Wat doen jullie.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stekeltje

Berichten: 310
Geregistreerd: 27-01-04

Wat doen jullie.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 22:09

Als eigenaar dierenarts niet wil laten komen, terwijl je wel vindt dat het noodzakelijk is.

Van de zomer gebeurd: paard stond op drie benen en heeft uiteindelijk 3 maanden geduurd voordat ik haar had overgehaald!!!! (ze stond op een gegeven moment wel weer op vier benen) maar bleek een verdraaide knie te hebben en heeft uiteindelijk ruim een halfjaar nodig gehad om te hertsellen.

tessie1985

Berichten: 1376
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zeewolde

Re: Wat doen jullie.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 23:09

ja is een moeilijke situatie
maar ja een eigenaar moet de beslissingen nemen
maar ik begrijp jou kant ook heel goed want jij wil niet dat het paardje pijn heeft
ik denk dat ik zoiets met de stal eigenaar zal bespreken en als niemand mee werkt de dierenbescherming bellen meer kan je niet doen

lailapri

Berichten: 22123
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Wat doen jullie.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 23:34

ik ben de eigenaar Tong uitsteken en als me verzorgsters het zeggen is het 9 van de 10 keer voor niets, ik voelde iets raars in zijn mond ofzo Tong uitsteken maar asl het nodig is bel ik wel.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Re: Wat doen jullie.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 23:49

lailapri schreef:
ik ben de eigenaar Tong uitsteken en als me verzorgsters het zeggen is het 9 van de 10 keer voor niets, ik voelde iets raars in zijn mond ofzo Tong uitsteken maar asl het nodig is bel ik wel.


Haha ja dit ken ik. Ach, liever dat ze voor niets roepen dan te laat natuurlijk. Maar ook hier is het 9 van de 10 keer loos alarm.
Als het echt noodzakelijk is wordt er uiteraard gebelt. Maar ik beslis nog altijd of het dat is en daar staan mijn verzorgsters helemaal buiten...

Stekeltje

Berichten: 310
Geregistreerd: 27-01-04

Re: Wat doen jullie.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 23:53

Ik begrijp uiteraard beide kanten, ik zeg ook niet dat ik gelijk wil hebben. Toen ik haar belde zei ze: kijk maar wat je doet en dat maakt het juist zo moeilijk. Want in dit geval was het terecht geweest, maar als het niet terecht is moet zij betalen. Gelukkig weet ze wat ze aan mij heeft en weet ze ook dat ik niet voor iedere kras iemand erbij wil hebben Haha!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Re: Wat doen jullie.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 00:07

Dat van jou was wel een xtreem geval hoor.! Dat valt meer onder de mensen die gewoon niets voor hun paard over hebben. Zo'n type voel/ben ik niet! Ik heb het meer over penny problemen als een wondje of een bloeiende tand omdat Pinky uitgehaald had hahaha!
Mijn verzorgsters zouden ver te laat zijn als ze zoiets melde want dan wist ik zoiets al lang als er echt iets was haha. Ik ben echt iemand die om iedere scheve scheet de da belt Clown

Flip

Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Re: Wat doen jullie.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 20:04

als ik denk dat er iets mis is met wanda ga ik na de eigenaar toe en laat ik haar kijken. zij heeft veel meer ervaring met paarden als ik en ziet dan dus wel of er een dierenarts nodig is. als de eigenaar de dierenarts niet wil bellen en jij ziet dat het echt nodig is kan je toch ook de dierenarts laten komen op jou kosten? of zie ik dat nou verkeerd?

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Wat doen jullie.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 20:15

Lijkt mij een moeilijek situatie, maar ik zou net zolang blijven aandringen tot er een DA zou komen.. Ik hoef dit nooit mee te maken, want de eigenaresse van mijn bijrijdpaard is er altijd snel bij als er wat is met haar paardjes

Tancreda4

Berichten: 24047
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Wat doen jullie.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 20:36

Ik heb het meerdere malen gehad...

Het is zo rot dat je als verzorger zo weinig kán doen... Ja, proberen over te halen, boos worden... Maar verder kun je weinig...

Wat ik wel ZEKER had gedaan ALS ik het geld ervoor had gehad toen, had ik ZELF de dierenarts hebben laten komen... Maar helaas had ik daar het geld niet voor, iets waar ik echt vreselijk van baalde....

Een DA bellen en de eigenaar voor de kosten laten opdraaien kan natuurlijk niet als die heeft besloten dat het niet nodig is... En verder kan je niet anders... Zeuren, boos worden of zelf voor de kosten opdraaien.

Javayo

Berichten: 4098
Geregistreerd: 17-01-05
Woonplaats: Maassluis

Re: Wat doen jullie.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 20:42

Ja de dierenarts bellen blijft altijd de beslissing van de eigenaar. En het is ook erg prijzig als je uiteindelijk zelf moet betalen...

