Bijrijder gezocht: Wat doe ik verkeerd?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ushi

Berichten: 2895
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: Manchester

Re: Bijrijder gezocht: Wat doe ik verkeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 20:18

Ik denk niet dat je iets verkeerd doet. Maar eerder dat je op een verkeerde plaats woont ofzo. Tong uitsteken

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: Bijrijder gezocht: Wat doe ik verkeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 21:16

tja, zat je wat dichter bij ridderkerk, had ik de kans graag aangenomen,want ik wil al heel lang leren westernrijden. Lijkt me erg gaaf. Maar het is gewoon net effe te lang rijden. Jammer. Of jij moet dichter deze kant op komen Haha!

Wafel
Berichten: 1819
Geregistreerd: 06-06-04

Re: Bijrijder gezocht: Wat doe ik verkeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 11:03

Ik heb het tegen overgestelde probleem ik heb eigen vervoer en kosten maken me niks uit k ben 21 k rij 9 jaar waarvan 1,5 jaar western nu ook al een half jaar elke dag heb zelfs nog even een eigen paardje gehad.

Maar western verzorg paard vinden ........ allemaal te ver weg terwijl k nog in brabant woon ok paarden zat zou je zeggen.


Spirit

Anoniem

Re: Bijrijder gezocht: Wat doe ik verkeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 17:04

Ik snap het ook niet Stef, ik heb precies hetzelfde probleem. En mijn pony loopt in de wedstrijden ook nog eens flink punten in de Amateurklasse, dus je zou toch zeggen dat dat best een leuke optie is als je interesse hebt.... Lessen is bij mij trouwens ook een verplicht punt, maar dan ook nog eens op MIJN kosten. En dan NOG is er geen hond met interesse..... Schiet mij maar lek Verward

Javayo

Berichten: 4098
Geregistreerd: 17-01-05
Woonplaats: Maassluis

Re: Bijrijder gezocht: Wat doe ik verkeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 17:49

Een leuke foto toevoegen lijkt me inderdaad een goed idee (eventueel een foto waar je zelf western aan het rijden bent).

Het is ook een aanrader om wat meer info over je paard te geven: zoals kleur (met een foto niet zo zinvol Clown), maat, leeftijd, ras, geslacht, niveau, verkeersmak, karakter. Ook het noemen van het paard bij naam is leuk. Dit is niet allemaal noodzakelijk, maar maakt je paard wel metteen persoonlijker en interessanter voor een zoekende bijrijder.

Ook vraag ik me bij het lezen van je oproep af: hoe vaak mag de bijrijder voor je paard komen zorgen? Mogen er ook buitenritten met het paard gemaakt worden? Zo ja: Kunnen er fijne buitenritten in jouw omgeving gemaakt worden? En mogen er eventueel wedstrijden gereden worden (voor de meer ervaren western-ruiter)?

Verder lijkt je oproep me juist zeer aantrekkelijk: alleen de lessen als kosten en de leuke uitdaging om western te leren rijden (of verder te ontwikkelen).

Door het western-rijden wordt je doelgroep echter wat kleiner (en door de locatie misschien ook?) maar als er ook buitenritten gemaakt mogen worden dan moet je dat misschien ook aangeven. Een liefhebber van buitenritten zal algauw enthousiaster zijn ten opzichte van het western-rijden dan iemand die liever rondjes in de bak rijdt... Maar hierbij spreek ik voor me zelf als fervent buitenritter.

Een week is trouwens nog niet zo erg lang, zeker niet in dit koude en natte seizoen. Stug volhouden, dan vind je vast wel iemand.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Bijrijder gezocht: Wat doe ik verkeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 20:07

Javayo schreef:
Een leuke foto toevoegen lijkt me inderdaad een goed idee (eventueel een foto waar je zelf western aan het rijden bent).

Het is ook een aanrader om wat meer info over je paard te geven: zoals kleur (met een foto niet zo zinvol Clown), maat, leeftijd, ras, geslacht, niveau, verkeersmak, karakter. Ook het noemen van het paard bij naam is leuk. Dit is niet allemaal noodzakelijk, maar maakt je paard wel metteen persoonlijker en interessanter voor een zoekende bijrijder.

