mooiste herrinering/moment met je (ov.)vzpaard/manege

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EngeltjeS

Berichten: 16644
Geregistreerd: 06-06-03

mooiste herrinering/moment met je (ov.)vzpaard/manege

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 19:38

nou de titel zegt het al...
k heb vandaag een topic gestart, met wat het ergste wat je hebt mee gemaakt met je verzorgpaard....

nu kan je hier je mooiste/fijnste momenten/herninneringen delen met andere bokkers! (kan ook over je overleden vz paard/manege paard)

suc7!

mijn mooiste moment:
met een manege pony, dat ik op hem reed, en dat we een super combi waren! we kregen veel complimenten, en k heb nooit afscheid van hem mogen nemen....

xxiezz

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Re: mooiste herrinering/moment met je (ov.)vzpaard/manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 20:33

ik heb zoveel mooie momenten met me paard, kan varieren van dat ik op de bakrand zit en dat ze lekker mag rondrennen maar dat ze dan toch bij mij blijft staan, en lekker samen naar buiten, hard over een zandpad galopperen, bukken voor laaghangende takken,

het zijn meestal de kleine dingen die het doen Lovers

maar denk toch dat mijn allermooiste moment is dat ik voro het eerst op iris mocht,
ik liep te vegen op mijn vorige stal, en zus was op paard aan het rijden (was super mooi weer) en liep ook een fjord in de bak, en toen vroeg die vrouw ineens van: wil jij haar uitstappen,
ik helemaal blij van: ja graag Haha!
toen lekker stukje op de dijk en door het bos uitgestapt

was helemaal vrolijk Haha!

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: mooiste herrinering/moment met je (ov.)vzpaard/manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 20:37

Het allermooiste en grappigste vond ik met een klein manegepaardje... Ik was helemaal gek op hem..En elke dag even knuffelen en hem een aai geven..Rijden deed ik er bijna niet op..Alleen buitenritjes en als hij vervelend was.. Dit gebeurde er: Ik zou mijn verzorgpaard voor het eerst in de les gaan rijden, die waren we aan het inrijden en dat zou dan de tweede keer zijn dat hij met een hele hoop paarden in de bak zou lopen, ik had van te voren goed gelongeerd en ging naar de manege bak.. Mijn lieveling van de manege die kwam de bak in lopen en ik riep hem..Hij was best dicht bij mij en mn verzorgpaard, hij keek om en gaf zo mn verzorgpaard een knal, net alsof hij wilde zeggen Blijf van mijn meissie af.. Ik moest zo lachen.. Iedereen roept vaak dat je geen band kan hebben met zo'n manegepaard, maar als ik hem riep kwam ie toch echt wel naar me toe enz..

lilykashmir

Berichten: 7545
Geregistreerd: 12-09-04
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Re: mooiste herrinering/moment met je (ov.)vzpaard/manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 21:17

Olympia schreef:
Het allermooiste en grappigste vond ik met een klein manegepaardje... Ik was helemaal gek op hem..En elke dag even knuffelen en hem een aai geven..Rijden deed ik er bijna niet op..Alleen buitenritjes en als hij vervelend was.. Dit gebeurde er: Ik zou mijn verzorgpaard voor het eerst in de les gaan rijden, die waren we aan het inrijden en dat zou dan de tweede keer zijn dat hij met een hele hoop paarden in de bak zou lopen, ik had van te voren goed gelongeerd en ging naar de manege bak.. Mijn lieveling van de manege die kwam de bak in lopen en ik riep hem..Hij was best dicht bij mij en mn verzorgpaard, hij keek om en gaf zo mn verzorgpaard een knal, net alsof hij wilde zeggen Blijf van mijn meissie af.. Ik moest zo lachen.. Iedereen roept vaak dat je geen band kan hebben met zo'n manegepaard, maar als ik hem riep kwam ie toch echt wel naar me toe enz..


Zoiets had ik ook Knipoog . Was ook met een manege pony, die was in de bak aan het spelen met een andere pony. Toen riep ik hem en toe kwam hij helemaal in galopje naar mij toe Lovers .

