paardje moet blijven

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miss_Maya

Berichten: 4041
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: België

paardje moet blijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 22:03


Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Re: paardje moet blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 22:08

ander topic misschien? Clown

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Re: paardje moet blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 22:10

En waarom moet ze dan weg? Ze loopt er toch al jaren mee? Is ze ziek moet ze daarom weg (slacht) of mag ze op pensioen dus naar een betere plaats?

ShEtLaNdUrZ
Berichten: 3056
Geregistreerd: 06-12-03
Woonplaats: HeerHugoWaard

Re: paardje moet blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 22:11

okee, hoort dit hier wel Verward

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Re: paardje moet blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 22:12

Nee dit hoort hier idd niet maar als een mod het ziet verplaatst die het wel even dan is't toch goed niet? Want dat kun je zelf niet denk ik.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: paardje moet blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 22:16

Quinzy schreef:
En waarom moet ze dan weg? Ze loopt er toch al jaren mee? Is ze ziek moet ze daarom weg (slacht) of mag ze op pensioen dus naar een betere plaats?

dit vraag ik mij ook af. Waar gaat het paard naar toe? Misschien wordt hij wel verkocht aan een goede eigenaar. En wordt hij lekker goed verzorgd en goed gereden, en hoeft hij niet meer elke dag uren in de manege met tien verschillende mensen per weer die op hem liggen te trekken en schoppen rondjes te rijden. Dan mag je toch blij zijn dat het paard zo'n kans krijgt?

Miss_Maya

Berichten: 4041
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: België

Re: paardje moet blijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 22:23

nou ja peg hoor

ze wille haar wegdoen omdat ze vinden dat ze niet genoeg loopt maar dat is pure onzin Oke in de winterig springt ze wel wat maar Er zijn der die er gwn om 'vechte' om erop te rijden ! En alst warmer is is da een super paardje dus mja die manege oook Verdrietig

xz noeki

stem gwn aub dank je !

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: paardje moet blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 22:26

met alle respect, maar de manege eigenaar bepaalt wat hij met zijn paarden doet, en een paard wat niet/weinig loopt is niet rendabel

Miss_Maya

Berichten: 4041
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: België

Re: paardje moet blijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 22:29

Ja maar het is niet echt de manege eigenaar hoor
Er lopen zo van die trutjes rond wat dat tege de manege eigenaar zeveren Verward

xz noeki

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: paardje moet blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 22:50

dan nog beslist de eigenaar van het beestje, en niet die tutjes

Miss_Maya

Berichten: 4041
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: België

Re: paardje moet blijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 22:53

ja drm dat stemmen dan is ie zeker !

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Re: paardje moet blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 19:49

Op welke stal is dit dan?

Miss_Maya

Berichten: 4041
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: België

Re: paardje moet blijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 22:36

ze staat op Kattevenia in de groene stallen

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Re: paardje moet blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 23:03

Dan moet je dat stemmen alleen voor de manege mensen doen en niet hier. Wat weten de bokkers nu af van dit paard.

Kan je misschien ook wat beter nederlands schrijven Verward

Ayasha
Blogger

Berichten: 57966
Geregistreerd: 24-02-04

Re: paardje moet blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 19:35

noeki. Op mijn vraag of jij bianca kende antwoordde je: 'spijtig genoeg wel ja'
waarom spijtig genoeg?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57966
Geregistreerd: 24-02-04

Re: paardje moet blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 19:53

het is hier met bianca moest dat geval noekie het nog niet doorhebben e! Ik ben ingelogd onder pharagirl haar naam, dus niet op haar vitten allemaal Knipoog

Noekie ge moet eens gaan leren u MANIEREN te houden!!!

Gij wilt zeggen dat ik hier ben gaan rond vertellen tegen de mensen die de paarden aankopen en verkopen dat ultra, cora en velvy verkocht moeten worden? Ojaa, zijt ge dom of zijt ge zo? Sinds wanneer heeft een manegeruiter te beslissen over manege paarden? ja NOOIT dat dacht ik al e... Mijn beste vriendin Celine, rijdt zo graag op Ultra durft daar niet meer op omdat ze zo doet (bokken, steigeren, wegspringen en dergelijke) En ze wilt dat het snel zomer is want dan kan ze weer op Ultra... Dus zou ik al als een achterbaksig mens naar de beheerraad stappen om te zeggen dat ze ultra moeten verkopen? Komaan he, ik ben wel 18 jaar he ik weet wel beter dan dat!!!

