Waargebeurde pennydroom een eigen pony. Wie nog meer?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Waargebeurde pennydroom een eigen pony. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 20:01

Leuk om nu een apart forum gedeelte te hebben over verzorg- en manege paarden!

Ik ben zelf op een mangege begonnen met een uurtje per week.
Daarna het echte verzorgen van paarden geleerd op een andere manege waar ik een avond in de week hielp.

Bij toeval zag ik op een dag een advertentie in de krant staan voor een verzorgpony. Was de eerste die belde en had geluk. Mijn concurente maakte een behoorlijk blunder waardoor ze meteen afviel. Op die manier kreeg ik de kans om een d-pony te rijden (heel wat anders dan die slome manege pony's) Ik mocht bij de ponyclub en deed mee aan wedstijden. Op deze manier zijn mijn ouders en ik het wereldje ingerold. Had ik op de manege nooit kunnen bedenken.
Helaas ontstonden er wat problemen met de eigenaar.

Maar ook hier kwam een oplossing voor. Mijn eigen pony!! Iemand op de club moest hem verkopen en een ander clublid had net een nieuwe pensionstal gebouwd voor leden van onze club!! Op deze manier viel alles op zijn plaats. Samen met mij zusje kreeg ik mijn pony Een arabier e-pony! Pling

Nu na een groot aantal jaren zet ik binnenkort een punt achter het paardrijden. Mijn pony wordt verkocht doordat ik o.a. vanwege studie er geen tijd genoeg meer voor heb.

Zo zie je maar soms komen dromen uit. En ook verhalen uit de penny door niet voor je lijken weggelegd kunnen echt gebeuren. Ik had nooit gedacht een eigen pony te bezitten en wedstrijden te rijden maar toch....

Vroeg met af of er nog meer mensen op dit forum zijn die onverwachts een eigen paard/pony hebben gekregen?

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Waargebeurde pennydroom een eigen pony. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 20:30

Jaa Haha!
Ik ben ook op een manege begonnen (rijdt daar nog steeds) en heb nu sinds een paar weken verzorgpony's.
Mijn vriendin kreeg een eigen pony enzo, en opeens zeiden mijn ouders dat ik maar eens moest gaan informeren naar hoe duur die stalling was enzo. Dus ik helemaal blij, maar het was nog niet helemaal zeker.
Nu zijn we nog steeds aan het zoeken Lachen

Het kwam voor mij ook heel erg onverwachts, had nooooit gedacht dat ik ooit een pony zou krijgen Haha!

hrappur

Berichten: 1778
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: Waargebeurde pennydroom een eigen pony. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 21:34

ik ook!

ik heb 8 jaar gereden op een manege .. en wouw nu gaan werken voor een leas...

(of stiekem wel een eigen.. )

en ja hoor inmiddels loopt hij al een half jaar in de wij !
het hele verhaal lees je op www.geocities.co/ijslander_hrappur

als je der toch ben... schijf iest in mijn gasten boek ! dankje Haha!

mirijam

Berichten: 528
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Middelburg

Re: Waargebeurde pennydroom een eigen pony. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 22:43

Ja ik ook:D Toen ik net 8 was ging ik lessen in m'n regenlaarzen bij de manage. Daarna verschillende verzorgpaardjes gehad er af en toe een geleased en veel ervaring opgedaan.

Altijd wilde ik een eigen paardje maar dat zou nooit lukken!
En ja hoor sinds gister heb ik m'n eigen Tinker veulen jessamy foto's en verslag in de topic verslag van de dag 3 maart m'n eigen paard

Zo zie je maar weer dromen zijn geen bedrog

lailapri

Berichten: 22129
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Waargebeurde pennydroom een eigen pony. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 00:47

ik ben begonnen bij iemand omdat ik ook stoer wilde zijn, en dus maar ging paardrijden, half uur per week, kon het blijkbaar goed mocht de eerste les al springen (had nog nooit op zo'n stinkend dier gezeten Tong uitsteken )
maarja ponywas niet zo braaf en al snel (na paar keer les) lag ik ernaast, maar wie neemt er ook les in de winter op een moeilijke pony van iemand die alles met slaan op wil lossen en niet vaan aansingelen heeft gehoord, ik bang, later nog paar keer gevallen, ik nog banger. Maarja wilde stoer zijn dus bleef maar les volgen, toen ging het wel weer beter, op een end bij mijn nichtje op de manege geprobeert, leuk, dus ook uurtje manege les erbij per 2 weken. Toen, ging ik een keer mee met mijn vriendin naar haar verzorg paard, en wat er toen gebeurde op de terugweg...

