betalen of niet?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

moet jij betalen voor je verzorgpaard/pony?

ja
21 (18%)
nee
78 (70%)
ik word betaald
12 (10%)

Totaal aantal stemmen: 111


Enamorado

Berichten: 2026
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Beneden Leeuwen

betalen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 17:00

de discussie die al vaak gevoerd is.
Moet jij betalen voor je verzorgpaard en vind je dit terecht?
Of misschien wordt je er wel voor betaald.
Ik heb inmiddels gemerkt dat dit heel erg verschilt per provincie.

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Re: betalen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 17:03

En per land. In Belgie wordt je bijvoorbeeld vaak betaald voor een paard bij rijden. Hier in nederland is het meestal dat je betaald om een paard bij te rijden.

Sammiej
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-06-04

Re: betalen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 17:04

ik hoef niet te betalen voor ze.
Ze zijn blij dat ik ze help omdat ze het vooral nu moeilijk hebben en de paarden eindelijk manieren leren.
Zijn nogal wild en bijna nooit wat mee gedaan, vandaar.
2 Andalusier x Arabier...

Karin_deB

Berichten: 8262
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: betalen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 17:05

ik hoef ook niet te betalen.

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Re: betalen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 17:11

Nee, ik wou het wel, want ik vind het gewoon leuk..ik kan lekker rijden enzo, en dan heb ik daar wel wat voor over!!
Maar hun wouden het echt niet!!
Ze zijn blij dat de paardjes veel beweging krijgen enzo..
diana (de eigenaresse) rijd ook af en toe, dus soms geef ik haar wat..Bijv. een dekje ofzo..
Anders vind ik het een beetje banketstaaf..ik hoef ook niet uit te mesten, maar dat doe ik best vaak..*Stiekem want als ze het ziet is ze boos dan zegt ze dat doen wij wel joh Haha! *..dus ik zeg altijd pas na het uit mesten dat ik gemest heb, dan kan ze het toch niet meer veranderen Tong uitsteken

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Re: betalen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 18:17

Ik hoef niets te betalen, de eigenaresse is blij dat ik kom en tis ook meer een vriendin dan "de eigenaresse van "

Javayo

Berichten: 4098
Geregistreerd: 17-01-05
Woonplaats: Maassluis

Re: betalen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 18:50

Ik betaal wel 75 euro in de maand bij voor minstens 2x per week. De stalling kost daar 290, dus 7/2 is ruim 80 euro. Hiervoor had ik zelf een paard en het kost immers een hoop geld, zeker in de randstad; dus ik vind het normaal om bij te betalen. Het was zelfs mijn voorstel.

Daar staat wel tegenover dat ik m'n gang kan gaan met het paard. Ik ben vooral een recreatieruiter dus ik wil wel fijn kunnen gaan buitenritten, zonder gedoe over dit wel en dat niet. (als het een gezond/probleemloos paard betreft natuurlijk)

Ik heb een tijd geleden een arabier voor een vriendin gereden om haar verkeersmak te maken: hierbij betaalde ik dus niet mee, want ik hielp haar. Het zelfde geld voor een ander paard dat ik af en toe op 'oproepkracht' rij.
En als het paard aan huis zou staan of heel goedkoop bij een boer, dan lijkt het me ook niet zo nodig dat de bijrijder mee betaald: de eigenaar heeft immers al voordelen zat omdat z'n paard goed verzorgt wordt.

Fangio

Berichten: 2564
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: betalen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:05

Ik heb nee gestemd, want ik 'moet' niet betalen. Ik betaal echter wel mee, hoefsmid betaal ik om en om met de eigenaresse en voor de rest eens wat wortels of een nieuw halster ofzo. Dat vind ik toch wel normaal, aangezien ik ook op het paard mag rijden. Ook rijd ik er mee in les, dit gewoon op eigen kosten.

Ik mest twee stallen uit, ongeveer twee keer per week. Verder kom ik normaal gezien 5 dagen per week als ik het niet te druk heb met school enzo. Nu rijden we alleen in het weekend en doordeweeks alleen longeren, maar in de zomer gaan we op een doordeweekse avond ook vaak op buitenrit. Daar is het nu 's avonds alleen al een beetje donker voor.

Ik vind dat ik het best nog getroffen heb, want hier in de buurt zijn weinig verzorgpaarden te vinden en als ze er zijn moet je vaak een flink bedrag in het stalgeld bijdragen en dat is voor mij niet op te brengen. Verder mag ik zovaak komen als ik wil en ook op de paardjes rijden.

Flip

Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Re: betalen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:32

ik heb ja aangeklikt maar echt betalen per week/maand hoeft ik niet ik betaal alleen de kosten van de hoefsmid omdat ik vooral buitenrijd en daardoor werden de kosten van de hoefsmid hoger (eerst stond ze alleen op de wei) en dan koop ik wel eens wat sjabrakken en van dat soort dingen maar dat is meer omdat ik dat zelf leuk vind want als ik het aan de eigenares zou vragen zou ze alles terug betalen.

