Stoppen ?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat doen ?

Stoppen met het verzorgen.
6 (8%)
Doorgaan en niks van aantrekken.
11 (15%)
Arie kopen.
52 (75%)

Totaal aantal stemmen: 69


lilykashmir

Berichten: 7545
Geregistreerd: 12-09-04
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Re: Stoppen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 12:55

Ik ken Arie ook.
Hij staat vlakbij mij en een vriendin van mij had hem een klein tijdje verzorgt ( is alweer meer dan 2 jaar geleden geloof ik). Zij was toen ook al gestopt met verzorgen, want hij was toen ook al soms zo gaar bezig.

Jytte
Berichten: 1876
Geregistreerd: 12-05-04

Re: Stoppen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 15:04

ik vind het ergnes niet helemaal netjes hoe je erover praat. het is het paard van die eigenaar, hij bepaalt dus ook wat er met hem gebeurd, daar hoor jij vrede mee te hebben, of beter gezegd naar te luisteren!

dat hij geen zadel enz. koopt, en dat jij dat betaalt vind ik normaal, mits hij ervan afblijft. en een dankjewel voor de spullen???? hij heeft er toch niet om gevraagd? ik denk niet dat jij bijv. een nieuw dekje koopt om hem een plezier te doen..?? dat doe je toch voor jezelf..
maar als het gaat om dingen die het paard nodig heeft, vind ik het een ander verhaal..

verder zou ik gewoon met hem praten, zeg hoe je over hem denkt. en dat je hoopt op een betere samenwerking ofzo. als jij je mond open trekt tegen hem, beseft hij zich misschien dat je niet over je heen laat lopen, en zal hij je misschien met wat meer respect behandelen.

succes gr's jytte

worstja
Berichten: 6
Geregistreerd: 23-02-05

Re: Stoppen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 13:01

hooi hooi..

tis een best wel groot probleem dat je heel de tijd word afgezeken terwijl je gewoon je best doet.. met dat beloven dat hebben ze allemaal.. ik verzorg ook 3 haflingers ( 1 van 9 1 van 2 en 1 van 1 Tong uitsteken ) maar bij die man verzorgde ik eerst een welsh ponytje en hij had belooft haar absoluut niet te verkopen.. dus wij um geloven een zadel gekocht hoofdstel deken enz enz.. allemaal gekocht mja hij had der dus voor de fok en ze was 3x gedekt en ze had dus 3 hengstjes gekregen.. en hij wou merries.. en toen kwam ik dus een x aan zeg die dat ze met der vuelen naar een veiling ging.. dus ik helemaal boos enzo want ik moes um dus van hem daar voor gaan rijden enzo.. nja uiteindluk toch gedaan enzo.. maarja vink natuluk nie leuk.. en hij heb ook van ja ik bou een bak en allemaal van dat soort dingen dus daar gewoon nix van aantrekken en als je buiten wil rijden dan doe je dat toch een x als hij op vakantie is ofso..(of gaat die dat nooit?) want dan ehb je gewoon alle tijd en niemand die der wat van kan zeggen.. of haal een x een vriendin met der paard derbij die een x langs komt rijden met haar *verzorg* paard ofso en zeg dan van alsk nou met haar ga rijden mag het dan wel enzo van die poppetjes zijn meestal ook bang dat je der af pleurt of dat die op hol gaat ofso...

Nadir

Berichten: 12722
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Stoppen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 13:09

Arielover, je verzorgt het paard van een ander.
Je mag blij zijn dat hij je zo vrij laat om te doen en laten wat je wilt met het paard, en dat je je eigen spullen voor Arie mag gebruiken. Als hij niet wil dat je de stal schoonmaakt of de geit los zet, dan moet je dat ook niet doen! Het zijn ZIJN dieren, het is ZIJN terrein, en jij gaat daar de boel lopen regelen??? Als ik hem was had ik je er allang uitgetrapt!

Jij praat hier heel respectloos over iemand die waarschijnlijk niet beter weet en op zijn eigen manier goed voor zijn beesten zorgt. Dat hij geen tweede pony er bij koopt is zijn keuze, je mag al blij zijn dat er 1 staat die je tot je eigen beschikking hebt! Daarbij, als hij wil gaan mennen met het paard heb jij gewoon pech.