Ik heb vorige week vrijdag een vergadering gehad met iemand van de beheerraad, en ik vraag gaat er al een manegepaard weg? En die zeggen neen.. Alleen velvy wss maar dat zou pas zijn tegen het eind van de maand augustus.. Ik okee... Woensdag kom ik op de manege aan met dominique, en zegt Tom daar : seg dominique we hebben zondag een vergadering gehad met alle lesgevers en beheerraad en ze zeiden dat Velvy , ultra en cora weggaan.. Wij huh verschoten en vragen wrm dan? Ja die lopen te weinig als ze lopen vallen ze daar van enzo enzo.... Komaan madam uw eigen lesgever NELE, was die zondag in de groep (vergadering) gaan zeggen ja doe ultra maar weg!!!

En waarom gaan die 3 paarden weg voor de geen die het niet snappen :
Velvy : is een 'pis'merrie iemand die iets veel van paarden afweet snapt dat woord wel.. Ze blijft bena constant stilstaan, of bokken of wegspringen (Noekie madam er is zeaterdag toch wel iemand in gevord van gevallen, dus nu niet liegen dat dit niet waar is) Btw zelfs elke lesgever is er al van gevallen, is toch iets e...

Ultra : is een smalle pony en daar kunt ge al geen al te zware/grote mensen op laten rijden... Die pony loopt 1-2 uur per week, waarom? die bokt, steigert, springt weg en ze vallen... ge kunt ze uitlaten? maar daar is de mogelijk niet altijd voor (bij ons op vrijdag gaat dat niet!!) En ook verplichten ouders nog om hun kinderen daar niet meer op te laten rijden, omdat ze er soms wel 3 tot 4 keer in de les van vallen, het meeste wat die in een uur heeft gedaan was : 8 keer een ruiter eraf gooiden en neen geen beginners!!!

Cora : loopt ook maar 1 - 2 uur de week, en die is nog een heel stuk kleiner en de meeste gevorderden zijn groot en wegen wat meer... Dus ge kunt daar niet zomeer een gevorderden opzetten... Die bokt, steigert en spring ook weg...

Zoals ze hier al zeiden, gun die paarden toch ook een goede plek, inplaats van op een manege, waar ze zomerkampen moeten lopen waar ze geen een dag rust hebben gewoon 7 op 7 moeten rijden, soms wel 6-7 uur per dag en in de winter amper 2 uur per week!!! geen een paard verdient het om op een manege te staan denk daar maar eens goed aan...

En zelf gij hebt nog nooit op ultra gereden en dan maakt ge hier zo'n hele drama van... Komt gij maar anders elke dag op ultra rijden... Dan loopt ze elke dag!!

En volgende keer met uw grote mond hier op internet, komt ge maar eens naar mij toe in het echt... Doe daar uwe grote praat dan maar...

Anoniem

Re: paardje moet blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 20:02

Ok Noeki, nu is het echt wel duidelijk .. je bent een zielig, klein kind!

Sorry als dit misschien niet zo goed aankomt, maar het moet eruit ..
Wat weet jij nu in godsnaam van de manège of hoe alles in zijn werk gaat?

Heb je je misschien eens afgevraagd WAAROM ze Ultra wegdoen? Het is natuurlijk erg als er een manègepaard weg gaat en zeker als het een lievelingspaard is (al betwijfel ik of je er ooit op rijdt, ma kom), maar iedereen maakt dat vroeg of laat wel mee (ik heb het al meermaals meegemaakt) en je moet dat gewoon leren aanvaarden .. Zo is het leven op een manège gewoon!

En het is zo dat de mensen die hier komen en niet op de manège rijden/komen die paarden totaal niet kennen en er dus eigenlijk niks mee te maken hebben!

Maar om op de vraag te antwoorden waarom ze nu eigenlijk weg gaat: die pony staat al een tijdje op de manège, was in het begin niet makkelijk maar daarna ging het wel en kon ze (in de zomer) ook meelopen met de (beginners-pony)kampen .. Maar nu voelt ze zich (volgens mij) niet meer goed op de manège .. resultaat: ze gaat bokken, springen, steigeren, .. alles doen om de ruiter eraf te krijgen.
Dat ze volgens Noeki dikwijls gereden wordt is de grootste zever die er bestaat! Ze komt op 1 dag uit en dat is op zaterdag .. voor 1 of 2 uurtjes .. Andere dagen staat ze op stal, omdat die ruiters ofwel te zwaar zijn, geen ervaring genoeg hebben of gewoon geen zin meer hebben om nog maar eens te vallen .. (en eventueel iets te breken).

