manege smit pesse

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
yessy19
Berichten: 46
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Winschoten

manege smit pesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 22:35

Wie kent deze manege?
Wie kan mij er meer over vertellen?
Wie is er wel eens op ponykamp geweest?

Avelienvd

Berichten: 7224
Geregistreerd: 28-12-04

Re: manege smit pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 23:35

Ja ik heb er vroeger gewerkt en gereden.
Ik vond het niet zo'n leuke manege maar ik bene r al 2 jaar niet meer geweest dus ik weet niet hoe het nu is.
Van de ponykampen weet ik niet veel omdat ik daar nooit ben geweest.
De kwaliteit van de manege is niet zo goed.

Brechtje

Berichten: 3698
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: fok.nl

Re: manege smit pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 15:55

Moet dit niet naar het forum MV? Knipoog

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132130
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: manege smit pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 17:01

Ik heb je topic verplaatst naar MV!

kruumie
Berichten: 522
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: grubbenvorst

Re: manege smit pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 18:26

ik ben er afgelope jaar zelf geweest
ik vond het wel een leuk kamp, maar ik ga dit jaar toch ergens anders heen Tong uitsteken

Bonechi_

Berichten: 2187
Geregistreerd: 05-02-05

Re: manege smit pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 19:48

Ik ben er zelf nooit geweest, maar ik ken mensen uit die buurt en de manege schijnt erg slecht bekend te staan. De mensen die ik ken waren het niet echt eens met de manier waarop er met paarden werd omgegaan....

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: manege smit pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 23:43

Praat me er niet van!
Ik heb nog nooit zoon stal gezien (naja 1x eerder)!
Als je respect hebt voor paarden en van dieren houd ga je daar niet heen.
het staat idd erg slecht bekend.
ik zou er op ponykamp gaan, zonder dat we er eerst waren gaan kijken, wat we normaal wel doen.
we gingen alsnog wel kijken, en hebben zo snel mogelijk afgezegd;
pony's in het donker, in stands, zonder stro, in de mest en de urine, onder het stof (maanden niet gepoetst), ponys met doorgegroeide tanden, door de lip heen, pony's van ver in de 30 die nog 3 uur mee liepen, ga zo maar door.

we hebben het geld wat we deels al hadden overgemaakt, teruggestort gekregen gelukkig, maar nee, o nee, zoiets?!..

deze manege was ook fnrs bekend, en 4 sterren ofzo, dat geeft wel aan dat dat niks zegt.


ik hoop niet dat ik aanvallend overkom, dat is niet mn bedoeling namelijk, maar als het om dit soort dingen gaat..

miesss

Berichten: 282
Geregistreerd: 19-02-05

Re: manege smit pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:07

hooi
ik ben dr vorig jaar op kamp geweest , ik heb het heel erg naar me zin gehad, pony's stonden wel gewoon op sto en werden goed verzorgd , ze gingen elke avond het land op.
Ik heb toen helemaal niet de indruk gekregen dat de paarden het er slecht hebben of dat ze geen respect voor ze hadden .
Ik ben daar ook een x samen met me paard gevallen en toen had ze wat aan dr been , daar werd op dat moment ook gewoon goed mee omgegaan.
misschien ga ik dr zelfs dit jaar weer heen .

Arvensis

Berichten: 2304
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: Hoogeveen

Re: manege smit pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 17:21

BarbaLala schreef:
Praat me er niet van!
Ik heb nog nooit zoon stal gezien (naja 1x eerder)!
Als je respect hebt voor paarden en van dieren houd ga je daar niet heen.
het staat idd erg slecht bekend.
ik zou er op ponykamp gaan, zonder dat we er eerst waren gaan kijken, wat we normaal wel doen.
we gingen alsnog wel kijken, en hebben zo snel mogelijk afgezegd;
pony's in het donker, in stands, zonder stro, in de mest en de urine, onder het stof (maanden niet gepoetst), ponys met doorgegroeide tanden, door de lip heen, pony's van ver in de 30 die nog 3 uur mee liepen, ga zo maar door.

we hebben het geld wat we deels al hadden overgemaakt, teruggestort gekregen gelukkig, maar nee, o nee, zoiets?!..

deze manege was ook fnrs bekend, en 4 sterren ofzo, dat geeft wel aan dat dat niks zegt.


ik hoop niet dat ik aanvallend overkom, dat is niet mn bedoeling namelijk, maar als het om dit soort dingen gaat..


