manege smit pesse

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Le0nie

Berichten: 1052
Geregistreerd: 18-01-05
Woonplaats: Dronten

Re: manege smit pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 18:30

Miekjuh schreef:
Idd Smit mag blij zijn dat het AOC daar zit, zonder de school was de manege al lang falliet geweest!!

Mijn mening?! Ik vind het ronduit slecht daar, de paarden en pony's staan in het donker (komen overdag even in de bak/weiland) er word wel uitgemest, maar hoe?! de paarden staan op weinig stro en hebben hooi ed. boven het hoofd hangen (veel stof enz in de ogen)
De hoeven van de paarden zien er bar slecht uit, veelal zadels en hoofdstellen die niet passen en ga zo maar door..
Paarden met dikke stalbenen, tanden die doorgroeien, wonden waar niks aan gedaan word.. Het is ronduit triest!! Geen paardwaardig bestaan iig! Levenslustig zijn die paarden daar al helemaal niet meer, het is een sleur (wat veel manegepaarden hebben) die ze elke dag weer moeten doorstaan..

De boxen van school zijn idd super netjes, zoals het hoort!


Ik kan wel elke keer gaat Quoten, MAar het blijft hoe ik het zeg (voor mijn mening) Ik kom er op kamp en de pony's hebben het goed, Neem dat maar van mij aan!

Saar01
Berichten: 3524
Geregistreerd: 09-10-03

Re: manege smit pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 20:24

Le0nie schreef:

Ik kan wel elke keer gaat Quoten, MAar het blijft hoe ik het zeg (voor mijn mening) Ik kom er op kamp en de pony's hebben het goed, Neem dat maar van mij aan!


Dus jij komt er 1 keer per jaar 1 weekje?
In dat weekje hebben de pony's het mischien goed..staan lekker in de wei worden bereden (buitenritten waarschijnlijk)
Maar de rest van het jaar zie jij dat niet.
Ik ben er een keer op m'n 10de geweest (heb er toen proeflessen gevolg waar ik verder maar niks over vertel) een keer op m'n 14de en laatst ben ik ook nog geweest. (op stage)
Soms kom ik er ook nog wel met wedstrijden.
en al die jaren is er helemaal niks verbeterd en daar blijf ik bij!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Re: manege smit pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 20:37

Fjordielover heeft wel een beetje gelijk, als je er 1 x per jaar 1 week komt, kan je dat niet goed beoordelen. In de zomermaanden komen de paarden wel heel erg veel buiten, volgens mij gaan ze dan de hele nacht naar buiten. 's Winters staan ze binnen, maar ik vind het ook niet zo gek dat ze dan niet buiten komen. Mijn paard komt in de winter ook alleen maar in de bak en die is alleen. Een hele kudde laat je niet je hele wei kapottrappen, dat doet niemand....

Tja en wat iemand zei over een manege voor de paarden of voor het geld; Oude Hr Smit had de manege eerst voor de paarden, maar toen zijn zoon meer inspraak kreeg werd het toch steeds meer een geldkwestie. Ik heb zijn zoon een keer horen roepen dat hij voor zijn 50e binnen wou zijn! Nou hij is nu tegen de 60 en zijn eigen bedrijf is failliet! Vork
Maar eigenlijk is dit ook weer niet zo, want toen ik er begon te rijden, was het een goedlopend manegebedrijf. Oude smit verzorgde de heleboel nog zelf en had nog volledig inspraak. Als ik er nu kom is er haast nooit meer manegeles en ik heb 8 van de 10 x de hele grote bak voor me alleen en dan zie je geen hond.

Het is gewoon jammer, want ze kunnen er veel meer uithalen!

