Wat doen jullie bij/met jullie verzorgpaarden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maxime
Berichten: 153
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Bornem

Wat doen jullie bij/met jullie verzorgpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 18:04

heeyz iedereen, ik heb momenteel 3 verzorgijslanders!
ik ga er 1x in de week heen en als ik een keer niet kan kan dat geen kwaad. Ik ga altijd samen met de eigenares, dat is een vriendin van mijn mama! Zij is 64, ik weet dat het raar zou klinken moest ik zeggen dat ze als een vriendin is, ik ben namelijk 13! en toch is het zo Knipoog
Als ik als ik erheen ga, ga ik eerst naar haar thuis en dan samen naar de wei. Dan werken we: drollen in de kruiwagen doen, dan naar de messing, soms het stuk waar stenen zijn schuren, stro opschudden....
dan mag ik meestal een paard kuisen! Ik heb al een paar keer op een van de paarden gezeten, dat vond ik heel leuk. Ben ook al een paar keer buiten geweest, met het halstertouw vast. Nu ben ik aan het leren rijden!i Pling
Nu had ik een vraag, wat moeten jullie allemaal doen als jullie naar je verzorgpaarden gaan? Gaan jullie alleen, of gaat de eigenaar mee? Moeten jullie iets betalen? en wat ik zeker moet weten: Zou ik meer moeten betalen moest ik met hen naar de paardenclub gaan, buitenritten maken. Of nog 1 vraag, ik weet niet hoe ik het moet zeggen, maar soms zou ik wel eens alleen willen gaan. Als zij niet kan ofzo, kan ik misschien gaan! hoe zouden jullie dat zeggen?

Ik hoop dat jullie snel antwoorden, byebye!!!!! Koe
Laatst bijgewerkt door Elles op 08-03-05 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt ("vraagje!")

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Re: vraagje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 18:14

maxime schreef:
heeyz iedereen, ik heb momenteel 3 verzorgijslanders!
ik ga er 1x in de week heen en als ik een keer niet kan kan dat geen kwaad. Ik ga altijd samen met de eigenares, dat is een vriendin van mijn mama! Zij is 64, ik weet dat het raar zou klinken moest ik zeggen dat ze als een vriendin is, ik ben namelijk 13! en toch is het zo Knipoog
Als ik als ik erheen ga, ga ik eerst naar haar thuis en dan samen naar de wei. Dan werken we: drollen in de kruiwagen doen, dan naar de messing, soms het stuk waar stenen zijn schuren, stro opschudden....
dan mag ik meestal een paard kuisen! Ik heb al een paar keer op een van de paarden gezeten, dat vond ik heel leuk. Ben ook al een paar keer buiten geweest, met het halstertouw vast. Nu ben ik aan het leren rijden!i Pling
Nu had ik een vraag, wat moeten jullie allemaal doen als jullie naar je verzorgpaarden gaan? Gaan jullie alleen, of gaat de eigenaar mee? Moeten jullie iets betalen? en wat ik zeker moet weten: Zou ik meer moeten betalen moest ik met hen naar de paardenclub gaan, buitenritten maken. Of nog 1 vraag, ik weet niet hoe ik het moet zeggen, maar soms zou ik wel eens alleen willen gaan. Als zij niet kan ofzo, kan ik misschien gaan! hoe zouden jullie dat zeggen?

Ik hoop dat jullie snel antwoorden, byebye!!!!! Koe

Ik hoef niks te doen voor m'n verzorgpony's, alleen de pony's poetsen, en beweging geven, en af en toe eens voeren.

Ik ga altijd alleen, tenzij er een vriendin mee gaat (sinds kort verzorgd m'n vriendin Lonneke, en die gaat dan vaak op Donderdag mee, maar kan niet altijd) Eigenaren wonen er zelf, maar doen er niks mee.

Ik hoef niks te betalen, zij zochten een verzorgster, omdat Saar te dik werd, dus moest er iemand haar beweging geven, dat werd ik dus, Maar Saar had nogal haar eige willetje Haha!

Ik denk dat je wel moet betalen ja, als je naar de paardenclub gaat met een paard, Dat kost ook geld hé Knipoog

En voor je laatste vraag: Ik zou zeggen dat je ook wel eens alleen wilt gaan, als zij een keer niet kan ofzo, dat jij dan de paarden gaat poetsen.

