Arme Bruno

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maartjevO
Berichten: 507
Geregistreerd: 10-02-05

Arme Bruno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 18:19

Hooi,

Ik wil graag iets zeggen over Bruno,
een manege pony van ongeveer 39 jaar oud (!).
Ik zelf rijd niet meer op die manege, omdat ik gestopt ben met lessen.
Ik hoorde dan ook van iemand anders dat hij dood is.
Alhoewel ik het wel een beetje aanzag komen, hij was kreupel en niet meer zo fit als anders.

Hij heeft al de tijd dat hij op de manege stond meegelopen met de lessen, altijd was hij vrolijk en opgewekt en een tikie eigenwijs.
Echt een gouden pony voor beginners en gevorderen.
Veel mensen die bang waren zijn er door hem bovenop gekomen en veel mensen hebben dingen voor de eerst keer (springen, wedstrijd) op hem gedaan. Ik dus ook Lachen

Ik zelf heb gehoort dat hij een schop heeft gekregen toen hij met een wedstrijd (zijn natuurlijk veel belangrijker voor de pensionklanten Boos! ) in een stal stond met een andere pony.
Dat zijn been gebroken was omdat hij daardoor viel.
Precies weet ik het niet, ik heb het ook maar via via gehoord dus!

Ik hoop dat mensen respect op brengen voor ,oude, manege pony's. Ze zijn geweldig als je ziet wat voor werk ze (nog) doen in een week. En hoeveel kinderen van ze leren. Dus kraak ze niet af omdat ze oud en sloom zijn. Maar wees juist extra lief voor ze en bedenk wat ze allemaal wel niet voor je doen!!!

Afbeelding

Bruna, volgens mij alweer een paar maandjes leden.

Destiny22
Berichten: 1002
Geregistreerd: 13-11-04

Re: Arme Bruno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 20:06

wat zielig zeg maar inderdaad ze geven niet veel om manage paarden en al helemaal niet om oude paarden

ik heb mijn allereerste les gehad op een pony van 33 jaar en dat was super!!!

Flip

Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Re: Arme Bruno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 20:45

ik vind de oude manege pony's nouwjuist super voor die pony's moet je respect hebben de pony's hebben dat ook voor de beginners.

astridvh
Berichten: 294
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Delft

Re: Arme Bruno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 20:55

je hebt helemaal gelijk.
En die pony ziet er nog goed uit zeg voor zijn hoge leeftijd!

Ik probeer altijd de ouwe pony's op mijn manege lekker te verwennen. Gewoon even een extra appeltje of een lekkere poetsbeurt. Ze verdienen het allemaal, die manegeponies, maar als ze trouw jarenlang braaf in de lessen hebben gelopen verdienen ze het dubbeldik.
Eigenlijk verdienen ze het gewoon om met pensioen te gaan en sommige pony's hebben dat geluk, anderen jammergenoeg niet. Als ik het geld had, had ik er zo eentje gekocht en hem van lekker pensioen laten genieten. Die pony, Extase is al ongeveer 30 jaar manegepony en zal ook tegen de 40 aan dus die verdient het gewoon om met pensioen te mogen gaan.

maartjevO
Berichten: 507
Geregistreerd: 10-02-05

Re: Arme Bruno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 13:00

Hooi,

het doet me nog steeds veel pijn dat bruno dood is.
Helemaal als het echt op de manier is gegaan als
ik gehoort heb, gewoon uit luiheid voor een extra stal!

Hij heeft altijd in de les gelopen, klinkt wreed op zijn 39ste?
Vond ik niet, zolang het maar rustig was en niet te vaak.
Ze hebben een keer een paard met pension gedaan,
die was binnen een paar maanden weggekwijnt in de wei.
Die miste de gezelligheid van het lopen en het poetsen.

Bruno werd aardig vaak gepoetst en ik heb veel rondjes met hem
gelopen, hij kon zelfs nog hard in galop! (voor zijn doen, hij was nooit al zo snel Knipoog )
Dus hij zag er inderdaad niet alleen nog fit uit (zijn vacht was wel geschoren hoor, anders klitte en plakte het helmaal), hij was het eerst ook nog.

Een groot verlies dus!!
Het valt mij ook op dat hij niet chaqeuriijnig (sorry voor mijn spelling) is geworden.
Veel oude paarden worden dat omdat mensen ze afbeulen, die vinden ze dan te sloom Boos!
Dan vind ik het niet gek dat ze humeurig worden...


Bruno voor atlijd Lachen