Sorry, maar ik vind dit wel aanvallend!
Ik rijd hier nu sinds een jaar, en ik vind het er wel leuk!
de paarden worden goed verzorgt, hebben ruime stands waar ze makkelijk in kunnen liggen én dwars in kunnen staan.
ze worden elke dag gemest en bijna elke dag vers stro.
Ja er zijn oude paarden, maar die rijden geen 3 uur op een dag!
iig niet wat ik heb gezien, en geloof me, wij houden wel in de gaten wie er niet en wie er wel rijd.
En dat maanden niet gepoest valt ook wel mee.... als je zegt dat de pony's 3 uur rijden op een dag, dan klopt je zin al niet dat ze maanden niet gepoetst zijn.. of wel dan ?
de pony's en paarden worden zo vaak mogelijk gepoetst, maar er zijn niet zoveel werknemers.
inmiddels is manege smit al aangesloten op het terra college, hebben ze er een nieuw gedeelte bij voor de schoolpaarden, en als de manege echt zo erg was, dan was dat niet eens gebeurt..

maar om een lang verhaal kort te maken, heb niet je vooroordeel al klaar als je er 1 keer geweest bent!

WinBinChes

Berichten: 6718
Geregistreerd: 30-05-04

Re: manege smit pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 19:23

Ik ben er jaren gelden op kamp geweest. Het was er erg leuk en de paarden werden goed verzorgd. Bitjes werden na het rijden afgespoelt en de dekjes kwamen onder de zadels vandaan om te drogen. Ik weet natuurlijk niet hoe het nu is, maar toen was het er piccobello voor elkaar!!!

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Re: manege smit pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 23:44

Ik ben er nog nooit geweest, maar ik ken iemand die er les gegeven heeft en die was er zeker niet over te spreken

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Re: manege smit pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 23:51

BarbaLala schreef:
Praat me er niet van!
Ik heb nog nooit zoon stal gezien (naja 1x eerder)!
Als je respect hebt voor paarden en van dieren houd ga je daar niet heen.
het staat idd erg slecht bekend.
ik zou er op ponykamp gaan, zonder dat we er eerst waren gaan kijken, wat we normaal wel doen.
we gingen alsnog wel kijken, en hebben zo snel mogelijk afgezegd;
pony's in het donker, in stands, zonder stro, in de mest en de urine, onder het stof (maanden niet gepoetst), ponys met doorgegroeide tanden, door de lip heen, pony's van ver in de 30 die nog 3 uur mee liepen, ga zo maar door.

we hebben het geld wat we deels al hadden overgemaakt, teruggestort gekregen gelukkig, maar nee, o nee, zoiets?!..

deze manege was ook fnrs bekend, en 4 sterren ofzo, dat geeft wel aan dat dat niks zegt.


ik hoop niet dat ik aanvallend overkom, dat is niet mn bedoeling namelijk, maar als het om dit soort dingen gaat..


Ik ben het hier wel mee eens. Ik rij een paar keer per jaar nog concour op die manege maar vind het er slecht uit zien.

Le0nie

Berichten: 1052
Geregistreerd: 18-01-05
Woonplaats: Dronten

Re: manege smit pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 11:46

Heejj

Wtf slaat dat op joh.. Ik ga er al 2 keer per jaar op kamp en dit jaar weer.. het is harstikkke leul.. het is er niet helemaal donker. en er werd elke dag uitgemest, poep eruit ze hadde de hele dag door lekker hooi en er wer genoeg gepoetst.. Na het rijden MOEST alles er weer goed uitzien. (bitten)(zadels)(zelfs werden de ponys vaak nog nagepoetst). Er liepen een stuk of 3 oude ponys mee en die liepen echt niet 3 uur per dag.. n soms wel iets meer dan anders maaar ze gedroegen zich niet naar zo oud.. En anders hoe kunne ze meelopen als ze zo oud zijn ( ja als e GOED verzorgd worden jah !) Duss.... oordeel niet zo dom.. Het is er hartstikke leuk en goed georganiseerd.

xx

Maar
Berichten: 2877
Geregistreerd: 21-12-04

Re: manege smit pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 11:49

ik ben er vorig jaar op kamp geweest en ik ga dit jaar weer!! ik vond het vorig jaar hartstikke gezellig. de pony's stonden vaak in de wei en werden elke dag uitgemest en vaak gepoetst door kinderen ja er is een pony van ongeveer 30 die loopt met de lessen mee 1 UUR ik vind dat dat kan want de pony vond het leuk om nog te werken!! en ze konden niet eens 3 uur lopen achter elkaar want er zijn geen 3 lessen achter elkaar :S ik vind niet dat het een slechte manege is en er werken allemaal aardige mensen

