Manege van Loon uit Loon op zand

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cinny1
Berichten: 833
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Brabant

Re: Manege van Loon uit Loon op zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 14:43

Dorientjuh, Jij rijdt alleen maar in ponylessen en die worden niet door Jan gegeven. Als je het verschil al niet kunt zien tussen sleur en trek werk en eerlijk paardrijden moet je je mond houden.
Jij hebt nooit op paarden van Jan gezeten dus je weet absoluut niet waar je 't over hebt. Het laatste wat je wilt is rijden zoals Jan.
Rhea geeft inderdaad goed les, alleen doe jij toch wat je zelf wilt in die les. Of ben je je eigen topic Niet paardvriendelijk alweer vergeten? En als ik me niet vergis wilde je nog niet zo lang geleden naar manege Pullens overstappen omdat je 't na 8 jaar wel gezien had bij van Loon. Zie ook weer je eigen topic Manege Pullens. Dus volgens mij l*l je maar wat.

Fantine
Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-02-05

Re: Manege van Loon uit Loon op zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 17:02

ik wil ook mn mening geven dus heb wat ik al in een topic over van Loon had geschreven, gekopieerd en beetje aangepast.

ik ben er wezen kijken of ik er op kamp wilde gaan en toen een 2 uurs-rit meegereden. ik ben er absoluut niet positief over.
De paarden staan er naast elkaar oke, maar aan zulke krote touwtjes/banden dat toen ik mijn pony terug wilde zetten de band amper om kreeg.
Met een borstel die nog nat is krijg je een paard niet schoon, daar ben ik tenminste van overtuigd, ja t grootste vuil maar hoevenkrabbers waren er ook niet.
Van die strodekjes ben ik ook geen fan, ik heb op een manege gereden war ze last van schimmel kregen, ze hebben met gewone dekjes doorgereden en de schimmel is overgegaan en zolang als ik er reed ook niet meer teruggekomen. En paarden bijzetten met een zelfgemaakte teugel, nee dank je, ik ben sowieso geen fan van hulpteugels maar ze er standaard mee laten lopen vind ik echt niets waard.(enige hulpteugel die op de manege waar ik nu rijd gebruikt worden is een martingaal en een thiedeman(1 paard), die thiedeman mag je er ook aflaten in overleg(tenminste zo is het bij mij gegaan)
De buitenrit begon met het rijden in de wei, zodat een rit van 2 uur een rit van 1½ uur wordt. mijn pony(schijnbaar de enigste merrie in de groep) begon met het aangalopperen in de wei te bokken, zei de leiding ga maar ergens anders tussen rijden, komt omdat die het paard achter je niet kent, was ook geen succes, bleef bokken. Toen zei de leiding dat het kwam omdat de vriendjes van mijn pony niet meeliepen. dan vraag ik me af waarom je zon pony meegeeft als je weet dat ie dat doet als de vriendjes niet meelopen en je daar voor het eerst meerijdt. En als je merkt dat het niet gaat niet een andere pony aanbied, ik was echt niet blij op die pony.
Toen de buitenrit zelf. Werd veel gestapt en gegaloppeerd, we hebben volgens mij(was al een hele tijd geleden dat ik daar ben geweest) maar 1 of hoogstens 2 keer gedraafd, de rest was stap en galop. toen hebben we op het laatst van de rit denk ik toch zeker een kwartier gestapt richting stal, nou mijn pony was nog zeiknat toen we bij de manege aankwamen.

Ik heb er dus geen leuke ervaring gehad(zacht uitgedrukt). En dat ik toevallig op een verkeerde dag zou zijn geweest, daar geloof ik ook niet in. Verder vind ik dat iedereen zijn eigen mening mag hebben en ik geloof ook best dat er mensen zijn die het daar prima naar hun zin hebben, fijn voor die mensen, ik kom er nooit meer terug.

Caesar
Berichten: 9307
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Manege van Loon uit Loon op zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 17:32

Ben er ooit (lees 6 jaar geleden ong.) op kamp geweest. Vond het toen echt wel meevallen. Paarden zagen er goed uit, wel in stands of aan een halsband maar in schone laag stro. Er waren toen idd 1 soort bortels, begrijpelijk, want dit was makkelijk schoon te houden om schimmel uitbraken te voorkomen.