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Re: betalen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:52

Dat scheelt ook hoe vaak je dan mag komen enzo
en het verschilt per eigenaar Haha!

Ik heb zowel een pony bereden wie ik 4x in de week reed voor 40 euro per maand, soort huren
een pony gehuurt voor 7 dagen in de week voor 200 GULDEN per maand
en ook een pony bereden, 7 dagen in de week, helemaal gratis

dus verschillend Haha!
maar opzich vindtik t meestel: hun vragen mij toch om te rijden??
maar een kleine bijdragen in de stalkosten vink nie erg

Whisperke

Berichten: 3362
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Thorn

Re: betalen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:54

Nee ik hoef niets te betalen wat stalling betreft. Maar wel de lessen die ik wil volgen met hun. en de spulletjes die ik extra voor hun erbij wil, maar daar kies ik dan zelf voor. Maar ja ik vind als eigenaar je al blij mag zijn dat je paard verzorgt kan worden en hij/zij niet genood zaakt is om het paard/pony te verkopen. (dus mee betalen aan de stalling)

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: betalen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:00

Ik betaal wel voor mn bijrijdpaard, maar mag er alles mee doen wat ik wil.. Of ik nou een paar x week in de les rijd of een paard tot m'n beschikking heb.. Ik kan op deze manege gratis in de les mee rijden..Dus heb nix te klagen

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: betalen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:10

Ik hoef niet te betalen, de eigenaar is al erg blij dat ze bereden worden. (in maasbree kun je vrij moeilijk een verzorgpony/paard krijgen, in een dorp verder, waar ook mijn verzorgpaardjes staan, zijn er juist moeilijk verzorgsters te vinden!)

Ik mag er alles meedoen, en kan ze altijd rijden. Ok ga ik vaker mee als er met de huifkar gereden moet worden of bijv. moet ik als sint Maarten spelen. (hiervoor krijg ik geld, ik hoef dat eigenlijk niet, maar de eigenaar staat er soms op dat ik het aanneem Knipoog )

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Re: betalen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:59

Ik hoef niet te betalen, zij zochten een verzorgster, omdat Saar te dik werd + je kreeg haar bijna niet meer te pakken *denk nu terug aan de 1e keer dat zij daar kwam Nagelbijten / Gniffelen * Ik wordt ook niet betaald, kreeg met m'n verjaardag wel geld, ook omdat ik voor de pony's zorg. En ik koop ook altijd wel snoepjes/appels/wortels oid.

chiquee
Berichten: 367
Geregistreerd: 02-02-05

Re: betalen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 22:02

Ik betaal niks..

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re: betalen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 00:11

Ik betaal niks, en ik vind dit terecht. Ik help de eigenaren enorm, want ze hebben zelf gewoon geen tijd om de paarden er elke dag uit te laten en ook nog te rijden. Daarbij mest ik ook de stal uit, waar ze zelf geen tijd (of zin) in hebben. Maar ik ben heel blij dat ik het mag doen Lachen

kentucky
Berichten: 12
Geregistreerd: 10-11-04

Re: betalen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 11:49

Ik heb geen verzorg paard maar ik rij 4 keer per week. Er is een meisje op de manege die vinden ze zielig omdat ze van paardrijden af is omdat ze het niet kan betalen maar ze loopt er nog wel overal rond en ze help af en toe met kleine klusjes waar je niet vies van word.maar het banketstaaf is ze komt er nou al zo lang en iedereen die daar komt bataald voor het rijden en zei niet en iedereen vind het banketstaaf maar ja je kan er niks tegen doen

en als zei nu op de mange komt voordat de lessen beginnen mag ze rijden op de paarden van de eigenaar en dat weet ze ook dus ze gaat naar de manege toe en voor de lessen beginnen en ze mag lekker rijden dus ze rijd zonder te betalen en zo en ze heb net zo plezier als mij en ze mag ook nog af en toe in de les mee rijden en krijgt ze nog les ook waar ze niet voor hoef te betalen.

echt daar kan ik boos om worden als je mag rijden terwijl iedereen moet betalen behalve zei omdat ze zielig is volgens iedereen nou ze is dus echt niet zielig

TeSzZz
Berichten: 1756
Geregistreerd: 17-02-05
Woonplaats: Leeuwarden

Re: betalen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 13:35

bij mijn vorige bijrijdpaard moest ik wel beetje bijbetalen, vond me moeder heel raar want ik hielp toch. De eigenaar kon niet heen dus ik meste, poetste het paard en zorgde dat het paard beweging kreeg. Maar hier in de buurt is het nou eenmaal heel snel zo dat je moet betalen. Ik had ook ander bijrijdpaardje aangeboden gekregen maar dat vond me moeder te duur, voor 2 dagen vroeg diegen 3/4 van wat ze voor 4 dagen vroeg en diegene vroeg zoiezo al meer dan degene van dat andere paardje. Ik bedoel, ik heb er echt geen problemen mee om wat bij te betalen want ik gebruik ook hun spullen en krijg ook de kans om te rijden, maar aan de andere kant doe ik ook de klusjes als uitmesten enz.

