mijn verzorgpaard wordt verkocht wat zouden jullie doen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ramsesje
Berichten: 624
Geregistreerd: 16-09-04

mijn verzorgpaard wordt verkocht wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 22:44

2 dagen geleden kwam ik bij Ramses en de staleigenaar komt naar mij toe en zegt dat hij slecht nieuws voor me heeft nl dat Ramses zijn eigenaar aan hem gevraagd heeft om mij te zeggen dat hij Ramses gaat verkopen.Ik had dit al lang verwacht want ik rijd al meer dan 3 jaar op hem, maar de eigenaar heeft er in die tijd hoogstens 10 keer op gereden.
Maar 'k ben echt woedend dat hij mij niet gebeld heeft, dat hij aan iemand anders gevraagd heeft om me dat te zeggen en dat 'k maar es moest bellen als 'k hem eventueel wil kopen. Hij heeft me niet eens bedankt voor wat ik allemaal gedaan heb, ik ben elke keer naar hem toegeweest ook als 'k niet reed voor hem te verzorgen. En hij laat mij niks weten Boos!

Ik weet niet wat 'k nu moet doen, als hij binnen de maand niet verkocht is doet hij hem naar een veehandelaar en da wil 'k niet want hij heeft nogal een moeilijk karakter en 'k wil zeker niet dat hij in de slacht eindigt.
Ik hoop eigenlijk dat hij aan iemand verkocht wordt deze maand. En dat hij in de buurt blijft staan, maar moest dat niet het geval zijn is er eventueel een kans dat ik hem koop maar dan moet hij wel een stuk van z'n prijs doen 'k weet echt niet wat 'k moet doen. Want volgend jaar ga'k op kot en dan ben k er alleen maar in de week voor hem. 'k wil gewoon dat er goed voor hem gezorgd wordt .

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: mijn verzorgpaard wordt verkocht wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 22:51

Je kan niets doen.
Het is niet je eigen paard, je verzorgt hem alleen. Het zou ook niet eerlijk zijn dat jij straks ervoor zorgt dat de eigenaar hem moet houden (en dus betalen) omdat jij hem wil blijven verzorgen...
Helaas, het enige is hem zelf kopen, anders houdt het op. Dat is het risico met verzorgpaarden.

Ramsesje
Berichten: 624
Geregistreerd: 16-09-04

Re: mijn verzorgpaard wordt verkocht wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 22:53

dat weet 'k wel, m'n vraag is wat jullie zouden doen, hem kopen, voorstellen om de stalkosten te betalen, hem niet kopen maar dat hij dan naar een handelaar gaat

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132061
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: mijn verzorgpaard wordt verkocht wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 00:12

Ik heb je topic verplaatst naar MV.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: mijn verzorgpaard wordt verkocht wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 01:03

Kopen Haha! Heb ik ook gedaan. En nog geen seconde spijt van gehad. Uiteraard wel goed over nadenken en of je het financiel ook zou redden, maar anders gewoon doen!

jen_iis

Berichten: 602
Geregistreerd: 13-01-05
Woonplaats: linschoten

Re: mijn verzorgpaard wordt verkocht wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 10:47

Ramsesje schreef:
dat weet 'k wel, m'n vraag is wat jullie zouden doen, hem kopen, voorstellen om de stalkosten te betalen, hem niet kopen maar dat hij dan naar een handelaar gaat



als je niet genoeg geld hebt om m te kopen zou ik vragen of je de helft ofzo mee mag betalen maar dat die dan toch wel daar blijft staan!

Achterom
Berichten: 23034
Geregistreerd: 28-09-04

Re: mijn verzorgpaard wordt verkocht wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 11:00

Je kunt hem misschien wel kopen, maar zoals je zelf ook al aangeeft ga je volgend jaar op kamers... dan wordt het allemaal wel heel onzeker. Je eigen kosten gaan omhoog, en om dan ook nog eens financieel verantwoordelijk te zijn voor een paard is heel wat. Er zijn mensen die het redden, dat wel.

Ik denk dat je af moet van het idee dat het eventueel jouw schuld zou zijn als het paard bij de slager terechtkomt! En als dat zou gebeuren als het paard niet binnen een maand verkocht wordt, is de kans best groot dat dat gebeurt. Er staan op het moment een hoop paarden te koop, en zeker als de prijs aan de hoge kant is, verwacht ik niet dat de eigenaar het paard zomaar kwijt is.

Maar nogmaals het is niet jouw schuld als dat zou gebeuren! Het is het risico wat nu eenmaal hoort bij het verzorgen. Jammer dat de eigenaar niet eventueel met jou naar een oplossing wilde zoeken, maar het is nu eenmaal geen ideale wereld Huilen

LuckyandMiej

Berichten: 1203
Geregistreerd: 01-12-04
Woonplaats: leerdam

Re: mijn verzorgpaard wordt verkocht wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 11:47

Mijn verzorgpony is ook verkocht naar hem 6 jaar gekend te hebben (3 jaar als manege en de laatste 3 jaar als verzoergpony) Ik mocht hem wel van me ouders, maar ik ben te groot voor hem) En nu heeft hij het super goed! Ik zoek hem nog steeds op, Alleen is het geen goede manegepony want niemand wilt op hem, omdat ze er niet op durven. Dus ga ik er maar meestal er op als we er zijn. Maar dat is soms 1 keer in de 2 weken en soms 1 keer in de maand ofzo! Verder word hij niet vaak gereden!