El_vis

Berichten: 3994
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Heesch

Re: vraagje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 18:43

LovesSaartje schreef:
maxime schreef:
heeyz iedereen, ik heb momenteel 3 verzorgijslanders!
ik ga er 1x in de week heen en als ik een keer niet kan kan dat geen kwaad. Ik ga altijd samen met de eigenares, dat is een vriendin van mijn mama! Zij is 64, ik weet dat het raar zou klinken moest ik zeggen dat ze als een vriendin is, ik ben namelijk 13! en toch is het zo Knipoog
Als ik als ik erheen ga, ga ik eerst naar haar thuis en dan samen naar de wei. Dan werken we: drollen in de kruiwagen doen, dan naar de messing, soms het stuk waar stenen zijn schuren, stro opschudden....
dan mag ik meestal een paard kuisen! Ik heb al een paar keer op een van de paarden gezeten, dat vond ik heel leuk. Ben ook al een paar keer buiten geweest, met het halstertouw vast. Nu ben ik aan het leren rijden!i Pling
Nu had ik een vraag, wat moeten jullie allemaal doen als jullie naar je verzorgpaarden gaan? Gaan jullie alleen, of gaat de eigenaar mee? Moeten jullie iets betalen? en wat ik zeker moet weten: Zou ik meer moeten betalen moest ik met hen naar de paardenclub gaan, buitenritten maken. Of nog 1 vraag, ik weet niet hoe ik het moet zeggen, maar soms zou ik wel eens alleen willen gaan. Als zij niet kan ofzo, kan ik misschien gaan! hoe zouden jullie dat zeggen?

Ik hoop dat jullie snel antwoorden, byebye!!!!! Koe

Ik hoef niks te doen voor m'n verzorgpony's, alleen de pony's poetsen, en beweging geven, en af en toe eens voeren.

Ik ga altijd alleen, tenzij er een vriendin mee gaat (sinds kort verzorgd m'n vriendin Lonneke, en die gaat dan vaak op Donderdag mee, maar kan niet altijd) Eigenaren wonen er zelf, maar doen er niks mee.

Ik hoef niks te betalen, zij zochten een verzorgster, omdat Saar te dik werd, dus moest er iemand haar beweging geven, dat werd ik dus, Maar Saar had nogal haar eige willetje Haha!

Ik denk dat je wel moet betalen ja, als je naar de paardenclub gaat met een paard, Dat kost ook geld hé Knipoog

En voor je laatste vraag: Ik zou zeggen dat je ook wel eens alleen wilt gaan, als zij een keer niet kan ofzo, dat jij dan de paarden gaat poetsen.



Valt niks aan toe te voegen alleen dat mijn verzxorgpony niet te dik was maar gewoon meer aandacht nodig had dan eten haar haar kop te krijgen gegooid iedere dag Haha!

toen ik een huurpony had betaalde ik 80 euro per maand en dan mocht ik alles doen wat ik wilde ook naar de pony club maar ja die kost ook geld.
als je meer wilt weten p.b me maar

Flip

Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Re: vraagje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 21:16

ik hoeft voor wanda (mn verzorpony) alleen de kosten van de hoefsmid te betalen. en de kosten voor de lidmaatschap van de ponyclub.

de pony staat bij de mensen aan huis als ik daar kom ga ik altijd eerst even naar binnen om te zeggen dat ik er ben.

ik hoeft einlijk alleen te poetsen (de paarden) en te rijden, maar als het nog niet gedaan is mest ik de stallen ook wel uit.

Bentuh

Berichten: 3434
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

Re: vraagje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 21:21

ik mag alles doen als ze maar heel thuis komen..

en ik betaal er niks voor dus Knipoog

Sweety14

Berichten: 249
Geregistreerd: 05-02-05
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Re: vraagje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 21:58

maxime schreef:
heeyz iedereen, ik heb momenteel 3 verzorgijslanders!
ik ga er 1x in de week heen en als ik een keer niet kan kan dat geen kwaad. Ik ga altijd samen met de eigenares, dat is een vriendin van mijn mama! Zij is 64, ik weet dat het raar zou klinken moest ik zeggen dat ze als een vriendin is, ik ben namelijk 13! en toch is het zo Knipoog
Als ik als ik erheen ga, ga ik eerst naar haar thuis en dan samen naar de wei. Dan werken we: drollen in de kruiwagen doen, dan naar de messing, soms het stuk waar stenen zijn schuren, stro opschudden....
dan mag ik meestal een paard kuisen! Ik heb al een paar keer op een van de paarden gezeten, dat vond ik heel leuk. Ben ook al een paar keer buiten geweest, met het halstertouw vast. Nu ben ik aan het leren rijden!i Pling
Nu had ik een vraag, wat moeten jullie allemaal doen als jullie naar je verzorgpaarden gaan? Gaan jullie alleen, of gaat de eigenaar mee? Moeten jullie iets betalen? en wat ik zeker moet weten: Zou ik meer moeten betalen moest ik met hen naar de paardenclub gaan, buitenritten maken. Of nog 1 vraag, ik weet niet hoe ik het moet zeggen, maar soms zou ik wel eens alleen willen gaan. Als zij niet kan ofzo, kan ik misschien gaan! hoe zouden jullie dat zeggen?

