die), dus moet wel naar buiten, maar zolang het niet spoelt van de regen gaan we gewoon! En ik moet btw 15 min. fietsen om bij ze te komen...

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Re: bijrijders/verzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 15:52

Ik ga ook altijd gewoon op de dagen dat ik voor hem moet zorgen, welk weer het ook is, en dan rijd ik meestal ook gewoon, wij hebben ook geen binnenbak, of het moet egt niet te doen zijn, maar dan zet ik hem altijd een uurtje buiten zodat hij ieder geval eruit is geweest enzo!!Ik hoef trouwens ook maar 5 minuten te fietsen Haha! maar ookal was het verder maakte me dat ook niet uit!!

_Roosje_

Berichten: 294
Geregistreerd: 18-03-05

Re: bijrijders/verzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 16:26

Ik ga inderdaad ook altijd als ik afgesproken heb, wat voor een weer het ook is!! En als ik ziek ben..., tja dan bel ik de eigenaars op of zij hem toch willen doen en dan is het allemaal geen probleem!!


Ik moet 15 minuten fietsen.... en ik heb een tijdje 3x zo ver moeten fietsen... en dat deed ik ook gewoon (t was toen zomer.. ben toen uiteindelijk met de trein gegaan)

Maar inderdaad, goede bijrijders zoeken die echt komen.. is inderdaad lastig!!

lailapri

Berichten: 22131
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: bijrijders/verzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 17:09

Ik ging door weer en wind en mijn verzorgsters fietsen ook zo'n 3/4e uur

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: bijrijders/verzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 17:39

waar staat jou paardje dan? want als het bijvoorbeeld erg afgelegen is kan ik het me wel voorstellen dat niet iedereen zo vaak kan komen als hij wil ofzo

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re: bijrijders/verzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 18:33

Ik ga normaal gesproken elke week 3-4 keer en in de zomer zelfs nog meer Lachen. Maar als het in de winter echt super super slecht weer is, zeg ik wel eens een keertje af, maar dan bel ik altijd naar A. (Olga's eigenares) en die zegt dan meestal zelf dat het de moeite niet is.

Maar meestal ga ik wel, dat is maar een enkele keer. Vaak ga ik dan enkel maar even Olga borstelen, stal doen en zit ik de rest van de middag gezellig te kletsen met A. en haar dochter Haha!.

Ik moet ongeveer een half uur fietsen. Vaak brengt m'n moeder mij weg als ze kan en als A. thuis is, komt ze mij zelfs wel eens halen of brengt ze mij thuis.

Ik heb het wel getroffen ja Ja.

SanderD

Berichten: 9378
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Gent + Sittard

Re: bijrijders/verzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 18:36

Ik ga door weer en wind naar mijn verzorgpaard, maar meestal zegt m'n pa dan dattie me even gauw brengt Clown, maargoed... het gaat om het principe. Bij ons in de buurt zijn nauwelijks vrije paarden te krijgen dus elke kans moet je hier aan gaan Nagelbijten / Gniffelen, ik kan me dan ook moeilijk voorstellen dat bij ons in de buurt zo'n situatie is Haha!

Maargoed, nee, zeker als het erg leuk is bij verzorgbeest zou ik door de sneeuw nog gaan. Vork

Forestmeisje

Berichten: 711
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Velp GLD

Re: bijrijders/verzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 19:07

Ik ga ook gewoon, me moeder zet me meestal af, me fiets is gejat en met dit weer wil ik graag fietsen, maar ja geen fiets hier.. Dus me ma zet me af, en ik pak de bus terug.. Als ik wel weer een fiets heb (of binnenkort me brommer ceterficaat) ga ik ook gewoon op de afgesproken dagen, wat voor een weer ook, okeej als het pokke weer is ga ik niet rijden. Maar dan voer ik der gewoon ff en iig even knuffelen en poetsen.. Tenzij ik ziek ben, dan ga ik niet, maar vaak ben ik niet ziek meer, en als ik me niet lekker voel vind ik het toch heerlijk om bij de paardjes te zijn..

Heb het geluk dat me ma me afzet, maar ditwilt ze ook niet altijd doen, dus dan neem ik de bus, en als ik een fiets heb ga ik gewoon lekker fietsen..