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: manege smit pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 15:12

Frisianhorsy schreef:
BarbaLala schreef:

Sorry, maar ik vind dit wel aanvallend!
Ik rijd hier nu sinds een jaar, en ik vind het er wel leuk!
de paarden worden goed verzorgt, hebben ruime stands waar ze makkelijk in kunnen liggen én dwars in kunnen staan.
ze worden elke dag gemest en bijna elke dag vers stro.
Ja er zijn oude paarden, maar die rijden geen 3 uur op een dag!
iig niet wat ik heb gezien, en geloof me, wij houden wel in de gaten wie er niet en wie er wel rijd.
En dat maanden niet gepoest valt ook wel mee.... als je zegt dat de pony's 3 uur rijden op een dag, dan klopt je zin al niet dat ze maanden niet gepoetst zijn.. of wel dan ?
de pony's en paarden worden zo vaak mogelijk gepoetst, maar er zijn niet zoveel werknemers.
inmiddels is manege smit al aangesloten op het terra college, hebben ze er een nieuw gedeelte bij voor de schoolpaarden, en als de manege echt zo erg was, dan was dat niet eens gebeurt..


mijn ervaring daar heb ik een paar jaar gelden opgedaan, het is ook alweer overgenomen heb ik begrepen, natuurlijk kan het zijn dat het is veranderd, daar weet ik niks van, maar toen ik er was was het iig verschrikkelijk en niet om aan te zien. (ik heb geen pietlut, ik rij zelf ook op een manege waar niet alles even spik en span is, maar de omgang met de paarden wel, en dat was op pesse niet het geval.)

De toen al ex-eigenaar (oude man) vertelde mij zelf dat *die pony*, al 30 jaar was, maar nog makkelijk 3 uur mee liep..*

Bovendien; Ik reageer in dit topic alleen maar op dt TS, die vrasagt om een mening te geven over dit onderwerp je hoeft je niet zo aangevallen te voelen; ik bedoel het toch niet tegen jou persoonlijk? Verward



Frisianhorsy schreef:

maar om een lang verhaal kort te maken, heb niet je vooroordeel al klaar als je er 1 keer geweest bent!



Ik heb geen vooroodeel, als ik er ben geweest en met eigen ogen de situatie heb kunnen aanschouwen :S


ik geef alleen mijn mening Ja

Bloomy

Berichten: 32
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Houten

Re: manege smit pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:36

Ik ben 3x op kamp geweest bij Manege Smit. Vorig jaar ben ik niet meer geweest maar de drie jaar daarvoor ben ik wel geweest. Het eerste jaar was het heel erg leuk en deden we heel veel dingen maar de andere twee jaren was het niet veel bijzonders vond ik persoonlijk. als je echt een kamp zoekt waar je de hele tijd bezig bent zou ik het je niet aanraden.. ik ging er zelf heen omdat we met een hele club gingen dus dan is het altijd leuk natuurlijk Tong uitsteken
ik vind niet dat de pony's er slecht behandelt worden ofzo, ze hebben wel niet zulke grote stallen maar wel gewoon weidegang ed. qua rijden vond ik het niet echt super speciaal ofzo. gewoon lessen, zat toen niet echt ingedeeld op mijn eigen niveau dus dat was jammer.. maar de buienritten zijn erg leuk! mooie omgeving enzo. de pony's zijn wel erg leuk!! maar das vaak zo natuurlijk Tong uitsteken ik weet niet wie er nu leiding geeft maar ik heb twee jaar Ilse (dochter eigenaar) en Jeroen gehad en die waren niet echt enthousiast ofzo dus daardoor werd het een stuk minder leuk.. ik werd ook eigenlijk een beetje te oud voor van die spelletjes enzo Bloos
maar je moet zelf weten of je gaat natuurlijk, ik hoop iig dat je er wat aan hebt!

yessy19
Berichten: 46
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Winschoten

Re: manege smit pesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 20:07

Dus ze hebben er niet echt leuke begeleiding, dat is dan ook niet
echt positief.

Le0nie

Berichten: 1052
Geregistreerd: 18-01-05
Woonplaats: Dronten

Re: manege smit pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 20:24

Hee...

