Manege de IJsselsprong in IJsselstein

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rhiannon
Berichten: 1478
Geregistreerd: 06-05-04

Manege de IJsselsprong in IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 00:34

Kent iemand die manege? Ik heb er vroeger heel lang gereden, en ben benieuwd of er veel veranderd is daar... Heb het daar altijd erg naar m'n zin gehad! M'n lieveling was Pickwick (Japie), maar ik reed ook wel eens op Tommy en Pepper, die vond ik ook altijd heel erg leuk. Kan iemand mij een update geven over die manege?

IvysToeter

Berichten: 11891
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Manege de IJsselsprong in IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 10:49

Die manege bestaat helaas niet meer.
Nou ja, hij bestaat nog wel.
De stallen enzo staan er nog, maar het is niet meer een manege.
De eigenaresse heeft het nu als stallen voor haar eigen paarden.
Een soort pensionstal geloof ik.

Ze heeft toen der tijd veel pony's verkocht omdat ze daar natuurlijk niks meer aan had.
Sommige heeft ze gehouden, want die gebruikt ze nu nog voor de fokkerij geloof ik.

Was pickwick je lieveling? Van mij ook, ook al reed ik daar niet.
Ik ging vaak mee met een vriendin van mij en pickwick vond ik altijd het allerleukste.

Helaas zijn pickwick en mariska inmiddels overleden.
Ze gingen in de zomer altijd 's nachts in de wei, toen is het een keer gaan onweren en zijn pickwick en mariska geraakt door de bliksem.
Toen de eigenaresse en iemand anders ze 's ochtends uit de wei ging halen vonden ze de pony's.
Echt heel zielig..... Verdrietig

Rhiannon
Berichten: 1478
Geregistreerd: 06-05-04

Re: Manege de IJsselsprong in IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 10:57

Verdrietig ah dat vind ik heel erg jammer om te horen.. Bij de naaste manege (de Volte) was er ook al een pony overleden door de bliksem....
Mariska reed ik idd ook veel op...
Echt jammer... *zucht*

Pepper zal er dan waarschijnlijk nog wel zijn (fokpony) evenals Baby (ook een fokpony).. Tommy is de oude pony van de zoon van Desiree (eigenaresse) dus die zal er waarschijnlijk ook nog wel zijn.. maarja, dat heeft toch geen zin meer als het geen manege meer is..

had altijd nog gehoopt een keertje langs tegaan om alle pony's een aai over hun neus te geven, maar dat zit er ook niet meer in denk ik...

*zucht*