Jokonootje

Berichten: 4856
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: betalen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 15:23

nope ik hoef niks te betalen...
de eigenaresse betaald zelfs mijn prive lessen ...
En straks de helft van de rijverenigingskosten...
Zij heeft mij benaderd of ik haar paard weer wilde door rijden en ze zegt ook doordat jij haar rijd word ze voor mij makkelijker om mee om te gaan en heb ik er meer plezier van en ze vind het belangrijk dat ik lessen volg met haar dus betaald zij die...

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Re: betalen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 15:54

Ik hoef ook niet te betalen. Ik heb zo iets van: Waarom moet je betalen voor een verzorgpony(die je dan ook rijdt) jij zorgt dan toch voor dat beesje zodat de eigenaar het niet hoeft te doen?? Ik vind het ook niet zo van dat de eigenaar jou MOET betalen.. als de mensen bij mijn verzorgpony mij geld willen geven weiger ik het hoor Knipoog(vind het niet nodig.. vind het leuk om voor dat beesje te zorgen en dan ook nog is geld krijgen neej!)

Als je een paard/pony inrijd vind ik het een ander verhaal dan vind ik eigenlijk dat de eigenaar jou best een klein beetje geld kan geven(niet boven de €5,- per week!) Als je het goed doet mag je denk ik best wel iets meer vragen vind ik dan. En als je het nog nooit eerder gedaan hebt of nog maar 1x zou ik er geen geld voor vragen. Ik vind dat je voor het inrijden best wel geld mag krijgen ervoor omdat er toch veel risico aan zit en je rijdt inmiddels een paard in waar een ander veel plezier aan heeft.

Groetjes Pricilia

Achterom
Berichten: 23042
Geregistreerd: 28-09-04

Re: betalen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 16:02

Ik betaal niet, nooit gedaan trouwens, in de 15 jaar dat ik bijrijd.
Vaak zijn de eigenaren juist beter geworden van mij, omdat ik hun paarden inreed, en zij die dan weer met dikke winst verkochten.

Natuurlijk, lessen betaalde ik zelf, als ik die had. Want met een groen paard kun je natuurlijk niet heen en weer naar de ponyclub rijden. Tegen de tijd dat dat wel kon, was de pony vaak alweer weg. Boos!

Later had ik betere bijrijdpaarden, heel af en toe mocht ik ze ook uitbrengen op wedstrijden. Meestal waren dat in eerste instantie ook probleempaarden.

Een keer heb ik betaald gekregen voor het inrijden van een pony, daar was ik heel blij mee. De eigenaar redeneerde dat ik dat beter kon dan degene die dat voorheen deed, en vond het dus een mooi vakantiebaantje voor me. Zo was hij uiteindelijk nog goedkoper uit dan voorheen (wat vragen mensen soms een bedragen voor het inrijden van een paard, belachelijk gewoon) en had ik een superbaantje.

De pony die ik nu rijd, betaal ik ook niets voor, maar schaf zelf wel een hoofdstel etc aan. Ook dit is weer een probleempony. Tsja, ik trek het blijkbaar eens Knipoog

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Re: betalen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 16:29

Ik vind het onzin dat je moet betalen voor een verzorgpony.
Eigenlijk hangt het ervan af hoe het zit...

Of baasje zoek iemand die kan rijden/verzorgen voor zijn/haar paarden.

Of jij zoekt 1 om te verzorgen...

Ik zou zelf nooit een verzorgpaard willen waar ik voor moet betalen... Er zijn genoeg waar je het gratis kunt doen.

Baas/baasin geeft jou een paard om beweging te geven.
En de mogelijkheid om te verzorgen.
(en in ruil daarvoor)
Geef jij het paard van hun beweging.

Betalen... Belachelijk Bloos

Mi_Amore

Berichten: 14848
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: betalen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 18:03

Ik word betaald.

Ik verzorg er eentje voor men plezier en krijg betaald voor de staldienst die ik ginds doe.

Voor ik op een manege ging werken, werkte ik bij een stel new forests, waar ik les in het mennen kreeg als ik de pony's verzorgde.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Re: betalen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 18:11

Ik hoef voor allebei de paarden die ik rijd niet te betalen, die mensen zijn allang blij dat ze me kunnen vragen als ze zelf niet kunnen of wat dan ook. Lachen

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Re: betalen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 19:30

Ik hoef niks te betalen Haha! De mensen zijn heel blij met me. Het is zelfs zo dat ze praktisch voor mij een karretje van 400 euro hebben gekocht Bloos! Haha!