Ik hoop dat jullie snel antwoorden, byebye!!!!! Koe


Ik moet mijn huur pony poetsen beweging geven aandagt en dan in der stal de drollen eruit scheppen

Ik ga alleen soms spreken we af om te gaan rijden (zij heb nog een ander paard) En we komen elkaar weleens tegen op stal.

Jah ik moet betalen.

Ik zou zeggen: Als je een keer niet kan kan je mij altijd vragen. Ofzoiets:P

chiquee
Berichten: 367
Geregistreerd: 02-02-05

Re: vraagje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 22:42

Ik mag alles zelf weten ga altijd alleen enzz.

_ilse_

Berichten: 731
Geregistreerd: 12-11-03
Woonplaats: Alblasserdam

Re: vraagje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 22:49

af en toe uitmesten.. voorderest magk alles met ze doen

Diedjee
Berichten: 214
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: Boxtel

Re: vraagje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 12:39

Die van mij staan bij iemand aan huis dus ben er eigenlijk nooit alleen, maar als ze niet thuis zijn dan ben ik dus wel gewoon alleen.
Ik hoef niet te mesten ofzo alleen rijden en longreren/ zadelmak maken en poetsen enz. Heel soms ook voeren.
Ik hoef niets te betalen. Ook als ik extra spullen nodig heb voor 1 van de paarden hoef ik het maar te zeggen en het word gekocht..best handig Bloos

_Romy_

Berichten: 264
Geregistreerd: 18-12-04
Woonplaats: haaksbergen

Re: vraagje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:10

Ik verzorg Romy..als ik naar haar toe ga ga ik soms alleen en soms met een vriendin. Ik hoef haar alleen te poetsen en te rijden..maar ik mag ook wel de stallen doen, vegen enz. maar dat hoeft niet. Ik hoef er ook niks voor te betalen. Ik denk dat als je naar de ponyclub zou willen je het clubgeld enz.. wel zelf zou moeten betalen, maar dat hoeft natuurlijk niet. En voor het buitenrijden tja.. het zou kunnen maar hoeft natuurlijk niet. En h oe je dat zou kunnen vragen euh.. Knipoog ik denk gewoon.. zou ik misschien ook eens alleen de pony's verzorgen? zonder dat jij/u erbij bent? .. zoiets..ik hoop dat je er wat aan hebt..

Groetjes... Haha!

Eva_
Berichten: 6698
Geregistreerd: 23-05-04

Re: vraagje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:59

Ik hoef niet te werken.. maar doe dat wel.. omdat ik alles mag doen.. zonder ook maar een centje te betalen, daarom vind ik het wel "verantwoordelijk" om uit te mesten, de eenden te voeren, hooi te halen, te vegen etc.
Als ik dat gedaan heb.. ga ik pas met Silvana aan de slag..

Ik spreek niet echt meer af met Wijdeven.. eerst nog wel.. omdat ik er toen nog niet alleen mocht zijn vanwege het veulen die nogal eens gevaarlijk kon zijn..
Nu mag ik wel alleen.. en is Wijdeven er ook vaak als ik er ben..
Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.. en deste eerder ik klaar ben met de minder leuke klusjes Clown.

Ik ga straks misschien ook les nemen.. maar daar hebben we het nog niet uitgebreid over gehad.. Maar dat ga ik zelf betalen.. ookal biedt hij aan om te betalen Knipoog.

Ohja, en hoe je het aan de eigenaar kan vragen als je graag alleen wilt..
Gewoon eerlijk zeggen dat je dat graag wilt.. en dat je het fijn vind om weleens alleen te werken.. Zij weet zelf wel of dat verantwoordelijk is.. als de pony's nou echt "gevaarlijk" zijn zal het denk ik niet mogen, iig succes Lachen

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Re: vraagje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 12:16

hey,
ik mag zo'n beetje alles. verzorgen, rijden enzov. Moet wel zijn stal en waterbak enzov. bij houden.. maar dat is niet erg. Ik betaal ook deel van stallings geld en voor de rest alle kosten van Lodewijk (hoefsmid... enzov.)