Gewoon een leuke recreatiemanege.

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Re: Manege van Loon uit Loon op zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 19:47

fantine veel dingen waar jij het over hebt valt wel mee die bijzet is gewoon een touwtje dat ze hun rug ontspannen en ja soms is het niet geweldig geregeld en dat met de buitenritten dan heb je gewoon een verkeerd iemand gehad normaal galoperen we een tot twee keer per buitenrit oke het is anders dan op een andere manegen maar het is er wel gezellig:D

Fantine
Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-02-05

Re: Manege van Loon uit Loon op zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 19:54

daarom zeg ik ook, iedereen heeft zn eigen mening, vind ik best. tis gewoon absoluut niet mijn manege, zeg maar dat t niet makkelijk is maar ik heb aan eigenlijk elke hulpteugel een hekel, martingaal is de engie eigenlijk die ik niet erg vind(mits goed afgesteld). Daarom vind ik het ook fijn dat ik niet meer met die thiedeman hoef te rijden.

Maar iedereen die daar plezier heeft, veel plezier, ik kies er niet voor.

SassieSjaak

Berichten: 2250
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Manege van Loon uit Loon op zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 20:04

Hannelore schreef:
Vriendin van mij wil graag gaan paardrijden. Ze heeft dit in verleden wel eens gedaan en wil het nu weer oppakken. Nu kwam ze deze manege tegen. Weet iemand hoe het er toegaat op deze manege? Hoe staan de paarden erbij?


gr hannelore


Ik heb daar ook gereden echt superrrr gaaf was het ik zal is thuis kijken of ik het nummer voor je kan vinden of heb je het onder tussen al???
Ik heb er toen op Silverster gereden een haflinger echt super gaaf beesie

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Re: Manege van Loon uit Loon op zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 20:07

Ik heb daar ook gereden echt superrrr gaaf was het ik zal is thuis kijken of ik het nummer voor je kan vinden of heb je het onder tussen al???
Ik heb er toen op Silverster gereden een haflinger echt super gaaf beesie[/quote]


aah silverster is egt een schatje Haha! heb ik ook een tijdtje op gereden hij is best jong en kan toch best veel:D

SassieSjaak

Berichten: 2250
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Manege van Loon uit Loon op zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 20:08

NiNa_14 schreef:
Ik heb daar ook gereden echt superrrr gaaf was het ik zal is thuis kijken of ik het nummer voor je kan vinden of heb je het onder tussen al???
Ik heb er toen op Silverster gereden een haflinger echt super gaaf beesie



aah silverster is egt een schatje Haha! heb ik ook een tijdtje op gereden hij is best jong en kan toch best veel:D
[/quote]

Jah heé?!!!
En die fjord kalimero wat een sloomeeeeee is dat zeg of heeft die nu al wat meer conditie of is hij gewoon heeeeel ergggg luiiiiiii.

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Re: Manege van Loon uit Loon op zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 12:46

nog luier en nog vervelender aah egt zon rot knol sorry Bloos
maar hij is heel sloom maarjah niks aan te doen Tong uitsteken

Claudiakappe
Berichten: 131
Geregistreerd: 25-03-01
Woonplaats: akkrum

Re: Manege van Loon uit Loon op zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 13:51

Ik heb ook een tijdje in brabant gewoont en ik reed toen op een manege in kaastheuvel / loon op zand de paarden staan daar in ruime boxen en je krijgt er goed les. de manege heet duikse hoef

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Re: Manege van Loon uit Loon op zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 16:26

black beauty schreef:
Ik heb ook een tijdje in brabant gewoont en ik reed toen op een manege in kaastheuvel / loon op zand de paarden staan daar in ruime boxen en je krijgt er goed les. de manege heet duikse hoef


jah dat ken ik wel ben er nog nooit geweest maar ze zegen dat het wel een goede manege is

LadyVal

Berichten: 1147
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: Sneek

Re: Manege van Loon uit Loon op zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 17:11

Ik ben zo'n 10 jaar geleden op deze manege geweest.
We hadden ponykamp en ik heb zo'n beetje elke dag een ander paard/pony gehad.
Ik was 9 jaar en mocht op Boris, ontiegelijk groot paard (in mijn ogen, op die leeftijd).
Ben geeindigd met Bartje, deze was toen nog maar net beleerd werd mij verteld.
Tijdens de buitenrit op woensdag zijn we met z'n 30en op hol geslagen,
niet zo'n leuke ervaring.
Verder was het wel een hele leuke ponykamp.