We ginge terug over de landweggetjes, stopt er ineens een auto, wij dachten die wil de weg weten, wij alvast denken, eenmaal daar zegt de mevrouw in de auto, ik zie dat jullie paardrijlaarzen dragen, willen jullie misschien mijn paard verzorgen? Ik heb er al de hele week geen tijd voor gehad, nouja wij maar tel. nummers uitgewisseld en naar mijn vriendin haar huis gefietst, daar had ik even naar huis gebelt, en toen hadden we naar de mevrouw gebelt, adres gekregen en we zijn gaan kijken, was 20 min fietsen vanaf me vriendin, maar 3/4e uur vanaf mijn huis (10 km) nouja onderweg zaten we al te denken zegt me vriendin ineens ik denk dat ze violett heet wij lachen eenmaal daaraan gekomen stond daar een pony'tje in een stalletje in een dikke laag mest... komt de mevrouw naar buiten, zegt ze dit is laila, wij hadden allebei de link gelijk door en lagen in een deuk (laila lijkt op lila is paard en violett is ook paars Tong uitsteken ) nouja wij dus uitgemest en geloof ook gereden, pony was echt een bommetje we mochten even op een weilandje een rondje rennen, eerste me vriendin deed er zo'n 2 minuten over (denk zo'n 3/4 ha) toen ik wouw wat ging dat hard zo'n 1,5 minuut en ja waar was de rem, nooit geleerd eigenlijk, hup zo de weg over en noodrem voor de sloot, daar lag ik op haar nek, weer bang.

Ik heb haar een tijdje samen verzorgt met mijn vriendin, toen stopte mijn vriendin ermee, maar ik durfte bijna niets.... nouja laila alleen laten kon ik ook niet dus ik toch maar gedaan, langzamer had van haar geleerd dat hoe harder ik sla hoe minder zij doet.... ik begon haar al meer te begrijpen en op eenendook le genomen met haar... Toen ben ik later met die adnere lessen gestopt, werd een beetje duur. Maarja ik was al bijna niet meer bang voor haar enzo krijg ik te horen dat ze naar de slager gaat, leuk ze hadden haar juist van de slager gekocht.... nouja na lang sparen en zeuren bij em ouders mocht ik haar kopen! Dus na een half jaar en verzorgpony had ik me eigen pony!

2 mei heb ik laila 3 jaar en 13 september word mijn schatje 30 jaar!
kan hetnietlaten even een fotó te plaatsen hoor!
Afbeelding
zomer 2003

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re: Waargebeurde pennydroom een eigen pony. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 10:36

Mijn droom is nog steeds een eigen paard, maar dat zit er voorlopig niet in. Maar met mijn huidige verzorgsituatie ben ik meer dan tevreden Lachen

Leoni_

Berichten: 2313
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Enschede

Re: Waargebeurde pennydroom een eigen pony. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 11:56

Dit was ook altijd mijn grootste droom..
En met veel zeuren kregen we (mijn zusje en ik ) het voor elkaar maar mijn vader had toen (zonder verstand) een pony gekocht waar we
helemaal geen schik mee hadden..
Toen hebben we het beestje verkocht en hebben we een Nieuwe
gekocht Met verstand.. !! en Ik heb haar nog steeds!

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Re: Waargebeurde pennydroom een eigen pony. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 13:15

ik had niet eens om een pony gevraagd we gingen er onverwacht even naar kijken.. en bonte c-merrie.. ze is helaas al wel verkocht omdat we te groot voor haar werden.. nu hebben we er 2 Haha! 1 omdat we Lefesha hadden verkocht en Cleo voor mij Bloos en ik had er niet eens om gevraagd (tja tuurlijk wel stiekem gehoopt.. maja)

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Waargebeurde pennydroom een eigen pony. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 13:51