En als verzorgster bellen is vaak toch geen optie: jaren geleden was een verzorgpony van me in het prikkeldraad gaan liggen. Grote open wonden en z'n ogen waren weg aan het draaien.. Echt vreselijk om te zien Verdrietig!! De eigenaar, een oudere man die af en toe een pepermuntje kwam geven, zat voor een paar maanden in australie en had geen telefoonnr achtergelaten.

Toen hebben wij zelf uiteraard de dierenarts gebeld; maar in eerste instantie weigerde hij te komen omdat hij zekerheid wou hebben dat de rekeningen betaald zouden worden. Uiteindelijk is hij toen wel gekomen, maar het was niet van harte en alleen omdat de situatie heel ernstig was... dus bij een niet levensbedreigend iets als een kreupelheid (hoe pijnlijk het ook kan zijn) zal niet iedere dierenarts op komen draven als het 'maar' een verzorger is die belt... dus daar kan je maar beter goede afspraken over maken met de eigenaar.

Stekeltje

Berichten: 310
Geregistreerd: 27-01-04

Re: Wat doen jullie.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 21:16

Toch blijf ik dat raar vinden van een dierenart. Ik werk zelf bij een dierenarts alleen dan gezelschapsdieren en ook al hebben mensen geen geld, wij doen altijd alles tenzij de dierenarts het geen spoed vindt, maar open wonden moet toch wel behandeld worden. Ik had zelf de kosten kunnen betalen, maar dat was het probleem niet. De eigenaar moest met de trailer rijden en zolang zij dus geen afspraak had gemaakt, kon het paard niet naar de dierenarts en daarom heeft het drie maanden geduurd. Die avond dat ze op drien benen stond heb ik wel een arts laten komen, maar die kunnen op zo'n moment alleen maar een pijnstiller geven, een foto zegt meer..

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Re: Wat doen jullie.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 16:37

Hmm moeilijk...Ik zou wel door blijven gaan zegmaar..en duidelijk blijven maken dat er echt iets niet goed is!!...Ik denk dat je verder echt niks kunt doen, de eigenaar is en blijft de baas..al zou ik het wel heel sneu vinden Scheve mond..
Maar ik heof me daar niet druk over te maken, als 1 van de paardjes niet goed lopen zijn ze in staat meteen de dierenarts te bellen..Dan moet ik juist altijd zeggen van je kunt beter ff wachten..misschien is het zo over..of over een paar daagjes...

Mi_Amore

Berichten: 14848
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Wat doen jullie.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 17:57

Niks eigenlijk Ik heb het met Chips eigenaar ook gehad en net toen ie een DA liet komen was het te laat... Huilen

Ik verwijt het hem nog elke dag voor zijn grote misstap en vergeven doe ik hem ook nooit. Hier kun je gewoon niks aan doen, alleen hopen dat de persoon in kwestie genoeg gezond verstand heeft

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Re: Wat doen jullie.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 21:50

Ik heb daar niet zoveel problemen mee gelukkig. Een van de eigenaren van mijn verzorgpony's is namelijk een veearts Haha!
Daarnaast is de andere eigenaar ook heel voorzichtig met haar knollie's. Ze ziet ieder wondje en wil dus ook zoveel mogelijk bij haar paard betrokken zijn, al kan dat helaas niet altijd zo zijn vanwege haar ziekte Verdrietig

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Wat doen jullie.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 21:53

Ik heb verder niet echt heel veel contact met de eigenaresse.. Ik schrijf wel altijd in een schriftje hoe het rijden ging en of er nog bijzonderheden zijn enzo.. Als er iets niet-dringens is dan schrijf ik het gewoon op in het schriftje. Maar als ik iets bijzonders zie wat hun echt dringend moeten weten dan zeg ik dat... Bijvoorbeeld als ze raar lopen (bleek uiteindelijk te komen doordat ze de hoefsmidt waren vergeten te bellen). Maar ik vind het erg logisch dat verzorgers het zeggen wanneer ze denken dat er iets aan de hand is, als het iets ernstigs is ben je er in elk geval op tijd bij. Nog altijd beter dat ze goed op je paardje letten dan dat ze niks doorgeven en dat er uiteindelijk toch wat aan de hand blijkt te zijn...

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Re: Wat doen jullie.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 23:41

tja, dat is heel lastig. Heb het zelf ook een beetje gehad.
Eigenlijk kan je er neit veel aan doen. Het blijft hun paard. Je kan ze in ieder geval wel duidelijk maken wat jij er van vind en laten zien dat jij er wel een beetje verstand van hebt en niet de grootste onzin vertelt.
Maarja, uiteindelijk moet het hun keuze zijn...

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Wat doen jullie.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 00:04

ik heb gelukkig een regeling met de eigenaar dat als ik zie dat er echt iets aan de hand is ik onmiddelijk moet bellen. ze heeft liever dat ik 10x te veel bel dan net die ene keer te laat...

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Wat doen jullie.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 00:10

Quarterh0rse schreef:
ik heb gelukkig een regeling met de eigenaar dat als ik zie dat er echt iets aan de hand is ik onmiddelijk moet bellen. ze heeft liever dat ik 10x te veel bel dan net die ene keer te laat...


presies zo gaat dat hier ook