Er is al gezegd om haar uit te laten en/of te longeren, maar er zijn 2 binnenpistes en die zijn de meeste tijd bezet .. en manègepaarden uitlaten/longeren heeft geen voorrang als er eigenaars hun paarden willen uitlaten/longeren/rijden (verder moet je voor haar te longeren natuurlijk ook de ervaring enzo hebben). Dus wat kan je dan nog meer doen? Er waren vroeger veel mensen die op haar reden, maar nu dus niet meer .. omdat die ook wel een rustige les willen en niet dat ze elk moment kunnen vallen omdat Ultra weer eens gek begint te doen..

Dus wat zegt de manège dan: dat paard brengt geen geld meer op en is met moment misschien ook wel gevaarlijk, dus moet weg ..

Ik weet niet he, maar ik vind het persoonlijk wel beter dat ze Ultra weg doen (al vind ik ook een leuke pony), haar een goede thuis geven met 1 baasje waar ze haar talenten verder kan ontwikkelen ... in plaats van dat ze nog op de manège blijft staan en meer op stal staat dan buiten komt ...

Groetjes

Anoniem

Re: paardje moet blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 20:20

Hey,

Er mist nog een deel van mijn reactie :s

Ik vind als je een persoonlijk probleem hebt met iemand dat je daar gewoon over moet zwijgen op een forum. Wat hebben de mensen van bokt er nu mee te maken of je goed of slecht met Bianca kan opschieten?? En als je er slecht mee kan opschieten .. nooit eens aan gedacht dat dat misschien aan jouw zou kunnen liggen en niet aan Bianca? Kan natuurlijk ook he, maar zover denk je waarschijnlijk niet na .. Hou je privéproblemen gewoon voor jezelf, en praat er in het echte leven over .. Grow up zou ik zo zeggen!

En in verband met de manègepaarden (vooral Ultra): zorg eerst dat je de waarheid kent en aanvaard die waarheid! Als jij niet wil dat Ultra weg gaat, terwijl ze eigenlijk geen leven heeft op de manège .. hoeveel hou je dan van haar? Dat vraag ik me dus af ..

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Re: paardje moet blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 20:27

Ik heb dit zo eens gelezen en ben het ermee eens dat die pony gewoon weg moet. Ik vind het alleen ongelofelijk dat die pony er soms maar 1 of 2 dagen eruit komt. Vind je het gek dat hij gaat bokken en steigeren. Die moet toch z'n energie kwijt. Verward Beetje rare gang van zaken op die manege. Boos!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57966
Geregistreerd: 24-02-04

Re: paardje moet blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 20:51

Die pony is in de zomer aangekomen 2.5 jaar geleden, ik heb er zelfs nog voor eerst opgereden... Toen viel die nog goed mee... Toen heeft die kampen moeten lopen en dat zijn zo wel 6-7-8 uur op één dag dat die liep... Ultra liep dus bij de kampen zolang, en dan liep die in de gewone lessen ook mee, dus kom je aan 6-7-8 uur op één dag... Dan krijg je de winter.. kampen zijn gedaan en de pret met op ultra rijden is voorbij!

Zelfs toen ultra elke dag liep in de winter (is eens even geweest dat die elke dag liep) Dus ze liep dinsdag, hup ruiter gevallen 2x, dan woensdag, ruiter valt daar 3x af, donderdag hup zelfde ruiter van dinsdag valt weer ervan (rijdt dus dinsdag en donderdag) , vrijdag liep ze dan mee, maar was uitgelaten (omdat ze die soms kunnen uitlaten omdat het die dag geen school was, dan komen die al speciaal op vrijdag om 2 uur naar manege om die effe te longeren) dus ultra gelongeerd en het ging goed in de les (omdat die al 'gelopen had dan' maar aan de long was het ook bokken gelijk ik weet niet wat... En sinds toen liep die dinsdag weer valt die ruiter ervan, mocht ze er niet meer op van haar ouders, woensdag was er gewoon nog niemand meer eens die erop durfde, er had ook die vorige woensdag die van ultra gevallen was haar sleutelbeen gebroken... dus niemand durfde daar op... Donderdag kwam die ook niet uit, odmat die ruiter die er altijd op reed niet meer mocht van haar ouders, en op donderdag rijden mss op 3 lesuren 10 ruiters mee... En op vrijdag kwam h'm nog uit, maar daar vielen ze van, wij kunnen die niet uitlaten op voorhand als het school is... Op zaterdag hebben ze wel de kans nog om die uit te laten... En zondag was er een meisje die er altijd op reed, en die rijdt nu niet meer op die manege...