Helaas heb ik mijn ouders nog steeds niet kunnen overhalen om een paard te kopen. Nu heb ik er ook geen tijd/ geld voor vanwege mijn studie, maar als ik klaar ben met mijn studie en een baan heb komt er zeker een paard Haha!
Ik ben ook ooit op de manege begonnen. In die tijd kreeg ik ook mijn eerste verzorgpony, een A-welsh. Op ene gegeven moment werd ik te groot voor haar, en de eigenaar wilde ook graag wel weer rijden, dus ze kocht een grotere pony! Helaas klikte het niet echt met deze pony, dus ben ik wat anders gaan zoeken. Nu rijd ik een Haflinger ongeveer 3 keer in de week en daar ben ik ook super blij mee! De eigenaar rijd ze af en toe voor de kar en fokt ermee. (hij heeft 4 hafjes) Ik mag dus eigenlijk bijna alles doen, een soort van eigen paardje dus! Hier ben ik echt super blij mee! Haha!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Re: Waargebeurde pennydroom een eigen pony. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 14:12

Ik.
Ik had 2x per week les op de manege, mn zusje 1x en ik had tig verzorgpaarden (stuk of 5 geloof ik). Maar ik wilde eigenlijk iets voor mezelf, dat om zelf over te beslissen.

Nu heb ik dr alweer een jaar. Het is echt super veel werk, maar wel leuk!

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Waargebeurde pennydroom een eigen pony. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 14:38

ik heb t ook gehad...
Ik heb eerst altijd op de paarden van me buren gereden, leren rijden op een shet zonder zadel... erug leuk!!!
toen als meisje van ongeveer 7 op de manege gaan rijden... eerste les was op Bonte Frits en ook nog een buiten rit (Ik weet dat nog als de dag van gister)
veel geholpen op de manege... heb er 12 jr gereden...heb vanalles gedaan door: leer in vetten, stallen mesten, paarden in en uit de wei... merrie vasthouden bij opvoelen, voerren, inrijden en ga nog maar ff door.
Totdat ik in 2003 in de herfstvakantie bij een vriendin van me was... haar vader wist nog wel een leuk paard te staan... een draver... ik erheen en kijken ... dat was dus Lovers
en nu heb ik m al weer anderhalf jaar en zielsgelukkig met hemm...
en op die manege ijd ik nu bijna niet meer... omdat hij maar een draver is.... grrr

Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Waargebeurde pennydroom een eigen pony. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 21:27

Jaaah ! Ik kreeg ook plotseling een eigen pony !!
Kennissen van ons hadden een welsh pony Beppy, maar die mensen gingen naar Denemarken verhuizen. Beppy was toen al best oud en ze vonden het zielig om haar nog helemaal mee te slepen. Dus belden die mensen mijn ouders om te vragen of wij er misschien interesse in hadden, En dat hadden we ! Ik heb haar samen met een vriendin gekregen.
We staan nu op pension stal de Zwaluwhoeve in Vught, het is daar egt SUPER COOWL !! Haha! We hebben daar ook egt heel veel nieuwe kaaaj leuke mensen leren kennen ! Ik ben onze kennissen ook egt heel erg dankbaar dat wij hun pony hebben gekregen !

Nadiene

Berichten: 432
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Waargebeurde pennydroom een eigen pony. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 11:47

Ik ook Haha!

Ik reed nog niet zo lang, en plots vroeg de manege-eigenaar of mijn vader en ik even mee wilde lopen...

We liepen naar een grote Anglo-Arabier Vos, met grote bles en 2 witte benen.
Ik natuurlijk gelijk verliefd, maar had nog niet zo goed door waar het over ging..

paar dagen later was de vos verhuisd, ik moest een zadel passen, en er werden allemaal poetspullen etc aangeschaft, mijn vader had de pony (nou ja E-pony) voor mij gekocht!!!

Naam was onbekend, ik heb hem toen Flame genoemd.

(ik had nooit een paard/pony gevraagd, wilde het liefste een hond! maar die kwam pas een paar jaar later)

Helaas bleek Flame nogal 1-kennig, ik kon met hem redelijk overweg op stal, met rijden bleek hij veel te groot en sterk voor mij. (was pas een jaar of 10),maar ieder ander begon hij bij te steigeren, bijten en slaan. Na een tijdje samen met Mireille op hem gereden te hebben (bijrijder), en nadat hij in de lessen iedereen afgooide en gevaarlijk werd, moesten we hem verkopen...