Ilse was idd Minder gemotiveerd voor de kampen.. MAar ze deed alles leuk mee hoor en Het andere jaar dat ik er geweest ben was er wel enthousiaste leiding.. Jeroen was trouwens wel enthousiast....

Dus Ik had egt heel veel plezier op het kamp dus als bepaalde kwaliteiten minder zijn zegt niet dat ehet daar slegt is of niet leuk :S Dus..

yessy19
Berichten: 46
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Winschoten

Re: manege smit pesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 20:29

Wie gaf er les dan? Werd er goed les gegeven? En welke pony, paard
is het leukste daar dan?

Le0nie

Berichten: 1052
Geregistreerd: 18-01-05
Woonplaats: Dronten

Re: manege smit pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 20:33

Ik heb in die 2 jaar alleen les vgehad van Nathalie... Leiding werd de 1e keer door 2 meiden gegeven van 20 die zorgden voor gezelligheid enz.. Afgelopen jaar was dat Ilse en cecilia.. Die waren ook heel aardig.. iidd Iets minder enthousiast.. Maar genoeg voor ene hoop lol.. De lessen werden elke keer gegeven door Nathalie.. zij is ook erg gezellig en at vaak mee ze gaf goed genoeg les.. meer op welk niveau je zel rijd.. Ik rijd l1 dresuur met me eigen pony en heb ook verschillende pony gereden en i kheb op een manege pony daar op m2 niveau oefeningen gerede.. (met behulp van Nathalie).. Dus.. Het is maar wat je zelf kan.. Met springen ook.. Ik heb 1m gesprongen op een AB ponytje..

Ik weet niet hoe oud of groot je bent.. Dus ik weet ook niet welke ponys leuk zijn voor jou.. Ik ben nogal klein ..circa 1.55 en 14 jaar.. Ik rij 7 jaar.. En vond Picasso erg leuk... Egt SUPER.. MAar vertel anders eerst maar wat voor pony je zoekt.. ik vind het algemeen best leuke paarden..

yessy19
Berichten: 46
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Winschoten

Re: manege smit pesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 20:38

Ik ben 175, 15 jaar en rijd nu m1, dus aangezien me lengte wil ik wel graag op een paard Cool

yessy19
Berichten: 46
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Winschoten

Re: manege smit pesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 20:38

Op welke pony reed jij dan die m2 oefeningen?

Le0nie

Berichten: 1052
Geregistreerd: 18-01-05
Woonplaats: Dronten

Re: manege smit pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 20:42

Picasoo Het AB ponytje:P ... Dus dat lijkt me niet echt een heel goed idee.. Haha..

Ehh.. Als je zlef ook zo rijde eh.. Ff denk Maikel Is gene paard.. Een E-pony.. Die kan wel erg netjes lopen.. rond enzo... En is ook goed voorwarts dus daar zou je ook best makkelijk iets uit kunnen halen.. Verder als je er een wil die iets kan Ravenna liep ook wel mooi Dus.. Ik weet verder niet.. wan tik reed niet op paarden... Jeroen is 1 van een tweeling.. Hij staat ook met de eigenaar van de manege als veulen in de paardenencyclopedie.. (2ling bonte veulens) Kun je miss opzoeken dat is leuk.. Jeroen is manegepony geworden en die andere van de 2ling daar heeft die Ilse Z1 wedstrijden mee gereden. Dus misschien heeft Jeroen het wel in zich.. Tong uitsteken

yessy19
Berichten: 46
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Winschoten

Re: manege smit pesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 20:53

Nou jah eerst nog kijken als ik daar heen ga op kamp he Tong uitsteken

myhorse
Berichten: 300
Geregistreerd: 25-11-04
Woonplaats: winschoten

Re: manege smit pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 21:56

Ik weet niet hoe oud of groot je bent.. Dus ik weet ook niet welke ponys leuk zijn voor jou.. Ik ben nogal klein ..circa 1.55 en 14 jaar.. Ik rij 7 jaar.. En vond Picasso erg leuk... Egt SUPER.. MAar vertel anders eerst maar wat voor pony je zoekt.. ik vind het algemeen best leuke paarden..

_________________
*xx* Le0nie !!... Damani DbEsstt !

ik ben iemand anders die er ook op ponykamp wil maar welke pony zou bij mij passen...ben 13 jaar en 1.57 ongeveer...ik wil wel graag rijden op een lekkere snelle pony die netjes kan lopen maar wel lief is voor andere paarden en niet steigert of bokt...dus welke zou bij mij passen denk je Tong uitsteken