Ik denk dat de nederlanders van tegenwoordig lui zijn, ik ook. Als het kilometers ver was zou ik het ook niet doen. Waar ik nu heen moet is ook niet naast de deur maar met 15 min fietse ben je er wel..
Maar ik had ook een stal waar ik verzorgpaardjes had *nouwja k moest altijd klusjes doen* die veeeeeel verder weg was, en dat kon ik gewoon niet fietsen dus met de bus.. Vind het altijd wel belangrijk, dat als het stort regent dat er wel mogenlijkheid is om met de bus te gaan..

Sweety14

Berichten: 249
Geregistreerd: 05-02-05
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Re: bijrijders/verzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 19:38

Ik fiets 7km ervoor!
Door weer en wind boeit me niets Bloos
Als het regent ofzo ga ik ook gwn rijden.. En dan zeggen ze op stal GA JE RIJDEN!!! hahaha Tong uitsteken

Ferroowtje

Berichten: 1247
Geregistreerd: 18-10-04
Woonplaats: Eefde & Groenekan

Re: bijrijders/verzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 20:15

Tja ik ga 6 a 7 dagen in de week, door weer en wind... geloof niet dat de mentaliteit van de mensen zo verandert is, denk meer dat jij net even pech hebt!
succes ermee Ach gut

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Re: bijrijders/verzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 21:07

Ik fiets door weer en wind, laatst met heel veel sneeuw kon ik niet fietsen ben ik gaan lopen Vork
Uit school ga ik ook gewoon, hoe uitgeput ik ook ben. Gewoon ff tuttelen. Ik fiets ong. 7 à 10 minuten, wel makkelijk dus.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: bijrijders/verzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 21:21

Ik kwam meestal ook gewoon wanneer het slecht weer was. Maar rijden in de regen deed ik niet, daar deed ik de pony absoluut geen plezier mee en dan was ze de keren erop niet meer te berijden omdat ze geen zin meer had. Als het regende ging ik er gewoon gezellig bij zitten. Of richting bos, daar merk je niets van de regen.

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Re: bijrijders/verzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 21:39

Ik ging ook altidj met weer en wind en nog steeds wel.
Het is moeilijk om iemand te vinden, ik zoek al een tijdje voor mn pony, maar toch haken mensen af op een of andere manier, terwijl ik binnebak heb en buitenbak en alles erop en eraan.

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: bijrijders/verzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 21:53

Rashida staat ook redelijk ver weg.. Maar ik ga toch mooi wel de dagen dat ik haar moet doen..Ik zou haar voor geen miljoen een dag in haar box laten staan.. Als ik een drukke dag heb sta ik gewoon heel vroeg op en doe haar vroeg in de ochtend.. En ben meestal wel 2 a 3 uurtjes per dag met haar bezig..

Olga88

Berichten: 4948
Geregistreerd: 19-01-04

Re: bijrijders/verzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 22:27

Ik ga ook gewoon zo vaak mogelijk..maar als ik echt geen zin heb (bijv. als ik ziek ben ofzo) hoef ik ook niet te gaan, is daar ook niet echt n ramp.. of als ik veel voor school moet doen. Dan vinden zij t daar ook veel belangrijker dat ik daar dan iets aan doe Tong uitsteken..
Dat is dan wel weer handiger dan wanneer ik n eigen paardje zou hebben Haha!.
Ze komen elke dag buiten en ik kan ook gewoon even langs gaan omdat ze zowat op de route richting thuis liggen Knipoog.
Overigens is t wel 5/6 km fietsen..

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Re: bijrijders/verzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 22:47

helaas mag ik alleen een verzorgpony bij mij in het dorp van me moeder dus als iemand er in loon op zand een weet te staan:D

baal ik wel van maarjah

Mirjammie

Berichten: 864
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: Utrecht

Re: bijrijders/verzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 23:38

Ik ga drie keer in de week, in totaal ben ik ongeveer een uur onderweg van deur tot deur, als alles meezit drie kwartier. Scheve mond Ik ga met de trein, en vervolgens met de fiets (15 min fietsen) of de bus (5 min met de bus en dan 10 min lopen).

Soms heb ik niet zo'n zin, maar uiteindelijk ben ik toch altijd blij dat ik gegaan ben, anders staat ze de hele dag in haar stal... Gelukkig is de binnenbak nu bijna klaar (ik weet het, ik ben verwend Tong uitsteken) want de buitenbak is zo slecht dat je er echt heel vaak niet in kon rijden...

ankem

Berichten: 2463
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Ergens in Friesland

Re: bijrijders/verzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 10:40

22 km heen met auto (+/- half uurtje rijden) en hetzelfde weer terug Haha! Minimaal 3 x per week. Niet alleen om te rijden, maar soms ook alleen om te poetsen of buiten te zetten.

