Verzorgpaard of niet?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maxime
Berichten: 153
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Bornem

Verzorgpaard of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 21:32

heeyz iedereen, sinds enkele maanden heb ik -zoals ik het noem- verzorgpaarden. Maar ik weet niet of het wel verzorgpaarden zijn Huilen
ik weet dat dit raar klinkt, maar de eigenares is een vriendin van mijn mama. Meestal ga ik 1x per week naar daar, altijd met de eigenares. Eerst ga ik naar haar thuis, dan rijden we verder met de fiets naar de wei(nog geen 5 minuten!)en dan doen we de drolen van de paddock/kuisen de stenen vloer voor de stallen....en dan mag ik soms een paard kuisen. Maar ik weet niet of ik dit verzorgpaarden kan noemen Verdrietig Eigenlijk help ik gewoon, niet? Wel dit vind ik eigelijk heel erg. Vroeger ging ik met een vriendin mee naar haar verzorgpaarden, dat was anders. Ik zou zo graag eens naar daar gaan, doen wat ik wil. Ook opkuisen enzo, maar langzaam, helemaal alleen, je tijd ervoor nemen. Dan de paardjes verzorgen, er dingen voor kopen! een nieuw halster, halstertouw....zo had ik mij alles voorgesteld, dat is helemaal anders. Ik weet niet eens of ik die paarden wel ken, ik zie ze 1x per week en dat wordt veel afgelast als die eigenares niet kan!

Ik heb het al in een ander topic gevraagd maar dat was dan niet mijn enige vraag en dan werd er vooral op die andere vragen geantwoord.

maar de vraag is dus: Zou ik het moeten vragen aan de eigenares of ik alleen mag gaan? En als je vind dat ik dat moet vragen, hoe?
Wat moet ik zeggen zonder grof en onbeleefd over te komen?

Ik vind dit wel leuk, maar helemaal niet wat ik me er van had voorgesteld!

Ik hoop dat jullie heel snel antwoorden!!!!

Maxime Clown

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Verzorgpaard of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 23:00

Ik zou het er idd gewoon met haar over hebben.
Maar ik snap niet helemaal wat je er nu niet echt leuk aan vind? Als je het niet leuk vind, dan moet je dat ook gewoon zeggen. En je kunt niet altijd zo'n geluk hebben dat je het paard als de jouwe mag beschouwen en ermee mag doen wat je wil. Met minder moet je ook genoegen nemen, maar het moet natuurlijk wel leuk blijven.

Nu nog een vraag, maar wat is kuisen? Verward

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re: Verzorgpaard of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 10:39

Kuisen is belgisch voor schoonmaken/poetsen Knipoog

Maar ik zou nog niet vragen of ik alleen mag gaan. Dat komt naar mijn mening aardig brutaal over, en je weet niet of die vrouw het zo ziet. Zij neemt je elke week mee, maar je weet niet of ze erop zit te wachten om jou daar alleen rond te laten lopen.
Vraag als je met haar mee bent eerst eens of je de paarden alleen mag poetsen (kuisen Knipoog ) of er andere dingen mee mag doen. Als dat goed gaat kan je het over een tijdje vragen.

Achterom
Berichten: 23040
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Verzorgpaard of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 10:45

Ik zou het inderdaad rustig aan doen... gewoon eens vragen of je alleen mag poetsen enzo.

En misschien kun je er een andere verzorgpony bij zoeken?

maxime
Berichten: 153
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Bornem

Re: Verzorgpaard of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 12:25

heeyz, kijk dat ligt nogal moeilijk, het is dus een vriendin van mijn mama. Mijn mama had ze in geen jaren echt gesproken en dan ineens belt mijn mama om te vragen of ik eens naar de paarden mocht gaan kijken. Mijn mama zegt ook dat de eigenares het leuk vind om met 2 te gaan zodat ze gezelsschap heeft, en die eigenares heeft ook gezegd dat ze eigelijk altijd al haar kleinkind veel over paarden zou willen leren, misschien beziet ze mij zo een beetje=>ze heeft me al heeel veel geleerd.
Ik mag van mijn mama geen andere verzorgpaarden bijnemen of vragen of ik alleen mag gaan. Maar dan kwam mijn mama met een goed idee: ik ga gewoon altijd vragen als de eigenares naar huis gaat of ik nog even mag blijven, dan kan ik ze rustig poetsen enzo.
En in een vakantie ga ik vragen of ik niet eens een hele dag naar daar mag, van smorgens tot s'avonds. Blijkbaar komt alles toch nog goed! Haha!

Whisperke

Berichten: 3362
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Thorn

Re: Verzorgpaard of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 22:34

Nou ik zou gewoon vragen: Zou ik de paarden wat meer mogen gaan verzorgen en als mijn verzorgpaarden gaan zien, zodat ik wat meer ervaring op kan doen want ik vind paarden heel geweldig!!!!

In het begin kan het zijn dat ze dan steeds mee gaat maar op een gegeven moment ziet ze ook misschien in dat je het goed zelf kan maar ja dat je niet kunt rijden dan vind ik niet vreemd ze zijn ten slotte verantwoordelijk voor jou (hoeft niet) maar ja het is toch de paarden van hun. Maar ja wie weet ik heb het op 1 plaats ook zo gevraagt en het ging kei goed want ik verzorg er nu!!

Nou nog veel suc6 ermee we horen het wel!! Haha!

Achterom
Berichten: 23040
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Verzorgpaard of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 12:35

maxime schreef:
heeyz, kijk dat ligt nogal moeilijk, het is dus een vriendin van mijn mama. Mijn mama had ze in geen jaren echt gesproken en dan ineens belt mijn mama om te vragen of ik eens naar de paarden mocht gaan kijken. Mijn mama zegt ook dat de eigenares het leuk vind om met 2 te gaan zodat ze gezelsschap heeft, en die eigenares heeft ook gezegd dat ze eigelijk altijd al haar kleinkind veel over paarden zou willen leren, misschien beziet ze mij zo een beetje=>ze heeft me al heeel veel geleerd.
Ik mag van mijn mama geen andere verzorgpaarden bijnemen of vragen of ik alleen mag gaan. Maar dan kwam mijn mama met een goed idee: ik ga gewoon altijd vragen als de eigenares naar huis gaat of ik nog even mag blijven, dan kan ik ze rustig poetsen enzo.
En in een vakantie ga ik vragen of ik niet eens een hele dag naar daar mag, van smorgens tot s'avonds. Blijkbaar komt alles toch nog goed! Haha!



Goedzo! Het kan nog heel erg leuk worden als je het zo doet Haha!