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Re: mooiste herrinering/moment met je (ov.)vzpaard/manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 21:56

Met mijn verzorgpony's...
De eerste keren dat ik ze zag en dat ik ze mocht gaan verzorgen, en alle andere dagen dat ik bij ze ben zijn speciaal voor me, omdat ik me altijd heel vrij voel bij ze Lachen

Mizsz_Kitty

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: mooiste herrinering/moment met je (ov.)vzpaard/manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 22:52

ik vind het altijd super om met gino in het bos of strand te rijden.
het mooiste vind ik toch dat gino nu zo ontspannen is op het strand en niet bang meer is voor water dat ik met losse teugel, zonder zadel kan galoperen en dan ook gewoon het water door hossen.,.......zwemmen.....

mmm...krijg spontaan zin in de zomer!!!!

chiquee
Berichten: 367
Geregistreerd: 02-02-05

Re: mooiste herrinering/moment met je (ov.)vzpaard/manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 22:54

Ik verzorgte een tijd geleden een pony: amber. Maar samen met zo'n meisje. Ik vond het altijd mooi als ze hinnikte naar mij deed ze namelijk neit naar dat andere meisje Bloos

MariskaFally

Berichten: 899
Geregistreerd: 24-12-04

Re: mooiste herrinering/moment met je (ov.)vzpaard/manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 12:30

ik verzorg nu al een jaar Falco en mag er alles mee doen.. sinds een tijdje heb ik besloten op een club te gaan en had dus gepraat met een vrouw van de ponyclub.. zei had gezegt dat er dus zondag 27 Februari als het goed is een wedstrijd was voor pony en ruiter je hoefde geen startkaart te hebben.. dus ik dacht de trailer is af en alles is goed.. laat ik voor de lol meedoen.. wij met ze alle aangekomen op wedstrijd nette kleren aan pony schoon met knotjes en alles. eerst ff parcour verkenne.. ik kende het parcour goed uit me hoofd maar had dus nog nooit met deze pony in een bak gereden zelfs niet een parcourgesprongen.. dus ik erg zenuwachtig ga inrijden springen gaat super goed springt netjes en lekker.. moet ik de ring in het paard helemaal zenuwachtig.. en het ging met toch goed hij helemaal ze best doen om alles mooi te springen enzovoort ik helemaal trots op me lieve paardje.
uiteindelijk zijn we 4de geworden hebben 2 marges gereden hij had de 1ste marge 1 weigering en de 2de marge was foutloos.. ik vond het zo knap van mijn lievurd.. en de baas van Falco is ook super trots erop.

Mi_Amore

Berichten: 14849
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: mooiste herrinering/moment met je (ov.)vzpaard/manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 17:17

Elk moment dat ik bij haar was was het mooiste moment uit men hele leven.

Lisjah

Berichten: 1479
Geregistreerd: 20-02-05
Woonplaats: Genk(belgie)

Re: mooiste herrinering/moment met je (ov.)vzpaard/manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 19:14

Mijn mooiste momenten zijn de bosritten op Max en Lobke Pling Met Max ben ik 2 uur na elkaar het bos in geweest,in 1 woord zalig Haha! Vooral de galop Knipoog Met lobke was de mooiste toen het zonnetje scheen,en we het maisveld ingingen Vingers aflikken

Nienkeee_

Berichten: 1018
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Venlo

Re: mooiste herrinering/moment met je (ov.)vzpaard/manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 19:58

Mijn leukste herinnering aan Whoopie is dat ik één van de laatste lessen op haar zonder zadel heb gereden (meteen ook één van de pijnlijkste herinneringen Tong uitsteken).
Ik reed er al een tijdje niet meer op omdat ik haar een vrij uurtje had gegeven.