Als ik jou was zou ik stoppen en op zoek gaan naar een ander paard, of daar blijven en je aanpassen. Houd goed voor ogen dat je heel veel geluk hebt met zoveel vrijheid, er zijn heel veel jonge meisjes die daar alleen van dromen!

Auky

Berichten: 5821
Geregistreerd: 30-10-04
Woonplaats: Gent (BE)

Re: Stoppen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 13:44

worstja schreef:
hooi hooi..

tis een best wel groot probleem dat je heel de tijd word afgezeken terwijl je gewoon je best doet.. met dat beloven dat hebben ze allemaal.. ik verzorg ook 3 haflingers ( 1 van 9 1 van 2 en 1 van 1 Tong uitsteken ) maar bij die man verzorgde ik eerst een welsh ponytje en hij had belooft haar absoluut niet te verkopen.. dus wij um geloven een zadel gekocht hoofdstel deken enz enz.. allemaal gekocht mja hij had der dus voor de fok en ze was 3x gedekt en ze had dus 3 hengstjes gekregen.. en hij wou merries.. en toen kwam ik dus een x aan zeg die dat ze met der vuelen naar een veiling ging.. dus ik helemaal boos enzo want ik moes um dus van hem daar voor gaan rijden enzo.. nja uiteindluk toch gedaan enzo.. maarja vink natuluk nie leuk.. en hij heb ook van ja ik bou een bak en allemaal van dat soort dingen dus daar gewoon nix van aantrekken en als je buiten wil rijden dan doe je dat toch een x als hij op vakantie is ofso..(of gaat die dat nooit?) want dan ehb je gewoon alle tijd en niemand die der wat van kan zeggen.. of haal een x een vriendin met der paard derbij die een x langs komt rijden met haar *verzorg* paard ofso en zeg dan van alsk nou met haar ga rijden mag het dan wel enzo van die poppetjes zijn meestal ook bang dat je der af pleurt of dat die op hol gaat ofso...


Dit vind ik helemaal zoiets vreemds.

Als je niet mag buitenrijden, moet je dat ook niet stiekem gaan doen.
Al helemaal niet zelfs!

Die man heeft er vast wel zijn redenen voor dat je niet met Arie naar buiten mag, kan ik me namelijk heel wat bij voorstellen.
Als ik een dag echt niet naar mijn paard kan, doet een vriendin van me hem en dan mag ze er ook absoluut het erf niet mee af!
Dit gewoon omdat ik me al ongemakkelijk voel als een ander met mijn paard in de weer is en ik mezelf zorgen zit te maken of alles wel goed gaat.

Ik kan me dus heel erg goed voorstellen dat die eigenaar niet wil dat jullie met Arie het erf afgaan. En tsja, als hij zich er prettig bij voelt dat zijn paard in een stal staat met zijn eigen geur en dat zijn geit aan de ketting ligt, dat moet je dan maar respecteren. Zijn manier van doen komt waarschijnlijk niet zomaar in hem op, er zal vast en zeker wel een reden voor zijn.

Als ik jou was, gewoon lekker blijven ravotten met je ponyvriend en zoveel mogelijk doen wat de eigenaar zegt, zo ontwijk je eventuele meningsverschillen Knipoog

Mocht er iets zijn dat volgens jou écht niet door de beugel kan, kun je dat altijd op een rustige manier voorleggen, wie weet komen jullie zo nog tot een compromis Knipoog

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Re: Stoppen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 16:48

Devica schreef:
@ arie lover, misschien kan hij niet zo veeel met arie doen, omdat jullie er zo vaak zijn.
en je verzorgt het 3.5 jaar begrijp ik??? dan (denk ik dan!) heb je toch wel een beetje een idee van hoe hij is??????

misschien ligt het probleem, dat je samen met iemand anders verzorgd, of dat je weleens mensen mee neemt (lailapri)

stel je eens voor dat jij die man was, hoe zou jij reageren?/
(dit is echt niet banketstaaf bedoelt maar t is mijn reactie!)