Dat vonden wij (Mireille en ik) vreselijk, maar het moest..
Hij is naar Les Chevaux in Buinen gegaan, daarna weet ik niet waar hij terecht is gekomen.

Mijn laatste ritje op hem, was in de buitenbak, nadat ik weer met een mooie bokrit op mijn hoofd was beland, rende Flame naar binnen langs de 2 binnenbakken waar les werd gegeven, gevolg:
Ik had niks, 2 lessen met afgegooide kinderen, Flame een paar schrammen en de hele manege in rep en roer... Dit bleek dus de laatste druppel te zijn...

Op zoek naar een andere pony, hebben wij een manege-pony gekocht die volgens de eigenaar ook kon dressuren.
Echter Jimmy (de pony) had een hekel aan dressuur, en wilde alleen maar springen, dus zijn we dat gaan doen, en jawel...
Ook nog op zoek naar een dressuur-pony..

En die heb ik ook nog gekregen, ik had dus 2 pony's 1 voor dressuur en 1 voor springen.

Het wordt wel een heel lang verhaal dus ik zal jullie de rest besparen, maar ik vind het wel een echt Penny-verhaal, vinden jullie niet Knipoog

Inmiddels heb ik een eigen paard en rijd dus nog steeds, schuld van mijn vader }> , die heeft mij het paarden-virus gegeven...

Douni

Berichten: 1940
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Axel

Re: Waargebeurde pennydroom een eigen pony. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 12:11

Ik reed ook al een tijdje op de manege en ik mcoht zelfs wedstrijden gaan met een manegepony! Maar er was een advertentie op de manege, dat iemand een verzorgstertje zocht voor haar pony en als het klikte ook wedstrijden! Gelijk gebeld en we mochten komen kijken! Was gelijk verliefd op de pny en het jaar daarom reden we wedstrijden. Vond het heerlijk om een 'vaste'pony te hebben ik heb er heel veel van geleerd!
Nu rijd ik op de dochter van deze pony en vind het nog steeds heel erg leuk, ik wil op zn laatst volgend jaar beginnen met wedstrijden.
Nog steeds geen eigen pony, maar toch ook weer wel een beetje, omdat ik er op rijd en verzorg!
En zo vind ik het ook heel erg leuk!

double
Berichten: 1254
Geregistreerd: 02-06-04

Re: Waargebeurde pennydroom een eigen pony. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 12:18

En hier nog eentje Pling

Ik ging met mn vader naar een veiling voor 3- en 4-jarigen.. Onderweg zei mn vader meteen: "Als je maar niet denkt dat ik er eentje mee naar huis neem hoor!"
Daar aan gekomen eerst even in de stallen kijken, en toen begon het bij mn vader toch wel te kriebelen (hij heeft vroeger ook gereden) dus hij belde mn moeder en zei dat ze de schuur maar leeg moest maken.. want 'we nemen dr eentje mee naar huis!'
Helaas bleek het paardje dat we op t oog hadden een hartritmestoornis te hebben.. Dus gingen we zonder paard naar huis..
Maar de week erop een gesprekje met de manege-eigenaar gehad.. En daar stond mijn paardje! Inmiddels heb ik een ander paard gekocht, maar twee jaar geleden had ik niet eens durven denken dat deze droom uit zou komen!

123468086
Berichten: 6612
Geregistreerd: 06-07-04

Re: Waargebeurde pennydroom een eigen pony. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 16:23

Jah, bij mij is er ook wel een droom uitgekomen aleen die is jammer genoeg geeindigt.
Ik was ook op de manege begonnen, en toen had ik al samen met mijn vriendin een leuk paardje waar we vaak op mochten rijden enz... toen we naar franrkijk verhuisde kreeg ik mijn eigen pony, en niet 1 maar 3 Tong uitsteken Java me eerste pony had een veulen gekregen Chico. en later kregen we er nog een volbloedje bij, van een kennis van ons. die had er geen tijd meer voor vanwege haar kinderen. maar helaas gingen we terug naar nederland en staan ze nu weer bij onse kennisen, elke zomer zoek ik ze nog lkkr op Knipoog Haha! Chico is echt een lieverdje geworden, hij is hengst en ik hoop dat dat zo blijft want zijn karakter is toppie Haha!