Alytje
Berichten: 3264
Geregistreerd: 19-06-04

Re: vraagje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 23:04

ik hoef niks te betalen voor mijn beide verzorgpony's (haflinger en shetlander)
Ik geef ze beweging, rijden, longeren enz. poetsen natuurlijk en ik mest uit (gelukkig maar 1 keer in de 3 week Knipoog )
en ik voer alle paardjes 2 keer in de week.
we hebben een heel schema van uitmesten en voeren, dus hoef ik niet elke week uit te mesten of elke dag te voeren Lachen

Rayorgy
Berichten: 380
Geregistreerd: 23-08-04
Woonplaats: Santpoort-noord

Re: Wat doen jullie bij/met jullie verzorgpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 09:48

maxime schreef:
heeyz iedereen, ik heb momenteel 3 verzorgijslanders!
ik ga er 1x in de week heen en als ik een keer niet kan kan dat geen kwaad. Ik ga altijd samen met de eigenares, dat is een vriendin van mijn mama! Zij is 64, ik weet dat het raar zou klinken moest ik zeggen dat ze als een vriendin is, ik ben namelijk 13! en toch is het zo Knipoog
Als ik als ik erheen ga, ga ik eerst naar haar thuis en dan samen naar de wei. Dan werken we: drollen in de kruiwagen doen, dan naar de messing, soms het stuk waar stenen zijn schuren, stro opschudden....
dan mag ik meestal een paard kuisen! Ik heb al een paar keer op een van de paarden gezeten, dat vond ik heel leuk. Ben ook al een paar keer buiten geweest, met het halstertouw vast. Nu ben ik aan het leren rijden!i Pling
Nu had ik een vraag, wat moeten jullie allemaal doen als jullie naar je verzorgpaarden gaan? Gaan jullie alleen, of gaat de eigenaar mee? Moeten jullie iets betalen? en wat ik zeker moet weten: Zou ik meer moeten betalen moest ik met hen naar de paardenclub gaan, buitenritten maken. Of nog 1 vraag, ik weet niet hoe ik het moet zeggen, maar soms zou ik wel eens alleen willen gaan. Als zij niet kan ofzo, kan ik misschien gaan! hoe zouden jullie dat zeggen?

Ik hoop dat jullie snel antwoorden, byebye!!!!! Koe



meestal ga ik wandelen, poetsen, ff eruit gooien nog, (proberen) te longeren als het kan, uitmesten en als het kan vrijheidsdresuur proberen, heel soms ook nog rijden maar dat gaat de laatste tijd niet so best ^_^;; ik ga alleen erheen maar soms is de eigenares er, best gezellig dan ^_^. Nee, gelukkig niet, dat kan ik niet bijhouden om te betalen. ja en gewoon idd zoals van als je niet kan zou ik wel is willen invallen voor je ^___^

Achterom
Berichten: 23034
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Wat doen jullie bij/met jullie verzorgpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 10:51

Ik betaal niks.

Het is bij ons een beetje een apart systeem. Er zijn 2 ponies, en een ander meisje verzorgt ze in feite al zo lang als ze er zijn. Omdat ze met de ene pony niet veel heeft, waren ze op zoek naar iemand voor erbij.

Officieel hoef ik niks te doen, maar ik doe het wel, dingetjes als voeren, water geven, uitmesten, af en toe nog eens de ponies extra losgooien in de bak als het andere meisje niet kan rijden.

Ik vind het namelijk niet eerlijk als zij altijd in haar eentje moet mesten, voeren en verzorgen!

Jytte
Berichten: 1876
Geregistreerd: 12-05-04

Re: Wat doen jullie bij/met jullie verzorgpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 11:02

ik ga zowiso altijd alleen (of marieke komt wel es mee voor de gezellig)
ik doe :
voeren uitmesten etc. eigelijk alles.

123468086
Berichten: 6612
Geregistreerd: 06-07-04

Re: Wat doen jullie bij/met jullie verzorgpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 20:03

Als ik aan kom doe ik Knipoog Pling :
-uitmesten
-vegen
-waterbakken bijvullen
- bacardie poetsen & opzadelen
- uurtje rijden

daarna naar huis dat is toch een geweldig schema! Haha!
natuurlijk doe ik vele andere dingen met dr. zoals vrijspringen, grazen, longeren, VD, aan de lange lijnen enz....

astridvh
Berichten: 294
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Delft

Re: Wat doen jullie bij/met jullie verzorgpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 21:41

Ik best wel veel bij mijn 2 verzorgshets.