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Re: Manege van Loon uit Loon op zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 08:54

LadyVal schreef:
Ik ben zo'n 10 jaar geleden op deze manege geweest.
We hadden ponykamp en ik heb zo'n beetje elke dag een ander paard/pony gehad.
Ik was 9 jaar en mocht op Boris, ontiegelijk groot paard (in mijn ogen, op die leeftijd).
Ben geeindigd met Bartje, deze was toen nog maar net beleerd werd mij verteld.
Tijdens de buitenrit op woensdag zijn we met z'n 30en op hol geslagen,
niet zo'n leuke ervaring.
Verder was het wel een hele leuke ponykamp.



hey, als je nu naar van loon gaat delen ze beter uit alleen het ophol slaan is er nog steedts dun nu mogen de lesen ook niet meer naar buiten Huilen maar ajh niks aan te doen

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Manege van Loon uit Loon op zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 19:15

Nina MSN taal is niet toegestaan op bokt. -jah valt daar ook onder. Punten en hoofdletters wel graag gebruiken
russel schreef:
Heb je die langdingsbaan dan niet gezien???
Jawel, wordt vaak gebuikt Knipoog

Perzik

Berichten: 3336
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Nederland

Re: Manege van Loon uit Loon op zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 19:30

ik ben daar 2x op kamp geweest, ik vind niet echt dat ze goed les geven maar het is daar wel heel gezellig. je kan er wel gewoon normaal een uurtje rijden maar het is daar wel heel leuk om buiten te rijden Haha!
en wiebertjee is echt cool Lovers iin het bOss Bloos

testebeest

Berichten: 4619
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: leusden

Re: Manege van Loon uit Loon op zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 23:43

ik heb er ook in 1996 pony kamop meegeden en ik vond het wel leuk eerst reed ik op Lijka (grote schimmel) en zji werd kreupel en toen mocht ik op Pino2 ik vond het er erg gezellig en heb me prima vermaakt wat ik me kan herrineren stonden de ponys er wel netjes bij ookalstonden ze in stands maar ja pino stond in buitenbox dus ben niet veel bij de stands geweest

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Re: Manege van Loon uit Loon op zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 23:49

Cinny 1 zei:
Citaat:
Dorientjuh, Jij rijdt alleen maar in ponylessen en die worden niet door Jan gegeven. Als je het verschil al niet kunt zien tussen sleur en trek werk en eerlijk paardrijden moet je je mond houden.
Jij hebt nooit op paarden van Jan gezeten dus je weet absoluut niet waar je 't over hebt. Het laatste wat je wilt is rijden zoals Jan.
Rhea geeft inderdaad goed les, alleen doe jij toch wat je zelf wilt in die les. Of ben je je eigen topic Niet paardvriendelijk alweer vergeten? En als ik me niet vergis wilde je nog niet zo lang geleden naar manege Pullens overstappen omdat je 't na 8 jaar wel gezien had bij van Loon. Zie ook weer je eigen topic Manege Pullens. Dus volgens mij l*l je maar wat.


Ken ik jou ook buiten bokt om? Als dat zo is, dan zou ik graag even willen weten hoe je heet, dan weet ik tenminste tegen wie ik praat.

Oke, misschien rijd ik dan niet op Jans paarden en misschien kan ik daar inderdaad niet zoveel over zeggen, maar wat ik ervan zie, dat is mijn mening en als ik dat verkeerd heb, dan kun je dit ook op een wat vriendelijkere manier zeggen.