Als slot, Ultra bleef bokken, steigeren, ook al liep die elke dag een uurtje, tot het weer wat warmer is... Maar ondertussen hebben er wel een aantal iets gebroken e... Ale zo'n pony hoort niet op een manege, is echt een super pony, kan alles heel goed, mooie pony, heeft talent, maar niet voor op een manege te staan...

En is zeker geen rare gang van de manege.. ge kunt daar gewoon geen ruiters op zetten die onervaren zijn, of die een schrik hebben gepakt van ultra, of zware ruiters...

Ayasha
Blogger

Berichten: 57966
Geregistreerd: 24-02-04

Re: paardje moet blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 21:02

pharagirlke nu. Bianca ik zou het wel aprecieren moest je je eigen acount aanmaken nu... Scheve mond

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Re: paardje moet blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 21:15

pharagirlke schreef:
En is zeker geen rare gang van de manege.. ge kunt daar gewoon geen ruiters op zetten die onervaren zijn, of die een schrik hebben gepakt van ultra, of zware ruiters...


Dan vind ik het toch raar dat ze zo'n pony er maar 1 of 2 dagen uithalen. Dit kan toch niet. Boos!
Dan hadden ze hem al veel eerder moeten verkopen, maar om een pony 5 of 6 dagen 24 uur op stal te laten staan vind ik echt niet kunnen , maar dat is mijn mening.

Anoniem

Re: paardje moet blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 21:22

Bonte schreef:
pharagirlke schreef:
En is zeker geen rare gang van de manege.. ge kunt daar gewoon geen ruiters op zetten die onervaren zijn, of die een schrik hebben gepakt van ultra, of zware ruiters...


Dan vind ik het toch raar dat ze zo'n pony er maar 1 of 2 dagen uithalen. Dit kan toch niet. Boos!
Dan hadden ze hem al veel eerder moeten verkopen, maar om een pony 5 of 6 dagen 24 uur op stal te laten staan vind ik echt niet kunnen , maar dat is mijn mening.


In het begin kwam die (bijna) elke dag uit .. toen reden er veel ruiters op en die reden er graag op .. Maar als je er een aantal keren af valt (en niet altijd even zacht) dan is het toch normaal dat je vertrouwen verdwijnt en je liever op een paard rijdt dat je wel vertrouwd? Of ligt dat nu aan mij? Dus dan werd er steeds door minder mensen op die pony gereden, met als resultaat dat die nu nog maar 1 à 2 uur per week loopt ...

Waarom ze die nog niet eerder hebben weggedaan .. Ze kunnen niet elk paard/elke pony die even 'wild' is zomaar dadelijk weg doen .. Denk dat ze eerst even afwachten en naar de oorzaak zoeken en als er dan niks aan kan gedaan worden of ze weten niet waarom ofzo dat ze dan een nieuwe thuis zoeken voor dat paard of die pony..

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Re: paardje moet blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 21:43

Dat niemand erop wil, kan ik begrijpen, maar om dan zo'n beesie 24 uur per dag in zijn box of stand te laten staan. Hij wil toch ook zijn beentjes strekken. Gooi hem dan los of longeer hem.
Zo wordt hij nooit rustiger.

Anoniem

Re: paardje moet blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 22:00

Bonte schreef:
Dat niemand erop wil, kan ik begrijpen, maar om dan zo'n beesie 24 uur per dag in zijn box of stand te laten staan. Hij wil toch ook zijn beentjes strekken. Gooi hem dan los of longeer hem.
Zo wordt hij nooit rustiger.


Dat staat er toch?? Daar hebben we de kans niet voor!

De binnenpistes zijn bijna constant bezet (zeker in de winter omdat dan de buitenpiste niet altijd berijdbaar is) en eigenaarspaarden hebben voorrang op manègepaarden .. Je kan dan niet zomaar een manègepaard gaan uitlaten of longeren als er een eigenaarspaard los loopt of aan het rijden is. Verder heb je om te longeren ook wel ervaring nodig en longeren is nu niet iets wat je op onze manège als basis leert (weet niet hoe dat op andere manèges gaat).

Dus dan moet je mensen hebben die speciaal naar de manège kunnen gaan wanneer het rustig om die pony uit te laten .. en de meerderheid gaat gewoon naar school enzo dus dat is (voor zover ik weet) niet mogelijk.