Maar
Berichten: 2877
Geregistreerd: 21-12-04

Re: manege smit pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 20:54

ja jullie hebben best wel een beetje gelijk van die kant heb ik het nog niet bekeken maar ik vond dat ze op dat moment erg lief en zorzaam voor de paarden want een paard was gevallen tijdens het springen en toen hebben ze er heel goed voorgezorgd enzo.
ik denk dat ik dit kamp zo leuk vind omdat het heel gezellig was er niet heel veel kinderen teglijk zijn de paarden leuk zijn de lessen ook best leuk en leuke kamers en je bent lekker vrij je mag overal heen waar je maar heen wilt dat vind ik zelf gewoon fijn dit jaar ga ik maar eens beter opletten hoe het er egt met de paarden aan toe gaat! toen ik op kamp was heb ik in heel de week maar 3 mensen in de grote bak zien rijden wij reden daar maar een keer Verdrietig

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Re: manege smit pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 21:02

o0maatjeh0o schreef:
ja jullie hebben best wel een beetje gelijk van die kant heb ik het nog niet bekeken maar ik vond dat ze op dat moment erg lief en zorzaam voor de paarden want een paard was gevallen tijdens het springen en toen hebben ze er heel goed voorgezorgd enzo.
ik denk dat ik dit kamp zo leuk vind omdat het heel gezellig was er niet heel veel kinderen teglijk zijn de paarden leuk zijn de lessen ook best leuk en leuke kamers en je bent lekker vrij je mag overal heen waar je maar heen wilt dat vind ik zelf gewoon fijn dit jaar ga ik maar eens beter opletten hoe het er egt met de paarden aan toe gaat! toen ik op kamp was heb ik in heel de week maar 3 mensen in de grote bak zien rijden wij reden daar maar een keer Verdrietig


Ze hebben ze manege pony's altijd alleen maar in de kleine bak, snap ookniet helemaal waarom. Ze zullen welniet zo hard willen schreeuwen denk ik Tong uitsteken Ik vind het wel lekker, kan ik mooi in de grote bak rijden Haha!

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: manege smit pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 21:09

[quote fjordielover?]Mijn mening?! Ik vind het ronduit slecht daar, de paarden en pony's staan in het donker er word wel uitgemest, maar hoe?!
de paarden staan op weinig stro en hebben hooi ed. boven het hoofd hangen (veel stof enz in de ogen).
De hoeven van de paarden zien er bar slecht uit, veelal zadels en hoofdstellen die niet passen en ga zo maar door..
Paarden met dikke stalbenen,
tanden die doorgroeien,
wonden waar niks aan gedaan word.. Het is ronduit triest!!
Geen paardwaardig bestaan iig!
Levenslustig zijn die paarden daar al helemaal niet meer, het is een sleur (wat veel manegepaarden hebben) die ze elke dag weer moeten doorstaan..
quote]

Idd! al die gequote dingen hierboven, heb ik dus ook gezien, en ik kwam daar dus ook onaangekondigd, buiten ponykamp tijd kijken.

Echt, als je op ponykamp gaat is het gewoon zó belangrijk dat je kijkt naar hoe het er voor de paarden is, want wie wil er nou op een ziek of ongelukkig paard rijden?
mooie kamers, een druk progamma, is allemaal leuk en aardig, maar wat is de essentie?

Maar
Berichten: 2877
Geregistreerd: 21-12-04

Re: manege smit pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 22:41

ja heerlijk zo een bak voor jezelf!! }>
ik heb vorig jaar ook gelet hoe het voor de pony's en paarden waren ik vond het er toen allemaal goed uitzien maar misschien ga ik nog een keer buiten kamp kijken al die verhalen het is ook maar hoe je gewend ben denk ik..!?
en ik ben gewend aan ponys echt in hele kleine boxen enzo

miesss

Berichten: 282
Geregistreerd: 19-02-05

Re: manege smit pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 23:03

o0maatjeh0o schreef:
ja heerlijk zo een bak voor jezelf!! }>
ik heb vorig jaar ook gelet hoe het voor de pony's en paarden waren ik vond het er toen allemaal goed uitzien maar misschien ga ik nog een keer buiten kamp kijken al die verhalen het is ook maar hoe je gewend ben denk ik..!?
en ik ben gewend aan ponys echt in hele kleine boxen enzo


helemaal mee eens !!!! Knipoog

Maar
Berichten: 2877
Geregistreerd: 21-12-04

Re: manege smit pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 23:28

kent iemand misschien nog iemand die wel naar dit kamp gaat in de mei ik heb echt het gevoel dat we straks daar met ze tweeen zitten.
YvonneS heb jij bij pesse smit een eigenpaard ??