En als ik je niet ken en jij kent mij buiten bokt om ook niet, dan heb jij mij niet te vertellen hoe ik me in Rhea's lessen gedraag. Als je me buiten bokt om wel kent en je vindt dit nog steeds, dan weet ik niet hoe je naar de lessen kijkt die ik bij Rhea, en dan gaat het denk ik vooral om de les op zaterdag. Ook heb ik in mijn reactie op het topic ''niet paard-vriendelijk?!'' gezegd dat ik het voor de rest met Rhea eens ben in haar lessen, alleen was dit 1 keer in 1 les van haar, we hadden helemaal geen ruzie ofzo, en om dan te zeggen dat ik bij haar in de lessen toch altijd maar mijn eigen gang ga, dat vind ik dan toch erg overdreven.

En ja, ik heb inderdaad gezegd dat ik binnenkort eens bij Pullens en bij de Duikse Hoef ga kijken, omdat ik op zaterdag bij de beginners meerijd en omdat ik daar niet veel meer bijleer. En als ik dan bij Pullens of bij de Duikse Hoef ga rijden, dan is dit alleen voor de zaterdagles, en niet voor de woensdagavondles, waar ik wel gevorderd rijd, en waar ik het nog erg naar mijn zin heb.
Bovendien heb ik al eerder gezegd dat Van Loon een echte recreatie manege is, en als ik dan wat meer wil bijleren op een andere manege, dan vind ik niet meteen dat Van Loon slecht is.

Ik vind niet dat ik maar wat l*l, ik geef alleen mijn eigen mening, ik hoop dat ik die mening voor jou nu goed genoeg is onderbouwd. Is dit niet zo, dan hoor ik het wel. En weet je het beter, dan hoor ik dat vast en zeker ook Tong uitsteken .

cinny1
Berichten: 833
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Brabant

Re: Manege van Loon uit Loon op zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 10:02

[quote]En waar sloeg dat nou op de Jan van Loon alle paarden muurvast heeft gereden en dat hij niet weet wat hij zegt?? Iedereen die bij van Loon lest heeft de wens om zo goed te kunnen rijden als hij(volgens mij dan)!

Als je zelf al zo begint, dan zie ik niet waarom ik het op een vriendelijker manier tegen je zou zeggen.

En ja, ik ken jou. Jij mij waarschijnlijk niet, maar dat maakt mij niet uit. Hoeft van mij verder ook niet. Van wat ik van je gezien en gehoord heb, wil ik dat ook graag zo houden.

Alleen al het feit dat je niet ziet wat er gebeurt als Jan aan het rijden is, is voor mij al voldoende om te weten dat je er niet veel kijk op hebt. Geeft niet, maar ga dan niet zo hoog van de toren zitten blazen hier.

Het is niet 1 keer in Rhea's les. Je hebt bijna elke week wel wat te mekkeren. Dat je je eigen ideen hebt en een eigen mening, prima. Maar ik ben ik de veronderstelling dat je iets wilt leren als je les krijgt, ongeacht op welk niveau. En als je het dan ergens niet mee eens bent of een andere mening hebt, ga dan na de les even met je instructrice praten en verveel de rest van de groep er niet een uur mee.

Het feit dat je op zaterdag in de beginners meerijd heeft ongetwijfeld een reden, of heb je daar nog niet aan gedacht?

Iedereen mag zijn eigen mening hebben, geen probleem. Ik vind dit wel een probleem worden als die mening als zijnde de enige waarheid naar voren wordt geschoven, en in die context l*l je inderdaad nog steeds maar wat.

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Re: Manege van Loon uit Loon op zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 13:02

Haha, dan wil ik dit ook graag zo houden. Dat jij niet weet waarom ik op zaterdag bij de beginners meerijd betekent dus dat je lang niet het hele verhaal kent. Daar was ik dus al bang voor, maar ik wilde eerst even kijken of jij dit verhaal ook wist. Blijkbaar niet.