Ook vraag ik me bij het lezen van je oproep af: hoe vaak mag de bijrijder voor je paard komen zorgen? Mogen er ook buitenritten met het paard gemaakt worden? Zo ja: Kunnen er fijne buitenritten in jouw omgeving gemaakt worden? En mogen er eventueel wedstrijden gereden worden (voor de meer ervaren western-ruiter)?

Verder lijkt je oproep me juist zeer aantrekkelijk: alleen de lessen als kosten en de leuke uitdaging om western te leren rijden (of verder te ontwikkelen).

Door het western-rijden wordt je doelgroep echter wat kleiner (en door de locatie misschien ook?) maar als er ook buitenritten gemaakt mogen worden dan moet je dat misschien ook aangeven. Een liefhebber van buitenritten zal algauw enthousiaster zijn ten opzichte van het western-rijden dan iemand die liever rondjes in de bak rijdt... Maar hierbij spreek ik voor me zelf als fervent buitenritter.

Een week is trouwens nog niet zo erg lang, zeker niet in dit koude en natte seizoen. Stug volhouden, dan vind je vast wel iemand.



Ho ho, ik heb wat punten neergezet, niet de volledige advertentie.
Kleur vind ik voor een bijrijpaard niet belangrijk. Buitenrijden is in principe niet in the picture (althans, niet op de openbare weg).
Het gaat om 2 a 3 dagen in de week, en tja, de rest staat allemaal in de advert.

Het gaat niet om die week, ik snap dat dat niet lang is, maar toen ik engels reed en ik een bijrijder zocht, heb ik heel, heel lang moeten zoeken.
Dus nu had ik zoiets van: Er worden niet veel western gereden paardjes aangeboden, dus ik wordt vast plat gemaild... Fout gedacht

zomon

Berichten: 453
Geregistreerd: 11-12-02

Re: Bijrijder gezocht: Wat doe ik verkeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 20:36

Nou troost je, je bent niet de enige. Ik zoek ook al vanaf december naar een verzorger/ster. wel vanaf 14 jaar omdat er ook een veulen( bijna 3:-) ) bij loopt en dan kan je geen kinderen van 9 jaar ertussen laten lopen. Helaas heb ik ook nog niemand gevonden. ik eis geen lessen maar wil gewoon iemand die lekker aandacht en beweging aan mijn paard kan geven. Ik zou bijna nog iemand aannemen die engels rijd,maar dat wil mijn paard niet aandoen.
Ik heb een aantal personen benaderd uit een grote plaats in de buurt maar de meeste hebben geen scooter en vinden 13 km op de fiets te ver weg. ( is zeer begrijpelijk).
Laten we maar hopen dat er toch nog iemand is die mijn oude toppertje wil gaan verzorgen.

Heel veel succes.

Mo.

hubble
Berichten: 193
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: ossendrecht

Re: Bijrijder gezocht: Wat doe ik verkeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 20:55

Wat herkenbaar en helaas kan ik je geen tips geven. Huilen Ik zoek ook een bijrijder. Maar dan voor 2 koudbloeden. Er hebben wel 2 meisjes gereageerd en die kunnen vast goed rijden, maar mijn paarden zijn erg onbeholpen. Ik wil niet de verantwoording voor een 12 of 14 jarig meisje nemen. Ben zelf ook begonnen als bijrijdster en heb daar veel ervaring van opgedaan. Maar nu zelf iemand vinden valt niet mee.

Heeft iedereen dan tegenwoordig een eigen paard Verward

Stekeltje

Berichten: 310
Geregistreerd: 27-01-04

Re: Bijrijder gezocht: Wat doe ik verkeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 22:01

Ik heb hetzelfde probleem als jij. Ik ben zelf ook een verzorger, maar omdat de eigenaar haar niet meer dan twee dagen in de week wil doen, zit ik er dus 5 dagen terwijl ik zelf ook een fultime baan heb. We hebben al verschillende gehad en niemand blijft hangen. Succes en we blijven maar hopen Haha!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Bijrijder gezocht: Wat doe ik verkeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 12:09

Nou, heb zojuist een mail gestuurd naar een engelse vrouw die in waalwijk woont. Ze is 38 en is vroeger intensief bezig geweest in de paarden. Heeft nu 5 jaar niet gereden, maar wil het weer oppakken.
Waalwijk is ong een half uurtje vanaf stal.
Help me duimen!