Omdat ze op een "kinderboederij aka privepensionstalletje" staan geef ik ze zelf ook een aantal keer in de week voer voor zowel mijn shetjes als de andere bewoners (andere ponies, lama en diverse pluimvee) De andere dagen worden gedaan door 2 andere meiden en soms spring ik dan bij als hun niet kunnen voeren.
En verder ja, alle gewone klusjes die je overal hebt, uitmesten, water geven, poesten, beweging geven, opvoeden Clown (eentje is nog een jaarling).
Alleen niet rijden omdat de een te jong is en de andere shet veels te klein daarvoor is.

En dit dan 7 dagen per week. Dus eigenlijk beschouw ik ze zo goed als mijn eigen shetjes.

Tancreda4

Berichten: 24046
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Wat doen jullie bij/met jullie verzorgpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 21:51

Niekje:
- mesten
- voer klaar zetten
- waterbak vullen
- beweging geven: losgooien of rijden

Winette:
- mesten
- voeren (muesli)
- beweging geven: losgooien, wandelen

Ohja, en natuurlijk borstelen, kroelen en mutsen bij beiden *LOL*

Hinata
Berichten: 2980
Geregistreerd: 21-11-04

Re: Wat doen jullie bij/met jullie verzorgpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 10:45

Ik mag bij mijn verzorgpony''s/paarden/ezel alles doen. Ik moet wwel de kosten van de hoefsmid betalen zelf, en mijn spullen koop ik ook zelf! voorde rest mag ik gewoon buitenrijden wanneer ik wil, iuk mag wedstrijden rijden ermee etc.

Als ik jou was zou ik gewoon zoals andere al zeiden alleen gaan en dan zeggen dat je alleen gaat poetsen.

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Re: Wat doen jullie bij/met jullie verzorgpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 23:35

Eigenlijk heel verschillend
Ik mest in ieder geval altijd de stal uit. Als ik savonds kom voer ik ze en zet ik ze binnen. Als ik sochtends kom zet ik ze buiten.
En eigenlijk mag ik er verder alles mee wat ik wil als ik het maar netjes houd.
Dus ik rijd, longeer, freestyle een beetje, poets, was, wandel soms een beetje. En verder eigenlijk de verzorging van het paardje Lachen

madelien

Berichten: 1669
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Schiedam

Re: Wat doen jullie bij/met jullie verzorgpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 11:55

ik ga nooit alleen... mijn vriend gaat altijd mee en anders mijn zus. niet omdat de paarden gevaarlijk zijn maar omdat ze op een privéstal staan met niemand in de buurt behalve een autoweg, dus als er iets gebeurt ben ik liever niet alleen. ik doe als ik daar ben:
-paardjes poetsen
-rijden
-losgooien
-uitmesten
-water halen en waterbakken bijvullen
-varkens en kippen voeren en water geven
-paarden voeren
-naar huis Haha!

dit gaat overigens over 1 pony en een paard. meestal rijd mijn zus op de pony en ik op het paard. is wel zo gezellig. verder mag ik alles doen met de paarden. ik mag buitenrijden. als ik naar het bos of het strand wil brengt de eigenaar mij met de trailer en ik hoef er geen cent voor te betalen. als de paarden iets nodig hebben zoals een nieuw bit ofzo hoef ik het maar te vragen of het word gehaald en voor mij neergelegd. alleen mijn rijlessen moet ik zelf betalen. vind het prima zo Haha! de droom van elke paardengek.

over dat alleen willen gaan, ik zou met de eigenaar gaan praten en gewoon voorstellen nee heb je ja kun je krijgen.

Marye78

Berichten: 5025
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Grave

Re: vraagje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 12:50

lovejerry schreef:
ik mag alles doen als ze maar heel thuis komen..

en ik betaal er niks voor dus Knipoog


me too Haha!

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Re: Wat doen jullie bij/met jullie verzorgpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 13:13

Ik betaal er niks voor, de paarden staan wel aan huis maar eigenlijk ben ik er altijd alleen
en idd zolang ze weer heel thuiskomen is het goed

LoveDunc

Berichten: 760
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Re: Wat doen jullie bij/met jullie verzorgpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 14:47

Ik heb een shetje, die half van mij is en half van een vrouw, die vrouw komt nooit, en ik betaal er ook stalling voor. Daar mag ik alles mee doen..

Ik heb een verzorg-manegepaardje..Daar mag ik mee: Wandelen (over het manege terrein), Uitmesten, Poetsen, Hoefjes doen, grazen enz enz. Ik mag niet van het terrein af met hem..En 1x in de week heb ik les, en dan rijd ik er meestal op!