De reden dat ik op zaterdag nu al een tijdje bij de beginners mee rijd, is omdat er hiervoor, al een aantal jaren terug, er wel een gevorderdengroep was op zaterdag, waarin ik dus ook reed. Helaas gingen langzaamaan al deze gevorderden naar een andere manege, omdat ze bij Van Loon niets meer konden bijleren, vonden zij.
Omdat ik het niet zo erg vond dat ik niet veel meer bijleerde, bleef ik op zaterdag rijden, waardoor ik weer tussen de beginnertjes kwam. Dit vond ik ook niet erg, maar na een tijdje begon ik de buitenritten toch wel te missen, want de beginners mogen na het ongeluk niet meer naar buiten.
Daarom stapte ik over naar de gevorderden woensdagavondles, ook bij Rhea. Daar gaan we namelijk in de zomer wel buitenritten maken.
Eigenlijk zou ik dus alleen op de woensdagavond gaan rijden, maar omdat mijn zus op kamers woont en dus niet op woensdagavond kon gaan rijden, hadden we besloten dat ik ook op zaterdag zou blijven rijden, samen met haar. Dat we dan bij de beginners zaten vonden we niet erg, het ging ons toch meer om de lol van het rijden.

Helaas is er door familieomstandigheden van de paardrijlessen van mijn zus niet veel meer gekomen, ook heeft ze er geen geld meer voor, zoals iedere student. Daarom rijd ik nu nog steeds op zaterdag tussen de beginners en op woensdag bij de gevorderden.
Ik hoop dat het nu duidelijk is waarom ik op zaterdag bij de beginners rijd, en nee, ik zie dus de reden niet die jij noemt waarom ik bij de beginners rijd. En volgens mij is de reden die jij wilde geven dus geheel ongegrond.

En over dat mekkeren bij Rhea in de les? Zo zie ik dat zelf helemaal niet. Ik spreek Rhea vrijwel nooit tegen, en doe altijd wat ze voorstelt. Dat ik veel vragen stel, ja dat is waar. Daarom heb ik tenslotte ook les, dan begrijp ik tenminste waarom ik iets moet doen. Volgens mij leer je door vragen te stellen juist veel meer dan dat je niets zegt en het daarna nog niet begrijpt. Dat andere mensen geen vragen stellen, dat moeten ze zelf weten, maar volgens mij vind Rhea het niet vervelend dat ik vragen stel, ik ben zelfs een paar keer het lievelingetje van Rhea genoemd. Volgens mij ben ik dat niet, maar dit geeft toch wel iets aan.
En als andere mensen (zoals jij) last hebben van mijn gemekker, zeg het dan aub meteen en rechtstreeks tegen mij, in plaats van dat ik het op zo'n manier hoor.

cinny1
Berichten: 833
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Brabant

Re: Manege van Loon uit Loon op zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 13:18

Ik ga hier verder geen discussie met jou over aan op dit forum.
Daar gaat dit topic ook helemaal niet over.

Wat jij schrijft dat weet ik dus wel. En de achtergrondinfo over je zus is totaal overbodig.

En over het mekkeren: reken maar dat ik niet de enige ben die dat vind.
het lievelingetje van Rhea....... hmmm daar verschillen de meningen echt duidelijk over.

Als je nog wat te melden hebt, pm je maar want in dit topic hoeft dit niet.

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Re: Manege van Loon uit Loon op zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 13:28

Oke, dan hou ik er nu ook over op.

Guetta

Berichten: 3969
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Klundert

Re: Manege van Loon uit Loon op zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 18:59

Ik ben er ook een aantal keren geweest.. wij gingen er elk jaar een keer op buitenrit.. en dat zo'n 5 jaar achter elkaar..

was altijd super gezellig.. het zijn leuke recreatie dieren die er staan.
De sfeer vond ik goed..
De omgeving is super mooi..

De manier waarop de paarden stonden gestald... is niet optimaal..
maar ik denk dat een boel paarden het 10x slechter hebben als bij van loon

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Re: Manege van Loon uit Loon op zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:57

Kilian schreef:
Ik ben er ook een aantal keren geweest.. wij gingen er elk jaar een keer op buitenrit.. en dat zo'n 5 jaar achter elkaar..

was altijd super gezellig.. het zijn leuke recreatie dieren die er staan.
De sfeer vond ik goed..
De omgeving is super mooi..

De manier waarop de paarden stonden gestald... is niet optimaal..
maar ik denk dat een boel paarden het 10x slechter hebben als bij van loon


leuk dat je het leuk vond Haha! vind ik namelijk ook.