Schatjes

Berichten: 555
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Maasbracht

Re: bijrijders/verzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 13:10

Ik ben 21 jaar en heb pas een half jaar een verzorgpaard. Ik heb al sinds mijn 18 mijn rijbewijs, dus kan er met de auto heen. Omdat ik al twee fijne verzorgpaarden heb op 6 km afstand zou ik niet nog eentje erbij pakken die verder weg woont (heb ik ook geen tijd voor). Ik zou ze ook niet inruilen als ik een paard vind die dichter bij woont. Ik denk dat als ik geen rijbewijs had gehad ik door weer en wind voor ze zou gaan. Als het regent ga ik evengoed naar ze toe als ik dat afgesproken heb. dan rij ik met ze naar binnenmanege door de regen met regendekentje. en anders poets ik ze even op stal. Ik ben gewoon graag bij ze Haha! . Meestal ben ik er ook wel 3 tot 4 keer per week te vinden, en ik rij niet alleen ik longeer ook en doe gewoon wat oefeningen met eentje, omdat die al 17 is. ik rij haar 1 tot 2 keer per week lekker buiten en 1 tot 2 keer per week in bak. Het andere paard is 1.83 en heel sterk, dus die wil ik liever eerst nog eens in de bak leren kennen voordat ik er mee naar buiten gaat. Hij reageert wel heel goed op mij, ik denk dat dat komt omdat ik heel rustig tegen ze ben Knipoog

Imre

Berichten: 14209
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: bijrijders/verzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 13:16

Ik fiets 12 km voor die van mij. Wow! Ik kan ook wel met de bus, maar die doet er net zo lang over als dat ik fiets omdat ie een vreselijk omweg maakt. Ik ga dus alleen met de bus als het slecht weer is. Fiets is gratis en ook nog eens goed voor mijn figuur. *LOL* Ik heb geen vaste dagen dat ik ga, maar ik ga minstens twee keer per week. Op het moment rij ik ook nog een paard extra en die staat nog 2km verder, als ik dan thuis kom heb ik minstens 2u gereden, stallen gedaan en ook nog 30 km gefietst! Dus ze zijn er wel, fanatieke en betrouwbare bijrijders. Succes met vinden! Haha!

Achterom
Berichten: 23041
Geregistreerd: 28-09-04

Re: bijrijders/verzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 13:28

Mijn bijrijdhaf staat hemelsbreed 13 kilometer verderop. Probleem is dat daar alleen een snelweg ligt, dus met de fiets is het 15. Ik ga regelmatig met de auto vanuit het werk en dan door naar huis.

Ook wil ik weer meer gaan fietsen, fiets immers ook 3 keer per week 10 kilometer naar mijn werk (en 10 terug). Gewoon omdat ik dat lekker vind Haha!

Ik ga 3 a 4 keer per week naar de pony toe.

En ja, ook als het slecht weer is, ik rijd ook in de stromende regen, behalve dan als de bak bevroren is. De pony kan helaas nog niet zomaar op buitenrit, dus dan houdt het rijden in ieder geval op.

urdal_lover
Berichten: 749
Geregistreerd: 15-03-05

Re: bijrijders/verzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 15:27

halooo..

ik moet ong. 4 km fietsen naar mijn verzorgpony! Ik vind het totaal niet erg want zo ver vind ik het nou ook weer niet! ik ga ook gewoon in de regen of sneeuw of wat dan ook fietsen.. Ik vind ook wel dat je wat moet overhebben voor je verzorgpony!.. je verzorgpony heeft ook beweging nodig!!


doeewwg... gr danielle

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Re: bijrijders/verzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 16:10

ik fiets 10-12 km heen en dat ook weer terug, duurt ongeveer 45 minuten. Ik ga wel als het een keer niet zulk lekker weer is. Behalve als het super hard regent, dan kan ik niet 45 minuten gaan fietsen, dan mag ik niet eens weg (ouders).

bruintje89
Berichten: 59
Geregistreerd: 21-03-05

Re: bijrijders/verzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 16:18

Rolleyes Hum, zo te horen is de mentaliteit niet veranderd! Misschien hier alleen!

Jullie maken we weer iets vrolijker *LOL*

Ik snap eigenlijk ook niet zo, want wij hebben ook een binnenbak waar je in kan rijden, dus ze hoeven niet in de regen te rijden!

Dank jullie wel voor jullie reacties!

Jullie paardjes zullen wel ontzettend blij met jullie zijn! Ja