Afbeelding
(Copyright is van m'n eigen site Knipoog)

Britt

Berichten: 18894
Geregistreerd: 18-04-04

Re: mooiste herrinering/moment met je (ov.)vzpaard/manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 21:14

ik reed een jaar geleden ofzo (is later verkocht naar turkije Verdrietig ) op een maengepaardje waar ik echt een band mee had, klinkt heel stom want ik kwam maar een keer per week..
als ik dan binnenkwam en ik riep haar naam door de stallen begon ze meteen te hinniken Party!! en dat ze bij mij in de les een keertje eeecht goed aan de teugel liep, ik was zoo trots Haha!

Kath_

Berichten: 1909
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Lelystad

Re: mooiste herrinering/moment met je (ov.)vzpaard/manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 23:27

Dat was pas geleden nog, met mijn manege, ''verzorg'' paardje Lachen Lucky..
Hij was los in de bak, en ik riep hem en toen kwam die zo heel lief snel aandraven Lovers

Penny moment Knipoog

lailapri

Berichten: 22139
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: mooiste herrinering/moment met je (ov.)vzpaard/manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 23:30

laila en ik was gelijk klik ondanks dat ik heel erg bang voor haar was, met alles en zij ook heel wat angsten had en altijd heel druk enzo was zijn we toch op elkaar gaan vertrouwen, het mooiste moment was toen ik haar ondertussen al had gekocht, dat was toen ze ondanks alle angsten en stress toch op mij vertrouwde!

Kikka

Berichten: 4690
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Re: mooiste herrinering/moment met je (ov.)vzpaard/manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 12:10

Dat de tweede keer toen ik bij As kwam, ze naar me hinnikte Clown

En de keren dat ik Anskar gehuurt had in de vakantie Clown


*voelt zich penny Clown

TeSzZz
Berichten: 1756
Geregistreerd: 17-02-05
Woonplaats: Leeuwarden

Re: mooiste herrinering/moment met je (ov.)vzpaard/manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 12:33

Me mooiste moment was denk ik met chiron, is al paar jaartjes terug want hij is inmiddels alweer 5 jaar weg van die manege, en ik zelf ook alweer 2 jaar. Ik was toen nogal klein en chiron was ruim 1.70 als ik het me goed herinner. Hij ging er altijd vandoor als we gingen springen enso. Toen reed ik een keer zonder zadel (wat redelijk pijnlijk was aangezien ie nogal hoge schoft had Bloos ) en toen leek het de instructeur leuk om te gaan springen (volges mij wou ie gwoon dat ik er af vloog) maar goed uiteindelijk heb ik toen bijna een meter gesprongen en Chiron was onwijs lief Haha! Me instructeur liep me altijd in de zeik te nemen maar dat heb ie toen een heel tijd niet meer gedaan Cool

Olga88

Berichten: 4948
Geregistreerd: 19-01-04

Re: mooiste herrinering/moment met je (ov.)vzpaard/manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 15:46

Ehm,
Toen ik in de zomervakantie buiten ging rijden en eh keiharde rengalop, echt hard! Haha! & oohja, ook toen ik zo dat laatste zandpad alleen naar stal moest rijden.. was echt zo'n mooi weer en echt perfect Tong uitsteken..
Ennn..toen me verzorgpaardje, ook in de zomervakantie Tong uitsteken..ein-de-lijk het water inging.. Trots Haha!
En ook nog n keer toen ik ging wandelen..twas echt ijskoud enzo, maar het was zoo geweldig en ze liep echt zo mooi achter me aan en aah, twas gewoon echt super..

Anoniem

Re: mooiste herrinering/moment met je (ov.)vzpaard/manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 15:58

Toen ik Fleur ontmoette, vond ik der nog maar eng, nu rijd ik al bijna 2 jr. op der en het gaat hartstikke goed! Ze is helaas al in de 20 en te makkelijk om altijd op te rijden...Het mooiste/leukste moment was een x met estafette, ik ging toen tegen een beetje krengerig meisje met een kleine pony, we moesten eerst sla-ommen om pionnen en dan over 1 hindernis springen, die was op de terugweg. Met slalommen was de andere pony veeeeel sneller, maar met springen Fleur! De pony had een grote voorsprong, maar Fleur ging in volle galop, dus we wonnen toch nog Bloos

Jasmijn76

Berichten: 3236
Geregistreerd: 01-09-04

Re: mooiste herrinering/moment met je (ov.)vzpaard/manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 16:02

...mijn mooiste/leukste moment vind ik als ik dim zn voorhoeven aan uitkrabben ben en ik voel dat neusje van hem over mn rug heen snubbikken, plukken...heerlijk momentje!!!!