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Re: manege smit pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 20:17

o0maatjeh0o schreef:
kent iemand misschien nog iemand die wel naar dit kamp gaat in de mei ik heb echt het gevoel dat we straks daar met ze tweeen zitten.
YvonneS heb jij bij pesse smit een eigenpaard ??


Ik heb een eigen paard ja, maar gewoon bij huis hoor. Alleen als mijn bak niet te rijden is, dan ga ik naar Smit om te rijden. Ook geeft mijn instructrice les aan de paardensportopleiding daar, dus heb er ook vaak les.

Maar
Berichten: 2877
Geregistreerd: 21-12-04

Re: manege smit pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 20:27

ojaa okeej vandaag volgens mij is het ook een heerlijke bak om te rijden Ja
maar weet jij toevallig wat voor paarden er dan staan? in die mooie boxen

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Re: manege smit pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 21:48

o0maatjeh0o schreef:
ojaa okeej vandaag volgens mij is het ook een heerlijke bak om te rijden Ja
maar weet jij toevallig wat voor paarden er dan staan? in die mooie boxen


Ja dat zijn allemaal paarden van de leerlingen van de paardensportopleiding. Ook staan er 2 van mijn instructrice en nog 1 van de leider daar zeg maar.

Maar
Berichten: 2877
Geregistreerd: 21-12-04

Re: manege smit pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 21:54

ooh okeej want het is eigelijk een beetje vaag ik heb ook gehoord dat de manege was afgebrand en dat de ponys eerst gewonen stallen hadden want een stuk is helemaal nieuw en het andere helemaal oud

Saar01
Berichten: 3524
Geregistreerd: 09-10-03

Re: manege smit pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 12:00

o0maatjeh0o schreef:
ooh okeej want het is eigelijk een beetje vaag ik heb ook gehoord dat de manege was afgebrand en dat de ponys eerst gewonen stallen hadden want een stuk is helemaal nieuw en het andere helemaal oud


ja er was idd een stuk afgebrand, de pony's stonden toen ik daar mijn proeflessen had in stands naast die grote bak.
Niet dat het er daar mooi uit zag, maar het was daar in elk geval een stuk lichter.

Ik weet niet of ze daar altijd stonden (ik weet het ook niet meer zo goed Clown )

Maar
Berichten: 2877
Geregistreerd: 21-12-04

Re: manege smit pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 12:46

ooh okeej vandaar

cowgirly
Berichten: 20
Geregistreerd: 21-02-05

Re: manege smit pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 13:01

hallo allemaal,

ik heb leren rijden op deze manege en dat was toen die tijd best wel goed daarna ben ik er een aantal jaren niet meer geweest en op latere leeftijd daar weer rijlessen gehad maar toen vond ik dat er geen goed les werd gegeven
de stallen waar de paarden in staan vond ik ook erg krap en wiebelig er zat alleen maar een houten balkje tussen vast gemaakt met stro touwtjes en het was er inderdaad erg donker toen de tijd reed ik vaak op piet op zich leuke herinderingen aan maar vond het toen die tijd geen super manege(weet natuurlijk niet hoe het nu is) ben er al in geen jaren meer geweest
ik ben toen wel samen met een vriendin naar manege de buytenwijk gegaan omdat we de lessen bij manege smit niet goed meer vonden er werd geen goed les gegeven
maar dat was toen ik weet natuurlijk niet hoe het nu is en van de ponykampen weet ik helemaal niets want die heb ik nooit daar gehad