xxiezz

Dit snap ik niet.. Verward
Ik kom na school even Arie poetsen..
Eigenaar is der dan niet omdat ie moet werken, hij is er harstikke blij mee dat ik um poets, vind ie leuk en lekker voor Arie.
Dus, dat doe ik dan ook..
Ik neem heel af en toe mensen mee, misschien 1x in de 2 maanden iemand.
En Anke is de vaste verzorgster samen met mij, alleen ik ben de 'hoofdverzorgster' zeg maar.
Hij KAN niks doen, omdat ie en niet kan rijden en de wei te nat is.
* buitenrijden doen we nog niet met Arie

Maaaaarrrr er is nu al geen gezeik meer, hij heeft zijn excuses aangeboden voor het wat onaardig overkomen.
Ik heb mijn excuses aangekomen voor zover ik dat moest..

Over het dikgedrukte, hij wil nu ook gaan rijden en wil dat van ons leren omdat hij Arie zo goed kennen Clown

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Re: Stoppen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 16:51

worstja schreef:
hooi hooi..

tis een best wel groot probleem dat je heel de tijd word afgezeken terwijl je gewoon je best doet.. met dat beloven dat hebben ze allemaal.. ik verzorg ook 3 haflingers ( 1 van 9 1 van 2 en 1 van 1 Tong uitsteken ) maar bij die man verzorgde ik eerst een welsh ponytje en hij had belooft haar absoluut niet te verkopen.. dus wij um geloven een zadel gekocht hoofdstel deken enz enz.. allemaal gekocht mja hij had der dus voor de fok en ze was 3x gedekt en ze had dus 3 hengstjes gekregen.. en hij wou merries.. en toen kwam ik dus een x aan zeg die dat ze met der vuelen naar een veiling ging.. dus ik helemaal boos enzo want ik moes um dus van hem daar voor gaan rijden enzo.. nja uiteindluk toch gedaan enzo.. maarja vink natuluk nie leuk.. en hij heb ook van ja ik bou een bak en allemaal van dat soort dingen dus daar gewoon nix van aantrekken en als je buiten wil rijden dan doe je dat toch een x als hij op vakantie is ofso..(of gaat die dat nooit?) want dan ehb je gewoon alle tijd en niemand die der wat van kan zeggen.. of haal een x een vriendin met der paard derbij die een x langs komt rijden met haar *verzorg* paard ofso en zeg dan van alsk nou met haar ga rijden mag het dan wel enzo van die poppetjes zijn meestal ook bang dat je der af pleurt of dat die op hol gaat ofso...

En als de eigenaar der achter komt ?
Dan is het dag dag Danielle..
Ik doe het zowiezo niet, ik weet niet hoe Arie reageert op buiten.
De eigenaar voelt zich verantwoordelijk als er wat met mij gebeurd, omdat ie ongerust is.
Stel ; jouw paard vliegt ervandoor als je 'stiekem' gaat buitenrijden.
Jij valt eraf door een hele hoge bok ( ik noem maar wat )
Dan heb jij een probleem, GEEN of 1 verzorgpony minder en waarschijnlijk nog een verwonding !
Sorry hoor, maar als jij dat doet ben jij je verzorgpony niet waard !

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Stoppen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 19:20

ArieLover schreef:
En als de eigenaar der achter komt ?
Dan is het dag dag Danielle..
Ik doe het zowiezo niet, ik weet niet hoe Arie reageert op buiten.
De eigenaar voelt zich verantwoordelijk als er wat met mij gebeurd, omdat ie ongerust is.

Sterker nog, hij is verantwoordelijk.
Blij dat je niet op die tip in gaat om het stiekem te doen, dat is wel het stomste wat je kunt doen.

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Re: Stoppen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 20:52

Zou hier een slotje op mogen ?
Dit probleem is * gelukkig al weer opgelost Lachen

Nadir

Berichten: 12722
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Stoppen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 00:30

Dat heb je snel opgelost Arielover, kun je ons misschien ook vertellen hoe je dat hebt gedaan?

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Re: Stoppen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 14:14

xtwisterx schreef:
Dat heb je snel opgelost Arielover, kun je ons misschien ook vertellen hoe je dat hebt gedaan?