Nou ik zal hem kopen of maar hopen dat een goed iemand hem koopt en nog langs mag komen! Wij mochten de eerste keer als met ze doen, helemaal wassen en rijden! Maar jammer dat er niemand op wilt! Verdrietig

Douni

Berichten: 1940
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Axel

Re: mijn verzorgpaard wordt verkocht wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 14:13

Ik zou proberen hem te kopen, als dat niet lukt, eenadvertentie zetten of iemand het paard met je wilt delen. Delen is altijd beter als hem helemaal niet hebben, toch?

Probeer de eigenaar te overleggen of je misschien een deel van zijn kosten betaald in ruil ervoor dat hij kan blijven.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: mijn verzorgpaard wordt verkocht wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 15:36

Als je hem toch graag wilt kopen, maar het is toch te duur voor je kun je ook proberen om hem zo goedkoop mogelijk van die man over te kopen. Als hij hem echt naar de slacht/handelaar wil brengen zal hij er echt niet veel voor krijgen.
Stel dat de slachtprijs van het paard 500 euro is, nou dan bied jij 600 euro. Dan verdient die man er ook nog op, en jij hebt je verzorgpaardje eigenlijk heel goedkoop gekregen.

En hoe je dat gaat doen als je op kamers gaat, je kunt bijvoorbeeld iemand vragen die hem wil verzorgen als jij er niet bent, je kunt dan altijd vragen of ze wat meebetalen, zodat je niet in geldproblemen komt! Zorg dat je vantevoren al een beetje een idee hebt hoe je dat allemaal gaat doen!

Het klinkt alsof die man niet erg vriendelijk is, dus met hem praten zal ook moeilijk worden, niet?

Nou, in ieder geval succes ermee!

Jytte
Berichten: 1876
Geregistreerd: 12-05-04

Re: mijn verzorgpaard wordt verkocht wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 18:50

ik zou me er bij neerleggen, en ik weet hoe moeilijk dat is. de enige oplossing is om hem idd zelf te kopen, of een regling met hem te maken. ik hoop dat het goed komt met het paardje. succes



Sjonniej schreef:
Dat is het risico met verzorgpaarden.

alsof daar vrijwillig voor gekozen word..?

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Re: mijn verzorgpaard wordt verkocht wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 19:40

Als ik jou was zou ik hem kopen! Je rijdt al zo lang op dat paardje en hebt waarschijnlijk een hele band met hem opgebouwd dat is harstikke zonde.

Als het te duur is of als je met de tijd gaat studeren is een betalende bijrijder misschien wel een idee Ja

hihaa
Berichten: 307
Geregistreerd: 27-02-05

Re: mijn verzorgpaard wordt verkocht wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 20:13

hoi hoi,

paardenwereld kan soms hard zijn.
en inderdaad, dit is het risico van een andermans paard rijden.
ben het wel een beetje met Sjonniej eens.
heb zelf nooit een eigen paard gehad en heb er al vele zien
gaan, niet wetend waar ze terecht komen (ook in buitenland).
dat wist ik voordat ik ermee begon, had mij daar ook op ingesteld.
realistisch. het is gewoon niet je eigen paard.
maar ik kan me voorstellen dat het voor sommige mensen toch heel
erg moeilijk blijft.

je kunt vragen of je tot een oplossing kan komen met de eigenaar.
stel dat je samen met iemand het kan opbrengen om vergoeding
te betalen voor het paard, ofzoo.

denk wel goed na voor je het paard gaat kopen, daar zit natuurlijk
meer verantwoordelijkheid aan dan je nu hebt.
in het ergste geval heeft het paard een keer een dierenarts, operatie
of dergelijke nodig, dan kun je niet zeggen, komt me financieel nu
niet uit!!

een bijrijder is ook een goede optie. ik zou wel zeker willen weten
dat ik het paard ook zonder bijrijder zou kunnen onderhouden,
stel dat je het paard koopt en de bijrijder stopt er zo van de
1 op de andere dag mee. dan moet je geluk hebben om gelijk
weer een bijrijder te vinden die je bevalt...

vind het echt rot voor je meid! en hoop dat je tot een goede
oplossing kunt komen, of je er uiteindelijk toch bij kunt neerleggen.

groetjes

ps: zo snel wordt een paard toch niet naar de slager gebracht!?!
of ben ik nu zo naief?