Anoniem

Re: mooiste herrinering/moment met je (ov.)vzpaard/manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 16:03

Aaagh, das lief Tong uitsteken Bij mij ging het hoevenkrabben nooit, nu gelukkig wel Haha!

Jasmijn76

Berichten: 3236
Geregistreerd: 01-09-04

Re: mooiste herrinering/moment met je (ov.)vzpaard/manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 16:18

..laten we maar zeggen dat er niet lief over je rug werd gesnuffeld!.. Haha! Knipoog

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Re: mooiste herrinering/moment met je (ov.)vzpaard/manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 17:15

Een paard waar ik wel eens op reed, ze was altijd zo vervelend buiten..staken enzo..En de volgende dag ging ik weer, kon alles met dr..De volgende dag kwam ik op stal aan (ging de paarden voeren, deed ik voor de eigenaar..die was op vakantie)..lag ze dood te gaan Verdrietig..dat paardje zal ik nooi meer vergeten!!

LuckyandMiej

Berichten: 1203
Geregistreerd: 01-12-04
Woonplaats: leerdam

Re: mooiste herrinering/moment met je (ov.)vzpaard/manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:09

Lucky & Magic en ook de andere ponys! Ik heb ze 6 jaar gekend! Ken ze nu ook nog hoor =p alleen zijn ze verkocht en zie ik ze nog 1 keer in de 2 weken of 1 keer in de maand!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: mooiste herrinering/moment met je (ov.)vzpaard/manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 00:28

Mijn mooiste moment was met Wendy, dat was mijn verzorgpony maar is verkocht. Ik reed met haar naar het freestylen toe en zat al een tijdje zonder zadel en met een touwtje. Dus ik touwtje eraf en om de hals gedaan, zo heb ik een hele tijd gereden.
Stap en draf, halthouden, het ging allemaal. Sturen kon ik een beetje, maar écht erg veel te zeggen had ik niet. Ik vertrouwde de pony gewoon compleet en ik kon merken dat de pony dit ook echt leuk vond.
Op een paadje (we reden in de wei) ging ze al steeds hard, maar dan kreeg ik haar weer gewoon rustig. Maar de vierde keer ofzo niet Haha! Toen ging ze steeds harder en ik haalde Irma op het andere paard in en ik weet nog dat die 'Goh Anne wat ga je hard' zei, heel droog. Haha!
En toen begon Wendy oppeens te bokken en helemaal gek te doen en zich uit te leven enzo Haha! En ik bleef gewoon zitten. En terwijl ik altijd ontzettend bang ben, was ik dat toen helemaal niet, ik vond het hartstikke leuk dat die pony eindelijk écht vrolijk was met mij erop!
Ik bleef er gelukkig op zitten en ze stopte bij het hek. Ik heb nog nooit zooo gelachen! Elke keer als ik aan die pony denk, denk ik aan toen.

Iris82

Berichten: 39857
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: mooiste herrinering/moment met je (ov.)vzpaard/manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 12:10

Het is niet bepaald mijn eigen mooiste herinnering, maar wij hadden laatst een uitwisselingswedstrijd met een andere manege uit Eindhoven. Zij op onze paarden en wij op de hunne. En bij het team van de andere manege zat een meisje van 9 (!!!) dat ging springen op een van onze PAARDEN!
Ik wist niet wat ik mee maakte. Ze was net 9 geworden, echt nog een hele kleine puk. Ze kreeg een paard toegewezen van ong 1.65, waarbij ze dus echt net met haar voeten onder het zadel uitkwam. Maar foutloos springen hoor! En gas dr op! Ik vond het zo prachtig om te zien! De rillingen liepen over mn rug!