Als je terug hebt gelezen weet je het al

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Re: Stoppen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 14:16

Eerste pagina ;

ArieLover schreef:
Ik heb gepraat en met succes ! Clown
Ik ben nu dus weer verder gegaan en hij houdt zich denk ik wel aan zijn afspraak Haha!
Ik blij Knipoog

En ik ook aan de mijne uiteraard Clown


[ edit ; zou je volgende keer ook een beetje normaal kunnen reageren, dit komt heel aanvallend over Vork ]

Nadir

Berichten: 12722
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Stoppen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 21:22

Aanvallend? Omdat ik er geen smile bij gezet heb? Verward
Dat is dan toch echt jouw interpetatie.
Overigens heb je helemaal niet gereageerd op mijn post, dus zo aangevallen zul je je wel niet gevoeld hebben.

Daarbij vind ik het een beetje vreemd dat je schrijft dat de eigenaar zich aan de afspraak gaat houden. Ik neem aan dat jij je aan de afspraken behoort te houden?

suusjuh_1503

Berichten: 58
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Vleuten

Re: Stoppen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 21:58

ikzelf heb met een vriendin ook zo'n verzorgpony gehad waarvan de baas echt ONUISTAANBAAR Misselijk was. in het begin was hij nog wel aardig en zo, en kreeg ik iedere week prive les van een mevrouw samen met een ander meisje, zij op het paard en ik op de pony. maar na een tijdje begon hij echt over alles te zeuren en hij had nog 2 andere paarden van ong. 1 jaar en van 2 (nu ongeveer drie). en hij ging echt veel te vroeg aan het werk met die paarden en iedereen zei er al wat van maar hij luisterde gewoon niet. op die manier heeft hij die paarden echt helemaal verwaarloost. en die pony waar ik altijd op reed heeft hij weggedaan(was echt een SUPERPONY!!begon net heel mooi aan de teugel te lopen). de rest van de paarden waren helemaal gek geworden je kon er echt niets mee doen. op ten duur ben ik eigelijk ook weggegaan. dat kwam niet omdat de baas zo erg was, als dat alleen het probleem was geweest was ik wel gebleven. maar meer om de paarden, die waren hel;emaal gek geworden.
maargoed dat was een heel verhaal Schijnheilig
als ik jou was dan zal ik wel blijven en niets van die baas aantrekken, en een keertje goed met hem gaan praten en goede afspraken maken
veel plezier nog verder bij je verzorgpony

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Re: Stoppen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 23:10

Inmiddels is het probleem netjes opgelost. Niet meer nodig dus om (fel) te reageren.... Knipoog

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Re: Stoppen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 17:51

suusjuh_1503 schreef:
ikzelf heb met een vriendin ook zo'n verzorgpony gehad waarvan de baas echt ONUISTAANBAAR Misselijk was. in het begin was hij nog wel aardig en zo, en kreeg ik iedere week prive les van een mevrouw samen met een ander meisje, zij op het paard en ik op de pony. maar na een tijdje begon hij echt over alles te zeuren en hij had nog 2 andere paarden van ong. 1 jaar en van 2 (nu ongeveer drie). en hij ging echt veel te vroeg aan het werk met die paarden en iedereen zei er al wat van maar hij luisterde gewoon niet. op die manier heeft hij die paarden echt helemaal verwaarloost. en die pony waar ik altijd op reed heeft hij weggedaan(was echt een SUPERPONY!!begon net heel mooi aan de teugel te lopen). de rest van de paarden waren helemaal gek geworden je kon er echt niets mee doen. op ten duur ben ik eigelijk ook weggegaan. dat kwam niet omdat de baas zo erg was, als dat alleen het probleem was geweest was ik wel gebleven. maar meer om de paarden, die waren hel;emaal gek geworden.
maargoed dat was een heel verhaal Schijnheilig
als ik jou was dan zal ik wel blijven en niets van die baas aantrekken, en een keertje goed met hem gaan praten en goede afspraken maken
veel plezier nog verder bij je verzorgpony

O, dat is even naar.. En hij had voorderest niks vermeld ofzo ?
Heb ik gelukkig al gedaan Lachen
Maar bedankt evengoed voor je reactie !