Sanet

Berichten: 7978
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Bijrijder gezocht: Wat doe ik verkeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 12:46

Klinkt goed Stef!!

*duim duim*

Anoniem

Re: Bijrijder gezocht: Wat doe ik verkeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 13:27

Ik duim voor je!
En als 't niks wordt en ze wil een uurtje of 2 enkele reis rijden Haha! dan stuur maar door naar mij Clown

Stekeltje

Berichten: 310
Geregistreerd: 27-01-04

Re: Bijrijder gezocht: Wat doe ik verkeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 13:51

Heb je al wat gehoord Stef?

dwaallicht

Berichten: 3552
Geregistreerd: 27-12-04

Re: Bijrijder gezocht: Wat doe ik verkeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 16:18

Indd wel heel raar dat je niet veel reacties krijgt...ik zou het wel weten als ik in de buurt woonde.. Bloos

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Bijrijder gezocht: Wat doe ik verkeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 16:56

Nop, nog geen reactie.
Ik kon uit haar advert niet halen dat ze ervaring met western heeft, maar alles valt te leren natuurlijk. Alleen dat moet ze dan wel willen....

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Bijrijder gezocht: Wat doe ik verkeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 00:27

yup, heb reactie.
Helaas vind ze het te ver omdat ze niet altijd over de auto beschikt. Daarnaast zegt ze dat ze niet een van de lichtste is, en vind zichzelf dus te zwaar voor een haf....

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Re: Bijrijder gezocht: Wat doe ik verkeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 08:10

jammer stef!
hoop dat je snel een geschikt iemand vind Ja

hubble
Berichten: 193
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: ossendrecht

Re: Bijrijder gezocht: Wat doe ik verkeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 09:28

Wat jammer dat het niet door is gegaan. Maar je kan het beter nu weten dan dat ze vaak moet afbellen omdat er ze geen auto heeft en dan reken je erop en gaat het niet door.
Sterkte met verder zoeken

Girley_
Berichten: 4421
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: Overal en nergens ;)

Re: Bijrijder gezocht: Wat doe ik verkeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 17:39

Ik kan alleen de locatie verzinnen, in mijn regio zijn er teveel bijrijdster en veel te weinig (bereikbare) bijrijdpaardjes......
Succes met zoeken!! (als je nou hierheen verhuist Tong uitsteken )

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Re: Bijrijder gezocht: Wat doe ik verkeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 21:15

Ik denk ook dat het aan de plek ligt.
Maar wat is er in godsnaam mis met een slidingstop? Als je paard een sterke achterhand heeft, en slidingijzers onder, wat maakt het dan uit?! het zijn natuurlijke bewegingen hoor Knipoog

Otjuh

Berichten: 2218
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Bijrijder gezocht: Wat doe ik verkeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 21:26

Ik zou het Super graag willen leren !!

Van mijn Woonplaats Naar waar je pony's staan (bij sandra) is voor mij 37 min. met de auto .. ik denk NIET dat m'n moeder dat doet .. tenzij ze dan bij m'n Oma gaat zitten (in Papendrecht)

Otjuh

Berichten: 2218
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Bijrijder gezocht: Wat doe ik verkeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 21:28

Stuur anders maar een PB'tje

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Bijrijder gezocht: Wat doe ik verkeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 21:46

haha je woont inderdaad op de verkeerde plaats!

hier in regio rotterdam is het vooral een kwestie van *veel bijrijders, weinig paarden*

Het is oneerlijk verdeeld in Nederland Tong uitsteken

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Bijrijder gezocht: Wat doe ik verkeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 23:17

Otjuh, misschien zit ik er helemaal naast, maar ik gok je vrij jong?

Klaasjuuh, ik mis even op wie je reageert?

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Re: Bijrijder gezocht: Wat doe ik verkeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 23:35

stef schreef:
als jij bij western aan tonnenraces en sliding stopt denk, is het misschien leuk om eens verder te kijken dan je neus lang is (wordt je nooit dommer van trouwens)

De barrelrace is een onderdeel van westernrijden (wat ik niet doe)
De slidingstop zit in de reining, ook een onderdeel (wat ik niet doe)