Ramsesje
Berichten: 624
Geregistreerd: 16-09-04

Re: mijn verzorgpaard wordt verkocht wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 20:40

hello

eerst en vooral bedankt voor jullie reacties

Ik denk dat 'k eerst ga afwachten of er eventueel een goede koper komt en moest dat niet het geval zijn en hij wordt verkocht aan een handelaar, dan zal 'k hem waarschijnlijk kopen, want ik wil echt niet dat hij afziet. Financieel is niet echt een probleem, maar ik wil ook niet dat ik hem dan volgend jaar "verwaarloos" als 'k alleen maar in t weekend kan komen. Ik laat jullie zeker weten wat 'k beslist heb.

Groetjes

Troeta
Berichten: 174
Geregistreerd: 18-01-05
Woonplaats: Den Haag

Re: mijn verzorgpaard wordt verkocht wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 05:52

Joh, koop hem lekker dan. Misschien volgend jaar een verzorgster erbij. En als het niet werkt, kan je hem altijd weer verkopen, maar dán aan iemand aan wie je het toevertrouwd!!
Weet je ook dat hij niet in de slacht terecht komt.

pompom

Berichten: 367
Geregistreerd: 05-11-02

Re: mijn verzorgpaard wordt verkocht wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 19:39

Je geeft zelf aan dat hij flink met de prijs zal moeten zakken wil jij hem kunnen kopen....
Denken jullie nu echt dat als een handelaar een paard koopt hij hem vervolgens voor 1 euro de kilo naar de slacht brengt....
Welnee..dat paard word weer verkocht en hopelijk krijgt hij een fijne baas.
De baas die hij nu heeft is niets dus het paard gaat er qua baas altijd op vooruit.

Wil je het paard besparen dat hij in de handel komt..moet je hem zeker zelf kopen maar ga wel goed na of je het kunt betalen en nog belangrijker heb je er de komende jaren de tijd voor.
Je gaat studeren en op kamers...meid jij gaat het druk krijgen hoor...

Uitgaan van een betalende bijrijdster vind ik geen slim plan als je zo al moet beginnen...
Je paard kan iets gaan mankeren en wat dan...
Te vaak lees ik hier op Bokt over overhaaste aankopen,paard op afbetaling,financiele tegenslagen enz.

Het is verschrikkelijk om je maatje te moeten missen(ik weet er alles van) maar ga niet uit medelijden deze stap aan..denk er goed over na en neem dan de beslissing...want mischien lezen we over 1 jaartje dat je paard te koop staat wegens tijdgebrek en dan gaat hij alsnog naar een handelaar(of particulier) die hem weer doorverkoopt.

Denk er goed over na want het zou niet eerlijk zijn voor dit paard als je alleen de weekenden tijd vrij kunt maken en zo slecht zijn niet alle handelaren hoor.

123468086
Berichten: 6612
Geregistreerd: 06-07-04

Re: mijn verzorgpaard wordt verkocht wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 19:44

Net zoals ze al zeggen is de enige oplossing hem kopen...
Je kan mischien nog kontact houden met de nieuwe eigenaar het is altijd fijn om teweten hoe het met je lievenling gaat.
dit is mij zo vaak overkomen.... Gelukig heb ik er nu een die nog maar 5 is en echt super bij me past, en die ook nooit meer weg gaat. Pling

ene waar een wil is is een weg

sucses!

Ramsesje
Berichten: 624
Geregistreerd: 16-09-04

Re: mijn verzorgpaard wordt verkocht wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 18:45

er is vandaag een eventuele koper geweest, zag er een heel vriendelijke en goede ruiter uit en moest hij hem kopen zou hij in de buurt blijven staan dan kan 'k nog altijd es op bezoek

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: mijn verzorgpaard wordt verkocht wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 21:46

Kwa banketstaaf vind k het eigenlijk nog wel mee vallen als ik eerlijk mag zijn.
Mijn exbijrijdpaard is verkocht zonder dat ik er iets van wist!
Ik kom op de manege aan en ze was weg. De eigenaar heeft er nooit wat van gezegt dat ze ook maar te koop stond o.i.d.! Nu staat ze ergens in Belgie. Ik denk dat je blij moet zijn dat je weet dat ze te koop staat. Nu kan je nog afscheid nemen! Je kan vragen aan de mensen die het paard kopen of je af en toe nog langs mag komen!
Of dat ze af en toe eens foto's sturen zodat je ziet hoe het gaat.

Greetz renske

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Re: mijn verzorgpaard wordt verkocht wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 17:03

probeer mee te zoeken naar een goede koper.

als je het op kunt brengen kun je hem natuurlijk ook zelf kopen.

spike_trudt

Berichten: 285
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: almere

Re: mijn verzorgpaard wordt verkocht wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 19:02

je zou kunnen helpen door een eigenaar te zoeken voor hem ...
of een wei waar hij tijdelijk kan staan Knipoog
hoop dat je een goede manier vind

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Re: mijn verzorgpaard wordt verkocht wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 10:14

Ramsesje schreef:
er is vandaag een eventuele koper geweest, zag er een heel vriendelijke en goede ruiter uit en moest hij hem kopen zou hij in de buurt blijven staan dan kan 'k nog altijd es op bezoek


Dat zou een geweldige oplossing zijn! Succes!! OK dan!